Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welk ras is van laag naar hoog gegaan in je aanzien?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Welk ras is van laag naar hoog gegaan in je aanzien?

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ach en ik heb ook zo`n leuk kleintje, t is geen kutkeffer of zo, gewoon een goed opgevoed sociaal mannetje die er ( vind ik) ook nog leuk uitziet met zijn kleine cente bakkie en waar mensen vaak vragen wat voor ras is het? want ik wil er ook een :engel:
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Welk ras is van laag naar hoog gegaan in je aanzien?

Ongelezen bericht door laeken »

S@ndr@ schreef:ach en ik heb ook zo`n leuk kleintje, t is geen kutkeffer of zo, gewoon een goed opgevoed sociaal mannetje die er ( vind ik) ook nog leuk uitziet met zijn kleine cente bakkie en waar mensen vaak vragen wat voor ras is het? want ik wil er ook een :engel:
Guus is wel een keffer. Helaasssss. Die blaft om alles. Maar nooit lelijk. Puur uit enthousiasme. Soms ergerlijk hoor. En soms ook wel charmant. Ik neem hem maar zoals hij is al halen we hem tegenwoordig wel binnen als hij wat staat te krijsen in de tuin om niks. Ook als mensen op straat stoppen en hem aaien gaat hij meteen keffen als ze stoppen. :ugh:
Bas keft nooit. Tom deed dat ook niet. Guus daarentegen....poeh :oohja: :schrik:
Afbeelding
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Welk ras is van laag naar hoog gegaan in je aanzien?

Ongelezen bericht door dagmar88 »

laeken schreef: Soms pakken die kleintjes gewoon heel erg goed uit. Maar wat wij wenselijk vinden kan een ander juist onwenselijk vinden. Bas heeft een hele kleine snuit met kleine slechte tanden. Ook heeft ze vrij grote ogen. Toch pakt zij de halve tijd de aandacht van voorbijgangers. Mensen met staffords en co vallen als een blok voor Guus en zeggen zo wat een leuk beestje! Zo'n kleintje wil ik ook wel. Terwijl de wat oudere mensen meteen bij Bas in katzwijm vallen. Wat een lief zoet hondje. En zo rustig en schattig.

Ze zijn echt elkaars tegenpolen en dat merk je heel goed in de reacties van mensen. Smaken verschillen.
Is bij die kleintjes van mij precies hetzelfde ja, ze trekken een totaal ander publiek :mrgreen:
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Welk ras is van laag naar hoog gegaan in je aanzien?

Ongelezen bericht door laeken »

dagmar88 schreef:
laeken schreef: Soms pakken die kleintjes gewoon heel erg goed uit. Maar wat wij wenselijk vinden kan een ander juist onwenselijk vinden. Bas heeft een hele kleine snuit met kleine slechte tanden. Ook heeft ze vrij grote ogen. Toch pakt zij de halve tijd de aandacht van voorbijgangers. Mensen met staffords en co vallen als een blok voor Guus en zeggen zo wat een leuk beestje! Zo'n kleintje wil ik ook wel. Terwijl de wat oudere mensen meteen bij Bas in katzwijm vallen. Wat een lief zoet hondje. En zo rustig en schattig.

Ze zijn echt elkaars tegenpolen en dat merk je heel goed in de reacties van mensen. Smaken verschillen.
Is bij die kleintjes van mij precies hetzelfde ja, ze trekken een totaal ander publiek :mrgreen:
Ik word er soms gek van. Mensen die kusgeluidjes gaan maken als ik net de hondjes zover heb dat ze netjes rechts lopen en zonder gedoe mensen passeren. Ze flikken het om ze dan te lokken en zelfs snoep te geven..... :engel:
Ik tolereer het omdat ik van sociale honden hou. Ik ben blij dat ze iedereen zo aardig vinden. Maar soms.... :devil:
Afbeelding
natalie
Zeer actief
Berichten: 2669
Lid geworden op: 07 aug 2017 08:47
Aantal honden: 2

Re: Welk ras is van laag naar hoog gegaan in je aanzien?

Ongelezen bericht door natalie »

Heavy schreef:Sinds ik een labrador naast me heb wonen ben ik anders naar dat ras gaan kijken.
Een hond waar je over kan struikelen zonder in je bil gebeten te worden of zonder dat die hond tegen het plafond aan springt en je de eerste weken niet meer vertrouwt lijkt me toch wel heel handig :wink:
:LOL:

Ik zeg ook labrador. Ik wilde er per se geen. Tot ik die mooie werklijnen zag en er een paar ervaren heb bij diverse jachtworkshops. Toen ben ik ze gaan waarderen.
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Welk ras is van laag naar hoog gegaan in je aanzien?

Ongelezen bericht door dagmar88 »

laeken schreef: Ik word er soms gek van. Mensen die kusgeluidjes gaan maken als ik net de hondjes zover heb dat ze netjes rechts lopen en zonder gedoe mensen passeren. Ze flikken het om ze dan te lokken en zelfs snoep te geven..... :engel:
Ik tolereer het omdat ik van sociale honden hou. Ik ben blij dat ze iedereen zo aardig vinden. Maar soms.... :devil:
:mrgreen: Ik heb me in m'n lot geschikt en laat ze er gezellig heen gaan. Als je Zus haar gang laat gaan ligt ze krijsend van plezier kinderoren uit te soppen.
Als het mag doet ze maar :LOL:
Sjaak is verdrietig nu. Normaal wordt hij overal geknuffeld en nu staat hij op z'n achterpootjes te dansen en kwispelend met smeekogen met z'n kontje te draaien, maar iedereen houdt afstand :jank:
Dennenappel
Zeer actief
Berichten: 864
Lid geworden op: 21 aug 2018 20:14
Aantal honden: 3

Re: Welk ras is van laag naar hoog gegaan in je aanzien?

Ongelezen bericht door Dennenappel »

Husky en Mechelaar/Hollander.
Ik heb er dit jaar meerdere meegemaakt en husky’s vind ik echt super komisch.
En de herders, wat een fantastisch mooie honden, moedig en een kracht.

En vanmorgen kwam ik ook nog een Mechelaar pupje tegen, echt te leuk :I:
Zo vrolijk en stoer en lief, leukste pupje wat ik ooit heb gezien!

Er zal er hier geen komen want tja, je kunt maar ‘zoveel’ honden hebben...
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Welk ras is van laag naar hoog gegaan in je aanzien?

Ongelezen bericht door Persistence »

natalie schreef: 22 apr 2020 15:15
Heavy schreef:Sinds ik een labrador naast me heb wonen ben ik anders naar dat ras gaan kijken.
Een hond waar je over kan struikelen zonder in je bil gebeten te worden of zonder dat die hond tegen het plafond aan springt en je de eerste weken niet meer vertrouwt lijkt me toch wel heel handig :wink:
:LOL:

Ik zeg ook labrador. Ik wilde er per se geen. Tot ik die mooie werklijnen zag en er een paar ervaren heb bij diverse jachtworkshops. Toen ben ik ze gaan waarderen.
Ik sluit aan. Hoewel ik ze nooit mooi, lomp en dommig vond kan ik een slanke werklijn zeker waarderen. Gewoon een gezellige hond die niet zoveel blaft, iedereen die binnenkomt verwelkomt i.p.v. opvreet en andere honden en dieren 'leukleukleuk!' vind en niet snel onder de indruk is. Kunnen er alleen wel staande oren op misschien?
Gebruikersavatar
Ptje
Zeer actief
Berichten: 15796
Lid geworden op: 13 okt 2011 20:42
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2
Locatie: Groenlo

Re: Welk ras is van laag naar hoog gegaan in je aanzien?

Ongelezen bericht door Ptje »

Terriers, oh nee verschrikkelijk.
Tja dan zie je bij een fokster een herplaats cairnterrier.
Wat een geweldige hond en ondanks dat ie aan de lijn een verschrikkelijke krijsmuil kon opzetten heb ik er 10 jaar lang een fantastische hond aan gehad, superlief.
Jaren later komt er dan een brutale opdonder van een terriermixje bij me wonen.
Hij kwam zag en overwon en bleef waar hij zat :I:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Gebruikersavatar
Lieske_1977
Zeer actief
Berichten: 3772
Lid geworden op: 28 mar 2016 21:14
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 2

Re: Welk ras is van laag naar hoog gegaan in je aanzien?

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Persistence schreef: 12 jan 2021 17:07
natalie schreef: 22 apr 2020 15:15
Heavy schreef:Sinds ik een labrador naast me heb wonen ben ik anders naar dat ras gaan kijken.
Een hond waar je over kan struikelen zonder in je bil gebeten te worden of zonder dat die hond tegen het plafond aan springt en je de eerste weken niet meer vertrouwt lijkt me toch wel heel handig :wink:
:LOL:

Ik zeg ook labrador. Ik wilde er per se geen. Tot ik die mooie werklijnen zag en er een paar ervaren heb bij diverse jachtworkshops. Toen ben ik ze gaan waarderen.
Ik sluit aan. Hoewel ik ze nooit mooi, lomp en dommig vond kan ik een slanke werklijn zeker waarderen. Gewoon een gezellige hond die niet zoveel blaft, iedereen die binnenkomt verwelkomt i.p.v. opvreet en andere honden en dieren 'leukleukleuk!' vind en niet snel onder de indruk is. Kunnen er alleen wel staande oren op misschien?

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hakkene
Zeer actief
Berichten: 973
Lid geworden op: 22 jan 2013 23:27
Aantal honden: 2

Re: Welk ras is van laag naar hoog gegaan in je aanzien?

Ongelezen bericht door Hakkene »

De whippet:)
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Welk ras is van laag naar hoog gegaan in je aanzien?

Ongelezen bericht door Persistence »

Lieske_1977 schreef: 12 jan 2021 18:24
Persistence schreef: 12 jan 2021 17:07 Kunnen er alleen wel staande oren op misschien?

Afbeelding

Afbeelding
Haha dat zijn nog beste flappers, maar die wil ik wel :mrgreen:
Gebruikersavatar
miriam
Zeer actief
Berichten: 5007
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:26
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
Aantal honden: 2
Locatie: wittem

Re: Welk ras is van laag naar hoog gegaan in je aanzien?

Ongelezen bericht door miriam »

Heel origineel, maar voor mij ook windhonden en kleine hondjes. Ik begon ooit met groot en flink behaard. Nu liever weinig haar, puur voor het practische. Ik blijf alleen wat moeite houden met die knokige voeten van b.v. een galgo. Ik hou zo van die mooie ronde, dikke voeten van Pelle :I:
Formaat maakt me niet zoveel meer uit, dus zou ook voor een kleiner hondje kunnen vallen.
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
Gebruikersavatar
GrethavW
Zeer actief
Berichten: 5698
Lid geworden op: 22 apr 2013 20:54
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2
Locatie: Noordoostpolder

Re: Welk ras is van laag naar hoog gegaan in je aanzien?

Ongelezen bericht door GrethavW »

Ook voor mij een klein hondje.
Had je mij 3 jaar geleden verteld dat ik ooit zo'n klein onderkruipsel zou bezitten, had ik je vierkant uitgelachen.
Zelfs mijn dierenarts keek me stomverbaasd aan toen ik voor het eerst met Tux bij hem kwam. Wat heb jij nou??!!!! :80: Is die van jou??? :LOL:

Bij ons viel alles onder de 50 kilo onder "klein".
Bronco is wel lichter dan dat, maar valt niet echt onder de noemer "klein hondje".
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: Welk ras is van laag naar hoog gegaan in je aanzien?

Ongelezen bericht door blondie »

Poedels. Nu moet ik zeggen dat ik heel vroeger bij een oudtante ook met een middelmaat poedel leuk overweg kon. Dat diertje werd overigens niet in poedellook getrimd, dus dat was net een mini bouvier. Maar ben wel meer en meer geïnteresseerd geraakt in Koningspoedels.
Misschien ooit, als ik mijn vriend over kan halen. :mrgreen:

En qua kleinere hond de corgi's, die vind ik zo mooi en leuk. Maar die had ik nooit echt laag staan, ook teckels niet, daar blijf ik ook een zwak voor houden. Vind dat zulke mooie hondjes, de langhaar dan.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”