Scot, Border Collie reu van 4 jaar

Honden die een ander tehuis zoeken kunnen bij het moderatorteam aangemeld worden, echter worden alleen berichten met een duidelijke reden en contact-gegevens geplaatst.
Lees hier de procedure.

Moderator: moderatorteam

Plaats reactie
Bericht
Auteur
cloris
Vaste gebruiker
Ik heb een hond: Ja
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Scot, Border Collie reu van 4 jaar

#1 Bericht door cloris »

We zoeken een nieuw baasje voor Scot. Wegens omstandigheden zoeken wij een nieuwe baas voor Scott. Scot is een Border Collie van 4 jaar oud. Hij woont momenteel op een boerderij waar hij gewend is aan alle vrijheid en ruimte.
De huidige eigenaren gaan verhuizen naar een kleinere woning midden in het dorp, en dat zal voor Scot niet meevallen.
Scot is niet de makkelijkste hond, hij heeft veel energie en vertoont ook veel van het typische Border Collie gedrag. Aan de lijn lopen vindt hij moeilijk, zeker als er dan bewegende voertuigen zoals auto's of fietsers voorbijkomen. Hij valt dan stevig uit en is daar (nog) niet vanaf te brengen. In het verleden zijn er door dit gedrag ook bijtincidenten geweest, hij raakt dan zo over zijn toeren dat hij niet meer weet wat hij doet.

Verder is Scot een vriendelijke hond. Hij is heel baasgericht en vindt het heerlijk om samen bezig te zijn. Hij moet gewoon nog heel veel leren. Het is een echte Border Collie. Hij reageert heel goed op je stem. Als je hem corrigeert met je stem is dat voldoende, alleen zijn fixatie op beweging is daarmee (nog) niet te corrigeren. Hij is ook nog niet af te leiden met een balletje, alhoewel dat wel steeds beter gaat.

We zoeken een baas voor Scot die ervaring heeft met Border Collies en hun typische gedrag. Het gedrag van Scot is niet zomaar op te lossen, maar iemand met ervaring met Border Collies kan er een gouden hond aan hebben.

Scot heeft in het verleden samengeleefd met een oudere teef, dus dat is hij wel gewend. Met katten en klein wild is hij niet direct betrouwbaar, maar het is hem wel aan te leren. Voor kinderen is hij op zich lief, maar door zijn ongeremde gedrag is het beter om hem niet bij kinderen te plaatsen.
Wie o wie ziet het zitten om Scot een goed tehuis te bieden. Voor meer informatie kun je contact opnemen met: Carlian Brauckmann, carlian@kynocb.nl

[img][IMG]http://i484.photobucket.com/albums/rr209/Carlian/20150728_205714.jpg[/img][/img]

[img][IMG]http://i484.photobucket.com/albums/rr209/Carlian/20150728_201231.jpg[/img][/img]

Dartel
Zeer actief
Ik heb een hond: Ja
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 4
Contacteer:

Re: Scot, Border Collie reu van 4 jaar

#2 Bericht door Dartel »

Even een upje.

We zoeken nog steeds naar een goede plek voor Scott. Is er iemand die misschien een plekje weet?
Groetjes Carlian en Vanna, Yindi, Hebe en Katja.

Plaats reactie

Terug naar “Overplaatsing”