Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Havanezer en overige bichonachtigen.

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Marie-Josée
Erelid
Berichten: 25797
Lid geworden op: 04 feb 2003 10:56
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Havanezer en overige bichonachtigen.

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Sancho is eigenlijk ook geen keffer en het voortdurend aan je kleven doet hij ook niet, dat was alleen het eerste jaar het geval.
Ik vind nog steeds dat hij nogal een kattennatuur heeft :mrgreen:
Gebruikersavatar
blacky
Zeer actief
Berichten: 8030
Lid geworden op: 18 mei 2007 20:37
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Re: Havanezer en overige bichonachtigen.

Ongelezen bericht door blacky »

Cleva schreef: 09 jan 2021 20:25 Ik ben op zoek naar een pup voor mijn zus en haar gezin. Geen geweldig ervaren hondenmensen maar wel verstandige figuren die niet over een week weer iets anders willen.
Ze gaan er natuurlijk mee op cursus en uiteindelijk wordt het twee keer in de week een middagje alleen zijn. Maar als dat niet lukt komt er wel een oppas.

Tot wie moet ik me wenden?
ik kan je niet helpen maar ik weet dat Marjoleine wacht tot één van haar hava teefjes loops wordt. Een erg leuk hondje waar wel wat pit in zit.
Ze hoopt dat ze in februari loops is overigens ze gaat een erg leuke reu gebruiken ook.
Afbeelding
gevni havanezers
Gebruikersavatar
blacky
Zeer actief
Berichten: 8030
Lid geworden op: 18 mei 2007 20:37
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Re: Havanezer en overige bichonachtigen.

Ongelezen bericht door blacky »

blacky schreef: 09 jan 2021 23:22
Cleva schreef: 09 jan 2021 20:25 Ik ben op zoek naar een pup voor mijn zus en haar gezin. Geen geweldig ervaren hondenmensen maar wel verstandige figuren die niet over een week weer iets anders willen.
Ze gaan er natuurlijk mee op cursus en uiteindelijk wordt het twee keer in de week een middagje alleen zijn. Maar als dat niet lukt komt er wel een oppas.

Tot wie moet ik me wenden?
ik kan je niet helpen maar ik weet dat Marjoleine wacht tot één van haar hava teefjes loops wordt. Een erg leuk hondje waar wel wat pit in zit.
Ze hoopt dat ze in februari loops is overigens ze gaat een erg leuke reu gebruiken ook.
of kijk eens bij de havanezerclub Nederland daar staan erg veel fokkers op hun site.
Afbeelding
gevni havanezers
Gebruikersavatar
Yeufke
Zeer actief
Berichten: 4877
Lid geworden op: 28 jul 2012 18:45
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Havanezer en overige bichonachtigen.

Ongelezen bericht door Yeufke »

Over een week of zeven komt er hier een havanezer teefje. :wachten:
Afbeelding
Polly 22 jan 2007 - 15 mei 2018 ❤️
Yessie 28 april 2010 -13 juli 2020
slaap zacht lieve meid
63673J

Re: Havanezer en overige bichonachtigen.

Ongelezen bericht door 63673J »

Yeufke schreef: 10 mar 2021 19:41 Over een week of zeven komt er hier een havanezer teefje. :wachten:
Leuk!
Gebruikersavatar
blacky
Zeer actief
Berichten: 8030
Lid geworden op: 18 mei 2007 20:37
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Re: Havanezer en overige bichonachtigen.

Ongelezen bericht door blacky »

Yeufke schreef: 10 mar 2021 19:41 Over een week of zeven komt er hier een havanezer teefje. :wachten:
wat ontzettend leuk. Vertel: wie, wat en waar.
Er zijn er deze maand veel geboren dus ik ben ontzettend benieuwd.
Afbeelding
gevni havanezers
Gebruikersavatar
Yeufke
Zeer actief
Berichten: 4877
Lid geworden op: 28 jul 2012 18:45
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Havanezer en overige bichonachtigen.

Ongelezen bericht door Yeufke »

blacky schreef: 10 mar 2021 21:48
Yeufke schreef: 10 mar 2021 19:41 Over een week of zeven komt er hier een havanezer teefje. :wachten:
wat ontzettend leuk. Vertel: wie, wat en waar.
Er zijn er deze maand veel geboren dus ik ben ontzettend benieuwd.
Haha, wanneer ik haar thuis heb zal ik haar hier presenteren met volledige stamboomnaam. :tongue:
Het is ook verder geen geheim of zo maar eerst maar eens gaan kijken over een dikke week en alles verder bespreken daar. :wink:

Weet je wat, ik zet een foto van de hondjes. Er is nog geen specifiek hondje toebedeeld.

Afbeelding
Afbeelding
Polly 22 jan 2007 - 15 mei 2018 ❤️
Yessie 28 april 2010 -13 juli 2020
slaap zacht lieve meid
Gebruikersavatar
blacky
Zeer actief
Berichten: 8030
Lid geworden op: 18 mei 2007 20:37
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Re: Havanezer en overige bichonachtigen.

Ongelezen bericht door blacky »

Yeufke schreef: 10 mar 2021 22:03
blacky schreef: 10 mar 2021 21:48
Yeufke schreef: 10 mar 2021 19:41 Over een week of zeven komt er hier een havanezer teefje. :wachten:
wat ontzettend leuk. Vertel: wie, wat en waar.
Er zijn er deze maand veel geboren dus ik ben ontzettend benieuwd.
Haha, wanneer ik haar thuis heb zal ik haar hier presenteren met volledige stamboomnaam. :tongue:
Het is ook verder geen geheim of zo maar eerst maar eens gaan kijken over een dikke week en alles verder bespreken daar. :wink:

Weet je wat, ik zet een foto van de hondjes. Er is nog geen specifiek hondje toebedeeld.

Afbeelding
Oh, wat leuk. na zelf een nest gehad te hebben met onze Lucky weet ik inmiddels hoeveel werk het is zo'n nestje maar ook hoe heerlijk het is als je dan 's avonds in de ren kruipt en al de friemeltjes over je heen kruipen. Ik denk dat ik al weet waar ze vandaan komen. Leuk!
Afbeelding
gevni havanezers
Gebruikersavatar
Marie-Josée
Erelid
Berichten: 25797
Lid geworden op: 04 feb 2003 10:56
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Havanezer en overige bichonachtigen.

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Yeufke schreef: 10 mar 2021 19:41 Over een week of zeven komt er hier een havanezer teefje. :wachten:
Wat leuk! Ik bedacht vanmorgen, al knuffelend, nog wat een geweldig hondje zo'n Havanezer is.
Zo makkelijk en tegelijk toch zo stoer.
Gebruikersavatar
Pemba
Zeer actief
Berichten: 14575
Lid geworden op: 29 jul 2010 16:22
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Re: Havanezer en overige bichonachtigen.

Ongelezen bericht door Pemba »

Yeufke schreef: 10 mar 2021 19:41 Over een week of zeven komt er hier een havanezer teefje. :wachten:
Wat leuk weer een hond en dan ook nog een havanezer :I:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Yeufke
Zeer actief
Berichten: 4877
Lid geworden op: 28 jul 2012 18:45
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Havanezer en overige bichonachtigen.

Ongelezen bericht door Yeufke »

Marie-Josée schreef: 11 mar 2021 08:21
Yeufke schreef: 10 mar 2021 19:41 Over een week of zeven komt er hier een havanezer teefje. :wachten:
Wat leuk! Ik bedacht vanmorgen, al knuffelend, nog wat een geweldig hondje zo'n Havanezer is.
Zo makkelijk en tegelijk toch zo stoer.
Jouw enthousiasme heeft er wel toe bijgedragen dat we voor een havanezertje zijn gegaan deze keer. :D
Afbeelding
Polly 22 jan 2007 - 15 mei 2018 ❤️
Yessie 28 april 2010 -13 juli 2020
slaap zacht lieve meid
Gebruikersavatar
Yeufke
Zeer actief
Berichten: 4877
Lid geworden op: 28 jul 2012 18:45
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Havanezer en overige bichonachtigen.

Ongelezen bericht door Yeufke »

Pemba schreef: 11 mar 2021 09:00
Yeufke schreef: 10 mar 2021 19:41 Over een week of zeven komt er hier een havanezer teefje. :wachten:
Wat leuk weer een hond en dan ook nog een havanezer :I:
Dank je. Sinds we Yessie, veel te jong, van het ene op het andere moment hebben moeten laten inslapen in juli is het hier doodstil.
Wat mis ik het hebben van een hondje enorm. :(:
Maar in deze tijd is het geduld hebben en hopelijk loopt er hier over een week of zeven toch weer eentje rond.
Ik kijk er heel erg naar uit. Op naar nieuwe avonturen!
Afbeelding
Polly 22 jan 2007 - 15 mei 2018 ❤️
Yessie 28 april 2010 -13 juli 2020
slaap zacht lieve meid
Gebruikersavatar
xSuzannex
Zeer actief
Berichten: 9169
Lid geworden op: 29 apr 2005 14:34
Mijn ras(sen): Havanezers
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Havanezer en overige bichonachtigen.

Ongelezen bericht door xSuzannex »

Hey wat leuk! Veel plezier met alle voorpret
Gebruikersavatar
Yeufke
Zeer actief
Berichten: 4877
Lid geworden op: 28 jul 2012 18:45
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Havanezer en overige bichonachtigen.

Ongelezen bericht door Yeufke »

xSuzannex schreef: 12 mar 2021 07:39 Hey wat leuk! Veel plezier met alle voorpret
Dank je wel. Ik geniet altijd zo van jouw dames.
Eef en Saar waren ook de hondjes die ik aan mijn man heb laten zien als voorbeeld van een havanezer.
En hij was natuurlijk verkocht. :I:
Afbeelding
Polly 22 jan 2007 - 15 mei 2018 ❤️
Yessie 28 april 2010 -13 juli 2020
slaap zacht lieve meid
Gebruikersavatar
Marie-Josée
Erelid
Berichten: 25797
Lid geworden op: 04 feb 2003 10:56
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Havanezer en overige bichonachtigen.

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Yeufke schreef: 11 mar 2021 09:21
Marie-Josée schreef: 11 mar 2021 08:21
Yeufke schreef: 10 mar 2021 19:41 Over een week of zeven komt er hier een havanezer teefje. :wachten:
Wat leuk! Ik bedacht vanmorgen, al knuffelend, nog wat een geweldig hondje zo'n Havanezer is.
Zo makkelijk en tegelijk toch zo stoer.
Jouw enthousiasme heeft er wel toe bijgedragen dat we voor een havanezertje zijn gegaan deze keer. :D
Mooi om te horen, en al zijn ze best wel verschillend van karakter, je zult er geen spijt van krijgen!
Gebruikersavatar
Yeufke
Zeer actief
Berichten: 4877
Lid geworden op: 28 jul 2012 18:45
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Havanezer en overige bichonachtigen.

Ongelezen bericht door Yeufke »

We hebben gekozen en ze gaat Maya heten.
Afbeelding

Afbeelding
Nu nog een kleine vier weken wachten..
Afbeelding
Polly 22 jan 2007 - 15 mei 2018 ❤️
Yessie 28 april 2010 -13 juli 2020
slaap zacht lieve meid
Gebruikersavatar
blacky
Zeer actief
Berichten: 8030
Lid geworden op: 18 mei 2007 20:37
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Re: Havanezer en overige bichonachtigen.

Ongelezen bericht door blacky »

Yeufke schreef: 06 apr 2021 16:49 We hebben gekozen en ze gaat Maya heten.
Afbeelding

Afbeelding
Nu nog een kleine vier weken wachten..
Wat een plaatje :I:
Afbeelding
gevni havanezers
Emma
Zeer actief
Berichten: 7768
Lid geworden op: 05 mar 2008 17:28
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu alleen nog de black and tan jack hussel.
Aantal honden: 1

Re: Havanezer en overige bichonachtigen.

Ongelezen bericht door Emma »

Zijn er hier ook forummers die een havanezer als enige hond hebben?
En hoe zijn ze dan als ze een paar uurtjes alleen moeten zijn?

Ik lees namelijk op internet dat ze daar moeite mee hebben, over het algemeen?
Gebruikersavatar
xSuzannex
Zeer actief
Berichten: 9169
Lid geworden op: 29 apr 2005 14:34
Mijn ras(sen): Havanezers
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Havanezer en overige bichonachtigen.

Ongelezen bericht door xSuzannex »

Hier vinden ze het zelfs met z'n tweeen niet prettig om alleen te zijn.
Ze gaan direct bij de deur liggen en komen niet meer van die plek tot we weer thuis zijn.
Af en toe is dat voor mij dus ook geen punt, maar op regelmatige basis wel.
Toen ik vorig jaar 6 weken lang elke dag 2 uurtjes weg was om bestraling te krijgen, hadden ze daar aan het einde van die weken steeds meer moeite mee
Gebruikersavatar
Marie-Josée
Erelid
Berichten: 25797
Lid geworden op: 04 feb 2003 10:56
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Havanezer en overige bichonachtigen.

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Yeufke schreef: 06 apr 2021 16:49 We hebben gekozen en ze gaat Maya heten.
Afbeelding

Afbeelding
Nu nog een kleine vier weken wachten..
Oooooh :I: precies Sancho :D
Emma schreef: 06 apr 2021 21:23 Zijn er hier ook forummers die een havanezer als enige hond hebben?
En hoe zijn ze dan als ze een paar uurtjes alleen moeten zijn?

Ik lees namelijk op internet dat ze daar moeite mee hebben, over het algemeen?
Het blijven natuurlijk gezelschapshondjes en graag alleen zijn ze nooit, maar Sancho redt het prima voor een half dagje.
Alleen de nachten gingen vanaf het begin zo moeizaam, ondanks dat Tomas er toen ook nog was, dat hij altijd bij ons op bed slaapt.Daardoor heeft hij genoeg contact om overdag makkelijker alleen te zijn denk ik.Maar dat gebeurt zo min mogelijk.
Gebruikersavatar
blacky
Zeer actief
Berichten: 8030
Lid geworden op: 18 mei 2007 20:37
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Re: Havanezer en overige bichonachtigen.

Ongelezen bericht door blacky »

hier gaat het heel goed. We zijn net verhuisd en dat was te spannend en toen hebben ze wel de hele middag geblaft. (door een persoonlijke omstandigheid kwam het voor dat we weg moesten en geen oppas hadden). Nu zijn we 2 weken verder hebben 1 week oppas gehad voor ze en nu kunnen ze weer alleen zijn. Liggen heerlijk in de woonkamer op de bank of de stoel. Babyfoon is aan en als ze wel blaffen praten we even met ze. (zijn ze gewend van in de nacht dat ze ons horen en niet zien).
Het gaat nu erg goed gelukkig. Lucky heeft er wel meer moeite mee dan Ninthe haar dochter. Laika boeit het werkelijk niets of we wel of niet thuis zijn
Afbeelding
gevni havanezers
Banjer
Actief
Berichten: 159
Lid geworden op: 05 sep 2013 14:26
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1
Locatie: het Gooi

Re: Havanezer en overige bichonachtigen.

Ongelezen bericht door Banjer »

Onze Bobbie kan slecht alleen blijven, hij kan dan behoorlijk te keer gaan. Wij hebben dat denk ik ook niet echt goed aangeleerd. Mijn partner heeft een slijterij waar we naast wonen, hij zit dus eigenlijk nooit alleen.
Anneke
Gebruikersavatar
Marie-Josée
Erelid
Berichten: 25797
Lid geworden op: 04 feb 2003 10:56
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Havanezer en overige bichonachtigen.

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Wij maken trouwens elke morgen een lange wandeling van minstens een uur waarbij hij los kan, daarna is hij lekker doezelig en kunnen we prima een aantal uren weg.
Emma
Zeer actief
Berichten: 7768
Lid geworden op: 05 mar 2008 17:28
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu alleen nog de black and tan jack hussel.
Aantal honden: 1

Re: Havanezer en overige bichonachtigen.

Ongelezen bericht door Emma »

Oh ja, het is dus over het algemeen wel een dingetje, dat alleen zijn.

Nu vraag ik me altijd af, als er op internet bij een ras staat dat ze slecht alleen kunnen zijn, wat je dan kan verwachten. Aangezien vrij weinig honden het leuk vinden, en je het ze vaak toch echt wel moet aanleren.
Maar als het zo expliciet vermeld wordt bij een ras, ga ik er maar vanuit dat het ook slecht aan te leren is.

Wel jammer, want het lijken mij leuke honden, maar ik wil toch wel graag een keer uit eten kunnen of op verjaardag, dat de hond even niet mee kan. Of gewoon de boodschappen doen, etc.
Gebruikersavatar
blacky
Zeer actief
Berichten: 8030
Lid geworden op: 18 mei 2007 20:37
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Re: Havanezer en overige bichonachtigen.

Ongelezen bericht door blacky »

Emma schreef: 09 apr 2021 11:39 Oh ja, het is dus over het algemeen wel een dingetje, dat alleen zijn.

Nu vraag ik me altijd af, als er op internet bij een ras staat dat ze slecht alleen kunnen zijn, wat je dan kan verwachten. Aangezien vrij weinig honden het leuk vinden, en je het ze vaak toch echt wel moet aanleren.
Maar als het zo expliciet vermeld wordt bij een ras, ga ik er maar vanuit dat het ook slecht aan te leren is.

Wel jammer, want het lijken mij leuke honden, maar ik wil toch wel graag een keer uit eten kunnen of op verjaardag, dat de hond even niet mee kan. Of gewoon de boodschappen doen, etc.
Ik heb 4 honden waarbij staat dat ze moeilijk alleen kunnen zijn. Ik heb daar geen last van met mijn honden maar doe ook niet zo moeilijk. Ga al vanaf dat ze bij me zijn alleen dingen doen. De kleintjes willen overal bij mee maar dat mag van mij niet. (ik bedoel dan bedden opmaken boven of naar de wc gaan iets doen in de schuur enz.) Ze leren hierdoor dat je wel weggaat en ze dus alleen z
ijn maar dat je terug komt. Dit bouw ik vanaf het begin al langzaam uit.
Nu fok ik zelf hava's en ik heb dat bij ons nestje de vorige keer ook zo gedaan. Gewoon naar het werk, ze zijn dan alleen met mamma. Maar de teef gaat na week 2 al steeds langer bij ze weg. Wel de webcam er op zodat ik kon zien of er wat was en ik kon in geval van nood iemand bellen die er dan vrij snel was. Dit is echter nooit nodig geweest.
Van de pup kopers hoor ik eigenlijk ook dat de pups geen grote moeite hebben met alleen zijn. (dat zijn honden alleen). Nu heb ik dus nog 3 honden en die hebben wat aan elkaar. Wel laat ik sinds we verhuisd zijn naar een tijdelijke woning een radio aan want ik heb gemerkt dat ze heel alert zijn als ik weg ben en op elk geluid van buiten reageren. Met de radio aan is dat over.
Afbeelding
gevni havanezers
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Havanezer en overige bichonachtigen.

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Zowel Elco als Gait is geboren bij iemand die alleen woont. Elco's fokker zorgde voor oppas als ze weg moest, maar leerde de pups wel alleen blijven in een bench, ook zonder nestgenoten.
Gaits fokker liet de pups helemaal alleen als ze de volwassen honden uitliet, en pups plus volwassen honden samen als ze moest werken (1 of 2 middagen in de week).
Elco heeft enorm veel moeite gehad met alleen blijven. Gait totaal niet. Ik wil onze volgende pup dus graag van iemand die rustig de pups helemaal alleen thuislaat als ze de volwassen hond(en) gaat uitlaten. Ik heb echt het idee dat dat enorm verschil maakt. Ze leren dan namelijk al dat het heel normaal is om zonder mens in huis achter te blijven en dat de mens echt weer terugkomt
Gebruikersavatar
Marie-Josée
Erelid
Berichten: 25797
Lid geworden op: 04 feb 2003 10:56
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Havanezer en overige bichonachtigen.

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Emma schreef: 09 apr 2021 11:39 ik wil toch wel graag een keer uit eten kunnen of op verjaardag, dat de hond even niet mee kan. Of gewoon de boodschappen doen, etc.
Dat moet prima kunnen hoor, ik ken niemand met een Hava die daar problemen mee had.
Omdat Sancho nu vochtafdrijvers krijgt laten we hem niet langer dan maximaal een halve dag alleen maar hij zou het dan nog goed accepteren, in het verleden ging dat ook na de dood van zijn makkertje Tomas gewoon goed.
Het zijn echter geen geschikte honden voor iemand die hele dagen werkt.
En ik kende viavia een ouder stel die met mooi weer de hele dag gingen fietsen en hun Hava in de bench opsloot omdat hij anders voor het raam kon gaan staan blaffen. Zonder drinken, want dat zou hij moeten plassen...."Gelukkig"is het hondje maar 6 geworden, overleden aan blaaskanker.
En gelukkig namen ze daarna geen hond meer.
Gebruikersavatar
Yeufke
Zeer actief
Berichten: 4877
Lid geworden op: 28 jul 2012 18:45
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Havanezer en overige bichonachtigen.

Ongelezen bericht door Yeufke »

:I: Gewoon omdat het kan. Nog een week of 3.
Afbeelding
Afbeelding
Polly 22 jan 2007 - 15 mei 2018 ❤️
Yessie 28 april 2010 -13 juli 2020
slaap zacht lieve meid
Gebruikersavatar
Pemba
Zeer actief
Berichten: 14575
Lid geworden op: 29 jul 2010 16:22
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Re: Havanezer en overige bichonachtigen.

Ongelezen bericht door Pemba »

Yeufke schreef: 10 apr 2021 11:22 :I: Gewoon omdat het kan. Nog een week of 3.
Afbeelding
Wat lief :I:
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Berichten: 7768
Lid geworden op: 05 mar 2008 17:28
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu alleen nog de black and tan jack hussel.
Aantal honden: 1

Re: Havanezer en overige bichonachtigen.

Ongelezen bericht door Emma »

Marie-Josée schreef: 10 apr 2021 09:06
Emma schreef: 09 apr 2021 11:39 ik wil toch wel graag een keer uit eten kunnen of op verjaardag, dat de hond even niet mee kan. Of gewoon de boodschappen doen, etc.
Dat moet prima kunnen hoor, ik ken niemand met een Hava die daar problemen mee had.
Omdat Sancho nu vochtafdrijvers krijgt laten we hem niet langer dan maximaal een halve dag alleen maar hij zou het dan nog goed accepteren, in het verleden ging dat ook na de dood van zijn makkertje Tomas gewoon goed.
Het zijn echter geen geschikte honden voor iemand die hele dagen werkt.
En ik kende viavia een ouder stel die met mooi weer de hele dag gingen fietsen en hun Hava in de bench opsloot omdat hij anders voor het raam kon gaan staan blaffen. Zonder drinken, want dat zou hij moeten plassen...."Gelukkig"is het hondje maar 6 geworden, overleden aan blaaskanker.
En gelukkig namen ze daarna geen hond meer.
oh, das appart, dat ze de hava niet mee namen met de fiets.
Ik wil juist alleen nog maar een klein hondje zodat die mee kan in de fietsmand. Onze luca vindt dat prachtig. En dan kan je ze ook mooi even uitlaten af en toe, gezellig juist.
En de hond vangt zo in de zomer lekker wat wind.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”