Bunyip, kruising border collie x australian cattle dog

Honden die een ander tehuis zoeken kunnen bij het moderatorteam aangemeld worden, echter worden alleen berichten met een duidelijke reden en contact-gegevens geplaatst.
Lees hier de procedure.

Moderator: moderatorteam

Plaats reactie
Bericht
Auteur
cloris
Vaste gebruiker
Ik heb een hond: Ja
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Bunyip, kruising border collie x australian cattle dog

#1 Bericht door cloris »

Heel voorzichtig wil ik zien of er voor mijn Bunyip een beter baasje is dan ikzelf.

Bunyip is een kruising border collie x australian cattle dog, een teef van 6 jaar.

Bunyip is enorm baasgericht, luistert heel goed en heel lief voor alle mensen, groot en klein. Ook voor onze kater is ze lief.

Ons gezin bestaat uit mijn vriend en zoon van nu 11 jaar. Wij hebben binnen twee dwerg pinchers, buiten kippen/geiten en een kater.

Bunyip verblijft meestal buiten aan huis samen met Kipper.

De laatste tijd wordt de situatie tussen haar en mijn andere hond Kipper,( reu australian cattledog 7 jaar), steeds ongezelliger.

Als ik niet thuis ben, gaat het prima, maar zodra ik er ben, claimt ze mij(of als ik binnen ben, het huis) en mag de andere hond niet meer in de buurt komen.

Ze vliegt er met ontblote tanden heen en begint te sneppen, hij pikt het niet meer altijd en ik ben er dan ook bang voor dat het een keer flink mis gaat. Ik zie het niet altijd aankomen, en zelfs als ik het wel zie en haar wegstuur(ze luistert dan wel) is het voor mijn andere hond niet fijn en wordt hij onderdrukt.

Ze is angstig voor vreemde honden en dat uit zich met agressie, ze vliegt er meteen bovenop.

Ze heeft tot ze een jaar of 2 was verschillende gehoorzaamheids cursussen gevolgd en ik denk dat daar haar angst is ontstaan naar andere vreemde honden. Regelmatig lieten andere baasjes hun honden uitvallen in het voorbij lopen, iets anders kan ik me niet bedenken waardoor het is gekomen, ze is nooit gebeten ofzo. Met goede begeleiding lukt het wel om aan een andere hond te wennen, vorig jaar is er een nieuwe hond bij ons gekomen en na een paar maanden accepteert ze die nu wel.

Ik heb met haar een BAT workshop gevolgd bij Monique Bladder.

Ze houd van zwemmen, schapen drijven, is het liefste in en rondom het huis, ik maak alleen wandelingen in rustige gebieden. Ze is gek op de frisbee en vind samen met je spelen/werken het leukste wat er is.

Bunyip is bang van onweer/vuurwerk en is niet graag alleen, ik sluit haar altijd in de bench/hok dan gaat het prima.

Ik hoop dat er iemand is die net zo dol op haar wordt als ik ben, ik vind het een moeilijke keuze, maar voor haar en de andere is het waarschijnlijk beter mits ze op een goed adres komt natuurlijk.

Indien er meer informatie gewenst is, laat mij het maar weten!

Groetjes Maud Kremers m.kremers53@upcmail.nl

Johnny Jones
Vaste gebruiker
Aantal honden: 4

Re: Bunyip, kruising border collie x australian cattle dog

#2 Bericht door Johnny Jones »

Zou het niet beter zijn om de andere hond, waarmee geen problemen zijn, te herplaatsen? Ik lees niet dat Bunyip met de andere gezinsleden of dieren problemen heeft. Dat zou wel mijn keuze zijn, de hond met 'issues' zelf houden. De kans op een succesvolle herplaatsing is denk ik groter voor een hond waar geen problemen mee zijn.

Miezemuis
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

#3 Bericht door Miezemuis »

Johnny Jones schreef:Zou het niet beter zijn om de andere hond, waarmee geen problemen zijn, te herplaatsen? Ik lees niet dat Bunyip met de andere gezinsleden of dieren problemen heeft. Dat zou wel mijn keuze zijn, de hond met 'issues' zelf houden. De kans op een succesvolle herplaatsing is denk ik groter voor een hond waar geen problemen mee zijn.
Was ook mijn gedachte
Afbeelding

Zamunda
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): .
Lais: RRxCCxAB
Willem: Kretaan
Ravi: windhondkruising
Aantal honden: 3

#4 Bericht door Zamunda »

cloris schreef:Als ik niet thuis ben, gaat het prima, maar zodra ik er ben, claimt ze mij (of als ik binnen ben, het huis) en mag de andere hond niet meer in de buurt komen.
Heb je hier ook hulp bij gevraagd, hoe je daarmee om moet gaan en dit kunt doorbreken? Van een goede trainer/gedragsdeskundige? Dat lijkt me nog wel een belangrijke optie (ook goed om te weten voor mogelijke adoptanten).
Afbeelding

Laissah: never a dull moment :I: -||- Mistertje. Dag lieve jongen :love: -||- Willempie -||- Ravi

Sandra&co

#5 Bericht door Sandra&co »

Zamunda schreef:
cloris schreef:Als ik niet thuis ben, gaat het prima, maar zodra ik er ben, claimt ze mij (of als ik binnen ben, het huis) en mag de andere hond niet meer in de buurt komen.
Heb je hier ook hulp bij gevraagd, hoe je daarmee om moet gaan en dit kunt doorbreken? Van een goede trainer/gedragsdeskundige? Dat lijkt me nog wel een belangrijke optie (ook goed om te weten voor mogelijke adoptanten).
Precies. Lijkt me héél stug dat dit gedrag voortkomt uit die 2 jaartjes cursus, 4 jaar geleden, door uitvallende honden. Dit is gewoon ingesleten gedrag wat je met goede begeleiding prima weg zou moeten kunnen trainen.

laeken
wannabee
Aantal honden: 0

#6 Bericht door laeken »

Ik begrijp wel hoe een hond agressief kan worden door hondencursus. Wuilus heeft daar ook wel wat opgelopen. De af en blijf bij gevorderden moest los. Prima. Daarna uit het zicht. Prima. Tot de hond naast haar op haar klapte en er een enorme vechtpartij ontstond. Honden op een cursus en zeker de heel erg baasgerichte honden kunnen de nodige stress ervaren door de andere honden.

Wuilus is absoluut feller geworden door de cursussen die ik gedaan heb. Ze mogen er niet spelen en de spanningen zijn voelbaar tussen bepaalde honden.

Maar wat jullie al zeggen, er is absoluut aan te werken. Ik denk eerder dat deze hond sowieso niet uitermate sociaal is van aard en opvoeding.
Afbeelding

Paisley
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

#7 Bericht door Paisley »

Johnny Jones schreef:Zou het niet beter zijn om de andere hond, waarmee geen problemen zijn, te herplaatsen? Ik lees niet dat Bunyip met de andere gezinsleden of dieren problemen heeft. Dat zou wel mijn keuze zijn, de hond met 'issues' zelf houden. De kans op een succesvolle herplaatsing is denk ik groter voor een hond waar geen problemen mee zijn.
Ik denk dat deze beter herplaatst kan worden. De hond zit duidelijk niet op de juiste plek. Ik lees niets wat het probleem van de hond is, maar vooral symptomen van een verstoorde relatie.
Misschien is de hond gewoon een maatje teveel en is beter af bij iemand die wat meer op zn strepen staat.
Afbeelding

Alfilillo
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

#8 Bericht door Alfilillo »

Sandra&co schreef:
Zamunda schreef:
Precies. Lijkt me héél stug dat dit gedrag voortkomt uit die 2 jaartjes cursus, 4 jaar geleden, door uitvallende honden. Dit is gewoon ingesleten gedrag wat je met goede begeleiding prima weg zou moeten kunnen trainen.
Dat was mijn gedachte ook.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily

ranetje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

#9 Bericht door ranetje »

De laatste tijd wordt de situatie tussen haar en mijn andere hond Kipper,( reu australian cattledog 7 jaar), steeds ongezelliger.
Medisch onderzoek?
Misschien wel nuttig voor beide honden.
Afbeelding
Als je je geheimen aan de wind vertelt, verwijt hem dan niet dat hij ze doorvertelt aan de bomen
Kahlil Gibran

gyanty
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Border Collie

#10 Bericht door gyanty »

Hoe gaat het? Hebben zich al geïnteresseerden aangediend?

Eerlijk denk ik dat het een combinatie is, waar een groot deel genen is. Veel border collie teven zijn wel behoorlijk bitchy, ik herken het volledig terug in onze norah, nu is dat ook een herplaatser moet ik zeggen en weet ik niet of er ernstige incidenten zijn geweest waar ik geen weet van heb gehad, maar ik vermoed niet en dan nog. Een in genen stabiele hond raakt niet van zoiets psychisch van het padje. Het zit ook gewoon al in de genen en onder bepaalde omstandigheden wordt het mogelijk erger. Ik zelf heb voor bta gekozen, een iets resolutere methode, bat zou voor norah geen oplossing geweest zijn en ondanks dat Norah ook haar scherpe randje heeft behouden kan ik haar nu handelen en is het in huis ook met enige aanpassingen prima te doen. De herplaatsing naar ons heeft haar denk ik al behoorlijk geschaad, nog een herplaatsing achtte ik uiteindelijk toch ook niet in belang voor de hond (maar heb het toen ook wel actief gezocht hoor).
Maar ook van cattle dog teven ken ik dit gedrag wel zeker.
Afbeelding

alinelaila
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Friese stabij
Aantal honden: 1

#11 Bericht door alinelaila »

gyanty schreef: Hebben zich al geïnteresseerden aangediend?
Voor die mensen mag ik dat hopen na anderhalf jaar :blauwoog:
Sem

Plaats reactie

Terug naar “Overplaatsing”