Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Embark verzameltopic

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

natalie
Zeer actief
Berichten: 2669
Lid geworden op: 07 aug 2017 08:47
Aantal honden: 2

Embark verzameltopic

Ongelezen bericht door natalie »

En Wisdom Panel mag natuurlijk ook :engel:

Volgens mij zijn er al aardig wat mensen hier die zo nieuwsgierig waren naar de rassen in hun hond, dat ze er een dna-test voor over hadden. Ik kwam laatst een mevrouw tegen die mijn Abel herkende als één van haar eerste honden. Hij leek er heel erg op, vertelde ze. Haar hond was een kruising tussen een Bouvier, Duitse Herder en Dobermann. Ik vind dat leuk om te horen, dat er allerlei rassen in gezien worden. Gelukkig is hij geen van die drie, maar ik laat mijn antwoord meestal in het midden. Want wie heeft er ooit van een Village Dog gehoord? :wink: Of ik antwoord dat het een rasloze hond is, wat in principe ook zo is. De Embark-pagina van mijn Aap is hier te vinden:

https://my.embarkvet.com/dog/abel12
Afbeelding

Misschien leuk om nog meer resultaten te delen, in een soort verzameltopic? Ondertussen wachten we dan rustig nog een aantal uitslagen af. Ik ben erg benieuwd naar alle HF-kruisinkjes :)
Gebruikersavatar
runninggirl
Zeer actief
Berichten: 5995
Lid geworden op: 31 mar 2012 10:22
Aantal honden: 3
Locatie: Friesland

Re: Embark verzameltopic

Ongelezen bericht door runninggirl »

Jaren geleden hebben wij Jura gestest met Wisdom Panel:
50% duitse herder 25% boxer en 25% gemengde rassen (oa. manchester terrier).

Afbeelding
natalie
Zeer actief
Berichten: 2669
Lid geworden op: 07 aug 2017 08:47
Aantal honden: 2

Re: Embark verzameltopic

Ongelezen bericht door natalie »

Wauw Tamara, dat is een hele verzameling inderdaad. :lol1: En een Golden Retriever zelfs!
En leuk om Jura weer eens voorbij te zien komen. Wat zit ze daar heerlijk op die foto :mrgreen:
Tamara81 schreef:Wat een leuk topic! En wat een mooie foto van Abel op je Embark pagina. :I:.
Jaa :I: daar hij pas een half jaar oud. Met dank aan sjm voor het mooie plaatje.
Laatst gewijzigd door natalie op 21 jul 2020 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: Embark verzameltopic

Ongelezen bericht door DeDiana »

Amy

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Johnny Jones
Zeer actief
Berichten: 4611
Lid geworden op: 16 okt 2015 09:07
Aantal honden: 0

Re: Embark verzameltopic

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Wat een leuk topic!

Mooie foto van Jura! Had je deze uitslag bij haar verwacht?

De uitslag van Feta had ik gemist! Waar komt zij vandaan?

Abel is prachtig :I: Mijn dochter heeft ook zo'n mooie (east) European Villagedog

Afbeelding
Helaas heb ik niet de link naar de uitslag van Embark

Digger is getest met Wisdom panel

Afbeelding

Afbeelding

De Embark uitslag van Manipi kan er ieder moment zijn, ik denk dat het Jack Russel type met villagedog wordt!

Afbeelding
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: Embark verzameltopic

Ongelezen bericht door DeDiana »

Amoz

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
runninggirl
Zeer actief
Berichten: 5995
Lid geworden op: 31 mar 2012 10:22
Aantal honden: 3
Locatie: Friesland

Re: Embark verzameltopic

Ongelezen bericht door runninggirl »

Johnny Jones schreef:Wat een leuk topic!

Mooie foto van Jura! Had je deze uitslag bij haar verwacht?
Ja ze heeft heel veel typisch herder gedrag en daarbij het drukke vrolijke van een boxer. Haar bouw en gewicht en uiterlijk kan je het ook wel in terugzien.

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
-Saskia-
Zeer actief
Berichten: 2891
Lid geworden op: 25 aug 2012 20:36
Aantal honden: 0

Re: Embark verzameltopic

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Nanuq
Afbeelding

Afbeelding

Tippex (http://embk.me/tippex)
Afbeelding

Afbeelding
Johnny Jones
Zeer actief
Berichten: 4611
Lid geworden op: 16 okt 2015 09:07
Aantal honden: 0

Re: Embark verzameltopic

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Dat zijn pittige mixen van jou DeDiana!

Saskia, jouw duo is zo mooi! :I:
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: Embark verzameltopic

Ongelezen bericht door DeDiana »

Johnny Jones schreef:Dat zijn pittige mixen van jou DeDiana!

Saskia, jouw duo is zo mooi! :I:
Bedoel je daarmee dat ze echt mixjes van van alles wat zijn, of dat ze pittig zouden zijn wat betreft rassen die erin zitten?
Ze zijn eigenlijk alle twee heel makkelijk namelijk ;-) Nou ja, afgezien van het jagen van Amy en sommige mensen zouden haar energieniveau misschien iets te veel van het goede vinden, maar dat vind ik zelf geen probleem en juist leuk.
Amoz is echt de makkelijkste hond die ik ooit heb gehad, ik denk dat hij de positieve kanten van alle voorouders heeft geërfd :lol1:
Johnny Jones
Zeer actief
Berichten: 4611
Lid geworden op: 16 okt 2015 09:07
Aantal honden: 0

Re: Embark verzameltopic

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Pittig voor wat betreft de rassen die erin zitten, vooral Amoz!
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: Embark verzameltopic

Ongelezen bericht door DeDiana »

Johnny Jones schreef:Pittig voor wat betreft de rassen die erin zitten, vooral Amoz!
Haha, ja, dat had heel anders uit kunnen pakken, maar hij luistert best aardig en werkt graag met je samen, jaagt niet echt, is sociaal en tolerant, niet waaks, wel gevoelig maar ook behoorlijk stabiel, heeft maar héél licht wat regelneverige trekjes, heeft een medium energieniveau, is overal wel voor in maar daar totaal niet veeleisend in - voor mij daarmee een heel makkelijke hond.
Sandra&co

Re: Embark verzameltopic

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Afbeelding

Vanalles en nog wat :lol1:

Afbeelding

De 'mixed group(s)' zijn 'sporting dogs'. Dat kon vanalles wezen.
Gebruikersavatar
georges
Zeer actief
Berichten: 889
Lid geworden op: 31 dec 2016 11:48
Mijn ras(sen): een Peruaanse naakthond & een lurcher
Aantal honden: 2

Re: Embark verzameltopic

Ongelezen bericht door georges »

Die shih tzu zie je er wel in, vind ik ! Grappig om al die uitslagen te zien. Allemaal heel unieke hondjes.
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Embark verzameltopic

Ongelezen bericht door laeken »

Super leuk! Meer meer meer haha.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Embark verzameltopic

Ongelezen bericht door laeken »

Ik hoop dat mijn uitslag wel een beetje passend is. Want ik vind die van Duende bijvoorbeeld niet echt bevredigend en je betaalt er wel 100 euro voor. Als Guus 75% dalmaat is straks dan is dat een beetje weggegooid geld wat mij betreft want dat is domweg onzin. :(
Afbeelding
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Embark verzameltopic

Ongelezen bericht door Persistence »

-Saskia- schreef:Nanuq
Afbeelding
Ik vind Nanuq zo'n mooie hond, kan ook bijna niet anders met die voorouders!
Is Tippex een hond uit het buitenland?

Wat een leuk topic trouwens. Ik ga Bella ook laten testen :cheer: Ben toch benieuwd of er ook keeshond inzit.
Gebruikersavatar
-Pier-
Vaste gebruiker
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 jul 2020 14:34
Mijn ras(sen): Bastardo Español
Aantal honden: 1

Re: Embark verzameltopic

Ongelezen bericht door -Pier- »

Mooi draadje gestart Natalie!
De dna test is al onderweg naar mij en ik zal de uitslag hier ook posten, maar dat zal nog wel even duren.
Gebruikersavatar
Lin-C
Zeer actief
Berichten: 3363
Lid geworden op: 17 nov 2009 13:09
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
Aantal honden: 1

Re: Embark verzameltopic

Ongelezen bericht door Lin-C »

Leuk topic!
Jaren terug heb ik mijn hondje Semmy ook eens getest, toen kwamen daar ook allemaal nogal bijzondere rassen uit. Ik begreep alleen toen van Marjoleine dat je het niet zo letterlijk moest nemen en dat het ging om verwantschap/gedeelde genen met bepaalde rassen?! Dus dat je er niet vanuit kon gaan dat wat er toen uitkwam dat er ook daadwerkelijk doorheen zat. Is dat dan nu anders? Als ik jullie uitslagen bekijk is dit wel wat nauwkeuriger ofzo...
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Embark verzameltopic

Ongelezen bericht door laeken »

-Pier- schreef:Mooi draadje gestart Natalie!
De dna test is al onderweg naar mij en ik zal de uitslag hier ook posten, maar dat zal nog wel even duren.
Ben ook erg benieuwd naar jouw uitslag. Ik las dat bij Embark ook gegevens van honden bekend worden die familie van jouw hond zijn. Dus stel dat de Duitse herder een stamboom had en die zit in je hond en deze hond is ooit getest krijg ik daar ook een verband mee begreep ik.
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Berichten: 7560
Lid geworden op: 02 mei 2009 17:00
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Re: Embark verzameltopic

Ongelezen bericht door duitse herder »

Wat leuk al die uitslagen. Bij sommige denk ik: ja dat zie ik er wel in en bij andere zie ik verrassende uitslagen.
Die van Perry gaat vandaar op de bus, heel benieuwd wat daar uit komt :D
Perry en Noah

Afbeelding
-Saskia-
Zeer actief
Berichten: 2891
Lid geworden op: 25 aug 2012 20:36
Aantal honden: 0

Re: Embark verzameltopic

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Persistence schreef:Ik vind Nanuq zo'n mooie hond, kan ook bijna niet anders met die voorouders!
Is Tippex een hond uit het buitenland?
Nanuq is ook qua karakter een ontzettend leuke hond :I:
Tippex komt inderdaad uit Spanje, dik ingeteeld ook, vandaar het hoge aandeel onherleidbare bastaard waarschijnlijk.
Gebruikersavatar
Michelle & Scotty
Vaste gebruiker
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 apr 2020 15:53
Mijn ras(sen): 50% Golden Retriever, 27% Husky en nog een beetje ;)
Aantal honden: 1
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Embark verzameltopic

Ongelezen bericht door Michelle & Scotty »

https://my.embarkvet.com/dog/scott5

Ik wilde het zelf ook heel graag doen om de kleur- en vachtgenetica in te kunnen zien.

Golden Retriever was al zeker want zijn moeder is een raszuivere golden. De huksy was wat mij betreft geen verrassing, daar had ik al wat trekjes van gezien :tongue: . Ik weet alleen niet zeker of ik de rest geloof. Zijn vader scheen deels Catalaanse herder te zijn, en daar wordt bij Embark niet op getest, maar dat zag ik eigenlijk wel terug in zijn vader. Plus dat de helft van het nest ruwhaar had, en dat moet toch ergens vandaan zijn gekomen, toch? Ik kreeg vlak voor de resultaten ook een mailtje dat zei "there was a delay in the release of Scott's results due to the fact that there was some data that needed to be manually reviewed by our science team".

Ooit vraag ik om een re-run, misschien binnenkort, of misschien pas als ze ook op Catalaan testen.

Hij heeft trouwens ook één gen dat een grote kans geeft op hubertusklauwtjes, maar die heeft hij niet! Gelukkig vrij getest van alles behalve Glaucoom, waar hij slechts drager van is.

De foto's zijn trouwens héél oud :tongue: deze niet:

Afbeelding

Afbeelding

Sorry, ik praat graag over 'm :19:
Gebruikersavatar
Lothian
Zeer actief
Berichten: 10190
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:04
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Embark verzameltopic

Ongelezen bericht door Lothian »

Wat een leuk topic! Ik heb inmiddels drie honden laten testen. Zal ze binnenkort eens bij elkaar zoeken.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Embark verzameltopic

Ongelezen bericht door laeken »

Michelle & Scotty schreef:https://my.embarkvet.com/dog/scott5

Ik wilde het zelf ook heel graag doen om de kleur- en vachtgenetica in te kunnen zien.

Golden Retriever was al zeker want zijn moeder is een raszuivere golden. De huksy was wat mij betreft geen verrassing, daar had ik al wat trekjes van gezien :tongue: . Ik weet alleen niet zeker of ik de rest geloof. Zijn vader scheen deels Catalaanse herder te zijn, en daar wordt bij Embark niet op getest, maar dat zag ik eigenlijk wel terug in zijn vader. Plus dat de helft van het nest ruwhaar had, en dat moet toch ergens vandaan zijn gekomen, toch? Ik kreeg vlak voor de resultaten ook een mailtje dat zei "there was a delay in the release of Scott's results due to the fact that there was some data that needed to be manually reviewed by our science team".

Ooit vraag ik om een re-run, misschien binnenkort, of misschien pas als ze ook op Catalaan testen.

Hij heeft trouwens ook één gen dat een grote kans geeft op hubertusklauwtjes, maar die heeft hij niet! Gelukkig vrij getest van alles behalve Glaucoom, waar hij slechts drager van is.

De foto's zijn trouwens héél oud :tongue: deze niet:

Afbeelding

Afbeelding

Sorry, ik praat graag over 'm :19:
Wat een prachtige hond is dit zeg. Een golden retriever maar dan nog mooier en meer bijzonder. Echt een plaatje :I:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rebble
Zeer actief
Berichten: 10504
Lid geworden op: 05 apr 2010 22:07
Aantal honden: 1

Re: Embark verzameltopic

Ongelezen bericht door Rebble »

Wat leuk al die uitslagen! Sommige heel logisch andere...wat vager :mrgreen:

Ik zou het van Charlie ook wel willen weten maar de Griekse herder zit niet in de database en ik verwacht ook niet dat die er ooit in komt. Dan vind ik de uitslag al minder leuk want ik zou juist graag willen weten of dat er echt in zit bij Char. Maar ik twijfel gewoon nog even door en lees hier gewoon mee.
Afbeelding
Gebruikersavatar
kloesje
Zeer actief
Berichten: 7096
Lid geworden op: 24 aug 2010 13:18
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4
Locatie: NOP

Re: Embark verzameltopic

Ongelezen bericht door kloesje »

Michelle & Scotty schreef:https://my.embarkvet.com/dog/scott5

Ik wilde het zelf ook heel graag doen om de kleur- en vachtgenetica in te kunnen zien.

Golden Retriever was al zeker want zijn moeder is een raszuivere golden. De huksy was wat mij betreft geen verrassing, daar had ik al wat trekjes van gezien :tongue: . Ik weet alleen niet zeker of ik de rest geloof. Zijn vader scheen deels Catalaanse herder te zijn, en daar wordt bij Embark niet op getest, maar dat zag ik eigenlijk wel terug in zijn vader. Plus dat de helft van het nest ruwhaar had, en dat moet toch ergens vandaan zijn gekomen, toch? Ik kreeg vlak voor de resultaten ook een mailtje dat zei "there was a delay in the release of Scott's results due to the fact that there was some data that needed to be manually reviewed by our science team".

Ooit vraag ik om een re-run, misschien binnenkort, of misschien pas als ze ook op Catalaan testen.

Hij heeft trouwens ook één gen dat een grote kans geeft op hubertusklauwtjes, maar die heeft hij niet! Gelukkig vrij getest van alles behalve Glaucoom, waar hij slechts drager van is.

De foto's zijn trouwens héél oud :tongue: deze niet:

Afbeelding

Afbeelding

Sorry, ik praat graag over 'm :19:
Is dit geen familie van Ayla van Nomo?
Ayla is een ruwhaar en ik meen mij te herinneren dat dit ook een kruising golden retriever en de vader een catalaanse herder achtige.. ik kan me niet voorstellen dat er veel meer van dit soort kruisingen zijn :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Embark verzameltopic

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

kloesje schreef:
Michelle & Scotty schreef:https://my.embarkvet.com/dog/scott5

Ik wilde het zelf ook heel graag doen om de kleur- en vachtgenetica in te kunnen zien.

Golden Retriever was al zeker want zijn moeder is een raszuivere golden. De huksy was wat mij betreft geen verrassing, daar had ik al wat trekjes van gezien :tongue: . Ik weet alleen niet zeker of ik de rest geloof. Zijn vader scheen deels Catalaanse herder te zijn, en daar wordt bij Embark niet op getest, maar dat zag ik eigenlijk wel terug in zijn vader. Plus dat de helft van het nest ruwhaar had, en dat moet toch ergens vandaan zijn gekomen, toch? Ik kreeg vlak voor de resultaten ook een mailtje dat zei "there was a delay in the release of Scott's results due to the fact that there was some data that needed to be manually reviewed by our science team".

Ooit vraag ik om een re-run, misschien binnenkort, of misschien pas als ze ook op Catalaan testen.

Hij heeft trouwens ook één gen dat een grote kans geeft op hubertusklauwtjes, maar die heeft hij niet! Gelukkig vrij getest van alles behalve Glaucoom, waar hij slechts drager van is.
Is dit geen familie van Ayla van Nomo?
Ayla is een ruwhaar en ik meen mij te herinneren dat dit ook een kruising golden retriever en de vader een catalaanse herder achtige.. ik kan me niet voorstellen dat er veel meer van dit soort kruisingen zijn :)
Ja, dat stond al in het voorsteltopic :)
Gebruikersavatar
kloesje
Zeer actief
Berichten: 7096
Lid geworden op: 24 aug 2010 13:18
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4
Locatie: NOP

Re: Embark verzameltopic

Ongelezen bericht door kloesje »

Fotogravinnetje schreef:
Is dit geen familie van Ayla van Nomo?
Ayla is een ruwhaar en ik meen mij te herinneren dat dit ook een kruising golden retriever en de vader een catalaanse herder achtige.. ik kan me niet voorstellen dat er veel meer van dit soort kruisingen zijn :)
Ja, dat stond al in het voorsteltopic :)[/quote]

Ah ok :ok:
Ik ken niet het hele forum hahaha :mann:
Afbeelding
Floortje
Zeer actief
Berichten: 4002
Lid geworden op: 09 dec 2004 21:59
Aantal honden: 2

Re: Embark verzameltopic

Ongelezen bericht door Floortje »

De Wisdompanel-uitslag van Tiba was heel aannemelijk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”