Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat is de rasmix van deze hond

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
WillieH
Vaste gebruiker
Berichten: 95
Lid geworden op: 30 dec 2011 20:39
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1
Locatie: Rosmalen

Wat is de rasmix van deze hond

Ongelezen bericht door WillieH »

Ik post dit in dit forum in de hoop dat het de goede is.

In de omschrijving staat ook ''wat is het voor een ras''

Dit is de foto van mijn overleden hond Tessa.

Afbeelding

Ik kan eventueel wel meerdere foto's uploaden maar ik vroeg mij af wat voor mix dit is. Ik heb er zelf al wat gelezen op dit forum maar een paar dingen matchen niet, en ik ben nou ook niet z'n goede rassen kenner dat ik het kan zeggen.

Paar dingen die mij opvallen die onze hond niet had wat het voor mij confusing maakt is dat onze hond geen vliezen had tussen zijn pooten. Ik lees dat golden retrievers/labradors dat wel hebben.
Ik weet dat golden retrievers als ze eenmaal volwassen zijn een flink stuk groter waren als de onze hond. Ik weet niet of de onze gewoon klein is of dat het komt door de manier waarop ze gefokt is. (het hele verhaal van hoe en wat omtrend onze hond en waarom wij dat niet weten is te lezen in het voorstel deel van het forum waar ik alles uitleg) Ook de vacht klopt niet met een labrador. Wat dan wel weer wel klopt met sommige golden retrievers.

De flatcoat retriever heeft er wel iets van weg maar die zijn zwart en de onze was golden. De flatcoats hebben ook geen vliezen dus dat klopt ook. Het haar lijkt niet echt erop.

Als ik nu net naar foto's kijk van een net getrimde golden retriever die een jaar of 2-3 oud is dan lijkt ze er wel weer op. Is onze hond een super kleine vrouwelijke golden retriever of denken jullie dat ze misschien gefokt is met een kleiner ras? Ik hoop dat jullie mij vooruit kunnen helpen.
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Wat is de rasmix van deze hond

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Afbeelding

Op die foto zie je toch geen grootte?
Gebruikersavatar
WillieH
Vaste gebruiker
Berichten: 95
Lid geworden op: 30 dec 2011 20:39
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1
Locatie: Rosmalen

Re: Wat is de rasmix van deze hond

Ongelezen bericht door WillieH »

Afbeelding

hier staat ze natuurlijk niet met een maat er naast dat hebben we nooit opgemeten. Maar als je Tessa vergelijkt in lengte t.o.v. de tuinstoel komt haar lichaam gelijk uit met de zitten van de stoel dus hoeveel zou het zijn. Haar hoofdje komt iets hoger ik denk gelijk met de leuning. Ik schat dan toch dat ze zo'n 50 cm over haar lichaam en 10 cm met haar hoofdje erbij. Ik weet niet of je het zo mag meten of dat het met hoofdje of zonder is maar ik zie dat de golden retriever standaard 51-56 cm dus dat klopt dan wel ongeveer. Ze zal dan toch een golden retriever geweest zijn. Als ik het zo op een rij zet. Vreemde vind ik alleen dat mijn tante ook 2 golden retrievers had in de tijd dat Tessa leefde en die waren allebei mannetjes maar ze waren allebei ook een een flink stuk groter en breeder als die naast Tessa zouden staan dan zou Tessa compleet verdwijnen.
Gebruikersavatar
tekkel
Erelid
Berichten: 21738
Lid geworden op: 04 sep 2005 00:53
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1
Locatie: 't Gooi

Re: Wat is de rasmix van deze hond

Ongelezen bericht door tekkel »

WillieH schreef: Paar dingen die mij opvallen die onze hond niet had wat het voor mij confusing maakt is dat onze hond geen vliezen had tussen zijn pooten. Ik lees dat golden retrievers/labradors dat wel hebben.
volgens mij is dat een fabeltje :wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Gebruikersavatar
ArCee
Zeer actief
Berichten: 1655
Lid geworden op: 17 nov 2010 12:27
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
Aantal honden: 1
Locatie: Heerhugowaard.

Re: Wat is de rasmix van deze hond

Ongelezen bericht door ArCee »

Vanmiddag zit ik toevallig op Animal Planetr een verhaal te beluisteren ov er een Labrador die van een zeilboot viel en niet meer te vinden. Is het dier maar liefst 15 km gaan zwemmen, terug naar huis. Daarin werd ook gezegt dat ze vliezen tussen hun tenen hebben waardoor ze meer voorwaardse druk kunnen zetten als een doorsnee hond? Om die reden en omdat ze een vet achtige vacht hebben en zodanig niet snel door kou bevangen raken, maakte dat deze hond het zo lang vol hield qua zwemmen, samen met zijn kracht en uithoudingsvermogen. Het is dan dus een wijd verspreid fabeltje?? :80:
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Wat is de rasmix van deze hond

Ongelezen bericht door dagmar88 »

ArCee schreef:Vanmiddag zit ik toevallig op Animal Planetr een verhaal te beluisteren ov er een Labrador die van een zeilboot viel en niet meer te vinden. Is het dier maar liefst 15 km gaan zwemmen, terug naar huis. Daarin werd ook gezegt dat ze vliezen tussen hun tenen hebben waardoor ze meer voorwaardse druk kunnen zetten als een doorsnee hond? Om die reden en omdat ze een vet achtige vacht hebben en zodanig niet snel door kou bevangen raken, maakte dat deze hond het zo lang vol hield qua zwemmen, samen met zijn kracht en uithoudingsvermogen. Het is dan dus een wijd verspreid fabeltje?? :80:
:LOL: Ja, en die laag blubber is ook nodig om warm te blijven in het water...
Gebruikersavatar
Marjoleine
Zeer actief
Berichten: 53089
Lid geworden op: 02 sep 2004 14:18
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Wat is de rasmix van deze hond

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Alle honden hebben vliezen tussen hun tenen.
Alleen hebben sommige rassen grotere voeten en langere tenen en daardoor iets meer vliezen.
En bij bv een aantal waterhondenrassen zijn de vliezen dikker, domweg doordat die honden all over een dikkere huid hebben.
Dus ja, het is een fabel. Behoorlijk onuitroerbaar, maar echt een fabel.
Zelfs onze Fien, een Havanezer, heeft vliezen. Gewoon omdat alle dieren dat hebben tenzij ze hoefdieren zijn.

TS, ik denk dat je hondje een bastaard Golden was, maar wel redelijk zuiver zo te zien.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”