Snowy, Jack Russel kruising reu (gecastr) 11 jaar

Honden die een ander tehuis zoeken kunnen bij het moderatorteam aangemeld worden, echter worden alleen berichten met een duidelijke reden en contact-gegevens geplaatst.
Lees hier de procedure.

Moderator: moderatorteam

Plaats reactie
Bericht
Auteur
cloris
Vaste gebruiker
Ik heb een hond: Ja
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Snowy, Jack Russel kruising reu (gecastr) 11 jaar

#1 Bericht door cloris »

Elske schreef:
Voor Snowy zijn wij opzoek naar een nieuw thuis, hieronder zijn verhaal.

Kenmerken:

11 jaar, Jack Russell kruising, gecastreerde reu.

Karakter Snowy:

Gevoelig, terriër, actief, aanhankelijk, waaks, gek op ballen en trek spelletjes, heeft baat bij aanwezigheid van andere stabiele honden, bang voor vuurwerk, onweer andere harde geluiden. Vasthoudend.

Reden herplaatsing:

Snowy heeft de eerste 10 jaar in een gezin met kinderen gewoond. Hij moest daar weg i.v.m. een ernstig ziek kind, daardoor was er te weinig tijd voor hem. Hij is een jaar geleden in huis genomen door vrienden van ons maar Snowy zat daar niet op zijn plek, hierdoor ontstond probleem gedrag. Dit uitte zich op de volgende manieren: Hij liet zich in huis niet aanlijnen waardoor hij altijd een lijn om had in huis. Eenmaal buiten was hij ook niet op zijn gemak en rende naar huis wanneer hij los gelaten werd. Hij reageert gespannen op enige vorm van twijfel bij toenadering, dit uit zich in grommen, verstijven en in zijn kussen happen. De laatste week kon Snowy niet meer alleen zijn. ’s Nachts alleen in de woonkamer slapen ging niet meer.

Omdat de spanning bij Snowy steeds hoger op liep hebben wij Snowy bij ons in huis genomen. Hij logeerde al met enige regelmaat bij ons en onze 3 honden en dat deed hem altijd goed. Omdat wij zelf onze handen al vol hebben met 3 honden kunnen we Snowy helaas niet houden.

Bij ons in huis zien we een andere hond omdat er op een andere manier met hem omgegaan wordt.

Als wij met Snowy en onze andere honden gaan wandelen hebben we alle aandacht voor ze en zijn we actief met ze bezig. Snowy rent graag en speelt graag met de bal, hierdoor komt hij enthousiast naar ons toe als we de riem pakken om te gaan wandelen. Wanneer hij de kans krijgt springt hij op schoot en kruipt het liefst in je om te knuffelen en als we s avonds voor de tv zitten is onze schoot de beste slaap plek. Wanneer hij bij ons spanning vertoont herkennen we dat als een moment waarop hij zich onzeker voelt doordat er een bepaalde druk op hem wordt gelegd. Afhankelijk van de situatie geven hem dan ruimte of duidelijkheid middels heldere commando’s of een lijntje. Als je dit op de juiste manier (oprecht en kordaat) doet, slaat Snowy net zo snel weer om naar het aanhankelijke hondje dat hij is.

Wij zijn ervan overtuigd dat als de hierboven beschreven aanpak bij iemand van nature in het karakter zit, er helemaal geen sprake meer zal zijn van probleemgedrag.

Wat zoeken wij voor Snowy:

Een plek waar begrip is voor zijn karakter. Waar mensen willen investeren in de vertrouwensband zodat Snowy zich veilig kan voelen. Een plek waar hij op mooie dagen onkruid uit de grond mag trekken, met zijn bal mag spelen en kuilen mag graven. Waar hij mee mag op lange actieve wandelingen waarbij hij de ruimte krijgt om zijn terriër eigenschappen de vrije loop te laten. Andere stabiele honden zijn een pré maar geen must, een speel maatje voor een andere hond zal Snowy niet snel worden. Een plek waar hij niet hele dagen alleen thuis hoeft te zijn. Als er aan Snowy zijn behoefte wordt voldaan en hij de ruimte krijg om zichzelf te zijn heb je er een heerlijk actief, speels, aanhankelijk maatje bij die gek is op zijn baas.

Omdat Snowy zo gevoelig is voor de omstandigheden waarin hij leeft willen wij hem niet bij de eerste de beste plaatsen. Hij zit bij ons in het hart en we willen een 100% goed gevoel hebben bij zijn nieuwe thuis. Dit houd in dat we de tijd willen nemen om zijn nieuwe baasjes te leren kennen om beide partijen te behoeden voor een mis match.

Snowy heeft een goed aardige bult aan de binnenkant van één van zijn achterpoten. Door de stress van de afgelopen periode is hij hier erg aan gaan likken waardoor de plek geïrriteerd is. Wij hopen dat dit vanzelf weer tot rust komt doordat hij lekkerder in zijn vel zit. Als dit niet het geval is zal het bultje door onze dierenarts verwijderd worden.

Als Snowy in aanmerking komt zouden wij het enorm waarderen als hij in de herplaatshoek van het forum geplaatst mag worden.

Hieronder alvast de links naar de foto's van Snowy.

Afbeelding

http://i328.photobucket.com/albums/l353 ... bc1oeq.jpg

http://i328.photobucket.com/albums/l353 ... pelakr.jpg

http://i328.photobucket.com/albums/l353 ... zh5mvd.jpg

http://i328.photobucket.com/albums/l353 ... cw7chq.jpg

Het email adres voor reacties is elske.klompmaker (@) gmail.com

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijke groet,

Elske

Zamunda
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): .
Lais: RRxCCxAB
Willem: Kretaan
Ravi: windhondkruising
Aantal honden: 3

Re: Snowy, Jack Russel kruising reu (gecastr) 11 jaar

#2 Bericht door Zamunda »

Oh gut, ik ben helemaal niet van de hussels, maar wat een leukerd zeg :I: .
Afbeelding

Laissah: never a dull moment :I: -||- Mistertje. Dag lieve jongen :love: -||- Willempie -||- Ravi

Elske
Actief
Mijn ras(sen): Kruising duitse herder en twee straathondjes

#3 Bericht door Elske »

Snowy zal niet meer herplaatst worden.

Hij blijkt (acuut) hartfalen te hebben. Beide kleppen lekken en de rechter hartklep slaat zelfs door de verkeerde kant op.
We hopen dat de medicatie aanslaat en dat hij nog voldoende kwaliteit van leven over houdt zodat hij bij ons nog even van zijn oude dag kan genieten. Helaas hebben we op dit moment weinig hoop.

Gimmick
Vaste gebruiker

#4 Bericht door Gimmick »

Elske schreef:Snowy zal niet meer herplaatst worden.

Hij blijkt (acuut) hartfalen te hebben. Beide kleppen lekken en de rechter hartklep slaat zelfs door de verkeerde kant op.
We hopen dat de medicatie aanslaat en dat hij nog voldoende kwaliteit van leven over houdt zodat hij bij ons nog even van zijn oude dag kan genieten. Helaas hebben we op dit moment weinig hoop.
Ach wat triest....
Hopelijk slaat de medicatie aan..
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.

cloris
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

#5 Bericht door cloris »

He bah, hopelijk slaat het aan!
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...

Nobbygaard
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russels
Aantal honden: 2

#6 Bericht door Nobbygaard »

Aaaah wat sneu voor deze leukerd. Hoop dat de medicatie gaat aanslaan.

joline
Vaste gebruiker
Aantal honden: 2

#7 Bericht door joline »

Wat triest :(: Hopelijk slaat de medicatie aan en heeft hij nog een fijne tijd bij jullie.

Plaats reactie

Terug naar “Overplaatsing”