Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Djeno, 4-8 jaar Akita, reu

Wekelijks een foto met omschrijving van een asielhond die op zoek is naar een nieuwe baas.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Valerie
Zeer actief
Berichten: 17760
Lid geworden op: 07 dec 2005 20:14
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2
Locatie: Almere

Re: Djeno, 4-8 jaar Akita, reu

Ongelezen bericht door Valerie »

Hoezo zijn alle geïnteresseerde afgehaakt? Hoe weten jullie dat? Hoe weten jullie wie gereageerd heeft binnen 1 dag? Laat het asiel ook z'n werk doen met een goede screening etc.
Wat een gezeik zeg.
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Djeno, 4-8 jaar Akita, reu

Ongelezen bericht door laeken »

Valerie schreef:Hoezo zijn alle geïnteresseerde afgehaakt? Hoe weten jullie dat? Hoe weten jullie wie gereageerd heeft binnen 1 dag? Laat het asiel ook z'n werk doen met een goede screening etc.
Wat een gezeik zeg.
Die hond zit daar inmiddels 4 jaar toch?
Gebruikersavatar
noekie
Zeer actief
Berichten: 5443
Lid geworden op: 11 jan 2004 21:44
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Aantal honden: 2
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Djeno, 4-8 jaar Akita, reu

Ongelezen bericht door noekie »

laeken schreef:
Valerie schreef:Hoezo zijn alle geïnteresseerde afgehaakt? Hoe weten jullie dat? Hoe weten jullie wie gereageerd heeft binnen 1 dag? Laat het asiel ook z'n werk doen met een goede screening etc.
Wat een gezeik zeg.
Die hond zit daar inmiddels 4 jaar toch?
Hij zit in deze opvang sinds december en zal niet terug gaan naar het andere asiel waar hij eerst zat.
Hoeveel mensen gereageerd hebben weet niemand want dat blijft bij de opvang.
Er is ergens een baas voor hem net als vele andere akita's uit de asielen.
Gebruikersavatar
Valerie
Zeer actief
Berichten: 17760
Lid geworden op: 07 dec 2005 20:14
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2
Locatie: Almere

Re: Djeno, 4-8 jaar Akita, reu

Ongelezen bericht door Valerie »

laeken schreef:
Valerie schreef:Hoezo zijn alle geïnteresseerde afgehaakt? Hoe weten jullie dat? Hoe weten jullie wie gereageerd heeft binnen 1 dag? Laat het asiel ook z'n werk doen met een goede screening etc.
Wat een gezeik zeg.
Die hond zit daar inmiddels 4 jaar toch?
Hij is pas sinds gister beschikbaar voor plaatsing. Daar gaat nu net dit hele topic over, dat hij eerst afgemaakt zou worden en toen overgeplaatst waarbij ze hem gingen observeren.
Lemuria

Re: Djeno, 4-8 jaar Akita, reu

Ongelezen bericht door Lemuria »

alinelaila schreef:Ik ben benieuwd of het gaat lukken een geschikte plek voor hem te vinden. Het zou sneu zijn als hij nu weer 4 jaar in deze opvang moet blijven...
In dit tempo wel ja. Om dan over een paar maanden weer terug te komen omdat hij toch overschat is :19: Dat heeft niks te maken met 'gezeik', maar met realiteit. Als ze die hond hadden willen herplaatsen, was hij al herplaatst geweest.
Gebruikersavatar
noekie
Zeer actief
Berichten: 5443
Lid geworden op: 11 jan 2004 21:44
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Aantal honden: 2
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Djeno, 4-8 jaar Akita, reu

Ongelezen bericht door noekie »

Lemuria schreef:
alinelaila schreef:Ik ben benieuwd of het gaat lukken een geschikte plek voor hem te vinden. Het zou sneu zijn als hij nu weer 4 jaar in deze opvang moet blijven...
In dit tempo wel ja. Om dan over een paar maanden weer terug te komen omdat hij toch overschat is :19: Dat heeft niks te maken met 'gezeik', maar met realiteit. Als ze die hond hadden willen herplaatsen, was hij al herplaatst geweest.
Het oorspronkelijke asiel wilde hem niet herplaatsen; dit is een andere opvang die hem wel wil herplaatsen.
Hij zal dus ook niet terug gaan naar het eerste asiel.
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Djeno, 4-8 jaar Akita, reu

Ongelezen bericht door laeken »

Lemuria schreef:
alinelaila schreef:Ik ben benieuwd of het gaat lukken een geschikte plek voor hem te vinden. Het zou sneu zijn als hij nu weer 4 jaar in deze opvang moet blijven...
In dit tempo wel ja. Om dan over een paar maanden weer terug te komen omdat hij toch overschat is :19: Dat heeft niks te maken met 'gezeik', maar met realiteit. Als ze die hond hadden willen herplaatsen, was hij al herplaatst geweest.
En dan heeft hij misschien weer iemand gebeten. Er staat nu in de beschrijving dat hij met kinderen van 12+ kan maar dat die wel ervaring moeten hebben met dit type hond. Waarom? Waarom weer een risico lopen? Ik weet echt niet hoe de hond is hoor, maar hij klonk wat heftig en gaat nu weer de herplaatsing in. Maar is een gezin met oudere kinderen (ik vind 12 nogal jong) dan wel een goed idee ineens?
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Djeno, 4-8 jaar Akita, reu

Ongelezen bericht door dagmar88 »

laeken schreef:
Lemuria schreef:
alinelaila schreef:Ik ben benieuwd of het gaat lukken een geschikte plek voor hem te vinden. Het zou sneu zijn als hij nu weer 4 jaar in deze opvang moet blijven...
In dit tempo wel ja. Om dan over een paar maanden weer terug te komen omdat hij toch overschat is :19: Dat heeft niks te maken met 'gezeik', maar met realiteit. Als ze die hond hadden willen herplaatsen, was hij al herplaatst geweest.
En dan heeft hij misschien weer iemand gebeten. Er staat nu in de beschrijving dat hij met kinderen van 12+ kan maar dat die wel ervaring moeten hebben met dit type hond. Waarom? Waarom weer een risico lopen? Ik weet echt niet hoe de hond is hoor, maar hij klonk wat heftig en gaat nu weer de herplaatsing in. Maar is een gezin met oudere kinderen (ik vind 12 nogal jong) dan wel een goed idee ineens?
Zég dan ook meteen wat. Vind het echt heel dom om dat incident niet meteen aan te kaarten.
Hij zal er inderdaad niet populairder op worden nee :19:

Laat ze alsjeblieft een systeem invoeren waarbij bijtincidenten zowel aan de chip als de eigenaar worden gekoppeld.
Gebruikersavatar
shinju
Zeer actief
Berichten: 402
Lid geworden op: 24 dec 2005 16:40
Mijn ras(sen): Shiba
Aantal honden: 4
Locatie: Vlaams brabant
Contacteer:

Re: Djeno, 4-8 jaar Akita, reu

Ongelezen bericht door shinju »

laeken schreef:Al met al zijn alle mensen weer afgehaakt. De man die hem uit liet? De rescue? De gegadigden toen hij ingeslapen zou worden? Het beest slijt gewoon de dagen weer in de kennel in het asiel. Misschien had hij gewoon verlost moeten worden. Hij is elders geweest maar weer gewoon helemaal terug bij af. Arme hond. Alle mensen met grote waffels laten hem daar blijkbaar lekker zitten.
Wat bedoel je dat de rescue afgehaakt heeft?
Wij hebben aan de Dierenbescherming, die Djeno zijn herplaatsing in hand heeft, hulp aangeboden.
deze wensen zij niet. Dan kunnen wij bitter weinig buiten de info te delen :19:

Ja, de informatie is inderdaad niet diegene die wij zouden kiezen.
en ja, het is toch maar vreemd dat zoveel mensen riepen de perfecte thuis te hebben en nu terug van de aardbol zijn verdwenen.

Wij blijven hopen dat de juiste mensen snel interesse zullen tonen.
Djeno verdient eindelijk zijn eigen thuis, niet een hok om in te leven.
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Djeno, 4-8 jaar Akita, reu

Ongelezen bericht door laeken »

Dat ben ik helemaal met je eens. Toch zou ik een deadline instellen zonder die bekend te maken. Bv een jaar. En daarna kiezen om de hond humaan in te slapen. Of de hond te houden in de opvang en hem daar geven wat mogelijk is. Bv een stuk land, een tuinhuisje en een vaste verzorger die elke dag een tweetal uren met hem mag doorbrengen. Een wandeling van een uur en een ander uur aandacht. Dat is tenminste nog een waardevol leven. Geef hem een lastige grote teef als gezelschap. Een onplaatsbaar kangalteefje bv. Dan is het ook goed. Maar het zeulen zou wat mij betreft nog een keertje kunnen en dan is het klaar. Of je geeft hem een leven of je stopt ermee.
Gebruikersavatar
shinju
Zeer actief
Berichten: 402
Lid geworden op: 24 dec 2005 16:40
Mijn ras(sen): Shiba
Aantal honden: 4
Locatie: Vlaams brabant
Contacteer:

Re: Djeno, 4-8 jaar Akita, reu

Ongelezen bericht door shinju »

wie zegt dat ze zeulen met hem nu?
Hij is weggenomen uit een asiel die hem geen kans gaf en liever zou laten inslapen dan een ruil te doen met andere opvang.
Gelukkig is hij door de grote drum gered, het asiel teruggefloten en nu zoeken ze dan ook de juiste persoon voor hem.

Wat die tijd is of wie deze pesoon is weten wij niet. een beetje cru om dan ook te zeggen, tegen die datum of doe hem maar dood.
Waarom een dominante teef erbij zetten. als hij liever in zijn eigen gezelschap geniet is dat toch ook goed?

Valco de akita heeft ook zijn laatste levenstijden bij een prachtige opvang doorgebracht.
Hij was niet plaatsbaar. Hij genoot van zijn plekje zon, de wandelingen en zijn routine.
Hij hoefde geen andere hond bij hem want dat deed hem niets.
Meer hoefde dat niet te zijn. Valco was geliefd en gelukkig. Hoe vreemd dat ook voor sommige kan klinken.
Djeno zal zeker goede zorgen krijgen en in dit geval gaan ze zeker zorgen dat hij zo stressloos mogelijk zit.
Er zijn veel gaten waar we niet van weten hoe het nu met Djeno gaat.
Evengoed hebben ze de ogen van vele mensen op zich, dus hij zal zeker de beste zorgen ontvangen.
Beter dan voordien waar ze niet eens zorg droegen voor zijn SA.

positief denken, delen en duimen voor de schat. dat is de ideale insteek :)
bouvierpoedel
Zeer actief
Berichten: 51968
Lid geworden op: 08 dec 2009 06:32
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Djeno, 4-8 jaar Akita, reu

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

mosquito1980 schreef:
Nanna schreef:
iones schreef:Er wordt al overwogen om hem in te laten slapen....
Nou, dan moeten ze dat maar doen. Als zich verder niemand voor hem aandient.
Arme hond :(
Niet alle beesjes hebben geluk :ugh:
Nee zei die koe ook die door de brokken gemalen zit of als barff in de voerbak beland. :engel:
bouvierpoedel
Zeer actief
Berichten: 51968
Lid geworden op: 08 dec 2009 06:32
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Djeno, 4-8 jaar Akita, reu

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

ellen en de birmanen schreef:ik zou willen dat alle asielen zo open waren over het inslaapbeleid en dat ze zich niet hoeven te verdedigen waarom ze een hond laten in slapen. het gebeurt vaker dan wij denken dat een asiel een hond in laat slapen, maar als mensen dit horen is het asiel de kwaaie pier. maar in velen gevallen heeft het asiel gelijk.
ellen
:ok: Een DA praktijk die een hond afmaakt loopt vaak al leeg .Iedereen houd tegenwoordig angstvallig zijn bek dicht.
Goeie en eerlijke zet van dit asiel. Niet alle hondjes zijn leuk.
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Djeno, 4-8 jaar Akita, reu

Ongelezen bericht door laeken »

shinju schreef:wie zegt dat ze zeulen met hem nu?
Hij is weggenomen uit een asiel die hem geen kans gaf en liever zou laten inslapen dan een ruil te doen met andere opvang.
Gelukkig is hij door de grote drum gered, het asiel teruggefloten en nu zoeken ze dan ook de juiste persoon voor hem.

Wat die tijd is of wie deze pesoon is weten wij niet. een beetje cru om dan ook te zeggen, tegen die datum of doe hem maar dood.
Waarom een dominante teef erbij zetten. als hij liever in zijn eigen gezelschap geniet is dat toch ook goed?

Valco de akita heeft ook zijn laatste levenstijden bij een prachtige opvang doorgebracht.
Hij was niet plaatsbaar. Hij genoot van zijn plekje zon, de wandelingen en zijn routine.
Hij hoefde geen andere hond bij hem want dat deed hem niets.
Meer hoefde dat niet te zijn. Valco was geliefd en gelukkig. Hoe vreemd dat ook voor sommige kan klinken.
Djeno zal zeker goede zorgen krijgen en in dit geval gaan ze zeker zorgen dat hij zo stressloos mogelijk zit.
Er zijn veel gaten waar we niet van weten hoe het nu met Djeno gaat.
Evengoed hebben ze de ogen van vele mensen op zich, dus hij zal zeker de beste zorgen ontvangen.
Beter dan voordien waar ze niet eens zorg droegen voor zijn SA.

positief denken, delen en duimen voor de schat. dat is de ideale insteek :)
Je geeft aan dat eigenlijk weinig mensen weten hoe het nu met hem is. Waarom zou het dan goed gaan met hem? En wat is er nou helemaal zo vreselijk aan inslapen van een hond waar geen baas voor te vinden is? Of een hond die behoorlijke risico's geeft omdat hij bv stevig bijt? Het verhaal blijft aan alle kanten rammelen en dat is niet jouw schuld en jouw verantwoordelijkheid verder maar dat ervaar ik zo.

Hij kreeg geen kans in een ander asiel en hij zou daar na 4 jaar ingeslapen worden omdat zij alle goede baasjes af zouden keuren. Dat is en blijft het meest rare eenzijdige verhaal wat ik ooit gehoord heb. Want waarom zouden ze dat doen? Of zouden ze dat doen omdat geen van de mensen die hem wilde nemen geschikt was? Omdat ze precies wisten wat voor vlees ze in de kuip hadden? En is dat misschien de reden dat ze het opgegeven hebben? Want hoe dan ook missen er in dit verhaal een heleboel puzzelstukjes. Niemand kan vertellen WAAROM dat asiel zo was. Waarom zou een asiel een hond kost wat kost willen houden voor 4 jaar en hem dan kost wat kost willen inslapen als dat een prima hond is. Dat is onverklaarbaar en dus niet de waarheid. Een asiel is geen gevangenis voor honden en een soort dodencel waarin de hond 4 jaar op een spuit moet wachten.

Mijn persoonlijke mening is dat er hysterisch over deze hond gedaan wordt en dat alles goed gepraat wordt wat krom is. Het inslapen van een moeilijke hond of er voor kiezen die niet te herplaatsen is geen makkelijke keuze. Maar soms wel de beste. Want blijkbaar wil niemand die hond. Deze hond heeft een rel veroorzaakt en het asiel was de zgn boeman. Iedereen had zijn mondje klaar en niemand die de hond wilde kreeg hem. En nu? Nu mag zelfs een gezin met kinderen hem zo komen halen en dan is iedereen ineens weg. Geen van alle mensen die toen de mond vol had over het asiel en het inslapen staat nu klaar om hem te nemen? Allemaal internet gepraat en geblaat dus en allemaal grote woorden zonder daden. Hond zit weer in een opvang en weer is er niemand?

Waarom durven mensen de waarheid niet onder ogen te zien? Deze hond heeft meer aandacht gehad dan welke asielhond ook. En er is geen mens die hem haalt. Praatjes vullen geen gaatjes en daar is de hond nu weer de dupe van.

Waar zijn de mensen die hem toen niet kregen in dat andere asiel ineens? Waar is de man die alles op internet had gezet? Zijn vaste verzorger die hem zo graag wilde hebben? Die heeft hem keihard in de steek gelaten net zoals al die andere mensen.

Mooie praatjes. Daar zijn mensen goed in. Een asiel afzeiken, een hond goedpraten en dan als ze hun plasje gedaan hebben over dit verhaal dan gaan ze weer snel door met hun leven. De hele hond heeft ze nooit geboeid dus die woont weer in de nieuwe opvang in een kennel. Arm beest.
Laura84
Zeer actief
Berichten: 6252
Lid geworden op: 14 jul 2011 15:51
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Aantal honden: 2
Locatie: noord holland
Contacteer:

Re: Djeno, 4-8 jaar Akita, reu

Ongelezen bericht door Laura84 »

Het is balen dat dit zo'n media toestand is want stel dat het asiel hem, ondanks alle commotie hem haf in laten slapen dan zouden ze daar rellen en bedreigingen krijgen. Dankzij de media aandacht wordt er weer gesleept met deze hond.
In Amsterdam zit ook zo'n geval waarvan ik denk, is euthanasie niet veel vriendelijker. Maar helaas bemoeid "dierenliefhebbend" Nederland zich er weer mee waardoor de dood eigenlijk niet meer mogelijk is.
Ik begrijp dat dit soort instanties liever hun mond dicht houden waardoor ze tenminste zelf kunnen kiezen wat er goed is voor zo'n dier
Gebruikersavatar
noekie
Zeer actief
Berichten: 5443
Lid geworden op: 11 jan 2004 21:44
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Aantal honden: 2
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Djeno, 4-8 jaar Akita, reu

Ongelezen bericht door noekie »

Er zijn helaas asielen die zomaar honden laten inslapen; dat gebeurd en laten we daar niet over liegen.
Dit asiel wilde hem niet plaatsen en wilde hem ook niet uitwisselen.

Zijn vaste verzorger wil hem nog steeds maar blijft de DB zwart maken en de media opzoeken waardoor hij hem denk ik niet kan adopteren.
Er zijn meerdere aanmeldingen geweest voor hem maar allemaal emotionele aanmeldingen of mensen die hem aan albert willen geven.
Gebruikersavatar
noekie
Zeer actief
Berichten: 5443
Lid geworden op: 11 jan 2004 21:44
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Aantal honden: 2
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Djeno, 4-8 jaar Akita, reu

Ongelezen bericht door noekie »

Nanna schreef:
noekie schreef:Er zijn helaas asielen die zomaar honden laten inslapen. Waarom eigenlijk?
Dit asiel wilde hem niet plaatsen en wilde hem ook niet uitwisselen. Waarom eigenlijk?
Ja waarom?
Ik werk daar gelukkig niet dus kan er alleen naar gissen.
Moeilijk karakter; leeftijd; beperking geen idee
Ze laten mensen ook maanden op wachtlijsten staan ondanks dat er plek is
Of als mensen na maanden nogmaals bellen of er plek is vertellen dan opeens dat ze het ras toch niet aannemen zodat ze al die tijd voor niks hebben gewacht
Lemuria

Re: Djeno, 4-8 jaar Akita, reu

Ongelezen bericht door Lemuria »

noekie schreef:Zijn vaste verzorger wil hem nog steeds maar blijft de DB zwart maken en de media opzoeken waardoor hij hem denk ik niet kan adopteren.
Er zijn meerdere aanmeldingen geweest voor hem maar allemaal emotionele aanmeldingen of mensen die hem aan albert willen geven.
Hoe wéet het asiel dit? Ik neem niet aan dat mensen langskomen en zeggen "Ja ik kom voor die Akita. Zelf hoef ik 'm niet hoor, maar ik wil 'm aan Albert geven."

Da's raar.
Lemuria

Re: Djeno, 4-8 jaar Akita, reu

Ongelezen bericht door Lemuria »

Lemuria schreef:
noekie schreef:Zijn vaste verzorger wil hem nog steeds maar blijft de DB zwart maken en de media opzoeken waardoor hij hem denk ik niet kan adopteren.
Er zijn meerdere aanmeldingen geweest voor hem maar allemaal emotionele aanmeldingen of mensen die hem aan albert willen geven.
Hoe wéet het asiel dit? Ik neem niet aan dat mensen langskomen en zeggen "Ja ik kom voor die Akita. Zelf hoef ik 'm niet hoor, maar ik wil 'm aan Albert geven."

Da's raar.
Lemuria

Re: Djeno, 4-8 jaar Akita, reu

Ongelezen bericht door Lemuria »

noekie schreef:Zijn vaste verzorger wil hem nog steeds maar blijft de DB zwart maken en de media opzoeken waardoor hij hem denk ik niet kan adopteren.
Er zijn meerdere aanmeldingen geweest voor hem maar allemaal emotionele aanmeldingen of mensen die hem aan albert willen geven.
Hoe wéet het asiel dit? Ik neem niet aan dat mensen langskomen en zeggen "Ja ik kom voor die Akita. Zelf hoef ik 'm niet hoor, maar ik wil 'm aan Albert geven."

Da's raar.
Gebruikersavatar
noekie
Zeer actief
Berichten: 5443
Lid geworden op: 11 jan 2004 21:44
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Aantal honden: 2
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Djeno, 4-8 jaar Akita, reu

Ongelezen bericht door noekie »

Lemuria schreef:
noekie schreef:Zijn vaste verzorger wil hem nog steeds maar blijft de DB zwart maken en de media opzoeken waardoor hij hem denk ik niet kan adopteren.
Er zijn meerdere aanmeldingen geweest voor hem maar allemaal emotionele aanmeldingen of mensen die hem aan albert willen geven.
Hoe wéet het asiel dit? Ik neem niet aan dat mensen langskomen en zeggen "Ja ik kom voor die Akita. Zelf hoef ik 'm niet hoor, maar ik wil 'm aan Albert geven."

Da's raar.
Er kan niemand langs want er is nergens uitgebracht waar hij zit.
Mensen moeten hun gegevens mailen en dan word er contact opgenomen.
En ja er hebben veel mensen tijdens deze gesprekken aangegeven dat ze vinden dat djeno naar albert moet en nemen alleen daar contact voor op.
Ook mensen die het zielig vinden dat hij nog in het asiel zit en hem willen "redden" ; dat gebeurd vaak met dieren die in de media zijn geweest.
Gebruikersavatar
Valerie
Zeer actief
Berichten: 17760
Lid geworden op: 07 dec 2005 20:14
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2
Locatie: Almere

Re: Djeno, 4-8 jaar Akita, reu

Ongelezen bericht door Valerie »

Geadopteerd
Gesloten

Terug naar “Asielhond van de week”