Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Djeno, 4-8 jaar Akita, reu

Wekelijks een foto met omschrijving van een asielhond die op zoek is naar een nieuwe baas.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Valerie
Zeer actief
Berichten: 17760
Lid geworden op: 07 dec 2005 20:14
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2
Locatie: Almere

Re: Djeno, 4-8 jaar Akita, reu

Ongelezen bericht door Valerie »

Er is wél serieuze interesse in hem geweest. Meerdere mensen met ervaring met Akita's hebben hem op willen halen in de loop der jaren en dat mocht en kon allemaal niet. Toen ineens werd hij wel geplaatst bij mensen zonder ervaring :19: :denken:
Dat asiel is gewoon raar bezig.
Ik ken overigens genoeg mensen met herplaatsakita's waarbij dat meer dan prima gaat. Het zijn net honden eigenlijk, die Akita's.
Gebruikersavatar
Izzers
Zeer actief
Berichten: 635
Lid geworden op: 29 jul 2015 06:52
Mijn ras(sen): Hollandse dwarslopende tokkel
Aantal honden: 1
Locatie: Groningen

Re: Djeno, 4-8 jaar Akita, reu

Ongelezen bericht door Izzers »

Ik snap wel dat het asiel het risico te groot vind.
Stel dat ze hem plaatsen en er valt wel een bijtincident voor waarbij een kind verwond, verminkt of erger raakt?
Dan roepen we allemaal collectief schande van het asiel want zij kennen de hond al drie jaar, zij weten van bijt/gromincidenten.
Zij hadden hem in dat geval noooooit mogen plaatsen.
Lastig oordelen vanaf een paar verhalen en een paar foto's
Ik ga ervan uit dat geen enkel asiel een hond WIL laten inslapen.
Ik ga ervan uit dat elk asiel het liefst een gouden mand voor elke hond vind.
De euthenasie stond gepland voor vanmorgen? Wat is er gebeurt?
Gebruikersavatar
Sulluna
Zeer actief
Berichten: 3249
Lid geworden op: 02 jun 2014 11:00
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3
Locatie: Katwijk

Re: Djeno, 4-8 jaar Akita, reu

Ongelezen bericht door Sulluna »

Valerie schreef:Er is wél serieuze interesse in hem geweest. Meerdere mensen met ervaring met Akita's hebben hem op willen halen in de loop der jaren en dat mocht en kon allemaal niet. Toen ineens werd hij wel geplaatst bij mensen zonder ervaring :19: :denken:
Dat asiel is gewoon raar bezig.
Ik ken overigens genoeg mensen met herplaatsakita's waarbij dat meer dan prima gaat. Het zijn net honden eigenlijk, die Akita's.
hmm dat vind ik dus wel erg raar. Dat er mensen waren met ervaring en interesse en dat dat is afgeslagen.. Het is maar een vreemd verhaal, van dit asiel. Ik las net wel op de fb van het asiel, dat zij alle mensen met interesse serieus nemen en hem daarom vandaag niet laten inslapen.

Ik ben benieuwd hoe dit afloopt.
Gebruikersavatar
cloris
Zeer actief
Berichten: 16933
Lid geworden op: 23 apr 2002 04:54
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1
Locatie: L800

Re: Djeno, 4-8 jaar Akita, reu

Ongelezen bericht door cloris »

En? is deze hond nu ingeslapen of gaan we dat niet te weten komen?
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Gebruikersavatar
Valerie
Zeer actief
Berichten: 17760
Lid geworden op: 07 dec 2005 20:14
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2
Locatie: Almere

Re: Djeno, 4-8 jaar Akita, reu

Ongelezen bericht door Valerie »

Er is nu een onderzoek bezig dus ze mogen hem niet in laten slapen tot dat onderzoek is geweest. Het verhaal krijgt nog een staartje dus.
Gebruikersavatar
Valerie
Zeer actief
Berichten: 17760
Lid geworden op: 07 dec 2005 20:14
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2
Locatie: Almere

Re: Djeno, 4-8 jaar Akita, reu

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik kan hier geen foto's plaatsen maar op het afstandsformulier is genoemd dat hij de kat gepakt heeft (dus niet doodgebeten) en gegromd naar kinderen (dus niet gebeten).
Gebruikersavatar
Feather__
Zeer actief
Berichten: 3645
Lid geworden op: 18 dec 2013 21:37
Aantal honden: 1

Re: Djeno, 4-8 jaar Akita, reu

Ongelezen bericht door Feather__ »

Wat ik zo knap vind is dat een hond uit 2010, al 3 jaar in een asiel kan zitten terwijl de datum op de papieren 03-03-2014 is. Waarop staat dat de eigenaar die hem van pup af aan heeft hem wegdoet..

Dan zou hij toch pas een jaar in het asiel zitten?... :roll:
Gebruikersavatar
Valerie
Zeer actief
Berichten: 17760
Lid geworden op: 07 dec 2005 20:14
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2
Locatie: Almere

Re: Djeno, 4-8 jaar Akita, reu

Ongelezen bericht door Valerie »

Die papieren zijn van 2012 dat staat er ook in. Ze zijn later nog een keer geprint toen hij geplaatst werd.
Gebruikersavatar
Feather__
Zeer actief
Berichten: 3645
Lid geworden op: 18 dec 2013 21:37
Aantal honden: 1

Re: Djeno, 4-8 jaar Akita, reu

Ongelezen bericht door Feather__ »

Valerie schreef:Die papieren zijn van 2012 dat staat er ook in. Ze zijn later nog een keer geprint toen hij geplaatst werd.
Ah, ik vond het al zo raar.
Staat dan in de laatste brief zeker? Die is hier nogal wazig.

Er is voor nu in ieder geval een oplossing dus.
Gebruikersavatar
Valerie
Zeer actief
Berichten: 17760
Lid geworden op: 07 dec 2005 20:14
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2
Locatie: Almere

Re: Djeno, 4-8 jaar Akita, reu

Ongelezen bericht door Valerie »

Feather__ schreef:
Valerie schreef:Die papieren zijn van 2012 dat staat er ook in. Ze zijn later nog een keer geprint toen hij geplaatst werd.
Ah, ik vond het al zo raar.
Staat dan in de laatste brief zeker? Die is hier nogal wazig.

Er is voor nu in ieder geval een oplossing dus.
Kijk maar bij punt 12
Gebruikersavatar
Feather__
Zeer actief
Berichten: 3645
Lid geworden op: 18 dec 2013 21:37
Aantal honden: 1

Re: Djeno, 4-8 jaar Akita, reu

Ongelezen bericht door Feather__ »

:oohja: totaal overheen gelezen.
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Djeno, 4-8 jaar Akita, reu

Ongelezen bericht door laeken »

alm@ schreef:
laeken schreef: Ik heb zelf een bijtende hond gehad en ik wist 1 ding wel, die zouden wij nooit herplaatst hebben. Als ze weg had gemoeten dan had ze een spuitje gekregen. Wij deden alles voor haar en om het haar naar de zin te maken en je weet dan dat geen ander dat gaat overnemen. De zorg, de inzet en alles wat je doet voor de hond waar je dol op bent.

Ik snap dat veel mensen dan denken, tja, maar misschien gaat het bij een ander wel prima. Nee, honden die echt snel mensen bijten hebben dat ook in zich. Dat gaat dan nooit meer helemaal weg. Je loopt altijd het risico dat iemand iets verkeerd doet bij zo'n hond. En dan heb ik het niet over angstbijters die wat leiding nodig hebben maar gewoon over honden die snel hun tanden in een mens zetten. Om wat dan ook.
Ik heb het even niet over deze hond want daar ken ik verder geen achtergrond van maar ik ben het niet helemaal eens met je uitspraak. Biko is wat gematigder als Eva was, is erg gevoelig en heeft achteraf gezien veel moeite gehad met de herplaatsing. Maar toch is het gelukt zijn scherpe kant (en hele lage bijtdrempel) met inderdaad veel moeite en inzet beheersbaar te maken.
Je hebt misschien wel gelijk hoor. Als ik een plek aangeboden kreeg met ervaren mensen die wisten van de issues maar dat erbij namen, prima. Dat had ik best aangedurfd misschien... Ik zat een beetje teveel met deze hond, het asiel en de vage plaatsingen in mijn hoofd. Dat had ik dan nl niet gedaan. Ik had haar dus in laten slapen ipv naar een asiel gedaan. Dat was eigenlijk wat ik wilde zeggen. :wink:

En helemaal zeker ben ik nog steeds niet. Want Eva was zo ontzettend lief, trouw, makkelijk en luisterde zo goed, maar toch was ze ergens ook heel link. Ze waarschuwde te subtiel en was zo snel als water. En haar grenzen waren heel erg vaag voor vreemde mensen. En hondentrainers van bv IPO of reddingshondenwerk, en ook van behendigheid werden stuk voor stuk gebeten. En allemaal hadden ze zelf mechelaars en wilden ze niet gebeten worden. Dat zegt denk ik wel wat. En daarom twijfel ik. Geen van die mensen was een match geweest terwijl je dat wel zou mogen verwachten. Hun honden op hoog niveau in de sport, zelfde rastype gewend en ook hun honden waren geen kattenpis of sullige diertjes. Maar bij elk van hen ging het finaal mis. Ondanks alle waarschuwingen. Ik dacht, als jij echt denkt dat je dit kan, prima, dan laat ik haar wel los. Maar dan ging het op termijn toch mis. HAP!

Bij ons was ze super safe maar wij wisten precies hoe ze in elkaar zat omdat we haar als pup kregen. Wij kenden haar door en door en dus kwam het nooit tot incidenten op dus die trainers na die wilden werken met haar. Want ze was een super hond om mee te werken op haar onhebbelijke gedrag na. Want zinde het haar niet en kreeg ze het gevoel dat iets of iemand verkeerde bedoelingen had dan schoot ze direct naar voren. En ze onthield dat als een olifant. Een trainer die geschreeuwd had tegen haar en die ze weken daarna 100 meter verderop zag lopen was de sigaar bij een rondje behendigheid. Dan zag ze haar kans schoon om weg te schieten en er alsnog de tanden in te zetten. Daarbij rende ze dan zo 25 mensen voor bij want ze moest die trainer nog een punt maken. :F:

Je kan alles zeggen maar die hond was super slim en niet voor een gat te vangen :engel: :I:
Lemuria

Re: Djeno, 4-8 jaar Akita, reu

Ongelezen bericht door Lemuria »

"Superslim"...dat is een optimistische manier om er naar te kijken :LOL:
Gebruikersavatar
alm@
moderator
Berichten: 32068
Lid geworden op: 23 nov 2006 21:04
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Re: Djeno, 4-8 jaar Akita, reu

Ongelezen bericht door alm@ »

laeken schreef:
alm@ schreef:
laeken schreef: Ik heb zelf een bijtende hond gehad en ik wist 1 ding wel, die zouden wij nooit herplaatst hebben. Als ze weg had gemoeten dan had ze een spuitje gekregen. Wij deden alles voor haar en om het haar naar de zin te maken en je weet dan dat geen ander dat gaat overnemen. De zorg, de inzet en alles wat je doet voor de hond waar je dol op bent.

Ik snap dat veel mensen dan denken, tja, maar misschien gaat het bij een ander wel prima. Nee, honden die echt snel mensen bijten hebben dat ook in zich. Dat gaat dan nooit meer helemaal weg. Je loopt altijd het risico dat iemand iets verkeerd doet bij zo'n hond. En dan heb ik het niet over angstbijters die wat leiding nodig hebben maar gewoon over honden die snel hun tanden in een mens zetten. Om wat dan ook.
Ik heb het even niet over deze hond want daar ken ik verder geen achtergrond van maar ik ben het niet helemaal eens met je uitspraak. Biko is wat gematigder als Eva was, is erg gevoelig en heeft achteraf gezien veel moeite gehad met de herplaatsing. Maar toch is het gelukt zijn scherpe kant (en hele lage bijtdrempel) met inderdaad veel moeite en inzet beheersbaar te maken.
Je hebt misschien wel gelijk hoor. Als ik een plek aangeboden kreeg met ervaren mensen die wisten van de issues maar dat erbij namen, prima. Dat had ik best aangedurfd misschien... Ik zat een beetje teveel met deze hond, het asiel en de vage plaatsingen in mijn hoofd. Dat had ik dan nl niet gedaan. Ik had haar dus in laten slapen ipv naar een asiel gedaan. Dat was eigenlijk wat ik wilde zeggen. :wink:

En helemaal zeker ben ik nog steeds niet. Want Eva was zo ontzettend lief, trouw, makkelijk en luisterde zo goed, maar toch was ze ergens ook heel link. Ze waarschuwde te subtiel en was zo snel als water. En haar grenzen waren heel erg vaag voor vreemde mensen. En hondentrainers van bv IPO of reddingshondenwerk, en ook van behendigheid werden stuk voor stuk gebeten. En allemaal hadden ze zelf mechelaars en wilden ze niet gebeten worden. Dat zegt denk ik wel wat. En daarom twijfel ik. Geen van die mensen was een match geweest terwijl je dat wel zou mogen verwachten. Hun honden op hoog niveau in de sport, zelfde rastype gewend en ook hun honden waren geen kattenpis of sullige diertjes. Maar bij elk van hen ging het finaal mis. Ondanks alle waarschuwingen. Ik dacht, als jij echt denkt dat je dit kan, prima, dan laat ik haar wel los. Maar dan ging het op termijn toch mis. HAP!

Bij ons was ze super safe maar wij wisten precies hoe ze in elkaar zat omdat we haar als pup kregen. Wij kenden haar door en door en dus kwam het nooit tot incidenten op dus die trainers na die wilden werken met haar. Want ze was een super hond om mee te werken op haar onhebbelijke gedrag na. Want zinde het haar niet en kreeg ze het gevoel dat iets of iemand verkeerde bedoelingen had dan schoot ze direct naar voren. En ze onthield dat als een olifant. Een trainer die geschreeuwd had tegen haar en die ze weken daarna 100 meter verderop zag lopen was de sigaar bij een rondje behendigheid. Dan zag ze haar kans schoon om weg te schieten en er alsnog de tanden in te zetten. Daarbij rende ze dan zo 25 mensen voor bij want ze moest die trainer nog een punt maken. :F:

Je kan alles zeggen maar die hond was super slim en niet voor een gat te vangen :engel: :I:
Trainen doe ik dan niet met hem maar ik lees veel overeenkomsten. Voorspelbaar onvoorspelbaar :wink: snelle, korte waarschuwingen en uiterst impulsief.
Afbeelding
Gebruikersavatar
shinju
Zeer actief
Berichten: 402
Lid geworden op: 24 dec 2005 16:40
Mijn ras(sen): Shiba
Aantal honden: 4
Locatie: Vlaams brabant
Contacteer:

Re: Djeno, 4-8 jaar Akita, reu

Ongelezen bericht door shinju »

Djeno is van bij zijn eerste eigenaren al in the picture bij ons. (Shiba rescue)
Wij hebben heel zijn evolutie en al het gebeuren kunnen opvolgen.
Hij is gewoon op de verkeerde tijd op een verkeerde plaats en dit al drie jaar lang....
Er zijn meermaals weigeringen geweest in deze jaren om externe aangeboden hulp aan te nemen in die drie jaar.
We spreken hier dan over hulp van experten van deze rassen.
Weigeringen van goede bazen die effectief ervaring hadden met karaktervolle Akita's.
Een heel vreemde manier van doen bij contacten en bovenop!
Geen noodzakelijke zorg of aandacht voor zijn gezondheid in de afgelopen jaren.
Dit terwijl wij al zagen dat Djeno kampt met SA en hier regelmatig een melding over gaven.

onderstaande tekst staat op de update van het asiel en dit is waarheid. Ik weet dat men naar djeno nu dient te kijken. maar kijk naar de foto's, de informatie tussen al de onnodige reacties. Ieder kan duidelijk een hond zien die nog recht heeft op een kans. Liefst bij een andere opvang en met dichte begeleiding. na een maand werken met hem kan men dan weer een assesment maken van zijn gedrag. dit zou de meest eerlijke manier zijn om Djeno zijn kans te bieden.


Liefste mensen.....
op vlak van delen heeft niemand voor Djeno meer gedaan dan Shiba rescue vzw. Om hem in de kijker te zetten en te zoeken naar een geschikte baas tussen mensen die het ras kennen en daarbuiten. Met duidelijke informatie en nuchtere kijk op de mogelijkheden. Een Akita is een stevig ras als ze enkele knelpunten hebben. Moeilijk, niet onmogelijk. Wel is het soms jammer genoeg effectief veel geduld hebben om een thuis te vinden. Evengoed is wat hier gebeurt niet correct. Er zijn kansen! Er zijn effectief kansen die opzijgeschoven worden uit... uit wat feitelijk? Trots, niet willen buigen? Ik weet niet waarom, maar zeggen dat het in het best van Djeno is komt overeen met vermelden dat bomen kunnen groeien zonder water. Slaagt kant nog wal....
Djeno kan andere opties krijgen. Ze worden talrijk aangeboden. Hier gaat het enkel over het toelaten van deze kans. Mocht bij de melding van de reden juiste informatie staan zou dit het asiel hun oprechtheid sieren. evengoed zijn ook hier onwaarheden in. Ik volg Djeno al van voor hij in dit asiel is terecht gekomen. Toen zijn naam nog Daay was. Djeno heeft geen kind gebeten, Djeno zat in een klein rijhuis met kinderen, zijn Akita zus en nog andere huisdieren. Teveel op te kleine ruimte. Bij het opgroeien en pubertijd gaf dit stress en spanningen. Twee honden (van dezelfde leeftijd) kunnen altijd eens uitvaren tegen elkaar. Het is dan aan de baas om dit aan te kunnen. De baas kon dit jammer genoeg niet aan, net zoals het puberen, en wist dit. daarom zocht die hulp. Dat in de tekst van het asiel alles uit proportie is.... dit toont het onrecht aan wat er gaat gebeuren.... Als er ruimte was tot effectief spreken, tot een andere oplossing vinden waar Djeno een kans maakt. dan zou er niet zoveel tegenkanting zijn. Wij zijn de laatste om te veroordelen, doen we nu ook niet. We vragen enkel aub aan dit asiel en de medewerkers om wat het ook is dat jullie tegenhoud opzij te zetten. opzij te zetten en de opties te overlopen. Djeno heeft knelpunten, dat is zeker een feit, ze zijn ook pittig. Maar djeno heeft ook zoveel goeds! Zoveel om voor te leven. Heeft hij hier dan geen recht op? Is het niet mogelijk dat een andere aanpak/kijk hem wel die kansen tot verandering kunnen schenken? (nee niet de cesar aanpak, Iemand met kennis van dit ras!)
Ik geloof in djeno zijn kansen. Want hier thuis loopt ook een dame rond die van niemand een kans kreeg. Zij is er nog, overwon en ze groeit nog steeds. beetje bij beetje. Ieders stap vooruit is een overwinning. Geef Djeno kans op zijn persoonlijke overwinning in betrouwbare handen. Ik hoop echt dat jullie dit lezen en nog eens kunnen in beraad gaan. Dit gaat niet over gezichtverlies. Integendeel, van gedacht veranderen zou net teken van moed zijn! Moed om te aanvaarden dat soms een andere weg kiezen kan lonen. Sorry voor de lange tekst maar alvast bedankt om de tijd te nemen deze door te lezen.
Gebruikersavatar
shinju
Zeer actief
Berichten: 402
Lid geworden op: 24 dec 2005 16:40
Mijn ras(sen): Shiba
Aantal honden: 4
Locatie: Vlaams brabant
Contacteer:

Re: Djeno, 4-8 jaar Akita, reu

Ongelezen bericht door shinju »

Je kiest voor een ras (of zo hoort het toch) omdat je valt voor een specifiek type.
In deze tekst is het inderdaad karaktervol als "is een stuk pittiger" en "de nieuwe eigenaar heeft meer dan standaard ervaring nodig" dan de gewoonte is.

Iemand die altijd een happy mops heeft gehad of sheltie zal zich een lazerus verschieten ivm met het verschil.
Ook tussen die rassen kunnen natuurlijk pittige gevallen zitten voor op een woord of zin af te schieten.
Zie je liever gewoon veilig op de grond staan ;)

Hoe je het ook leest, waarschijnlijk begrijp je het wel Nana.
Er zijn er momenteel veel vragende partijen, daar zitten er een hoop tussen die niet geschikt zijn.
Maar er zijn ook opties die wel te bekijken vallen en de oplossing voor Djeno zit er ook tussen.
Men moet het enkel willen zien en aanvaarden dat heel soms, een ander wel de oplossing kan bieden.

Hopelijk staat jouw kerstboom alvast nog niet hoor want de Sint zal niet tevreden zijn ;)
Gebruikersavatar
shinju
Zeer actief
Berichten: 402
Lid geworden op: 24 dec 2005 16:40
Mijn ras(sen): Shiba
Aantal honden: 4
Locatie: Vlaams brabant
Contacteer:

Re: Djeno, 4-8 jaar Akita, reu

Ongelezen bericht door shinju »

hahaha, bedankt om dit bezwaar mee te geven. en oef :mrgreen: :rendeer:
Gebruikersavatar
Valerie
Zeer actief
Berichten: 17760
Lid geworden op: 07 dec 2005 20:14
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2
Locatie: Almere

Re: Djeno, 4-8 jaar Akita, reu

Ongelezen bericht door Valerie »

Stichting Dier en Project
DJENO.

Zojuist middels Albert de Gelder vernomen dat Djeno bij een lid van de Dierenpolitie die verstand van 'zaken' heeft zal worden geplaatst. Djeno lijkt dus uit de gevarenzone. Zijn vaste begeleider zal op de hoogte worden gehouden van zijn wel en wee. Djeno: we hopen dat het je goed gaat! Grijp je kans en geniet van een mooi hondenleven.
Gebruikersavatar
iones
Zeer actief
Berichten: 12424
Lid geworden op: 18 aug 2003 15:26
Locatie: twente

Re: Djeno, 4-8 jaar Akita, reu

Ongelezen bericht door iones »

Kijk, dat zie ik toch liever dan dat hij ingeslapen wordt! Ik hoop dat het hier gaat lukken.
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Djeno, 4-8 jaar Akita, reu

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vraag me af wat verstand van zaken is.
Lemuria

Re: Djeno, 4-8 jaar Akita, reu

Ongelezen bericht door Lemuria »

Waarom wou dat lid van de Dierenpolitie hem nu ineens wel hebben dan? Want ik neem aan dat zo iemand toch wel weet welke honden er in een plaatselijk asiel zitten, zeker de langzitters.

Nou ja, we gaan het zien. Of niet :P
Gebruikersavatar
shinju
Zeer actief
Berichten: 402
Lid geworden op: 24 dec 2005 16:40
Mijn ras(sen): Shiba
Aantal honden: 4
Locatie: Vlaams brabant
Contacteer:

Re: Djeno, 4-8 jaar Akita, reu

Ongelezen bericht door shinju »

het asiel heeft nog een laatste poging ondernomen om het inslapen door te drukken.
Djeno moet een MAG test doorstaan.
Twee dagen geleden ging Djeno nog met vrijwilligers wandelen.
Nu zou niemand meer in zijn ren durven binnengaan door zijn gedrag.
Dan weet je gewoon hoe doorgestoken deze kaarten zijn....
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Djeno, 4-8 jaar Akita, reu

Ongelezen bericht door crutz »

shinju schreef:het asiel heeft nog een laatste poging ondernomen om het inslapen door te drukken.
Djeno moet een MAG test doorstaan.
Twee dagen geleden ging Djeno nog met vrijwilligers wandelen.
Nu zou niemand meer in zijn ren durven binnengaan door zijn gedrag.
Dan weet je gewoon hoe doorgestoken deze kaarten zijn....
Dit soort zaken is de mag test toch ook voor bedoeld? Om te kijken of hij hanteerbaar is in de maatschappij.

Even los van of ik een voorstander ben of niet van de mag test qua hoe/wat er getest wordt. Andere officiële testen zijn er (nog) niet.
Gebruikersavatar
Marco88
Zeer actief
Berichten: 1298
Lid geworden op: 25 jun 2013 12:10
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
Aantal honden: 1

Re: Djeno, 4-8 jaar Akita, reu

Ongelezen bericht door Marco88 »

Lemuria schreef:Waarom wou dat lid van de Dierenpolitie hem nu ineens wel hebben dan? Want ik neem aan dat zo iemand toch wel weet welke honden er in een plaatselijk asiel zitten, zeker de langzitters.

Nou ja, we gaan het zien. Of niet :P
Heeft het asiel toch hun zin gekregen door te dreigen om hem in te laten slapen.
Want nu zit hij bij iemand anders :oohja:
Gebruikersavatar
shinju
Zeer actief
Berichten: 402
Lid geworden op: 24 dec 2005 16:40
Mijn ras(sen): Shiba
Aantal honden: 4
Locatie: Vlaams brabant
Contacteer:

Re: Djeno, 4-8 jaar Akita, reu

Ongelezen bericht door shinju »

de info gaat alle kanten uit. dan wer dit dan weer dat. net of ze het erom doen.
momenteel lijkt Djeno "veilig"
eerst maar afwachten dat hij daar weg is en dan kunnen we vieren :)
Lemuria

Re: Djeno, 4-8 jaar Akita, reu

Ongelezen bericht door Lemuria »

Even hoor. Stel dat Djeno over een maand of 2 weer een bijt-incident zou krijgen. Staan dezelfde partijen dan ook weer voorop om de verantwoordelijkheid op zich te eisen?
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Djeno, 4-8 jaar Akita, reu

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Lemuria schreef:Even hoor. Stel dat Djeno over een maand of 2 weer een bijt-incident zou krijgen. Staan dezelfde partijen dan ook weer voorop om de verantwoordelijkheid op zich te eisen?

Zou het?

Heb ooit staan praten met een mevrouw met een beetje raar hoofdbandje om, met mijn neefje en zijn pup toen.
Tijdens het gesprek liet ze zien waarom ze dat bandje om had... bleek ze een heel lelijk litteken letterlijk van oor tot oor te hebben.
Ze had zonder dat zij dat wist een dobermann geadopteerd die al meerdere bijtincidenten op haar naam had staan.
Ging hartstikke goed en ze had er die middag nog met een groep kinderen mee gespeeld.
's Avonds buigt ze zich zoals iedere avond over de mand om een aai te geven (voelde ze zich achteraf nog schuldig om ook) en werd zonder waarschuwing vol in haar hoofd gegrepen.
:19: Stichting wilde de hond weer terug om opnieuw te herplaatsen. Ze heeft haar met een hoop gedoe zonder toestemming in laten slapen.
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Djeno, 4-8 jaar Akita, reu

Ongelezen bericht door laeken »

Het is gewoon niet te geloven dat een hond van dit kaliber zo heen en weer wordt geschoven en zo veel tijd krijgt om iemand toe te takelen. De hond is een mismatch geweest met zijn eerste baas. Die trekt de handen eraf. Daarna is hij vaker gaan bijten bij mensen die het weer wilden proberen met hem. Daarna is het gewoon klaar. Simpel. De hond is niet geschikt om te herplaatsen met goed fatsoen.

Precies wat Dagmar zegt, die hond hangt zometeen bij een van de redders in de smoel. Ik geef je dat op een briefje. En dan nog blijven er mensen roepen, kan die hond niks aan doen, de baas deed wat verkeerd. Dat zal allemaal wel maar de hond zelf krijgt het tot nu toe nergens klaar zich te gedragen. Niemand heeft in die jaren deze hond goed gekregen en dat gaat waarschijnlijk ook niet meer lukken.

Wat is er mis met je verlies nemen en vooral je verantwoordelijkheid. Ik vind dit hysterische gedoe echt om te kotsen aangezien die schreeuwers zelf alle langzitters die niet bijten maar een stomme kop hebben of oud zijn gewoon in een asiel laten wegkwijnen vele jaren. Dit is dan een mooie akita en dan ineens moet daar zo hard voor gelopen worden terwijl de hond ongeschikt is voor herplaatsing. Walgelijk vind ik dat. Haal met je grote waffel dan die oude mechelaar uit zijn hok of de Jack Russel met 1 oog die kromme poten heeft en 14 jaar is. Daar is nog heel veel eer aan te behalen en aan deze akita is niks anders te behalen dan een afgerukte lip of 3 weken je poten in een verband en een tetanusspuit in je bil. Wie denkt deze hond te kunnen mannen is gek. Dat is tot nu toe niemand gelukt en aan zijn verhaal te lezen doet hij er alles aan om niemand dat te laten lukken. Dus je wordt flink gebeten als je het probeert. Succes!
Gebruikersavatar
kipo
Zeer actief
Berichten: 8556
Lid geworden op: 09 jul 2011 23:08

Re: Djeno, 4-8 jaar Akita, reu

Ongelezen bericht door kipo »

laeken schreef:Het is gewoon niet te geloven dat een hond van dit kaliber zo heen en weer wordt geschoven en zo veel tijd krijgt om iemand toe te takelen. De hond is een mismatch geweest met zijn eerste baas. Die trekt de handen eraf. Daarna is hij vaker gaan bijten bij mensen die het weer wilden proberen met hem. Daarna is het gewoon klaar. Simpel. De hond is niet geschikt om te herplaatsen met goed fatsoen.

Precies wat Dagmar zegt, die hond hangt zometeen bij een van de redders in de smoel. Ik geef je dat op een briefje. En dan nog blijven er mensen roepen, kan die hond niks aan doen, de baas deed wat verkeerd. Dat zal allemaal wel maar de hond zelf krijgt het tot nu toe nergens klaar zich te gedragen. Niemand heeft in die jaren deze hond goed gekregen en dat gaat waarschijnlijk ook niet meer lukken.

Wat is er mis met je verlies nemen en vooral je verantwoordelijkheid. Ik vind dit hysterische gedoe echt om te kotsen aangezien die schreeuwers zelf alle langzitters die niet bijten maar een stomme kop hebben of oud zijn gewoon in een asiel laten wegkwijnen vele jaren. Dit is dan een mooie akita en dan ineens moet daar zo hard voor gelopen worden terwijl de hond ongeschikt is voor herplaatsing. Walgelijk vind ik dat. Haal met je grote waffel dan die oude mechelaar uit zijn hok of de Jack Russel met 1 oog die kromme poten heeft en 14 jaar is. Daar is nog heel veel eer aan te behalen en aan deze akita is niks anders te behalen dan een afgerukte lip of 3 weken je poten in een verband en een tetanusspuit in je bil. Wie denkt deze hond te kunnen mannen is gek. Dat is tot nu toe niemand gelukt en aan zijn verhaal te lezen doet hij er alles aan om niemand dat te laten lukken. Dus je wordt flink gebeten als je het probeert. Succes!
Ik geloof niet dat ik ooit deze exacte tekst zou (durven) gebruiken, maar ik ben het hier hartgrondig mee eens.
Lemuria

Re: Djeno, 4-8 jaar Akita, reu

Ongelezen bericht door Lemuria »

laeken schreef:(...)
Ik had het ook niet beter kunnen verwoorden :ok:

Het lijkt meer om de ego's van individuen te gaan, want die hond gaat niéts merken van het ingeslapen worden, dus voor hem hoef je het niet te laten. Die krijgt een spuitje om te gaan slapen en vervolgens een spuitje om z'n hart te stoppen.

Het doet me vagelijk denken aan die activisten die nertsen vrij laten in de natuur omdat ze het zielig vinden dat ze gevangen zitten in kleine hokjes. Fijn. Aardig. Die nertsen rennen zich het laplazarus in het wildvreemde, doden de inheemse fauna en worden vervolgens overreden, opgevreten door grotere roofdieren of verhongeren. Maar die mensen hebben uiteraard geen bloed aan de handen; ze wilden alleen maar dat de nertsen vrij waren. Nou, dát is gelukt. Maar wat is het uiteindelijke resultaat? Daar wordt niemand blij van.

Net als dat er maar weinig mensen blij zouden zijn als er een mens-scherpe Akita in hun gezicht hangt omdat ze zich eens over hem heen bogen.
Gesloten

Terug naar “Asielhond van de week”