Hunter

Honden die een ander tehuis zoeken kunnen bij het moderatorteam aangemeld worden, echter worden alleen berichten met een duidelijke reden en contact-gegevens geplaatst.
Lees hier de procedure.

Moderator: moderatorteam

Bericht
Auteur
Maeve
Vaste gebruiker
Ik heb een hond: Ja
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Hunter

#61 Bericht door Maeve »

malinois schreef:Nou ja dan nog, een clubgenoot loopt redelijk hoog in wedstrijden met haar stamboommechelaar met flinke overbeet. Nee niet fokwaardig maar hij heeft er absoluut geen last van in het pakwerk.
Ik zat het me nog af te vragen, of dat zo'n probleem is in de praktijk. Ik weet niks van pakwerk, maar ken wel meerdere retrievers met kleine bijtfouten die uitmuntende praktijkhonden zijn. Niet voor de fok nee, maar er staat ook nergens dat hij daar voor zou zijn :ok:

Ontopic: Jammer het weer zo moet, ik snap je overweging heel erg goed. Met zo'n specifiek gefokt hondje wil je ook dat hij wordt gebruikt waar hij in uitblinkt. Er zullen genoeg kandidaten zijn die met hem willen wandelen en joggen, maar als je hem wil zien stralen moet iemand er meer uit willen en kunnen halen. Ik hoop dat z'n match made in heaven langs komt, die is er vast! :ok:

crutz
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

#62 Bericht door crutz »

malinois schreef:
crutz schreef:
chaos schreef:Ontzettend bedankt aan al die lieve mensen die even het contact met de fokker van Hunter hebben gezocht.
Dat idee zou bij mij na jaren samen trainen beslist niet opgekomen zijn om dit even te bespreken. Maar gelukkig zijn er mensen die dat even voor mij hebben gedaan. Bedankt daarvoor!
Het hondenforum ten top!

Verder is het voor Hunter fijn om naast veel beweging, samen te trainen met zijn baas in welke discipline maakt hem weinig uit, al laat hij met name rondom het speuren veel talent zien.
Ook is hij graag in veel en directe nabijheid van de baas en dat kan ik hem doordat ik momenteel veel werk onvoldoende geven.
Voor de tere zieltjes en voordat men buiten het contact zoeken met de fokker ook nog de dierenpolitie benaderd: hij komt beslist niet tekort, krijgt goed te eten, gaat als het nodig is naar de dierenarts maar ik gun hem meer. En nee, Hij laat ook geen probleem gedrag zien maar ik gun hem meer.
Bv op een boerderij schapen drijven, koeien binnen halen, de hele dag met je blije toeter achter de baas aan sjouwen.

Ik moet zeggen dat al het gedoe me nu wel begint te raken..
Carmen die doet alsof ik lieg, mensen die contact zoeken met de fokker, het geïnsinueer.
Terwijl ik eigenlijk alleen maar kijk naar de hond, hem meer gun buiten wat ik hem geef maar wel met in mijn achterhoofd dat het een specifiek gefokt hondje is die niet voor een ieder geschikt is. Dus gaat hij niet zonder meer met iedereen mee, omdat ik hem uiteindelijk niet verknipt terug hoef te krijgen omdat mensen hem toch onderschat hebben.
En nee, er is echt verder niks aan de hand: een leuke jonge hond, zonder probleem gedrag, zonder agressie, zonder wat voor issues dan ook zoekt een baas die de beauceron snapt, grenzen aan kan geven en graag net hem aan de slag wil.

Die opmerkingen over zijn schuine ogen, die vond ik nog wel lollig die zie ik nl zelf ook elke keer als ik naar m kijk. Maar daarover stond iedereen op zijn achterste benen :O:
Maar de rest wat er nu ontstaat is gewoon te erg.
Terwijl ik gewoon het allerbeste voor die zwarte schlemiel wil.

Je kunt het hier ook nooit goed doen he? Echt die toetsenbord moraalridder betuttelbrigade, ga je alsjeblieft even schamen, zet het in perspectief en ga even een stukje met je eigen hond wandelen.
Dat de fokker op de hoogte was was toch gewoon duidelijk. Tenminste mij was dat prima duidelijk.

Je liegt niet, het was alleen ondanks dat jij het doorgegeven hebt niet in zijn profiel. Daar kan jij toch niks aan doen ;) en de specifieke interesse vanuit mijn goede vriend was oa getriggert doordat er bij stond VZH en misschien onterecht daardoor gedacht aan ook geschikt voor de africhting
Nou ja dan nog, een clubgenoot loopt redelijk hoog in wedstrijden met haar stamboommechelaar met flinke overbeet. Nee niet fokwaardig maar hij heeft er absoluut geen last van in het pakwerk.
Wat ik begreep is het in de USA en Frankrijk wel een probleem bij de medische keuring (Franse Ring) voor de sport.

fenneke
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

#63 Bericht door fenneke »

Wat een raar gedoe weer . Waar bemoeit men zich toch mee :denken:

Ik blijf hunter fan en vind hem prachtig. :I:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Bartho Basco
AMOS *27-02-2001 +01-01-2009 onceinalifetime
BUSTER. *20-09-2007 +26-05-2018 Dag kanjer

thom
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Herder-mix uit Roemenië.
Aantal honden: 1

#64 Bericht door thom »

Tjonge jonge zeg, daar gaan we weer...
Ik vind het echt een prachtige hond en hoop dat je een goede en fijne plek voor hem kan vinden.
Afbeelding
Ari, onze Roemeense kruising, 15-07-13

chaos
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.

#65 Bericht door chaos »

Die minimale onderbeet geeft bij t bijten totaal geen hinder, de uitdaging gaat hem erin zitten dat hij de pakwerker moet aanblaffen. Hij is niet van het blaffen nl.
Hij kan voor of naast de step, je kunt er geweldig mee canicrossen, Hij wil alles doen als het maar met jou is en als jij maar even de tijd neemt om hem te laten groeien en zijn focus te vinden.
Aandacht, veel en individueel dat is zijn ding en dan heb je er een fijne hond aan.
Afbeelding

crutz
Vaste gebruiker
Contacteer:

#66 Bericht door crutz »

chaos schreef:Die minimale onderbeet geeft bij t bijten totaal geen hinder, de uitdaging gaat hem erin zitten dat hij de pakwerker moet aanblaffen. Hij is niet van het blaffen nl.
Hij kan voor of naast de step, je kunt er geweldig mee canicrossen, Hij wil alles doen als het maar met jou is en als jij maar even de tijd neemt om hem te laten groeien en zijn focus te vinden.
Aandacht, veel en individueel dat is zijn ding en dan heb je er een fijne hond aan.
Ik had het ook vooral over regels en heb geen idee hoe groot/klein het is.

Klinkt alsof het een fijne hond is die zeker een mooie actieve plek kan vinden

Lothian
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

#67 Bericht door Lothian »

Schofterig hoe hiermee omgegaan wordt. Denken mensen interessant over te komen door ongevraagd informatie rond te roddelen of zo?

Hunter klinkt als een erg fijne hond en je redenen zijn prima.
Afbeelding

Tineke
Vaste gebruiker

#68 Bericht door Tineke »

Misselijk gedoe weer ,en opvallend dat die persoon zich ook weer niet bekend maakt.
Je zou zeggen dat als je achter je daden staat dat je daar geen enkel probleem mee hebt.

Als het om dierenleed gaat dan mag je van mij van je af blèren hoe je wilt, gezien dat hier totaal niet aan de orde is houd je je er maar lekker buiten.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl

Marion.
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 2

#69 Bericht door Marion. »

Lothian schreef:Schofterig hoe hiermee omgegaan wordt. Denken mensen interessant over te komen door ongevraagd informatie rond te roddelen of zo?

Nee, niet om interessant over te komen. Soort ultieme hondenredder ofzo. Of redders. Want ook dit is het HF, al sinds 2000 ofzo. Dat geklep naar DB of fokkers ofzo.
Walgelijk.

Intussen hoop ik dat Hunter het huisje krijgt wat hij verdient, en anders zit hij heel prima waar hij nu zit.
gr. Marion en een lebber van Teun
Afbeelding

Beauce91
Puppie
Aantal honden: 5

#70 Bericht door Beauce91 »

Woowwoowwooww.. er is niets aan de hand

Chaos zit denk ik lang genoeg op t forum om te weten dat ze alles doet voor haar honden. Dat er wordt getwijfeld aan haar motieven is zeer onterecht!
Fokker staat achter haar keuze. Chill

Beauce91
Puppie

#71 Bericht door Beauce91 »

crutz schreef:
malinois schreef:
crutz schreef:
chaos schreef:Ontzettend bedankt aan al die lieve mensen die even het contact met de fokker van Hunter hebben gezocht.
Dat idee zou bij mij na jaren samen trainen beslist niet opgekomen zijn om dit even te bespreken. Maar gelukkig zijn er mensen die dat even voor mij hebben gedaan. Bedankt daarvoor!
Het hondenforum ten top!

Verder is het voor Hunter fijn om naast veel beweging, samen te trainen met zijn baas in welke discipline maakt hem weinig uit, al laat hij met name rondom het speuren veel talent zien.
Ook is hij graag in veel en directe nabijheid van de baas en dat kan ik hem doordat ik momenteel veel werk onvoldoende geven.
Voor de tere zieltjes en voordat men buiten het contact zoeken met de fokker ook nog de dierenpolitie benaderd: hij komt beslist niet tekort, krijgt goed te eten, gaat als het nodig is naar de dierenarts maar ik gun hem meer. En nee, Hij laat ook geen probleem gedrag zien maar ik gun hem meer.
Bv op een boerderij schapen drijven, koeien binnen halen, de hele dag met je blije toeter achter de baas aan sjouwen.

Ik moet zeggen dat al het gedoe me nu wel begint te raken..
Carmen die doet alsof ik lieg, mensen die contact zoeken met de fokker, het geïnsinueer.
Terwijl ik eigenlijk alleen maar kijk naar de hond, hem meer gun buiten wat ik hem geef maar wel met in mijn achterhoofd dat het een specifiek gefokt hondje is die niet voor een ieder geschikt is. Dus gaat hij niet zonder meer met iedereen mee, omdat ik hem uiteindelijk niet verknipt terug hoef te krijgen omdat mensen hem toch onderschat hebben.
En nee, er is echt verder niks aan de hand: een leuke jonge hond, zonder probleem gedrag, zonder agressie, zonder wat voor issues dan ook zoekt een baas die de beauceron snapt, grenzen aan kan geven en graag net hem aan de slag wil.

Die opmerkingen over zijn schuine ogen, die vond ik nog wel lollig die zie ik nl zelf ook elke keer als ik naar m kijk. Maar daarover stond iedereen op zijn achterste benen :O:
Maar de rest wat er nu ontstaat is gewoon te erg.
Terwijl ik gewoon het allerbeste voor die zwarte schlemiel wil.

Je kunt het hier ook nooit goed doen he? Echt die toetsenbord moraalridder betuttelbrigade, ga je alsjeblieft even schamen, zet het in perspectief en ga even een stukje met je eigen hond wandelen.
Dat de fokker op de hoogte was was toch gewoon duidelijk. Tenminste mij was dat prima duidelijk.

Je liegt niet, het was alleen ondanks dat jij het doorgegeven hebt niet in zijn profiel. Daar kan jij toch niks aan doen ;) en de specifieke interesse vanuit mijn goede vriend was oa getriggert doordat er bij stond VZH en misschien onterecht daardoor gedacht aan ook geschikt voor de africhting
Nou ja dan nog, een clubgenoot loopt redelijk hoog in wedstrijden met haar stamboommechelaar met flinke overbeet. Nee niet fokwaardig maar hij heeft er absoluut geen last van in het pakwerk.
Wat ik begreep is het in de USA en Frankrijk wel een probleem bij de medische keuring (Franse Ring) voor de sport.

Onderbeet was destijds nog niet zichtbaar. Dit was ook niet de reden dat hij niet naar de USA is gegaan. :wink:

Cleva
Vaste gebruiker

#72 Bericht door Cleva »

Waarom is het uberhaupt zo'n interessant gegeven of hij wel of niet naar amerika is gegaan?
De plannen die een fokker heeft maken de hond niet leuker of minder leuk, hoor.
Hedenavond Bingo-avond op de forumvriendengroep. Meer dan 340 leden!
Meld je ook aan en win een prijs!
Afbeelding

crutz
Vaste gebruiker
Contacteer:

#73 Bericht door crutz »

Beauce91 schreef:
crutz schreef:
malinois schreef:
crutz schreef: Dat de fokker op de hoogte was was toch gewoon duidelijk. Tenminste mij was dat prima duidelijk.

Onderbeet was destijds nog niet zichtbaar. Dit was ook niet de reden dat hij niet naar de USA is gegaan. :wink:
Dat zeg ik toch ook nergens dat dat de reden is dat bij destijds niet gegaan is. Mijn vriend uit de USA bedoel ik met bovenstaande

Cleva
Vaste gebruiker

#74 Bericht door Cleva »

Overigens vind ik het van een enorme bemoeizucht getuigen om zelf maar fokkers te gaan bellen maar het hoort natuurlijk geen probleem te zijn.

Wie was dat eigenlijk? Ik bedoel, dat doe je toch als je er voor staat? Laat even iets van je horen.
Afbeelding

Hilde
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

#75 Bericht door Hilde »

Cleva schreef:Wie was dat eigenlijk? Ik bedoel, dat doe je toch als je er voor staat? Laat even iets van je horen.
Nou, dit, dus. We kunnen nu allemaal 'oh, bizar' en 'ah, wat erg' gaan roepen, maar het lijkt me dat je er voor uitkomt als je naar eer en geweten hebt gehandeld.

Hoe dan ook: het is voor Hunter van belang dat hij gewoon een fijn en goed huis gaat krijgen. Ik vind het een knappe hond en heel eerlijk dat er gezocht wordt naar een plek waar hij nóg gelukkiger zou kunnen worden. Heel veel succes met de herplaatsing!
Afbeelding

lor1_1984
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Shih Tzu: Mahdu
Middenslag Keeshond: Dívka

#76 Bericht door lor1_1984 »

Ik denk niet dat diegene het gaat opbiechten, is tot nu toe nooit naar voren gekomen wie een fokker/eigenaar/herplaatsorganisatie heeft benaderd over forummers.
Mahdu en Dívka
Afbeelding

Cleva
Vaste gebruiker

#77 Bericht door Cleva »

lor1_1984 schreef:Ik denk niet dat diegene het gaat opbiechten, is tot nu toe nooit naar voren gekomen wie een fokker/eigenaar/herplaatsorganisatie heeft benaderd over forummers.

Dat komt omdat dat laffe kutten waren en dat is het deze keer kennelijk ook.

Je bemoeien is een ding. Je stiekem bemoeien is een totaal ander gegeven.
Afbeelding

Marion.
Vaste gebruiker

#78 Bericht door Marion. »

Cleva schreef:
lor1_1984 schreef:Ik denk niet dat diegene het gaat opbiechten, is tot nu toe nooit naar voren gekomen wie een fokker/eigenaar/herplaatsorganisatie heeft benaderd over forummers.

Of het een kut is weet ik niet. Je als wildvreemde bemoeien vind ik al een héél ding (waarom???). Stiekem bemoeien vat ik al helemaal niet, dat gaat er in mijn kop niet in.
Afbeelding

Cleva
Vaste gebruiker

#79 Bericht door Cleva »

Marion. schreef:
Cleva schreef:

Of het een kut is weet ik niet.
Wedden?
En anders is het een lul maar het zou me zéér verbazen.
Afbeelding

Marion.
Vaste gebruiker

#80 Bericht door Marion. »

Cleva schreef:
Marion. schreef:
Cleva schreef:

Of het een kut is weet ik niet.
Wedden?
En anders is het een lul maar het zou me zéér verbazen.
Kans is wel groot, omdat het merendeel hier uit vrouwen bestaat. Blijf het bizar vinden.
Afbeelding

Anja
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

#81 Bericht door Anja »

Wat een bemoeizuchtige laffe griezels zitten er hier toch op dit forum :piew: :kotz:

Succes met het herplaatsen van je hond!
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop

Beauce91
Puppie

#82 Bericht door Beauce91 »

Laten we weer over gaan tot de orde van de dag. Hunter zoekt een nieuw (werk)huisje :mrgreen:

Persistence
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar
Sheltie x boerenfox

#83 Bericht door Persistence »

chaos schreef:....Hij is niet van het blaffen nl.
Dat klinkt als een fantastische hond. Je hebt er helemaal niks aan, maar als ik op zoek zou zijn naar een hond dan zou Hunter helemaal in dat plaatje passen.

Wat een sneu gedoe verder weer hier. Doet me denk aan een berichtje wat ik kreeg toen ik Vic nog niet koud 3 uur had opgehaald, “heb jij Victor? Waarom heb je fokker niet ingelicht?” Alsof ik hem gestolen had! Het vorige gezin had huilend op de stoep gestaan toen ik met hem wegreed, en had andere dingen aan hun hoofd om direct de fokker in te lichten. Wie dat heeft gedaan (of er belang bij had?) weet ik nog steeds niet.
Anyway, succes met de herplaatsing en trek je maar niks aan van die bemoeials.
Afbeelding

twinkeltje
Chef Fotowedstrijd
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

#84 Bericht door twinkeltje »

Ik hoop in elk geval dat die knapperd een actief baasje krijgt het is denk al moeilijk genoeg zonder al dat gezeik om hem te laten gaan, sterkte

Sassy
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Border Collie

#85 Bericht door Sassy »

Lothian schreef:Schofterig hoe hiermee omgegaan wordt. Denken mensen interessant over te komen door ongevraagd informatie rond te roddelen of zo?

Inderdaad erg dit.

Hoop dat de hond een fijne plek krijgt, en anders zit ie nu ook niet verkeerd!

blondie
Vaste gebruiker

#86 Bericht door blondie »

alm@ schreef:Niet te geloven dit :piew: er wordt geen hond meer via ons op het hondenforum geplaatst. Dit is niet de eerste keer dat schijnheilen zich geroepen voelen fokkers en rasverenigingen te waarschuwen.
:ugh: dat zou zo jammer zijn, maar wel begrijpelijk.
Wat een belachelijke actie weer van bepaalde mensen, wat proberen ze daar nou mee te bereiken?

Alleen maar negatief voor het herplaatsen van een leuke hond die zo te lezen een prima start heeft gehad!

Beauce91
Puppie

#87 Bericht door Beauce91 »

Het standaard gewauwel over het benaderen van de rasvereniging stond natuurlijk al op FB. En natuurlijk zijn er zelfs mensen die die flapdrop van Beauceron in nood benaderen. Hunter is niet in nood hoor. Calm down.

blacky
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

#88 Bericht door blacky »

Beauce91 schreef:Het standaard gewauwel over het benaderen van de rasvereniging stond natuurlijk al op FB. En natuurlijk zijn er zelfs mensen die die flapdrop van Beauceron in nood benaderen. Hunter is niet in nood hoor. Calm down.
maar gebeurt dat sowieso niet als iets op FB staat? iedereen kan het met iedereen delen waardoor het ook terecht kan komen waar je het niet wil natuurlijk.
Afbeelding
gevni havanezers

Johnny Jones
Vaste gebruiker
Aantal honden: 4

#89 Bericht door Johnny Jones »

Wat een aantrekkelijke hond! Daar moet toch wel serieuze interesse voor komen?

laeken
wannabee
Aantal honden: 0

#90 Bericht door laeken »

Ik zou zeggen adem in adem uit. Mensen contacten een fokker....ja en? Neem aan dat er niks stiekem gaat en de fokker dan gewoon zegt ik ben op de hoogte. Dank je wel en een fijne dag nog.
Wat is er loos? Stel dat ik een fokker was. En er stond een pup van mij op het hondenforum en op Facebook en hij werd overal gedeeld? Best fijn als iemand me dat even zou melden. Kon ik zeggen...I know....

Waar gaat het mis? Welke misdaad is er gepleegd? Wat was geheim maar mocht wel massaal op Facebook gedeeld worden en is nu uitgekomen?

Waarom maken we ons druk over bemoeienis als we vragen een hond te delen op Social media? Wat verwacht je precies? Geen reacties? Ik werk op sociale media. Ik kan je zeggen....zet een kat op Facebook en je krijgt gezeik. Zet een worm ter herplaatsing en je bent een dierenbeul. Facebook sucks. En half debiel Nederland zit erop.

Als je geen shit wil deel je je sores niet op sociale media.

Het is bloed irritant maar het is iets wat je kan verwachten. Als je achter je besluit staat heb je toch niks te verliezen en is dat toch maar ruis?

Hoop dat hij snel een baasje krijgt.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Overplaatsing”