Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wolfsky

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Wolfsky

Ongelezen bericht door maart »

de smerigste dierenweetjes :LOL:
Gebruikersavatar
Jackira
Zeer actief
Berichten: 5860
Lid geworden op: 11 feb 2009 00:58
Aantal honden: 3

Re: Wolfsky

Ongelezen bericht door Jackira »

Geen goed plan. Maar als je het dan over schattig hebt en verder nergens naar kijkt dan is dit het toch wel. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Hippo
Zeer actief
Berichten: 4240
Lid geworden op: 15 nov 2013 14:50
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Re: Wolfsky

Ongelezen bericht door Hippo »

maart schreef:de smerigste dierenweetjes :LOL:
daar viel ook mijn oog op, de cookies van Nanna liegen niet :LOL: :LOL:

Tja een miniwolf... wie wil dat nou niet :oohja:
Gebruikersavatar
hewi
Zeer actief
Berichten: 6786
Lid geworden op: 26 jul 2012 20:59
Aantal honden: 2
Locatie: Assen

Re: Wolfsky

Ongelezen bericht door hewi »

maart schreef:de smerigste dierenweetjes :LOL:
Plus 1 :LOL:
Groetjes Heidi
Afbeelding
Gebruikersavatar
Tenmashi
Zeer actief
Berichten: 1359
Lid geworden op: 15 jun 2013 19:39
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 0
Locatie: gem. Terneuzen (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: Wolfsky

Ongelezen bericht door Tenmashi »

Oh jee, krijgen we hier ook al van die mensen met nepwolfhonden? :blauwoog:
Gebruikersavatar
Nerazi
Zeer actief
Berichten: 5968
Lid geworden op: 20 feb 2012 10:10
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Aantal honden: 2

Re: Wolfsky

Ongelezen bericht door Nerazi »

Haha, een Wolfsky. Mijn hemel. Het klinkt wel leuk! Dat mensen dat überhaupt zulke bedragen voor welke hond dan ook betalen blijft me verbazen.
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Wolfsky

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:mrgreen: Hoe komen ze daar nou weer op.

Zo'n outcross low content tamaskan x husky gecombineerd met dwergkees lijkt me op zich wel wat.
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Wolfsky

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Van een forumlid, van Ravi

x DH

Afbeelding

Afbeelding

X Groenendaeler en de pups daar weer van.

Afbeelding



Afbeelding



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Wolfsky

Ongelezen bericht door ranetje »

Die Wolfski lijkt wel een miniatuur Malamute :tongue:
Is daar ooit een wolf aan te pas gekomen?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Wolfsky

Ongelezen bericht door dagmar88 »

ranetje schreef: 24 aug 2021 15:19 Die Wolfski lijkt wel een miniatuur Malamute :tongue:
Is daar ooit een wolf aan te pas gekomen?
Ja, ooit wel.
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Wolfsky

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind dat designer gedoe prima. Beter dat dan een inteelt rashond. Sorry dat ik het zo stel maar ik zie om me heen zoveel ellende en het wordt alleen maar erger. Goldens die 7 worden en doodbloeden aan inwendige tumoren of allerlei andere ellende meemaken door inteelt. Manke wrakkige sennenhonden en pruttelende platneuzen. Doe mij maar zo'n tamaskan pomeriaan geval. Alleen die prijzen zijn absurd dus doe me dan maar weer een leuke buitenlander. Daar zitten trouwens ontiegelijk vaak bloedmooie wolfhond achtige honden tussen. Husky x god weet wat. Geen wolf erin dus lekker hanteerbaar.
De tamaskans die ik kan zijn vreselijk. Springen door de raam. Breken benches kapot en zijn totaal niet betrouwbaar met katten en kleine hondjes. Ik vind ze daarnaast ook domweg vervelend in hun gedrag. Dominant. Opdringerig. Bijterig in contact met mensen en ze luisteren voor geen meter en vallen iedereen lastig met dat dominante gedoe tegen je hond of jou als baas. Ik moet ze echt niet. Hoef nooit zo'n hond met wolf erin. Ik wil ook leuk leven. Plus ze kunnen totaal niet alleen zijn op de grens van extreem. Winkelen? Uurtje weg? Kans dat je Tamaskan met zijn kop in de bench gedraaid zit tijdens er doorheen wrikken in blinde paniek. Of hij is eruit en heeft je bankstel gesloopt en is daarna door de raam gevlogen, over de twee meter hoge schutting gegaan en bezig de konijnen van de buren vakkundig uit te moorden. Doe die honden maar lekker in Alaska en laten we hier maar een beetje normaal doen. Ik zal vast wel de verkeerde Tamaskans tegenkomen. Een die al 3 uur stelselmatig 40 meter bij zijn moedeloze eigenaar weg blijft en dus domweg zijn baas de hele dag heeft gedwongen langs de waal te lopen. Een van een cafe die me constant net te hard blijft bijten. Net te slecht laat wegduwen en me ergens iets van angstig maakt dat de hond gaat bijten. Of in Nijmegen. Loopt er ook een. De baas schreeuwen en doen en de hond komt gewoon niet meer terug nadat hij losgerukt was. Riem eraan maar niet meer te pakken. En dan die hier op het forum zat. Een witte meen ik? Drama.... Er zijn vast hele leuke wolfhondjes maar ik zou er mijn vingers voor geen goud aan branden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Wolfsky

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Weet je zeker dat dat geen saarlozen of tjechen zijn?

Van wat ik heb begrepen is de tamaskan de meest gematigde van de wolfhonden. Er zit gemiddeld ook maar 10% wolf in.
Wat dat betreft en van wat ik in de groep lees, zijn ze redelijk vergelijkbaar met poolhondmixen. Misschien iets minder stabiel, maar dat is in vergelijk met wat ik gewend ben.
De poolhond outcrosses vind ik wel leuker, maar dat ligt aan mij natuurlijk :mrgreen:
Gebruikersavatar
BieneMaya
Zeer actief
Berichten: 3230
Lid geworden op: 17 jun 2020 21:44
Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond
Aantal honden: 1

Re: Wolfsky

Ongelezen bericht door BieneMaya »

dagmar88 schreef: 24 aug 2021 16:02 De poolhond outcrosses vind ik wel leuker, maar dat ligt aan mij natuurlijk :mrgreen:
Afbeelding

Nee joh echt? :F:
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Wolfsky

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Wolfsky

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef: 24 aug 2021 20:50 Mooi zeker. Dit is Duitser x Malamute.
Maar dat karakter past mij niet. Plus dat ik al mijn pressiebedje voor me zie als ik aan die verhaarderij denk😂
Hosternokke, dat is wel echt verschrikkelijk. Zus verhaart 2 x per jaar en die wafelhaartjes blijven hangen. Dus in de tijd dat ze ruit een paar keer kammen en klaar is kees. Daar houd ik het voortaan wel bij als het even lukt.

Zo'n poolhond of tamaskan mix met duitser/witte/groenendaeler etc. zou ik voor mezelf dan weer totaal niet zien zitten.
Dat losse past me beter, ik zou bang zijn dat zo'n mix alsnog bezig is met kadertjes en verlekkerd rondgecommandeerd worden.
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Wolfsky

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef: 24 aug 2021 21:32
Gadver. Zo’n blotebillenbek zeker. Lelijk.
Dan kunt je terecht "met je kankermuil" zeggen :LOL:
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Wolfsky

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Cleva schreef: 24 aug 2021 22:09 Gaan we nou allemaal ineens hosternokke zitten lopen zeggen?

Nee hoor.
Allemaal? Wij zeggen dat ja. Of hodker.
Dennenappel
Zeer actief
Berichten: 864
Lid geworden op: 21 aug 2018 20:14
Aantal honden: 3

Re: Wolfsky

Ongelezen bericht door Dennenappel »

laeken schreef: 24 aug 2021 15:40 Ik vind dat designer gedoe prima. Beter dat dan een inteelt rashond. Sorry dat ik het zo stel maar ik zie om me heen zoveel ellende en het wordt alleen maar erger. Goldens die 7 worden en doodbloeden aan inwendige tumoren of allerlei andere ellende meemaken door inteelt. Manke wrakkige sennenhonden en pruttelende platneuzen. Doe mij maar zo'n tamaskan pomeriaan geval. Alleen die prijzen zijn absurd dus doe me dan maar weer een leuke buitenlander. Daar zitten trouwens ontiegelijk vaak bloedmooie wolfhond achtige honden tussen. Husky x god weet wat. Geen wolf erin dus lekker hanteerbaar.
De tamaskans die ik kan zijn vreselijk. Springen door de raam. Breken benches kapot en zijn totaal niet betrouwbaar met katten en kleine hondjes. Ik vind ze daarnaast ook domweg vervelend in hun gedrag. Dominant. Opdringerig. Bijterig in contact met mensen en ze luisteren voor geen meter en vallen iedereen lastig met dat dominante gedoe tegen je hond of jou als baas. Ik moet ze echt niet. Hoef nooit zo'n hond met wolf erin. Ik wil ook leuk leven. Plus ze kunnen totaal niet alleen zijn op de grens van extreem. Winkelen? Uurtje weg? Kans dat je Tamaskan met zijn kop in de bench gedraaid zit tijdens er doorheen wrikken in blinde paniek. Of hij is eruit en heeft je bankstel gesloopt en is daarna door de raam gevlogen, over de twee meter hoge schutting gegaan en bezig de konijnen van de buren vakkundig uit te moorden. Doe die honden maar lekker in Alaska en laten we hier maar een beetje normaal doen. Ik zal vast wel de verkeerde Tamaskans tegenkomen. Een die al 3 uur stelselmatig 40 meter bij zijn moedeloze eigenaar weg blijft en dus domweg zijn baas de hele dag heeft gedwongen langs de waal te lopen. Een van een cafe die me constant net te hard blijft bijten. Net te slecht laat wegduwen en me ergens iets van angstig maakt dat de hond gaat bijten. Of in Nijmegen. Loopt er ook een. De baas schreeuwen en doen en de hond komt gewoon niet meer terug nadat hij losgerukt was. Riem eraan maar niet meer te pakken. En dan die hier op het forum zat. Een witte meen ik? Drama.... Er zijn vast hele leuke wolfhondjes maar ik zou er mijn vingers voor geen goud aan branden.


Alle dingen die je opnoemt over wolfhonden zijn toch gewoon allemaal opvoed gerelateerde zaken...
Dat weet jij toch ook wel?
Net zoals bij andere honden.

Ik denk alleen dat een wolfhond (en andere oertypes) het leven wat iedere hond hoort te krijgen afdwingt.
Krijgt ie dat niet dan heb je een probleem. En je omgeving :mrgreen:
En terecht.
Waar andere honden zich schikken met minder doen dat soort types het niet.
Het zijn geweldige honden.
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Wolfsky

Ongelezen bericht door laeken »

Ik geloof meteen dat het geweldige honden zijn en als ik niet zou werken en nooit weg zou gaan en zin had in een Heras hekwerk rondom de tuin misschien zelfs iets voor mij. Ik denk alleen dat weinig mensen aan de voorwaarden kunnen voldoen en dat dus het gros van de honden issues heeft en niet gelukkig is.
Afbeelding
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Wolfsky

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef: 30 aug 2021 11:45 Ik zie het hier in de buurt ook. Iemand met twee American wolfdogs. O, mooi zijn ze zeker hoor.
Maar ze kunnen niet los want dan gaan ze meteen schapen vermoorden. Ze zijn doodsbang voor hen onbekende mensen. Eigenlijk halve wilden.
Ik zou daar geen zin in hebben en ik denk de doorsnee hondeneigenaar ook niet.
:mrgreen: Dat is met Zus niet anders. Niet dat ze iets kan vermoorden anders dan muizen, maar zodra je haar loslaat is ze de hort op en ze trekt zich nergens wat van aan. Die steekt rustig de dijk en de weg over om schapen te hoeden langs het hek :roll:
Jaap is echt veel braver. Oeps. Met dat type hond vind ik het ook niet erg hoor. Jaap vertrouwt zichzelf niet, die is vrijer aan een touwtje. Trekken is voor hem ontspanning, loslopen het tegenovergestelde. Hij moet rust en voorspelbaarheid, met elke dag hetzelfde stomme rondje is ie het gelukkigst. Een dag per week een stukje anders rijden om hem alert te houden is voor hem afwisseling genoeg.
Zus is het helemaal worst :lol1:
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Wolfsky

Ongelezen bericht door Persistence »

Angelique. schreef: 31 aug 2021 07:34 Ik heb hier nog wel een paar sky's, is even kijken wat voor ras ik daar bij ga zoeken....moet wel uniek zijn :pffff:
Xtremesky natuurlijk. :mrgreen:
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Wolfsky

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Persistence schreef: 31 aug 2021 11:02
Angelique. schreef: 31 aug 2021 07:34 Ik heb hier nog wel een paar sky's, is even kijken wat voor ras ik daar bij ga zoeken....moet wel uniek zijn :pffff:
Xtremesky natuurlijk. :mrgreen:
:engel: Weeniesky. Twee centimeter sneeuw en ze staan er tot hun oksels in. Met konijnen vangen zit het vast ook wel goed.


Afbeelding
Gebruikersavatar
tobi__
Zeer actief
Berichten: 2850
Lid geworden op: 06 jul 2016 14:15
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Aantal honden: 1

Re: Wolfsky

Ongelezen bericht door tobi__ »

Célie schreef: 31 aug 2021 12:27
_Tiny_ schreef: 31 aug 2021 11:50
Angelique. schreef: 31 aug 2021 07:34 Ik heb hier nog wel een paar sky's, is even kijken wat voor ras ik daar bij ga zoeken....moet wel uniek zijn :pffff:
Huskydoodle natuurlijk :pffff:


Afbeelding

Die blik! Ik kom niet meer bij :LOL:
o mijn god ik zou me elke keer de tandjes schrikken, heb dat ook met die franse bulldoggen met die gele ogen.

Afbeelding
O ja, die kijken altijd zo bOOs :schrik:
_Esmee
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”