Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Havanezer en overige bichonachtigen.

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
blacky
Zeer actief
Berichten: 8030
Lid geworden op: 18 mei 2007 20:37
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Re: Havanezer en overige bichonachtigen.

Ongelezen bericht door blacky »

Mijn meisjes ook weer eens.
Moeder Lucky met haar dochter Ninthe.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
gevni havanezers
Gebruikersavatar
Pemba
Zeer actief
Berichten: 14575
Lid geworden op: 29 jul 2010 16:22
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Re: Havanezer en overige bichonachtigen.

Ongelezen bericht door Pemba »

Mooi zo in de bergen :I:
Die met zijwind is ook leuk :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Yeufke
Zeer actief
Berichten: 4877
Lid geworden op: 28 jul 2012 18:45
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Havanezer en overige bichonachtigen.

Ongelezen bericht door Yeufke »

Prachtig. :I:
Wat zullen ze genoten hebben.
Afbeelding
Polly 22 jan 2007 - 15 mei 2018 ❤️
Yessie 28 april 2010 -13 juli 2020
slaap zacht lieve meid
annemarietje
Actief
Berichten: 188
Lid geworden op: 07 mar 2021 15:53
Mijn ras(sen): Schnauzer, kooiker

Re: Havanezer en overige bichonachtigen.

Ongelezen bericht door annemarietje »

Wat een leuke hondjes.
Mijn allereerste hondenervaring was met dit soort hondjes.
Oppassen bij de buurvrouw thuis als ze boodschappen ging doen.
Haar vier prinsesjes vonden het ongezellig alleen thuis te zijn :-)
Of het echte havanezers waren weet ik niet,
Maar ze leken er veel op.
« Maybe why all the doors are closed, so you can open one that leads you to the perfect road »
Gebruikersavatar
Marie-Josée
Erelid
Berichten: 25797
Lid geworden op: 04 feb 2003 10:56
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Havanezer en overige bichonachtigen.

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Havanezers zijn op hun mooist met de wind in de vacht :I:
Ik smelt altijd als ik Sancho zie rennen. En ja, ondanks zijn ernstige hartafwijking rent hij nog steeds vrolijk rond.
Heel bijzonder vind ik dat, zo'n hond leeft echt in het moment. Daar leer ik van. :engel:
Gebruikersavatar
blacky
Zeer actief
Berichten: 8030
Lid geworden op: 18 mei 2007 20:37
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Re: Havanezer en overige bichonachtigen.

Ongelezen bericht door blacky »

Marie-Josée schreef: 24 aug 2021 10:59 Havanezers zijn op hun mooist met de wind in de vacht :I:
Ik smelt altijd als ik Sancho zie rennen. En ja, ondanks zijn ernstige hartafwijking rent hij nog steeds vrolijk rond.
Heel bijzonder vind ik dat, zo'n hond leeft echt in het moment. Daar leer ik van. :engel:
onze Laika heeft ook iets met haar hart. 3 jaar geleden vertelde de da dat we voorzichtig met haar moesten zijn want kon zo afgelopen zijn, nooit gedaan. Nu 3 jaar later heeft ze toch hart medicatie gehad. Op vakantie kan ze de heftige wandelingen niet meer met ons mee maken en gaat ze in de kar maar dat komt ook door de artrose die haar veel pijn geeft. Verder doet ze alles mee en als ze er bij neer valt is het maar zo zoals de arts zij dan sterft ze in het harnas.
Maar Laika wordt gewoon 16. (ze is nu 13.5)
Afbeelding
gevni havanezers
Gebruikersavatar
Marie-Josée
Erelid
Berichten: 25797
Lid geworden op: 04 feb 2003 10:56
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Havanezer en overige bichonachtigen.

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Dat vind ik ook, laat zo'n hondje genieten, volgens mij leven ze dan juist langer ;-)
Laika wordt vast 16. :cheer:
Sancho hopelijk ook maar we zijn nu al blij met elk jaar erbij.
Gebruikersavatar
Marie-Josée
Erelid
Berichten: 25797
Lid geworden op: 04 feb 2003 10:56
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Havanezer en overige bichonachtigen.

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Gisteren kwamen we voor het eerst in de geschiedenis een andere Hava tegen. Zelfde formaat ( ook een intacte reu) en dezelfde kleur vacht, alleen was dat hondje geknipt. Wel mooi gedaan trouwens. Het was hun eerste hond en jaren terug maakten ze zich over alles en nog wat zorgen, dingen die ik nu vertelde als zijnde normaal, dus ze waren posthuum opgelucht :engel:
Behalve de echte Havastreken ( kleinehondjesstreken denk ik) had hij toch een net iets ander karakter. Sancho wilde met hem stoeien maar het was meteen duidelijk dat hij dat niet op prijs stelde; hij bleef zitten knoteren. Zo was hij in het algemeen scheen het, niet zo'n vrolijke allemansvriend als Sancho. Ook wel weer makkelijk :mrgreen:
De kennelnaam was zo lang en bombastisch dat ik die vergeten ben, ik had er in elk geval niet eerder van gehoord.
Het was wel leuk dat die mensen Sancho meteen herkenden als Havanezer. Zo vaak zie je ze niet in het echt, toch?
Gebruikersavatar
blacky
Zeer actief
Berichten: 8030
Lid geworden op: 18 mei 2007 20:37
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Re: Havanezer en overige bichonachtigen.

Ongelezen bericht door blacky »

Marie-Josée schreef: 06 sep 2021 11:19 Gisteren kwamen we voor het eerst in de geschiedenis een andere Hava tegen. Zelfde formaat ( ook een intacte reu) en dezelfde kleur vacht, alleen was dat hondje geknipt. Wel mooi gedaan trouwens. Het was hun eerste hond en jaren terug maakten ze zich over alles en nog wat zorgen, dingen die ik nu vertelde als zijnde normaal, dus ze waren posthuum opgelucht :engel:
Behalve de echte Havastreken ( kleinehondjesstreken denk ik) had hij toch een net iets ander karakter. Sancho wilde met hem stoeien maar het was meteen duidelijk dat hij dat niet op prijs stelde; hij bleef zitten knoteren. Zo was hij in het algemeen scheen het, niet zo'n vrolijke allemansvriend als Sancho. Ook wel weer makkelijk :mrgreen:
De kennelnaam was zo lang en bombastisch dat ik die vergeten ben, ik had er in elk geval niet eerder van gehoord.
Het was wel leuk dat die mensen Sancho meteen herkenden als Havanezer. Zo vaak zie je ze niet in het echt, toch?
ja dat is erg leuk. Hier ook nog nooit gehad. Wel iemand die mij aanhield en vroeg zijn dat havanezers? Op mijn bevestigende antwoord vertelde ze toen dat ze er woensdag een pup ging halen, bij die en die fokker. Ze was best nerveus en vroeg of het wel goed zat met die fokker. (kende de fokker wel en kon haar gerust stellen).
Jammer dat ik haar later nooit meer heb gesproken.
Afbeelding
gevni havanezers
Gebruikersavatar
Marie-Josée
Erelid
Berichten: 25797
Lid geworden op: 04 feb 2003 10:56
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Havanezer en overige bichonachtigen.

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Marie-Josée
Erelid
Berichten: 25797
Lid geworden op: 04 feb 2003 10:56
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Havanezer en overige bichonachtigen.

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Hèhè het is gelukt om een foto te plaatsen.
Gebruikersavatar
Marie-Josée
Erelid
Berichten: 25797
Lid geworden op: 04 feb 2003 10:56
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Havanezer en overige bichonachtigen.

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Sancho wordt in november 11 jaar en we zijn erg gelukkig dat hij die leeftijd toch mocht halen. Uiteraard hopen we nog een flink aantal mooie jaren samen te hebben en dat hopen wij voor alle Havanezers en soortgelijke hondjes.
Toen ik dit topic startte wist ik nog niet wat me te wachten stond; een klein hondje van een mij totaal onbekend ras was gewoon een nieuw avontuur.
Tot nu toe hebben we ontzettend genoten van dit avontuur en ik kan het iedereen aanraden.
Misschien is niet elke Hava zo'n levenslustige brok eigenzinnigheid en vrolijkheid maar in de regel hebben ze deze eigenschappen toch wel gemeen geloof ik.
Aangezien het forum gaat stoppen is er ook een einde gekomen aan dit relaas.
Ik wens iedereen heel veel plezier toe samen met jullie hondjes :I: en misschien komen we elkaar nog ooit ergens tegen :zwaai
Gebruikersavatar
xSuzannex
Zeer actief
Berichten: 9169
Lid geworden op: 29 apr 2005 14:34
Mijn ras(sen): Havanezers
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Havanezer en overige bichonachtigen.

Ongelezen bericht door xSuzannex »

Afbeelding

Afbeelding

Ook van mij een laatste berichtje.
Zonder dit topic had ik nooit van de havanezer geweten en dit geluk nooit gekend.
Dit weekend kwam mijn nichtje weer eens logeren, en oh wat zijn het toch een heerlijke honden. Ze wilde graag Eef kammen. Allemaal dolgelukkig

Bedankt allemaal
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”