Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Embark verzameltopic

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Michelle & Scotty
Vaste gebruiker
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 apr 2020 15:53
Mijn ras(sen): 50% Golden Retriever, 27% Husky en nog een beetje ;)
Aantal honden: 1
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Embark verzameltopic

Ongelezen bericht door Michelle & Scotty »

laeken schreef:
Wat een prachtige hond is dit zeg. Een golden retriever maar dan nog mooier en meer bijzonder. Echt een plaatje :I:
Bedankt!
kloesje schreef:
Is dit geen familie van Ayla van Nomo?
Ayla is een ruwhaar en ik meen mij te herinneren dat dit ook een kruising golden retriever en de vader een catalaanse herder achtige.. ik kan me niet voorstellen dat er veel meer van dit soort kruisingen zijn :)
Klopt! Ik heb in het begin ook contact gehad met een ander zusje, die dezelfde kleuren als Scotty had, maar dan lang én ruwhaar met furnishings (en trouwens ook een met kort gladhaar, alle vachtcombi's dus). Vandaar dat ik ook denk dat er wel Catalaan in zou kunnen zitten. Hoewel de fokkers zelf volgens mij ook niet precies wisten wat er in de vader zat.

Maar de husky twijfel ik absoluut niet over :tongue:
Gebruikersavatar
-Pier-
Vaste gebruiker
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 jul 2020 14:34
Mijn ras(sen): Bastardo Español
Aantal honden: 1

Re: Embark verzameltopic

Ongelezen bericht door -Pier- »

Prachtige hond, prachtige foto.
Johnny Jones
Zeer actief
Berichten: 4611
Lid geworden op: 16 okt 2015 09:07
Aantal honden: 0

Re: Embark verzameltopic

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Rebble schreef:Wat leuk al die uitslagen! Sommige heel logisch andere...wat vager :mrgreen:

Ik zou het van Charlie ook wel willen weten maar de Griekse herder zit niet in de database en ik verwacht ook niet dat die er ooit in komt. Dan vind ik de uitslag al minder leuk want ik zou juist graag willen weten of dat er echt in zit bij Char. Maar ik twijfel gewoon nog even door en lees hier gewoon mee.
Waar kan je vinden welke honden in de database van Embark zitten? :Q:
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Embark verzameltopic

Ongelezen bericht door Persistence »

Johnny Jones schreef: Waar kan je vinden welke honden in de database van Embark zitten? :Q:
https://embarkvet.com/resources/dog-breeds/
Gebruikersavatar
Hakuna Matata
Zeer actief
Berichten: 1340
Lid geworden op: 15 nov 2014 15:45
Aantal honden: 0

Re: Embark verzameltopic

Ongelezen bericht door Hakuna Matata »

Misschien past deze vraag niet in dit topic, maar heeft het zin om zo'n test bij een poedel kruising te doen waarbij de poedelgenen vrij zichtbaar zijn?
Gebruikersavatar
Rebble
Zeer actief
Berichten: 10504
Lid geworden op: 05 apr 2010 22:07
Aantal honden: 1

Re: Embark verzameltopic

Ongelezen bericht door Rebble »

Johnny Jones schreef:
Rebble schreef:Wat leuk al die uitslagen! Sommige heel logisch andere...wat vager :mrgreen:

Ik zou het van Charlie ook wel willen weten maar de Griekse herder zit niet in de database en ik verwacht ook niet dat die er ooit in komt. Dan vind ik de uitslag al minder leuk want ik zou juist graag willen weten of dat er echt in zit bij Char. Maar ik twijfel gewoon nog even door en lees hier gewoon mee.
Waar kan je vinden welke honden in de database van Embark zitten? :Q:
https://shop.embarkvet.com/products/bre ... 1595189249

Naar beneden scrollen, dan even breeds aantikken naast reviews
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Embark verzameltopic

Ongelezen bericht door laeken »

Hakuna Matata schreef:Misschien past deze vraag niet in dit topic, maar heeft het zin om zo'n test bij een poedel kruising te doen waarbij de poedelgenen vrij zichtbaar zijn?
Als je wil weten wat er naast de poedel doorheen zit heeft dat natuurlijk zeker zin. :ok:
Afbeelding
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Embark verzameltopic

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:mrgreen: Bij Niko werd volgehouden dat hij 50/50 rottweiler x bordeaux was, terwijl de moeder al voor een jaar per ongeluk was gedekt en ik toch duidelijk herder zag.
Mechelaar dacht ik zelf, uit de test kwam dat pa 3/4e duitse herder en 1/4e ierse setter was.
Dat daar nou zo lastig over werd gedaan :U:
Gebruikersavatar
Hakuna Matata
Zeer actief
Berichten: 1340
Lid geworden op: 15 nov 2014 15:45
Aantal honden: 0

Re: Embark verzameltopic

Ongelezen bericht door Hakuna Matata »

laeken schreef:
Hakuna Matata schreef:Misschien past deze vraag niet in dit topic, maar heeft het zin om zo'n test bij een poedel kruising te doen waarbij de poedelgenen vrij zichtbaar zijn?
Als je wil weten wat er naast de poedel doorheen zit heeft dat natuurlijk zeker zin. :ok:
De andere helft is maltezer, maar of dat 100% zeker is. Volgens de trimster heeft hij een maltezer ondervacht en een poedelbovenvacht. Als hij kort is dan heeft hij meer de vacht van een maltezer, en zodra het langer wordt de vacht van de poedel.
Gebruikersavatar
Lothian
Zeer actief
Berichten: 10190
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:04
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Embark verzameltopic

Ongelezen bericht door Lothian »

Zorro, intacte reu uit een Nederlands asiel. 25 kg, stabiel, superzachtaardig, druk en actief, geen gevoelig typje maar nul agressie. Dat kende hij echt niet.

Hollandse herder stond in ieder geval destijds trouwens niet in de database van Wisdom Panel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

25% Duitse herder, 1/8e Tervueren en 1/8e Labrador, en nog iets van een kwartje aan terrier. (Misschien wel American hairless terrier :engel: )
Afbeelding
Johnny Jones
Zeer actief
Berichten: 4611
Lid geworden op: 16 okt 2015 09:07
Aantal honden: 0

Re: Embark verzameltopic

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Persistence schreef:
Johnny Jones schreef: Waar kan je vinden welke honden in de database van Embark zitten? :Q:
https://embarkvet.com/resources/dog-breeds/
Rebble schreef:
Johnny Jones schreef:
Rebble schreef:Wat leuk al die uitslagen! Sommige heel logisch andere...wat vager :mrgreen:

Ik zou het van Charlie ook wel willen weten maar de Griekse herder zit niet in de database en ik verwacht ook niet dat die er ooit in komt. Dan vind ik de uitslag al minder leuk want ik zou juist graag willen weten of dat er echt in zit bij Char. Maar ik twijfel gewoon nog even door en lees hier gewoon mee.
Waar kan je vinden welke honden in de database van Embark zitten? :Q:
https://shop.embarkvet.com/products/bre ... 1595189249

Naar beneden scrollen, dan even breeds aantikken naast reviews
Dank! :F:
Gebruikersavatar
Lothian
Zeer actief
Berichten: 10190
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:04
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Embark verzameltopic

Ongelezen bericht door Lothian »

Dalí, Roemeense stichtinghond, jong gecastreerde reu. 18 kg, knuffelig, reactief, nerveus, houdt van sporten maar is ook zeer op zijn gemak gesteld.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kwart Duitse herder, half Chesapeake bay, mogelijk wat Chinese naakthond :denken:

Ik vond dit een rare uitslag maar volgens mij doet of de Wisdom Panel niet aan European village dog, wat hij heel waarschijnlijk grotendeels is.
Laatst gewijzigd door Lothian op 25 jul 2020 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lothian
Zeer actief
Berichten: 10190
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:04
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Embark verzameltopic

Ongelezen bericht door Lothian »

En tot slot Lucca, Bulgaarse teef. Rustig, gevoelig, lief, aanhankelijk en vrolijk. 30 kg maar door haar korte pootjes niet enorm hoog vooral langggg.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kwart DH, 1/8e husky, en dan nog berghond en wat rommeltjes.
Ook hier was European village dog geen optie.
Afbeelding
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: Embark verzameltopic

Ongelezen bericht door sirene »

Ik zal ze een keer opzoeken. Heb het niet bij de hand.
Maar ik heb twee Peruanen laten doen bij Wisdom Panel. Een volbloed (ingeteelde) stamboom en een aangekeurde hond uit Peru. Beide kwamen eruit als moeder DH x mix en vader chihuahua x mix

https://www.hondenforum.nl/plaza/viewto ... a#p7539974

Net als bij die uitslag van Dalí vind ik het echt weggegooid geld als je weet dat het ras wat erin zit er niet inzit.
Ik deed het ook om te kijken welke rassen ik evt beter niet zou kunnen gebruiken als ik een outcross wilde doen ivm diversiteit. Dat was ik met deze rassen toch al niet van plan :wink:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: Embark verzameltopic

Ongelezen bericht door DeDiana »

sirene schreef:Ik zal ze een keer opzoeken. Heb het niet bij de hand.
Maar ik heb twee Peruanen laten doen bij Wisdom Panel. Een volbloed (ingeteelde) stamboom en een aangekeurde hond uit Peru. Beide kwamen eruit als moeder DH x mix en vader chihuahua x mix

https://www.hondenforum.nl/plaza/viewto ... a#p7539974
Haha, wat bizar! En heel consequent dus volgens het testprincipe, dat beide honden er als die mix uit kwamen rollen ;-)
sirene schreef:Net als bij die uitslag van Dalí vind ik het echt weggegooid geld als je weet dat het ras wat erin zit er niet inzit.
Ik deed het ook om te kijken welke rassen ik evt beter niet zou kunnen gebruiken als ik een outcross wilde doen ivm diversiteit. Dat was ik met deze rassen toch al niet van plan :wink:
Als het een raszuivere hond is die niet in de database staat, is het inderdaad zonde van het geld.
Ik had bij Amy eigenlijk minder resultaat verwacht, omdat ik een foto van haar moeder heb gezien, en dat was gewoon zo'n typische podenco Andaluz(mix) zoals je ze hier heel veel bij jagers ziet (vaak dus niet raszuiver). Omdat de podenco Andaluz niet in de database zit, twijfelde ik ook of ik de test wel zou doen. Volgens de test is één ouder een mix met wat podenco Ibicenco en whippet erin en verder 50% onbekend; ik denk dat dat dus de moeder was. Die Andaluz komt er dus niet uit, maar juist omdat de moeder geen raszuivere hond was, is er toch iets van een uitslag. Anders had ik misschien ook een halve dalmatiër gehad zoals Duende van Jion :mrgreen:
Sandra&co

Re: Embark verzameltopic

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Afbeelding

Waarbij in de laatste categorie het meest gemeen heeft met:
Sporting: standaard Poedel
Guarding: Duitse Dog ( :LOL: )
Sighthound: Italiaans windhondje
Afbeelding
(5 maanden hier)
Johnny Jones
Zeer actief
Berichten: 4611
Lid geworden op: 16 okt 2015 09:07
Aantal honden: 0

Re: Embark verzameltopic

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Johnny Jones schreef:Wat een leuk topic!
De Embark uitslag van Manipi kan er ieder moment zijn, ik denk dat het Jack Russel type met villagedog wordt!

Afbeelding
Tadaaa!! http://embk.me/manipi?utm_campaign=cns_ ... rce=embark
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Embark verzameltopic

Ongelezen bericht door Persistence »

Johnny Jones schreef:
Johnny Jones schreef:Wat een leuk topic!
De Embark uitslag van Manipi kan er ieder moment zijn, ik denk dat het Jack Russel type met villagedog wordt!

Afbeelding
Tadaaa!! http://embk.me/manipi?utm_campaign=cns_ ... rce=embark
Haha daarvoor had je test niet hoeven doen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Lothian
Zeer actief
Berichten: 10190
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:04
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Embark verzameltopic

Ongelezen bericht door Lothian »

Weinig verrassingen daar :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Embark verzameltopic

Ongelezen bericht door veertje »

Leuk om al die resultaten te zien!
Ik heb het ook wel eens overwogen, maar denk niet dat ik er snel eentje bestel voor Finn.
Lothian schreef:Zorro (..)
25% Duitse herder (..)
Lothian schreef:Dalí (..)
Kwart Duitse herder (..)
Lothian schreef:En tot slot Lucca
Kwart DH (..)

Volgens mij ga je je patroon doorbreken met de nieuwkomer :mrgreen:
Gebruikersavatar
Lothian
Zeer actief
Berichten: 10190
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:04
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Embark verzameltopic

Ongelezen bericht door Lothian »

Ja verdorie, en ik was zo dicht bij een complete Duitser :mrgreen:
Afbeelding
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Embark verzameltopic

Ongelezen bericht door Persistence »

De swab van Bella is ontvangen. Kreeg een berichtje dat het nog 5 weken duurt. Zo lang nog!
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Embark verzameltopic

Ongelezen bericht door laeken »

Persistence schreef:De swab van Bella is ontvangen. Kreeg een berichtje dat het nog 5 weken duurt. Zo lang nog!
Yep. Hier ook hoor. Ik moet nog ongeveer twee weken wachten op embark. Maar dat vind ik niet zo erg. Dat ze hun best maar doen op die nepmops van me haha.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Nikki90
Zeer actief
Berichten: 1136
Lid geworden op: 29 dec 2013 18:29
Mijn ras(sen): Jack Hussel
Aantal honden: 1
Locatie: Veluwezoom

Re: Embark verzameltopic

Ongelezen bericht door Nikki90 »

Zo leuk dit! Ik zat al een tijd te twijfelen om een DNA test voor Jet te bestellen. Van de week gedaan, komt morgen binnen als het goed is.
duitse herder
Zeer actief
Berichten: 7560
Lid geworden op: 02 mei 2009 17:00
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Re: Embark verzameltopic

Ongelezen bericht door duitse herder »

Ik vrees dat de mijne kwijt is geraakt (eigen schuld, dacht dat je niet hoefde te frankeren). Vorige week mail gestuurd, kreeg direct antwoord. Nu gisteren 2x mail gestuurd maar niks gehoord. Vandaag wel zo een standaard mail Van hun dat het 3 weken geleden is Dat ik account geactiveerd heb maar zij niks hebben ontvangen. Ook daar heb ik op gereageerd maar helaas. Radiostilte...
Perry en Noah

Afbeelding
Gebruikersavatar
Nikki90
Zeer actief
Berichten: 1136
Lid geworden op: 29 dec 2013 18:29
Mijn ras(sen): Jack Hussel
Aantal honden: 1
Locatie: Veluwezoom

Re: Embark verzameltopic

Ongelezen bericht door Nikki90 »

duitse herder schreef:Ik vrees dat de mijne kwijt is geraakt (eigen schuld, dacht dat je niet hoefde te frankeren). Vorige week mail gestuurd, kreeg direct antwoord. Nu gisteren 2x mail gestuurd maar niks gehoord. Vandaag wel zo een standaard mail Van hun dat het 3 weken geleden is Dat ik account geactiveerd heb maar zij niks hebben ontvangen. Ook daar heb ik op gereageerd maar helaas. Radiostilte...
Oh dat is wel flink balen zeg! :ugh:

Ik heb van de webshop waar ik de test besteld heb alvast een mail met instructies gekregen. Daar staat inderdaad op dat het lijkt alsof je niet hoeft te frankeren, maar dat dat wel de bedoeling is.

Hopelijk komt je test nog boven water!
Sandra&co

Re: Embark verzameltopic

Ongelezen bericht door Sandra&co »

duitse herder schreef:Ik vrees dat de mijne kwijt is geraakt (eigen schuld, dacht dat je niet hoefde te frankeren). Vorige week mail gestuurd, kreeg direct antwoord. Nu gisteren 2x mail gestuurd maar niks gehoord. Vandaag wel zo een standaard mail Van hun dat het 3 weken geleden is Dat ik account geactiveerd heb maar zij niks hebben ontvangen. Ook daar heb ik op gereageerd maar helaas. Radiostilte...
Dat hoeft nog niks te betekenen. Duque z'n test was ook lang onderweg én ik heb niks hoeven frankeren ;)
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Embark verzameltopic

Ongelezen bericht door Persistence »

Tamara81 schreef:
Persistence schreef:De swab van Bella is ontvangen. Kreeg een berichtje dat het nog 5 weken duurt. Zo lang nog!
Die Embark mensen worden natuurlijk knettergek van al die testen die HF leden om de haverklap insturen :LOL:

Ik ben benieuwd naar de resultaten van Bella!
Dat denk ik ook, en ze zijn natuurlijk ook wel een week of 3 bezig om dat pakketje van Duitseherder te zoeken...
Gebruikersavatar
Nikki90
Zeer actief
Berichten: 1136
Lid geworden op: 29 dec 2013 18:29
Mijn ras(sen): Jack Hussel
Aantal honden: 1
Locatie: Veluwezoom

Re: Embark verzameltopic

Ongelezen bericht door Nikki90 »

Tamara81 schreef:
Nikki90 schreef:
duitse herder schreef:Ik vrees dat de mijne kwijt is geraakt (eigen schuld, dacht dat je niet hoefde te frankeren). Vorige week mail gestuurd, kreeg direct antwoord. Nu gisteren 2x mail gestuurd maar niks gehoord. Vandaag wel zo een standaard mail Van hun dat het 3 weken geleden is Dat ik account geactiveerd heb maar zij niks hebben ontvangen. Ook daar heb ik op gereageerd maar helaas. Radiostilte...
Oh dat is wel flink balen zeg! :ugh:

Ik heb van de webshop waar ik de test besteld heb alvast een mail met instructies gekregen. Daar staat inderdaad op dat het lijkt alsof je niet hoeft te frankeren, maar dat dat wel de bedoeling is.

Hopelijk komt je test nog boven water!
Frankeren is niet nodig. Nouja...aangetekend iig niet. Ik had er wel een postzegel op geplakt.
Als de swab zoek is geraakt sturen ze een nieuwe. Is ook niet het meest kostbare element van de test, zo'n wattenstaafje. Betekent wel langer wachten.

@Nikki: maak je nog een raad topic voor Jet? Ik gok 70% Jack Russell type; 20% teckel; 10% pinscher:)
Ja, ga ik doen! :lol1:

Ik heb altijd heel hard geroepen dat er geen Teckel in Jet zit en werd zelfs wat pissig bij de zoveelste 'wat een leuke Teckel'. Zul je net zien he als de uitslag binnen komt :LOL:
duitse herder
Zeer actief
Berichten: 7560
Lid geworden op: 02 mei 2009 17:00
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Re: Embark verzameltopic

Ongelezen bericht door duitse herder »

Sandra&co schreef:
duitse herder schreef:Ik vrees dat de mijne kwijt is geraakt (eigen schuld, dacht dat je niet hoefde te frankeren). Vorige week mail gestuurd, kreeg direct antwoord. Nu gisteren 2x mail gestuurd maar niks gehoord. Vandaag wel zo een standaard mail Van hun dat het 3 weken geleden is Dat ik account geactiveerd heb maar zij niks hebben ontvangen. Ook daar heb ik op gereageerd maar helaas. Radiostilte...
Dat hoeft nog niks te betekenen. Duque z'n test was ook lang onderweg én ik heb niks hoeven frankeren ;)
Ook embark? Nou dan wacht ik maar (on)geduldig...
Perry en Noah

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”