Tips voor een plek voor een bange hond..

Honden die een ander tehuis zoeken kunnen bij het moderatorteam aangemeld worden, echter worden alleen berichten met een duidelijke reden en contact-gegevens geplaatst.
Lees hier de procedure.

Moderator: moderatorteam

Bericht
Auteur
Jackira
Vaste gebruiker
Ik heb een hond: Ja
Aantal honden: 3

Re: Tips voor een plek voor een bange hond..

#31 Bericht door Jackira »

Het is sneu maar die hond is er nu eenmaal en ik denk dat als ze ergens gewend is en er totaal niks geen druk op staat en er niks van verwacht wordt dat er toch nog wel wat vooruitgang in kan zitten. Ik ken de hond natuurlijk niet maar Desi was ook zo bang toen ze bij ons kwam. En dat was niet omdat wij zo nodig gevoelentjes hadden, nee dat niet. Meer omdat ze er nu eenmaal was en dat we er het beste van gingen maken.

Het eerste jaar was een ramp, maar daarna heeft ze nog ruim drie jaar genoten van haar leven en kon ze zelfs los. Want ze liep overal achter me aan. Dat een hond zo bang is wil niet zeggen dat het altijd zo is dat er niks meer kan. Ze heeft zo te lezen ook niet bepaald bij iemand gezeten die er mee om kon gaan. Ik vind het heel jammer dat ik ze er echt niet bij kan hebben. Anders had ik het zo gedaan.
Afbeelding

dagmar88
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): husky x malamute
husky x fox terrier
Dwergkees
Pomsky
Aantal honden: 4

#32 Bericht door dagmar88 »

Jackira schreef:Het is sneu maar die hond is er nu eenmaal en ik denk dat als ze ergens gewend is en er totaal niks geen druk op staat en er niks van verwacht wordt dat er toch nog wel wat vooruitgang in kan zitten. Ik ken de hond natuurlijk niet maar Desi was ook zo bang toen ze bij ons kwam. En dat was niet omdat wij zo nodig gevoelentjes hadden, nee dat niet. Meer omdat ze er nu eenmaal was en dat we er het beste van gingen maken.

Het eerste jaar was een ramp, maar daarna heeft ze nog ruim drie jaar genoten van haar leven en kon ze zelfs los. Want ze liep overal achter me aan. Dat een hond zo bang is wil niet zeggen dat het altijd zo is dat er niks meer kan. Ze heeft zo te lezen ook niet bepaald bij iemand gezeten die er mee om kon gaan. Ik vind het heel jammer dat ik ze er echt niet bij kan hebben. Anders had ik het zo gedaan.
:wink: Je hebt bang en bang. In sommige honden zit dat zo diep geworteld dat ze nooit ook maar een beetje als huishond gaan functioneren.
Ik zit er aan vast.
Zonder druk en niets verwachten is voor zulke honden dus ook niet buiten komen. Dat doet af aan het wezen hond. Buiten van pisbangigheid je neus niet kunnen gebruiken ook.
Of een rolberoerte van een steen op het strand, een stuip omdat de eigen staart tegen de rug kwispelt of er een andere hond op afstand naar je kijkt.
Heb bij tibbe het eerste jaar nog wel getwijfeld of het niet eerlijker was hem af te laten spuiten. Na een blokje om stond dat beestje dagen verstijfd met z'n kop in een hoek bij te komen.
Meestal lukt het wel, maar nu heb ik een maand geleden op z'n poot gestaan en vliegt ie al weer spastisch door de kamer als ik er naar kijk. Heel lollig maar niet heus.
Voor dat soort gevalletjes is herplaatsen geen vriendelijke optie. Verder is het natuurlijk voor niemand leuk en vooral enorm beperkend. Wie zich daar vrijwillig voor opgeeft is niet fris in de bovenkamer.

Caro.
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

#33 Bericht door Caro. »

Trekt Maggie zich op aan Juul of niet? Want anders zou ik ze echt gaan splitsen om Juul in ieder geval nog een kans te geven.
Wat triest joh en wat ontzettend moeilijk allemaal :(: maar ik denk dat jullie moeten gaan kiezen voor de hond die nog wel vrolijk is en
ze niet proberen samen te herplaatsen, op die manier maakt Juul nog een kans tenminste en dan apart voor Maggie kijken wat te doen.
Afbeelding

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier

dagmar88
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): husky x malamute
husky x fox terrier
Dwergkees
Pomsky
Aantal honden: 4

#34 Bericht door dagmar88 »

Ingrid48 schreef:
fes/lou schreef:En weer Mirtos..... :80:
tjonge jonge...triest figuur ben je :roll: Alleen maar afbranden en afkatten. Zuur...heel zuur :piew:
En toch ga je daar weer op in en niet op de serieuze reacties die je niet bevallen.

Juultje is een superlieve meid die op 3 maart 2006 is geboren, dus ze is bijna 12 jaar oud. Maar daar merk je niets van! Ze is nog vrolijk en enthousiast, ziet er heel goed uit en kan met alles en iedereen goed opschieten! Met andere honden, met katten en met kinderen is ze heel erg lief. Autorijden vindt ze ook erg leuk.

Sta je er wel bij stil dat je dit leuke hondje haar laatste jaren bij een fijne baas ontneemt door ze samen "in opslag'" te houden?
Na zo'n mislukte plaatsing bij een psychisch en lichamelijk zieke baas zou ik haar dat vanuit m'n tenen gunnen.

Je kunt de kritiek van fes/lou natuurlijk makkelijk onder het tapijt vegen onder het mom van buitelandertjeshaat, maar terecht vind ik het niet.
Inderdaad zou welzijn op de eerste plaats moeten staan, en daar hoort heel gericht selecteren bij, maar ook moeilijke beslissingen maken.
Ondertussen worden er wel meer dan 200 honden te koop aangeboden.

Gollum
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Roemeense schone

#35 Bericht door Gollum »

dagmar88 schreef:
Ingrid48 schreef:
tjonge jonge...triest figuur ben je :roll: Alleen maar afbranden en afkatten. Zuur...heel zuur :piew:
En toch ga je daar weer op in en niet op de serieuze reacties die je niet bevallen.

Juultje is een superlieve meid die op 3 maart 2006 is geboren, dus ze is bijna 12 jaar oud. Maar daar merk je niets van! Ze is nog vrolijk en enthousiast, ziet er heel goed uit en kan met alles en iedereen goed opschieten! Met andere honden, met katten en met kinderen is ze heel erg lief. Autorijden vindt ze ook erg leuk.

Sta je er wel bij stil dat je dit leuke hondje haar laatste jaren bij een fijne baas ontneemt door ze samen "in opslag'" te houden?
Na zo'n mislukte plaatsing bij een psychisch en lichamelijk zieke baas zou ik haar dat vanuit m'n tenen gunnen.

Je kunt de kritiek van fes/lou natuurlijk makkelijk onder het tapijt vegen onder het mom van buitelandertjeshaat, maar terecht vind ik het niet.
Inderdaad zou welzijn op de eerste plaats moeten staan, en daar hoort heel gericht selecteren bij, maar ook moeilijke beslissingen maken.
Dan zou ik wel het bange hondje in laten slapen, scheiden en Maggie helemaal alleen in het pension vind ik ook niet kunnen.

fes/lou
Vaste gebruiker
Contacteer:

#36 Bericht door fes/lou »

Ik vind het bijzonder, ik wil geen huisbezoek, daarom kan ik bij de meeste organisaties geen buitenlandse hond krijgen. Maar in dit geval is er toch duidelijk iets niet gesignaleerd tijdens het bezoek. Hoe kan het dat deze honden met deze problemen bij zo iemand geplaatst worden??
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell

Gollum
Vaste gebruiker

#37 Bericht door Gollum »

fes/lou schreef:Ik vind het bijzonder, ik wil geen huisbezoek, daarom kan ik bij de meeste organisaties geen buitenlandse hond krijgen. Maar in dit geval is er toch duidelijk iets niet gesignaleerd tijdens het bezoek. Hoe kan het dat deze honden met deze problemen bij zo iemand geplaatst worden??
In tien jaar kan er een hoop veranderen, en daarbij zullen er waarschijnlijk weinig psychologen in dienst zijn van Mirtos.

runninggirl
Vaste gebruiker

#38 Bericht door runninggirl »

Gollum schreef:
fes/lou schreef:Ik vind het bijzonder, ik wil geen huisbezoek, daarom kan ik bij de meeste organisaties geen buitenlandse hond krijgen. Maar in dit geval is er toch duidelijk iets niet gesignaleerd tijdens het bezoek. Hoe kan het dat deze honden met deze problemen bij zo iemand geplaatst worden??
In tien jaar kan er een hoop veranderen, en daarbij zullen er waarschijnlijk weinig psychologen in dienst zijn van Mirtos.
Een huisbezoek zegt vaak ook niet zo veel. Ik heb ze in het verleden wel gedaan voor verschillende stichtingen als het bij mij in de buurt was.
Daarnaast wordt er soms ook niet geluisterd naar het advies van de huisbezoeker door de stichting. :mrgreen:
Maar mensen doen zich toch 9 van de 10 keer beter voor dan ze zijn. Dat is niet in alle gevallen erg maar verwachten dat elke huisbezoeker eventuele toekomstige problemen kan voorspellen is natuurlijk een beetje raar.
Supplementen voor honden CB-Doggy & AminoCalm

Gollum
Vaste gebruiker

#39 Bericht door Gollum »

runninggirl schreef:
Gollum schreef:
Een huisbezoek zegt vaak ook niet zo veel. Ik heb ze in het verleden wel gedaan voor verschillende stichtingen als het bij mij in de buurt was.
Daarnaast wordt er soms ook niet geluisterd naar het advies van de huisbezoeker door de stichting. :mrgreen:
Maar mensen doen zich toch 9 van de 10 keer beter voor dan ze zijn. Dat is niet in alle gevallen erg maar verwachten dat elke huisbezoeker eventuele toekomstige problemen kan voorspellen is natuurlijk een beetje raar.
Welnee, hoe lang zie je iemand nou, een uurtje hooguit? Je kan een klein beetje inschatten of het aardige mensen zijn, hoeveel dieren ze (in zicht) hebben en of de tuin/ balkon is omheind, verder niets. Ik had schoongemaakt voordat er huisbezoek kwam, wie weet is het normaal wel een enorme klerezooi :mrgreen:
Ze zijn ook niet boven geweest, daar had ik best een lijk kunnen verstoppen.

Ingrid48
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

#40 Bericht door Ingrid48 »

dagmar88 schreef:
Ingrid48 schreef:

ik lees de kritieken echt wel en bij sommige opmerkingen vind ik ook een punt, maar bij die Les/Lou die kan alleen maar afkraken, totaal zonder enige inhoud en daar kan ik slecht tegen. Mensen die echt advies geven, daar heb ik wat aan :ok:

Voor Juultje zijn we al op zoek naar een baasje omdat ze samen toch niet heel veel doen en inderdaad Juul ook recht op een leven heeft.
Afbeelding

Zoveel dieren zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

fes/lou
Vaste gebruiker
Contacteer:

#41 Bericht door fes/lou »

Ik vind van niet. Misschien zie ik via dit forum alles wat bij mirtos fout gaat omdat je hier hulp vraagt. Maar ik vind niet dat ik afkraak, ik ben wel kritisch...
Ik hoop dat er voor Juultje en voor Maggie een oplossing komt.
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell

Cleva
Vaste gebruiker
Aantal honden: 7

#42 Bericht door Cleva »

Ik zou niet weten wat ik er mee aanmoest.
Op zich zou ik nog wel voor een bange hond willen kiezen maar dan ook nog een bejaarde bange hond?
Oude honden hebben niet meer de souplesse om zich adequaat aan te passen. Dat wordt huilen met de lamp uit.

Als je ze perse weer wil herplaatsen dan apart van elkaar en bij zorgzame hondenmensen. Juist niet meegaan in dat afhankelijke angstgeleuter en gewoon in een appartement bij iemand die altijd thuis is en niets van de hond wil.
Realistisch gezien zijn die zeldzame plekken waarbij alles veilig en bij voorbaat wel goed is beter besteedt aan jonge honden die er nog een succesverhaal van kunnen maken.

Het is niet erg voor een hond om dood te zijn. Al dat geprojecteer over hoe vreselijk het is gaat veel meer over de mensen die zich druk maken over de hond dan over de hond zelf.
Die help je echt het best door het probleem gewoon te beëindigen. Er zit al jaren geen vrolijke toekomst meer in. Die vogel is gevolgen.
Hedenavond Bingo-avond op de forumvriendengroep. Meer dan 340 leden!
Meld je ook aan en win een prijs!
Afbeelding

Ingrid48
Vaste gebruiker

#43 Bericht door Ingrid48 »

Cleva schreef:Ik zou niet weten wat ik er mee aanmoest.
Op zich zou ik nog wel voor een bange hond willen kiezen maar dan ook nog een bejaarde bange hond?
Oude honden hebben niet meer de souplesse om zich adequaat aan te passen. Dat wordt huilen met de lamp uit.

Als je ze perse weer wil herplaatsen dan apart van elkaar en bij zorgzame hondenmensen. Juist niet meegaan in dat afhankelijke angstgeleuter en gewoon in een appartement bij iemand die altijd thuis is en niets van de hond wil.
Realistisch gezien zijn die zeldzame plekken waarbij alles veilig en bij voorbaat wel goed is beter besteedt aan jonge honden die er nog een succesverhaal van kunnen maken.

Het is niet erg voor een hond om dood te zijn. Al dat geprojecteer over hoe vreselijk het is gaat veel meer over de mensen die zich druk maken over de hond dan over de hond zelf.
Die help je echt het best door het probleem gewoon te beëindigen. Er zit al jaren geen vrolijke toekomst meer in. Die vogel is gevolgen.
helemaal eens met jouw verhaal! Het is gewoon een moeilijke kwestie en het wordt nog moeilijker omdat familieleden zich er ontzettend mee bemoeien! Ze kunnen de honden zelf niet opnemen, maar willen meedenken en meebeslissen en daar gaat zoveel tijd in zitten.
Wij denken volgens mij vooral aan de hond en bij hen gaat het vooral om de sentiment denk ik....
Afbeelding

Nanna
Forumkwebbel
Aantal honden: 5

#44 Bericht door Nanna »

Ingrid48 schreef: helemaal eens met jouw verhaal! Het is gewoon een moeilijke kwestie en het wordt nog moeilijker omdat familieleden zich er ontzettend mee bemoeien! Ze kunnen de honden zelf niet opnemen, maar willen meedenken en meebeslissen en daar gaat zoveel tijd in zitten.
Dan nemen ze de hond maar terug. Het is kiezen of delen. Of je staat de hond af en bent de regie kwijt of je houdt hem zelf.
Daar was ik rappelings klaar mee.
Afbeelding

bouvierpoedel
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

#45 Bericht door bouvierpoedel »

Nanna schreef:
Ingrid48 schreef: helemaal eens met jouw verhaal! Het is gewoon een moeilijke kwestie en het wordt nog moeilijker omdat familieleden zich er ontzettend mee bemoeien! Ze kunnen de honden zelf niet opnemen, maar willen meedenken en meebeslissen en daar gaat zoveel tijd in zitten.
Dan nemen ze de hond maar terug. Het is kiezen of delen. Of je staat de hond af en bent de regie kwijt of je houdt hem zelf.
Best als je een ander mee laat beslissen maar zou er ook rap mee klaar zijn als dat bovenaan staat . Je geeft ze ook de ruimte natuurlijk anders deden ze het niet. Maar als nabestaande zou ik er ook rap klaar mee zijn als de stichting het als een probleem bij mij neerlegt omdat ze zelf niet consequent zijn.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:

Ingrid48
Vaste gebruiker

#46 Bericht door Ingrid48 »

bouvierpoedel schreef:
Nanna schreef:
Best als je een ander mee laat beslissen maar zou er ook rap mee klaar zijn als dat bovenaan staat . Je geeft ze ook de ruimte natuurlijk anders deden ze het niet. Maar als nabestaande zou ik er ook rap klaar mee zijn als de stichting het als een probleem bij mij neerlegt omdat ze zelf niet consequent zijn.
is waar, ik heb ze teveel ruimte gegeven omdat ik het voor hen triest vond dat hun zus/nicht was overleden en ze mee wilden laten denken over de honden. De honden willen ze zelf niet, dus dan houdt het inderdaad op en is het aan Mirtos...
Afbeelding

Neeltje

#47 Bericht door Neeltje »

Dan moet je gewoon hard zijn en voor de honden kiezen. De moeilijke lekker de rust geven en hopen dat je voor de ander nog een thuis kunt vinden. Dat half slappe gedoe, heeft niemand iets aan en de honden al helemaal niet.

Plaats reactie

Terug naar “Overplaatsing”