Welk ras is van laag naar hoog gegaan in je aanzien?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Bericht
Auteur
Soeb88
Zeer actief
Ik heb een hond: Nee
Aantal honden: 0

Re: Welk ras is van laag naar hoog gegaan in je aanzien?

#31 Bericht door Soeb88 »

Chihuahua's

_Tiny_
Vaste gebruiker
Ik heb een hond: Ja
Mijn ras(sen): Grote poedel, middenslagpoedel, aussiedoodle, shih tzu.
Aantal honden: 8

#32 Bericht door _Tiny_ »

Whippets en dat komt vooral door de leuke verhaaltjes over Mira.
Afbeelding

laeken
wannabee

#33 Bericht door laeken »

dagmar88 schreef:
laeken schreef: Guus heeft op geen enkele manier verdwergings-misproporties. Die heeft echt een grote hondenkop en de juiste ogen en snoet. Dikke pootjes en gewoon heel smakelijk ondanks dat miniformaat. Vind ik dan...
:ok: Hetzelfde geldt voor Zus. Haar schat ik op 7 kilo. Die had net zo goed 15 of 35 kilo kunnen zijn.
Ze is mooi uit aan het zwaren en perfect in verhouding. Dat vind ik zelf wel heel fraai. Flink bone was qua uiterlijk ons doel en pas bij de latere generaties naar de grootte kijken.
Dit omdat beide ouders aan de maat zijn en er in NL standaard juist zeer kleine honden worden gebruikt voor deze kruising.
Maar dan krijg je dus wel van die rare spitsmuizen met vreemde kopjes en spillebenen.
Het was in één keer raak :mrgreen:
Haar vacht vertekent wel omdat ze zo dicht op de grond zit. Het lijkt alsof ze laaggesteld is, maar eenmaal nat blijkt dat echt niet het geval.

Sjaak is wel wat uit proportie, maar die is echt heel klein; net geen 4 kilo en bijna 23 cm. En toch vind ik het zelf niet storend.
Hij heeft vrij grote zeehondenogen, maar geen bolle en geen vieze en ook geen rare schedel.
Maar of het een echte hond is? Ja en nee. In karakter zeker, qua formaat telt hij in de hondenwereld niet mee en daar moet je voorzichtig mee zijn.
Het is in elk geval heerlijk makkelijk. Ik zou tien Sjakies en Zusjes kunnen hebben.

Soms pakken die kleintjes gewoon heel erg goed uit. Maar wat wij wenselijk vinden kan een ander juist onwenselijk vinden. Bas heeft een hele kleine snuit met kleine slechte tanden. Ook heeft ze vrij grote ogen. Toch pakt zij de halve tijd de aandacht van voorbijgangers. Mensen met staffords en co vallen als een blok voor Guus en zeggen zo wat een leuk beestje! Zo'n kleintje wil ik ook wel. Terwijl de wat oudere mensen meteen bij Bas in katzwijm vallen. Wat een lief zoet hondje. En zo rustig en schattig.

Ze zijn echt elkaars tegenpolen en dat merk je heel goed in de reacties van mensen. Smaken verschillen.
Afbeelding

lucie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

#34 Bericht door lucie »

laeken schreef:
lucie schreef:Kleine(re) honden in het algemeen, laten we zeggen vanaf 10 kg. Vroeger vond ik alleen grote honden èchte honden, maar ik zie hier zoveel leuks voorbij komen, dat ik er wel anders naar ben gaan kijken. Mits (en dat geldt voor alle honden) ze wel op alle fronten in proportie zijn.

Voor ik Lizzy kreeg, vond ik windhonden ook maar lelijke magere schepsels, maar zij heeft mijn mening aardig doen veranderen.
Ik zie hier trouwens regelmatig dat het aanstellers zouden zijn, maar dat herken ik echt niet in Lizzy of Maverick.
Kleine honden kunnen zelfs met 6 kilo al perfect in proportie zijn.

Guus heeft op geen enkele manier verdwergings-misproporties. Die heeft echt een grote hondenkop en de juiste ogen en snoet. Dikke pootjes en gewoon heel smakelijk ondanks dat miniformaat. Vind ik dan...

Afbeelding
Guus is ook hartstikke leuk :ok: en ik zeg ook niet dat honden onder de 10 kg niet in proportie kunnen zijn, maar persoonlijk heb ik niet zoveel met echt heel kleine honden. Maar wie weet komt dat nog :wink:
Afbeelding

S@ndr@
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Laarsjesman , grote poten dame en een Cane Wattes
Contacteer:

#35 Bericht door S@ndr@ »

ach en ik heb ook zo`n leuk kleintje, t is geen kutkeffer of zo, gewoon een goed opgevoed sociaal mannetje die er ( vind ik) ook nog leuk uitziet met zijn kleine cente bakkie en waar mensen vaak vragen wat voor ras is het? want ik wil er ook een :engel:
in te huren als honden fotograaf, gewoon even PB en :wink:
Afbeelding

laeken
wannabee

#36 Bericht door laeken »

S@ndr@ schreef:ach en ik heb ook zo`n leuk kleintje, t is geen kutkeffer of zo, gewoon een goed opgevoed sociaal mannetje die er ( vind ik) ook nog leuk uitziet met zijn kleine cente bakkie en waar mensen vaak vragen wat voor ras is het? want ik wil er ook een :engel:
Guus is wel een keffer. Helaasssss. Die blaft om alles. Maar nooit lelijk. Puur uit enthousiasme. Soms ergerlijk hoor. En soms ook wel charmant. Ik neem hem maar zoals hij is al halen we hem tegenwoordig wel binnen als hij wat staat te krijsen in de tuin om niks. Ook als mensen op straat stoppen en hem aaien gaat hij meteen keffen als ze stoppen. :ugh:
Bas keft nooit. Tom deed dat ook niet. Guus daarentegen....poeh :oohja: :schrik:
Afbeelding

Heavy
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 1

#37 Bericht door Heavy »

Sinds ik een labrador naast me heb wonen ben ik anders naar dat ras gaan kijken.
Een hond waar je over kan struikelen zonder in je bil gebeten te worden of zonder dat die hond tegen het plafond aan springt en je de eerste weken niet meer vertrouwt lijkt me toch wel heel handig :wink:
Afbeelding

dagmar88
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): husky x malamute
husky x fox terrier
Dwergkees
Pomsky
Aantal honden: 4

#38 Bericht door dagmar88 »

laeken schreef: Soms pakken die kleintjes gewoon heel erg goed uit. Maar wat wij wenselijk vinden kan een ander juist onwenselijk vinden. Bas heeft een hele kleine snuit met kleine slechte tanden. Ook heeft ze vrij grote ogen. Toch pakt zij de halve tijd de aandacht van voorbijgangers. Mensen met staffords en co vallen als een blok voor Guus en zeggen zo wat een leuk beestje! Zo'n kleintje wil ik ook wel. Terwijl de wat oudere mensen meteen bij Bas in katzwijm vallen. Wat een lief zoet hondje. En zo rustig en schattig.

Ze zijn echt elkaars tegenpolen en dat merk je heel goed in de reacties van mensen. Smaken verschillen.
Is bij die kleintjes van mij precies hetzelfde ja, ze trekken een totaal ander publiek :mrgreen:

laeken
wannabee

#39 Bericht door laeken »

dagmar88 schreef:
laeken schreef: Soms pakken die kleintjes gewoon heel erg goed uit. Maar wat wij wenselijk vinden kan een ander juist onwenselijk vinden. Bas heeft een hele kleine snuit met kleine slechte tanden. Ook heeft ze vrij grote ogen. Toch pakt zij de halve tijd de aandacht van voorbijgangers. Mensen met staffords en co vallen als een blok voor Guus en zeggen zo wat een leuk beestje! Zo'n kleintje wil ik ook wel. Terwijl de wat oudere mensen meteen bij Bas in katzwijm vallen. Wat een lief zoet hondje. En zo rustig en schattig.

Is bij die kleintjes van mij precies hetzelfde ja, ze trekken een totaal ander publiek :mrgreen:
Ik word er soms gek van. Mensen die kusgeluidjes gaan maken als ik net de hondjes zover heb dat ze netjes rechts lopen en zonder gedoe mensen passeren. Ze flikken het om ze dan te lokken en zelfs snoep te geven..... :engel:
Ik tolereer het omdat ik van sociale honden hou. Ik ben blij dat ze iedereen zo aardig vinden. Maar soms.... :devil:
Afbeelding

natalie
Vaste gebruiker
Aantal honden: 2

#40 Bericht door natalie »

Heavy schreef:Sinds ik een labrador naast me heb wonen ben ik anders naar dat ras gaan kijken.
Een hond waar je over kan struikelen zonder in je bil gebeten te worden of zonder dat die hond tegen het plafond aan springt en je de eerste weken niet meer vertrouwt lijkt me toch wel heel handig :wink:
:LOL:

Ik zeg ook labrador. Ik wilde er per se geen. Tot ik die mooie werklijnen zag en er een paar ervaren heb bij diverse jachtworkshops. Toen ben ik ze gaan waarderen.
Afbeelding

dagmar88
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): husky x malamute
husky x fox terrier
Dwergkees
Pomsky
Aantal honden: 4

#41 Bericht door dagmar88 »

laeken schreef: Ik word er soms gek van. Mensen die kusgeluidjes gaan maken als ik net de hondjes zover heb dat ze netjes rechts lopen en zonder gedoe mensen passeren. Ze flikken het om ze dan te lokken en zelfs snoep te geven..... :engel:
Ik tolereer het omdat ik van sociale honden hou. Ik ben blij dat ze iedereen zo aardig vinden. Maar soms.... :devil:
:mrgreen: Ik heb me in m'n lot geschikt en laat ze er gezellig heen gaan. Als je Zus haar gang laat gaan ligt ze krijsend van plezier kinderoren uit te soppen.
Als het mag doet ze maar :LOL:
Sjaak is verdrietig nu. Normaal wordt hij overal geknuffeld en nu staat hij op z'n achterpootjes te dansen en kwispelend met smeekogen met z'n kontje te draaien, maar iedereen houdt afstand :jank:

Kruimel53
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): IJslandse Hond

#42 Bericht door Kruimel53 »

Vlinderhondjes. Dat leken me altijd van die truttige beessies, enkelt voor het mooi. Tot ik met mijn toenmalige honden ging wandelen met een kennis met drie van die onderdeuren. Wat een leuke dingen! Gewoon stoer overal doorheen, zo de modderplassen in (koppie-onder) omdat mijn honden dat ook deden. En zonder gedoe 3 uur stevig aanpoten. En ook nog luisteren.
Afbeelding

Dennenappel
Overactief
Aantal honden: 3

#43 Bericht door Dennenappel »

Husky en Mechelaar/Hollander.
Ik heb er dit jaar meerdere meegemaakt en husky’s vind ik echt super komisch.
En de herders, wat een fantastisch mooie honden, moedig en een kracht.

En vanmorgen kwam ik ook nog een Mechelaar pupje tegen, echt te leuk :I:
Zo vrolijk en stoer en lief, leukste pupje wat ik ooit heb gezien!

Er zal er hier geen komen want tja, je kunt maar ‘zoveel’ honden hebben...

Persistence
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar
Sheltie x boerenfox

#44 Bericht door Persistence »

natalie schreef: 22 apr 2020 15:15
Heavy schreef:Sinds ik een labrador naast me heb wonen ben ik anders naar dat ras gaan kijken.

Ik zeg ook labrador. Ik wilde er per se geen. Tot ik die mooie werklijnen zag en er een paar ervaren heb bij diverse jachtworkshops. Toen ben ik ze gaan waarderen.
Ik sluit aan. Hoewel ik ze nooit mooi, lomp en dommig vond kan ik een slanke werklijn zeker waarderen. Gewoon een gezellige hond die niet zoveel blaft, iedereen die binnenkomt verwelkomt i.p.v. opvreet en andere honden en dieren 'leukleukleuk!' vind en niet snel onder de indruk is. Kunnen er alleen wel staande oren op misschien?
Afbeelding

Pendrag
Vaste gebruiker

#45 Bericht door Pendrag »

De teckel. Kreeg onlangs foto's van mijn herplaatste teckel. God, wat mis ik dat beest enorm.
Tis but a scratch

Ptje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

#46 Bericht door Ptje »

Terriers, oh nee verschrikkelijk.
Tja dan zie je bij een fokster een herplaats cairnterrier.
Wat een geweldige hond en ondanks dat ie aan de lijn een verschrikkelijke krijsmuil kon opzetten heb ik er 10 jaar lang een fantastische hond aan gehad, superlief.
Jaren later komt er dan een brutale opdonder van een terriermixje bij me wonen.
Hij kwam zag en overwon en bleef waar hij zat :I:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite

Lieske_1977
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labrador retriever

#47 Bericht door Lieske_1977 »

Persistence schreef: 12 jan 2021 18:07
natalie schreef: 22 apr 2020 15:15

Ik sluit aan. Hoewel ik ze nooit mooi, lomp en dommig vond kan ik een slanke werklijn zeker waarderen. Gewoon een gezellige hond die niet zoveel blaft, iedereen die binnenkomt verwelkomt i.p.v. opvreet en andere honden en dieren 'leukleukleuk!' vind en niet snel onder de indruk is. Kunnen er alleen wel staande oren op misschien?

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Hakkene
Overactief

#48 Bericht door Hakkene »

De whippet:)

Persistence
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar
Sheltie x boerenfox

#49 Bericht door Persistence »

Lieske_1977 schreef: 12 jan 2021 19:24
Persistence schreef: 12 jan 2021 18:07 Kunnen er alleen wel staande oren op misschien?

Afbeelding

Afbeelding
Haha dat zijn nog beste flappers, maar die wil ik wel :mrgreen:
Afbeelding

miriam
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.

#50 Bericht door miriam »

Heel origineel, maar voor mij ook windhonden en kleine hondjes. Ik begon ooit met groot en flink behaard. Nu liever weinig haar, puur voor het practische. Ik blijf alleen wat moeite houden met die knokige voeten van b.v. een galgo. Ik hou zo van die mooie ronde, dikke voeten van Pelle :I:
Formaat maakt me niet zoveel meer uit, dus zou ook voor een kleiner hondje kunnen vallen.
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017

GrethavW
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

#51 Bericht door GrethavW »

Ook voor mij een klein hondje.
Had je mij 3 jaar geleden verteld dat ik ooit zo'n klein onderkruipsel zou bezitten, had ik je vierkant uitgelachen.
Zelfs mijn dierenarts keek me stomverbaasd aan toen ik voor het eerst met Tux bij hem kwam. Wat heb jij nou??!!!! :80: Is die van jou??? :LOL:

Bij ons viel alles onder de 50 kilo onder "klein".
Bronco is wel lichter dan dat, maar valt niet echt onder de noemer "klein hondje".
Afbeelding

blondie
Vaste gebruiker

#52 Bericht door blondie »

Poedels. Nu moet ik zeggen dat ik heel vroeger bij een oudtante ook met een middelmaat poedel leuk overweg kon. Dat diertje werd overigens niet in poedellook getrimd, dus dat was net een mini bouvier. Maar ben wel meer en meer geïnteresseerd geraakt in Koningspoedels.
Misschien ooit, als ik mijn vriend over kan halen. :mrgreen:

En qua kleinere hond de corgi's, die vind ik zo mooi en leuk. Maar die had ik nooit echt laag staan, ook teckels niet, daar blijf ik ook een zwak voor houden. Vind dat zulke mooie hondjes, de langhaar dan.

Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen”