Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rex (x Dr.Patrijs

Wekelijks een foto met omschrijving van een asielhond die op zoek is naar een nieuwe baas.

Moderator: moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
cloris
Zeer actief
Berichten: 16933
Lid geworden op: 23 apr 2002 04:54
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1
Locatie: L800

Rex (x Dr.Patrijs

Ongelezen bericht door cloris »

Rex (X Dr.Patrijs)

Rex kwam bij ons omdat de baasjes door meer werk te weinig tijd voor hem hadden. En twee keer per dag lopen is echt niet genoeg voor deze vrolijke actieve hond. Rex ging zich vervelen en raakte er zowaar gefrustreerd door.

Hij heeft echt een baas nodig die actief met hem bezig kan en wil zijn en die de touwtjes letterlijk en figuurlijk in handen heeft. Rex moet zijn energie kwijt kunnen, regelmatig fikse wandelingen of mee naast de fiets..., helemaal top!

Rex kan goed alleen thuis zijn en slaapt dan in zijn mand. In diezelfde mand waar hij ook de theedoek en sokken bewaart die hij tegenkomt tijdens de uurtjes waarin hij alleen moet zijn. Maar... hij maakt niks kapot en durft best wel stiekem op de bank te slapen...

Kinderen vindt onze vrolijkerd helemaal geweldig. Zijn manier van aandacht vragen is wel over enthousiast, dus kleine kinderen zullen omkieperen, niet te flauw dus...!

Rex is gezond, zindelijk en luistert goed. Met andere honden gaat hij wisselend om, hij heeft de neiging om de baas te spelen. En katten die weg rennen zijn helemaal geweldig, daar gaat onze jachthond achteraan!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dierenasiel de Bevelanden
Westhavendijk 140
4463 AE GOES
tel. 0113-212473
e-mail: info@dierenasielgoes.nl
Gebruikersavatar
M@scha
Zeer actief
Berichten: 40674
Lid geworden op: 19 nov 2003 11:25
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1
Locatie: Groesbeek

Re: Rex (x Dr.Patrijs

Ongelezen bericht door M@scha »

Tara schreef:Een kruising Drentsche Patrijs??? :80:

ah dat lag dus niet aan mij :-)
Afbeelding
Gebruikersavatar
cloris
Zeer actief
Berichten: 16933
Lid geworden op: 23 apr 2002 04:54
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1
Locatie: L800

Re: Rex (x Dr.Patrijs

Ongelezen bericht door cloris »

Tja ik heb het niet verzonnen... maar goed ik dacht dat het aan mijn koffie-tekort lag;)
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Gebruikersavatar
Paddy
Actief
Berichten: 172
Lid geworden op: 15 jun 2010 18:59
Mijn ras(sen): labrador/herder-mix
Aantal honden: 1
Locatie: Zeeland

Re: Rex (x Dr.Patrijs

Ongelezen bericht door Paddy »

Een kruising Drentsche Patrijs - Duitse Staande Draadhaar volgens de vorige eigenaar. Als je op de link van het asiel klikt staat dat er wel bij :)
Gebruikersavatar
marian*
Erelid
Berichten: 32600
Lid geworden op: 10 feb 2003 18:01
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Rex (x Dr.Patrijs

Ongelezen bericht door marian* »

Ik zag hem gisteren ook al bij dierenasiels voorbij komen. De Drent in hem heeft zich goed verstopt denk ik.
korthaar
Zeer actief
Berichten: 6348
Lid geworden op: 14 jun 2009 12:21

Re: Rex (x Dr.Patrijs

Ongelezen bericht door korthaar »

Voor deze leuke hond zal zich vast snel een actieve baas aanmelden.
Sterre
Zeer actief
Berichten: 5167
Lid geworden op: 05 feb 2014 18:24

Re: Rex (x Dr.Patrijs

Ongelezen bericht door Sterre »

Felix de hond van Jaap was volgens mij ook een kruising Duitse Staande (korthaar) en een Drentse Patrijs. Daar zag je ook echt de Drent niet in terug. Ik heb dat onthouden omdat ik Felix zo'n leuke hond vond en ik een DSK heb en vrienden van ons hadden toen een Drent.
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Rex (x Dr.Patrijs

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik vind het meer een kruising Griffon als ik naar die oren en ooguitdrukking kijk eigenlijk.
Maar die Drentsche Patrijs kan ik nergens in terug vinden.

Bij Felix kon ik die nog wel een klein beetje terugvinden
http://i61.tinypic.com/2a4oiop.jpg
boemel
Vaste gebruiker
Berichten: 65
Lid geworden op: 12 mar 2016 09:25

Re: Rex (x Dr.Patrijs

Ongelezen bericht door boemel »

Deze hond was onlangs gereserveerd. Hopelijk komt er een geschikte baas of bazin die hem een nog een mooi leven kan bieden.
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Rex (x Dr.Patrijs

Ongelezen bericht door laeken »

Ik zie de Drent prima terug in de kop. Twijfel dus zelf geen moment aan de kruising. Een Drent heeft een hele zachte kop met hangoren. Dit is net een ruwharige Drent. Uiteraard zie ik de staande hond ook. Maar wel ook en zeker niet alleen maar.
Brindlecardi
Zeer actief
Berichten: 21044
Lid geworden op: 25 jan 2006 22:09
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Re: Rex (x Dr.Patrijs

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

laeken schreef:Ik zie de Drent prima terug in de kop. Twijfel dus zelf geen moment aan de kruising. Een Drent heeft een hele zachte kop met hangoren. Dit is net een ruwharige Drent. Uiteraard zie ik de staande hond ook. Maar wel ook en zeker niet alleen maar.
Ik ook wel inderdaad. Ik denk ook dat je de Drent niet zo maar verzint bij een hond waarbij het niet direct zichtbaar is. :mrgreen:
Hopelijk heeft hij snel een baasje, zou het niet wat voor Jaap zijn? :denken: (ik zie 'm alleen niet meer hier)
Gebruikersavatar
thom
Zeer actief
Berichten: 43749
Lid geworden op: 29 sep 2006 04:30
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Locatie: Bussum
Contacteer:

Re: Rex (x Dr.Patrijs

Ongelezen bericht door thom »

Apple schreef:
laeken schreef:Ik zie de Drent prima terug in de kop. Twijfel dus zelf geen moment aan de kruising. Een Drent heeft een hele zachte kop met hangoren. Dit is net een ruwharige Drent. Uiteraard zie ik de staande hond ook. Maar wel ook en zeker niet alleen maar.
Ik ook wel inderdaad. Ik denk ook dat je de Drent niet zo maar verzint bij een hond waarbij het niet direct zichtbaar is. :mrgreen:
Hopelijk heeft hij snel een baasje, zou het niet wat voor Jaap zijn? :denken: (ik zie 'm alleen niet meer hier)
Toen ik deze hond zag moest ik ook meteen aan Jaap denken.
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Rex (x Dr.Patrijs

Ongelezen bericht door ranetje »

Apple schreef:
laeken schreef:Ik zie de Drent prima terug in de kop. Twijfel dus zelf geen moment aan de kruising. Een Drent heeft een hele zachte kop met hangoren. Dit is net een ruwharige Drent. Uiteraard zie ik de staande hond ook. Maar wel ook en zeker niet alleen maar.
Ik ook wel inderdaad. Ik denk ook dat je de Drent niet zo maar verzint bij een hond waarbij het niet direct zichtbaar is. :mrgreen:
Hopelijk heeft hij snel een baasje, zou het niet wat voor Jaap zijn? :denken: (ik zie 'm alleen niet meer hier)
Er heeft misschien ook een Drent aan gesnuffeld (nou ja :8): ) maar wie zegt dat dat de enige pappie is van het nest?
Ik zie die Drent niet :wink:
Brindlecardi
Zeer actief
Berichten: 21044
Lid geworden op: 25 jan 2006 22:09
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Re: Rex (x Dr.Patrijs

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

ranetje schreef:
Apple schreef:
laeken schreef:Ik zie de Drent prima terug in de kop. Twijfel dus zelf geen moment aan de kruising. Een Drent heeft een hele zachte kop met hangoren. Dit is net een ruwharige Drent. Uiteraard zie ik de staande hond ook. Maar wel ook en zeker niet alleen maar.
Ik ook wel inderdaad. Ik denk ook dat je de Drent niet zo maar verzint bij een hond waarbij het niet direct zichtbaar is. :mrgreen:
Hopelijk heeft hij snel een baasje, zou het niet wat voor Jaap zijn? :denken: (ik zie 'm alleen niet meer hier)
Er heeft misschien ook een Drent aan gesnuffeld (nou ja :8): ) maar wie zegt dat dat de enige pappie is van het nest?
Ik zie die Drent niet :wink:
Dan is het toch een kruising Drent :Q: :Q:
Er zal nog wel een andere jachthond in zitten, misschien wel voor het overgrote deel.
Maar als ik de kop zie verbaasd de drent me op zich niet. Qua bouw is het meer aan ander type jachthond.
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Rex (x Dr.Patrijs

Ongelezen bericht door ranetje »

Apple schreef:
ranetje schreef:
Apple schreef:
laeken schreef:Ik zie de Drent prima terug in de kop. Twijfel dus zelf geen moment aan de kruising. Een Drent heeft een hele zachte kop met hangoren. Dit is net een ruwharige Drent. Uiteraard zie ik de staande hond ook. Maar wel ook en zeker niet alleen maar.
Ik ook wel inderdaad. Ik denk ook dat je de Drent niet zo maar verzint bij een hond waarbij het niet direct zichtbaar is. :mrgreen:
Hopelijk heeft hij snel een baasje, zou het niet wat voor Jaap zijn? :denken: (ik zie 'm alleen niet meer hier)
Er heeft misschien ook een Drent aan gesnuffeld (nou ja :8): ) maar wie zegt dat dat de enige pappie is van het nest?
Ik zie die Drent niet :wink:
Dan is het toch een kruising Drent :Q: :Q:
Er zal nog wel een andere jachthond in zitten, misschien wel voor het overgrote deel.
Maar als ik de kop zie verbaasd de drent me op zich niet. Qua bouw is het meer aan ander type jachthond.
Nee, tenzij de moeder een Drent is.
Als de moeder een DSD is dan kunnen de kinderen van een Drent vader EN een andere vader zijn.
Gesloten

Terug naar “Asielhond van de week”