Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tito, Am.Bull reu 11 jaar

Wekelijks een foto met omschrijving van een asielhond die op zoek is naar een nieuwe baas.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
cloris
Zeer actief
Berichten: 16933
Lid geworden op: 23 apr 2002 04:54
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1
Locatie: L800

Tito, Am.Bull reu 11 jaar

Ongelezen bericht door cloris »

Afbeelding Afbeelding

Geslacht: Mannelijk
Ras: Dogachtigen en Berghonden
Leeftijd: 9 jaar of ouder
Kan bij katten: Nee
Kan bij honden: Ja
Kan bij kinderen : Vanaf 12 jaar
Gesteriliseerd/gecastreerd: Ja
Speciale zorg: Nee
Kan alleen thuis zijn: Ja
Kan in de auto: Ja
Gedrag aan de lijn: Trekt
Kent basiscommando's: Ja
Zindelijk: Ja
Waaksheid: Onbekend
Schofthoogte: Groter dan 50 cm
Vachtverzorging: Weinig vachtverzorging
Kan los lopen: Nee
Langzittend:

Tito is een gecastr.reu van bijna 11 jaar; een Amerikaanse bulldog. Tito is zo'n beetje de GVR (grote vriendelijke reus) en zat al bijna 2 jaar in een ander asiel.

Hij is een aantal maanden geleden naar ons toe verhuist als uitwisseling maar helaas heeft Tito nog geen bezoek gehad. Natuurlijk is Tito al wat ouder maar dit is niet te merken aan hem;al gaan zijn ogen wat achteruit, volgens Tito is hij nog een jonge god.

Tito is niet gewend aan kleine kinderen, maar vanaf 10 jaar is geen probleem mits ze hem in zijn waarde laten. Katten en Tito is geen goede combinatie in huis dus dat doen we maar niet.

Met andere honden heeft Tito weinig problemen; vooral teefjes vind hij erg gezellig. Met andere reuen gaat het goed maar hij laat het kaas niet van zijn brood eten. We plaatsen hem ook niet bij een andere reu in huis. Tito kan een paar uur alleen zijn maar gaat ook nog graag mee op lange wandelingen. Alles is leuk volgens hem; ballen, stokken of zijn zwembadje met water; Tito vermaakt zich prima.

Wie geeft Tito na al die jaren een nieuw thuis, want dat verdiend deze reus zeker.

Asiel:
Stg. Kerbert Dierentehuis
Heerenduinweg 8
1971 JE IJmuiden
Tel.: 0255-515744
E-mail:
kerbert@dierenbeschermingnhn.nl
Gebruikersavatar
Hilde
Zeer actief
Berichten: 24279
Lid geworden op: 27 nov 2009 17:00
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3
Locatie: Op de Veluwe

Re: Tito, Am.Bull reu 11 jaar

Ongelezen bericht door Hilde »

Huh? Dat vind ik gek, dat hij nog geen gouden mand heeft gevonden. Iemand zonder hond of met een teef zonder katten en kleine kinderen is toch geen zeldzaamheid?
Gebruikersavatar
noekie
Zeer actief
Berichten: 5443
Lid geworden op: 11 jan 2004 21:44
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Aantal honden: 2
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Tito, Am.Bull reu 11 jaar

Ongelezen bericht door noekie »

Filmpje dat hij net bij ons binnen was


Filmpje van deze zomer
Wolfsblut
Zeer actief
Berichten: 9762
Lid geworden op: 25 jul 2013 18:23
Aantal honden: 3

Re: Tito, Am.Bull reu 11 jaar

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Ik begrijp niet dat hoogbejaarde honden die al naar de dood ruiken aangeboden worden. Je zadelt mensen op met hoge onkosten voor de DA. Om nog maar te zwijgen van het verdriet dat je hebt als de hond dood gaat. Tenslotte raak je toch gehecht aan zo'n hond. De naïeveling die nooit een hond gehad heeft trapt er weer in en het asiel is er weer met goed fatsoen vanaf.
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Tito, Am.Bull reu 11 jaar

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Wolfsblut schreef:Ik begrijp niet dat hoogbejaarde honden die al naar de dood ruiken aangeboden worden. Je zadelt mensen op met hoge onkosten voor de DA. Om nog maar te zwijgen van het verdriet dat je hebt als de hond dood gaat. Tenslotte raak je toch gehecht aan zo'n hond. De naïeveling die nooit een hond gehad heeft trapt er weer in en het asiel is er weer met goed fatsoen vanaf.
Hoe kom je daar nou bij?
:U: Mijn "pup" van 9 maanden was precies 9 maanden later dood. Shit happens.
Met een oudere hond ben je daar op voorbereid, voor zover mogelijk. Die geef je met wat geluk nog een paar jaar een super tijd, zonder er al te veel aan te sleutelen.
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Tito, Am.Bull reu 11 jaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

dagmar88 schreef:
Wolfsblut schreef:Ik begrijp niet dat hoogbejaarde honden die al naar de dood ruiken aangeboden worden. Je zadelt mensen op met hoge onkosten voor de DA. Om nog maar te zwijgen van het verdriet dat je hebt als de hond dood gaat. Tenslotte raak je toch gehecht aan zo'n hond. De naïeveling die nooit een hond gehad heeft trapt er weer in en het asiel is er weer met goed fatsoen vanaf.
Hoe kom je daar nou bij?
:U: Mijn "pup" van 9 maanden was precies 9 maanden later dood. Shit happens.
Met een oudere hond ben je daar op voorbereid, voor zover mogelijk. Die geef je met wat geluk nog een paar jaar een super tijd, zonder er al te veel aan te sleutelen.

Maar met een grotere hond van 11 jaar kun je iig wel van uitgaan dat het beesje geen 5 jaar meer mee gaat. En bij 9 jaar is het al wel op het randje. Ik snap dus wel waar Wolfsblut het over heeft. En ook dat de meeste mensen daardoor niet voor deze hond al is hij nog zo lief kiezen. Afscheid valt zwaar en de meeste mensen die voor een hond gaan die hopen daar toch nog wat jaartjes mee te kunnen delen. Dat jou pup na 9 maanden stierf is natuurlijk heel triest veel te jong maar daar hoef je niet van uit te gaan. Idd shit happends. Voor deze hond ook want op zijn bejaarde leeftijd is hij afgestaan en er was toen waarschijnlijk nog wel hoop. Maar ik denk realistisch gezien dat de hoop nu wel vervlogen is. Of iemand heeft een hart van goud en vind afscheid nemen niet zo moeilijk en kan voor deze hond een soort final station zijn waar de hond een laatste ouwe dag kan genieten en idd de kosten voor lief neemt, Want de kans is toch wel groot dat je met deze hond vooral een zorgen kindje hebt zo lang het duurt.
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Tito, Am.Bull reu 11 jaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

toots schreef:
dagmar88 schreef:
Wolfsblut schreef:Ik begrijp niet dat hoogbejaarde honden die al naar de dood ruiken aangeboden worden. Je zadelt mensen op met hoge onkosten voor de DA. Om nog maar te zwijgen van het verdriet dat je hebt als de hond dood gaat. Tenslotte raak je toch gehecht aan zo'n hond. De naïeveling die nooit een hond gehad heeft trapt er weer in en het asiel is er weer met goed fatsoen vanaf.
Hoe kom je daar nou bij?
:U: Mijn "pup" van 9 maanden was precies 9 maanden later dood. Shit happens.
Met een oudere hond ben je daar op voorbereid, voor zover mogelijk. Die geef je met wat geluk nog een paar jaar een super tijd, zonder er al te veel aan te sleutelen.

Maar met een grotere hond van 11 jaar kun je iig wel van uitgaan dat het beesje geen 5 jaar meer mee gaat. En bij 9 jaar is het al wel op het randje. Ik snap dus wel waar Wolfsblut het over heeft. En ook dat de meeste mensen daardoor niet voor deze hond, al is hij nog zo lief kiezen. Afscheid valt zwaar en de meeste mensen die voor een hond gaan die hopen daar toch nog wat jaartjes mee te kunnen delen. Dat jou pup na 9 maanden stierf is natuurlijk heel triest, veel te jong maar daar hoef je niet van uit te gaan. Idd shit happends. Voor deze hond ook want op zijn bejaarde leeftijd is hij afgestaan en er was toen waarschijnlijk nog wel hoop. Maar ik denk realistisch gezien dat de hoop nu wel vervlogen is. Of iemand heeft een hart van goud en vind afscheid nemen niet zo moeilijk en kan voor deze hond een soort final station zijn waar de hond een laatste ouwe dag kan genieten en idd de kosten voor lief neemt, Want de kans is toch wel groot dat je met deze hond vooral een zorgen kindje hebt zo lang het duurt.
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Tito, Am.Bull reu 11 jaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Met bovenstaande ging wat mis :ugh: kan het niet meer aanpassen :roos:
Gebruikersavatar
noekie
Zeer actief
Berichten: 5443
Lid geworden op: 11 jan 2004 21:44
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Aantal honden: 2
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Tito, Am.Bull reu 11 jaar

Ongelezen bericht door noekie »

Wolfsblut schreef:Ik begrijp niet dat hoogbejaarde honden die al naar de dood ruiken aangeboden worden. Je zadelt mensen op met hoge onkosten voor de DA. Om nog maar te zwijgen van het verdriet dat je hebt als de hond dood gaat. Tenslotte raak je toch gehecht aan zo'n hond. De naïeveling die nooit een hond gehad heeft trapt er weer in en het asiel is er weer met goed fatsoen vanaf.
Dat slaat echt nergens op.
Zoals je op het filmpje ziet staat Tito nog niet met 1 been in het graf.
Mensen die een oude hond in huis nemen weten waar ze aan beginnen; en hij gaat echt niet weg omdat er iemand komt zodat we er van af zijn; hij gaat pas weg als mensen weten waar ze aan beginnen en hem nog een mooie tijd willen geven in een huis.
Er zijn genoeg mensen die echt op zoek zijn naar een oude hond of kat omdat ze dat gewoon willen.
Waarom Tito zolang in het andere asiel gezeten heeft weten we niet; wij hebben hem overgenomen na het hele mediaspektakel dat het asiel begin dit jaar had gekregen naar aanleiding van de mogelijke euthanasie van Tito.
We hebben in het verleden heel vaak oudere honden of honden met een handicap geplaatst en hebben het nooit als een moeilijke herplaatsing ondervonden.
Bij Tito stuiten we op dat hij voor de mensen die een oude hond willen te druk; groot en speels is en voor mensen die een drukke grote speelse hond willen is hij te oud.
Gebruikersavatar
Hilde
Zeer actief
Berichten: 24279
Lid geworden op: 27 nov 2009 17:00
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3
Locatie: Op de Veluwe

Re: Tito, Am.Bull reu 11 jaar

Ongelezen bericht door Hilde »

Wolfsblut schreef:Ik begrijp niet dat hoogbejaarde honden die al naar de dood ruiken aangeboden worden. Je zadelt mensen op met hoge onkosten voor de DA. Om nog maar te zwijgen van het verdriet dat je hebt als de hond dood gaat. Tenslotte raak je toch gehecht aan zo'n hond. De naïeveling die nooit een hond gehad heeft trapt er weer in en het asiel is er weer met goed fatsoen vanaf.
Rot toch een eind op! Deze hond is bijna elf: mijn Beau is twaalf en als het aan zijn gezondheid ligt houdt hij het komende jaar ook nog wel uit hoor. Natuurlijk weet je dat nooit zeker, maar om nou te zeggen dat hij al naar dood ruikt? Nee. En daarnaast heeft hij me het afgelopen jaar (twee jaar!) helemaal niets -maar dan ook echt 0 euro- aan DA-kosten gekost.
Gebruikersavatar
noekie
Zeer actief
Berichten: 5443
Lid geworden op: 11 jan 2004 21:44
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Aantal honden: 2
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Tito, Am.Bull reu 11 jaar

Ongelezen bericht door noekie »

Hilde schreef:
Wolfsblut schreef:Ik begrijp niet dat hoogbejaarde honden die al naar de dood ruiken aangeboden worden. Je zadelt mensen op met hoge onkosten voor de DA. Om nog maar te zwijgen van het verdriet dat je hebt als de hond dood gaat. Tenslotte raak je toch gehecht aan zo'n hond. De naïeveling die nooit een hond gehad heeft trapt er weer in en het asiel is er weer met goed fatsoen vanaf.
Rot toch een eind op! Deze hond is bijna elf: mijn Beau is twaalf en als het aan zijn gezondheid ligt houdt hij het komende jaar ook nog wel uit hoor. Natuurlijk weet je dat nooit zeker, maar om nou te zeggen dat hij al naar dood ruikt? Nee. En daarnaast heeft hij me het afgelopen jaar (twee jaar!) helemaal niets -maar dan ook echt 0 euro- aan DA-kosten gekost.

Nee niet liegen; 2 entingen :roll: :wink:
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Tito, Am.Bull reu 11 jaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

noekie schreef:
Wolfsblut schreef:Ik begrijp niet dat hoogbejaarde honden die al naar de dood ruiken aangeboden worden. Je zadelt mensen op met hoge onkosten voor de DA. Om nog maar te zwijgen van het verdriet dat je hebt als de hond dood gaat. Tenslotte raak je toch gehecht aan zo'n hond. De naïeveling die nooit een hond gehad heeft trapt er weer in en het asiel is er weer met goed fatsoen vanaf.
Dat slaat echt nergens op.
Zoals je op het filmpje ziet staat Tito nog niet met 1 been in het graf.
Mensen die een oude hond in huis nemen weten waar ze aan beginnen; en hij gaat echt niet weg omdat er iemand komt zodat we er van af zijn; hij gaat pas weg als mensen weten waar ze aan beginnen en hem nog een mooie tijd willen geven in een huis.
Er zijn genoeg mensen die echt op zoek zijn naar een oude hond of kat omdat ze dat gewoon willen.
Waarom Tito zolang in het andere asiel gezeten heeft weten we niet; wij hebben hem overgenomen na het hele mediaspektakel dat het asiel begin dit jaar had gekregen naar aanleiding van de mogelijke euthanasie van Tito.
We hebben in het verleden heel vaak oudere honden of honden met een handicap geplaatst en hebben het nooit als een moeilijke herplaatsing ondervonden.
Bij Tito stuiten we op dat hij voor de mensen die een oude hond willen te druk; groot en speels is en voor mensen die een drukke grote speelse hond willen is hij te oud.

Maar juist de combinatie van lompe Amerikaan van die leeftijd geloof ik wel dat het extra moeilijk is.
Ik denk dat met name ouderen geintresseerd zijn in een oud schoothondje of wandelmaatje en ik denk dat dit niet het soort hond is waar zij voor zullen kiezen. Net als dat hij niet bij een gezin kan met kleine kinderen of met een reu of katten, er vallen best wel wat opties ook af daardoor. En nee hij staat nog niet met 1 been in het graf. Maar de reacties als wat gek dat niemand voor hem gaat vind ik best vreemd. Ik snap dat mensen die opzoek gaan naar een hond niet direct op zoek zijn naar zo,n ouwetje ook al zijn ze ontzettend lief. Ik zou er zelf niet aan beginnen eerlijk gezegd, of ik moet wel opslag verlieft zijn. Maar ook zijn ras komt hier niet ten goede persoonlijk denk ik net als wolfsblut dat mensen toch gezien zijn bejaarde leeftijd hem niet kiezen.
Het is volgens mij niet onmogelijk hoor dat wil ik ook wel zeggen, het is alleen niet zo gek dat het heel moeilijk is :wink:
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Tito, Am.Bull reu 11 jaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

noekie schreef:
Wolfsblut schreef:Ik begrijp niet dat hoogbejaarde honden die al naar de dood ruiken aangeboden worden. Je zadelt mensen op met hoge onkosten voor de DA. Om nog maar te zwijgen van het verdriet dat je hebt als de hond dood gaat. Tenslotte raak je toch gehecht aan zo'n hond. De naïeveling die nooit een hond gehad heeft trapt er weer in en het asiel is er weer met goed fatsoen vanaf.
Dat slaat echt nergens op.
Zoals je op het filmpje ziet staat Tito nog niet met 1 been in het graf.
Mensen die een oude hond in huis nemen weten waar ze aan beginnen; en hij gaat echt niet weg omdat er iemand komt zodat we er van af zijn; hij gaat pas weg als mensen weten waar ze aan beginnen en hem nog een mooie tijd willen geven in een huis.
Er zijn genoeg mensen die echt op zoek zijn naar een oude hond of kat omdat ze dat gewoon willen.
Waarom Tito zolang in het andere asiel gezeten heeft weten we niet; wij hebben hem overgenomen na het hele mediaspektakel dat het asiel begin dit jaar had gekregen naar aanleiding van de mogelijke euthanasie van Tito.
We hebben in het verleden heel vaak oudere honden of honden met een handicap geplaatst en hebben het nooit als een moeilijke herplaatsing ondervonden.
Bij Tito stuiten we op dat hij voor de mensen die een oude hond willen te druk; groot en speels is en voor mensen die een drukke grote speelse hond willen is hij te oud.

Maar juist de combinatie van lompe Amerikaan van die leeftijd geloof ik wel dat het extra moeilijk is.
Ik denk dat met name ouderen geintresseerd zijn in een oud schoothondje of wandelmaatje en ik denk dat dit niet het soort hond is waar zij voor zullen kiezen. Net als dat hij niet bij een gezin kan met kleine kinderen of met een reu of katten, er vallen best wel wat opties ook af daardoor. En nee hij staat nog niet met 1 been in het graf. Maar de reacties als wat gek dat niemand voor hem gaat vind ik best vreemd. Ik snap dat mensen die opzoek gaan naar een hond niet direct op zoek zijn naar zo,n ouwetje ook al zijn ze ontzettend lief. Ik zou er zelf niet aan beginnen eerlijk gezegd, of ik moet wel opslag verlieft zijn. Maar ook zijn ras komt hier niet ten goede persoonlijk denk ik net als wolfsblut dat mensen toch gezien zijn bejaarde leeftijd hem niet kiezen.
Het is volgens mij niet onmogelijk hoor dat wil ik ook wel zeggen, het is alleen niet zo gek dat het heel moeilijk is :wink:
Punzel
Zeer actief
Berichten: 4048
Lid geworden op: 07 feb 2012 18:29
Aantal honden: 0

Re: Tito, Am.Bull reu 11 jaar

Ongelezen bericht door Punzel »

Wolfsblut heeft duidelijk het verhaaltje niet gelezen of vindt het gewoon grappig om even wat te zeggen. Daar ga je toch helemaal niet meer serieus op in? Het is overduidelijk dat Tito niet 'ruikt naar dood' en ook nog lang geen last heeft van ouderdomskwaaltjes en dure da kosten. Hond is hartstikke actief nog.

@toots, Ik lees echt niks wat kan duiden op een 'zorgenkindje' ? Onze Krissie is 12 geworden en die had wat ouderdomskwaaltjes en was wat sloom maar die heeft ons nooit ontzettend veel geld aan de da gekost. En Krissie was dan nog zegmaar tien jaar ouder dan Tito, geestelijk en lichamelijk.
noekie schreef: Bij Tito stuiten we op dat hij voor de mensen die een oude hond willen te druk; groot en speels is en voor mensen die een drukke grote speelse hond willen is hij te oud.
Ja ik denk het ook inderdaad. Jammer hoor, het klinkt echt als een heel leuke hond. Paar 'minpuntjes' maar zoals Hilde al zei, mensen zonder katten of kinderen zijn vast ook niet zo moeilijk te vinden. Ik hoop voor Tito dat hij snel zijn toekomstige baasje tegenkomt :ok:
Wolfsblut
Zeer actief
Berichten: 9762
Lid geworden op: 25 jul 2013 18:23
Aantal honden: 3

Re: Tito, Am.Bull reu 11 jaar

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Hilde schreef:
Wolfsblut schreef:Ik begrijp niet dat hoogbejaarde honden die al naar de dood ruiken aangeboden worden. Je zadelt mensen op met hoge onkosten voor de DA. Om nog maar te zwijgen van het verdriet dat je hebt als de hond dood gaat. Tenslotte raak je toch gehecht aan zo'n hond. De naïeveling die nooit een hond gehad heeft trapt er weer in en het asiel is er weer met goed fatsoen vanaf.
Rot toch een eind op! Deze hond is bijna elf: mijn Beau is twaalf en als het aan zijn gezondheid ligt houdt hij het komende jaar ook nog wel uit hoor. Natuurlijk weet je dat nooit zeker, maar om nou te zeggen dat hij al naar dood ruikt? Nee. En daarnaast heeft hij me het afgelopen jaar (twee jaar!) helemaal niets -maar dan ook echt 0 euro- aan DA-kosten gekost.
Op een na zijn al mijn voorgaande honden niet ouder geworden dan negen tot tien jaar.
Wolfsblut
Zeer actief
Berichten: 9762
Lid geworden op: 25 jul 2013 18:23
Aantal honden: 3

Re: Tito, Am.Bull reu 11 jaar

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Punzel schreef:Wolfsblut heeft duidelijk het verhaaltje niet gelezen of vindt het gewoon grappig om even wat te zeggen. Daar ga je toch helemaal niet meer serieus op in? Het is overduidelijk dat Tito niet 'ruikt naar dood' en ook nog lang geen last heeft van ouderdomskwaaltjes en dure da kosten. Hond is hartstikke actief nog.
Ik heb het wel degelijk gelezen. Op die leeftijd kan de gezondheid van een hond van de ene op de andere dag volledig veranderen.
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Tito, Am.Bull reu 11 jaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Punzel schreef:Wolfsblut heeft duidelijk het verhaaltje niet gelezen of vindt het gewoon grappig om even wat te zeggen. Daar ga je toch helemaal niet meer serieus op in? Het is overduidelijk dat Tito niet 'ruikt naar dood' en ook nog lang geen last heeft van ouderdomskwaaltjes en dure da kosten. Hond is hartstikke actief nog.

@toots, Ik lees echt niks wat kan duiden op een 'zorgenkindje' ? Onze Krissie is 12 geworden en die had wat ouderdomskwaaltjes en was wat sloom maar die heeft ons nooit ontzettend veel geld aan de da gekost. En Krissie was dan nog zegmaar tien jaar ouder dan Tito, geestelijk en lichamelijk.
noekie schreef: Bij Tito stuiten we op dat hij voor de mensen die een oude hond willen te druk; groot en speels is en voor mensen die een drukke grote speelse hond willen is hij te oud.
Ja ik denk het ook inderdaad. Jammer hoor, het klinkt echt als een heel leuke hond. Paar 'minpuntjes' maar zoals Hilde al zei, mensen zonder katten of kinderen zijn vast ook niet zo moeilijk te vinden. Ik hoop voor Tito dat hij snel zijn toekomstige baasje tegenkomt :ok:

Maar ik heb het niet om geld gehad.
Het is emotioneel best zwaar om een dier na zo,n korte tijd al kwijt te raken.
De Am bullen worden gemiddeld 12 jaar, er zullen uitschieters bij zijn maar je weet dat het afscheid al nabij is.
Ja ik denk wel dat iemand die aan een hond begint van deze leeftijd er rekening mee mag houden dat het beestje kwalen krijgt en dat zal sneller gebeuren bij een hond van 3 en dat is wel iets om rekening mee te houden in de begroting. Natuurlijk kan men daar rekening mee houden en men weet dat hij/zij/hun een oudere hond in huis halen. Alleen denk ik dat heel veel mensen hier toch voor zullen passen. Dat is dus niet gek en dat is wat er gezegd wordt niet meer of minder!

Een dwerg poedeltje,shitzu, teckel, chihuahua etc zullen grotere kansen hebben. De kleintjes worden gemiddeld ouder al kun je daar ook pech mee hebben en de kosten voor een kleiner hondje zijn beduidend lager. En dit zijn gewoon hondjes die geliefd zijn onder met name ouderen.
Gebruikersavatar
renee-uk
Zeer actief
Berichten: 51685
Lid geworden op: 02 mei 2008 00:49
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1
Locatie: Coventry UK

Re: Tito, Am.Bull reu 11 jaar

Ongelezen bericht door renee-uk »

Wolfsblut schreef:
Punzel schreef:Wolfsblut heeft duidelijk het verhaaltje niet gelezen of vindt het gewoon grappig om even wat te zeggen. Daar ga je toch helemaal niet meer serieus op in? Het is overduidelijk dat Tito niet 'ruikt naar dood' en ook nog lang geen last heeft van ouderdomskwaaltjes en dure da kosten. Hond is hartstikke actief nog.
Ik heb het wel degelijk gelezen. Op die leeftijd kan de gezondheid van een hond van de ene op de andere dag volledig veranderen.
ja en dat weet je als je voor een oudere hond kiest en bovendien is de ene oudere hond de andere niet.

leeftijd alleen is voor een heel aantal mensen geen enkele reden om een hond dan maar te laten zitten.
mijn riet was ook 9 toen ze 2,5 jaar geleden bij me kwam en had ook gezondheidsproblemen, maar dat heeft me er echt niet van weerhouden om voor haar te kiezen.
ik ben nog elke dag blij dat ik dat gedaan heb, zoveel plezier heb ik van dat hondje.

niet iedereen is hetzelfde en maakt dezelfde keuzes, maar dat houdt niet in dat de ene keuze beter is dan de andere :idea:
Punzel
Zeer actief
Berichten: 4048
Lid geworden op: 07 feb 2012 18:29
Aantal honden: 0

Re: Tito, Am.Bull reu 11 jaar

Ongelezen bericht door Punzel »

Wolfsblut schreef:
Ik heb het wel degelijk gelezen. Op die leeftijd kan de gezondheid van een hond van de ene op de andere dag volledig veranderen.
Dat is dan jouw keus om niet voor een oudere hond te gaan, moet je helemaal zelf weten. Wil niet zeggen dat er niet genoeg mensen zijn die prima op de hoogte zijn van alle voors en tegens van een bejaarde hond en er toch graag eentje in huis willen nemen.
renee-uk schreef: niet iedereen is hetzelfde en maakt dezelfde keuzes, maar dat houdt niet in dat de ene keuze beter is dan de andere :idea:
Dit dus, eigenlijk. Mooi gezegd :ok:
Gebruikersavatar
Hilde
Zeer actief
Berichten: 24279
Lid geworden op: 27 nov 2009 17:00
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3
Locatie: Op de Veluwe

Re: Tito, Am.Bull reu 11 jaar

Ongelezen bericht door Hilde »

Zelfs dat niet Noekie, ik ent Beau niet meer :D

En tja Wolfsblut, dat jouw honden niet ouder zijn geworden hoeft niet te betekenen dat elke tienjarige op het randje van de dood staat.
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Tito, Am.Bull reu 11 jaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

renee-uk schreef:
niet iedereen is hetzelfde en maakt dezelfde keuzes, maar dat houdt niet in dat de ene keuze beter is dan de andere :idea:
En dat vind ik dan wel weer :wink:
Lemuria

Re: Tito, Am.Bull reu 11 jaar

Ongelezen bericht door Lemuria »

Oh :I: Dat zou een leuke match met Izzy zijn. Die is dolllllll op gvr's :I: Maar helaas. 2 Katten.
Gebruikersavatar
Marco88
Zeer actief
Berichten: 1298
Lid geworden op: 25 jun 2013 12:10
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
Aantal honden: 1

Re: Tito, Am.Bull reu 11 jaar

Ongelezen bericht door Marco88 »

De meeste mensen die een oudere hond nemen zijn vaak ouderen, en die zitten niet te wachten op een XXL klapkaak van 11 jaar.
En jonge gezinnen kiezen vaak ook voor een wat jongere hond.
En patsers die een pitbull willen hebben nemen ook geen oude, dat is niet gevaarlijk genoeg.
Gebruikersavatar
noekie
Zeer actief
Berichten: 5443
Lid geworden op: 11 jan 2004 21:44
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Aantal honden: 2
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Tito, Am.Bull reu 11 jaar

Ongelezen bericht door noekie »

Marco88 schreef:De meeste mensen die een oudere hond nemen zijn vaak ouderen, en die zitten niet te wachten op een XXL klapkaak van 11 jaar.
En jonge gezinnen kiezen vaak ook voor een wat jongere hond.
En patsers die een pitbull willen hebben nemen ook geen oude, dat is niet gevaarlijk genoeg.

Nee hoor; regelmatig gezinnen die op zoek zijn naar een oudere hond.
Afgelopen week had Tito bezoek van een gezin met kinderen, maar helaas toch een tandje te groot en sterk voor ze.
Gebruikersavatar
Marco88
Zeer actief
Berichten: 1298
Lid geworden op: 25 jun 2013 12:10
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
Aantal honden: 1

Re: Tito, Am.Bull reu 11 jaar

Ongelezen bericht door Marco88 »

noekie schreef:
Marco88 schreef:De meeste mensen die een oudere hond nemen zijn vaak ouderen, en die zitten niet te wachten op een XXL klapkaak van 11 jaar.
En jonge gezinnen kiezen vaak ook voor een wat jongere hond.
En patsers die een pitbull willen hebben nemen ook geen oude, dat is niet gevaarlijk genoeg.

Nee hoor; regelmatig gezinnen die op zoek zijn naar een oudere hond.
Afgelopen week had Tito bezoek van een gezin met kinderen, maar helaas toch een tandje te groot en sterk voor ze.
dat is precies wat ik zeg :ok:
Gebruikersavatar
noekie
Zeer actief
Berichten: 5443
Lid geworden op: 11 jan 2004 21:44
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Aantal honden: 2
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Tito, Am.Bull reu 11 jaar

Ongelezen bericht door noekie »

Marco88 schreef:
noekie schreef:
Marco88 schreef:De meeste mensen die een oudere hond nemen zijn vaak ouderen, en die zitten niet te wachten op een XXL klapkaak van 11 jaar.
En jonge gezinnen kiezen vaak ook voor een wat jongere hond.
En patsers die een pitbull willen hebben nemen ook geen oude, dat is niet gevaarlijk genoeg.

Nee hoor; regelmatig gezinnen die op zoek zijn naar een oudere hond.
Afgelopen week had Tito bezoek van een gezin met kinderen, maar helaas toch een tandje te groot en sterk voor ze.
dat is precies wat ik zeg :ok:
Nee jij zei dat gezinnen voor een jonge hond gaan en ouderen mensen voor een oude hond en die willen geen groot ras.
Ik vertel dat er een gezin is geweest voor hem maar die dachten dat hij al wat slomer/ rustiger was.
Gebruikersavatar
Tineke
Zeer actief
Berichten: 13997
Lid geworden op: 10 jan 2014 15:21
Aantal honden: 3

Re: Tito, Am.Bull reu 11 jaar

Ongelezen bericht door Tineke »

Marco88 schreef:
noekie schreef:
Marco88 schreef:De meeste mensen die een oudere hond nemen zijn vaak ouderen, en die zitten niet te wachten op een XXL klapkaak van 11 jaar.
En jonge gezinnen kiezen vaak ook voor een wat jongere hond.
En patsers die een pitbull willen hebben nemen ook geen oude, dat is niet gevaarlijk genoeg.

Nee hoor; regelmatig gezinnen die op zoek zijn naar een oudere hond.
Afgelopen week had Tito bezoek van een gezin met kinderen, maar helaas toch een tandje te groot en sterk voor ze.
dat is precies wat ik zeg :ok:
Nee hoor dat is niet wat jij zegt :denken:

Ik hoop dat Tito nog een mooie tijd mag hebben bij een baasje die voor hem gaat.
En soms loopt het anders dan je denkt ,toen Tash kwam zei de de da die krijgt nog ene paar mooie maanden bij jullie , dat werden er 63.
Oh en wat kosten betreft, qua da kosten is Rio een goedkope klant geweest, zelden ziek nooit geopereerd enkel de laatste maand van zijn leven heeft hij wat da bezoeken gehad welke uiteraard geld kosten en hij is op ene paar maanden na 13 geworden.
Gebruikersavatar
Fabiola17
Zeer actief
Berichten: 6344
Lid geworden op: 08 jul 2011 20:55
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix
Aantal honden: 2
Locatie: Groningen

Re: Tito, Am.Bull reu 11 jaar

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Dit is niet het soort hond waar ik voor ga, maar leeftijd boeit me niet zo.
Joy was geschat 6 toen ze hier kwam, maar we denken nu toch wel iets ouder.
Ze had wat problemen, dat wisten we, maar ze paste bij mij, en de eventuele extra kosten konden we wel dragen.
Ik ben bewust naar een iets oudere hond gaan kijken omdat ik niet een druktemaker wilde.
Gebruikersavatar
DesireeB
Zeer actief
Berichten: 4312
Lid geworden op: 13 feb 2015 09:58
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: Tito, Am.Bull reu 11 jaar

Ongelezen bericht door DesireeB »

Als ik een hond zou willen en hij spreekt me aan zal ik wel nadenken over de leeftijd maar uiteindelijk het er niet van af laten hangen als ik wat tegen kom.

Zo ben ik heel heel heel heeeeel lang verliefd geweest op een rottweiler kruising in een asiel, Beestje zat al een paar maanden in het asiel toen ik hem tegen kwam online. Heeft er uiteindelijk ruim 2 jaar gezeten en is ingeslapen dat hij ruim 9 jaar was. Vlak voor ik mijn oude hond liet in slapen. Elke paar weken keek ik weer even. Had zelf al afgesproken met vriendlief mocht Noeska er niet meer zijn en hij is er nog zodra ik er aan toe ben ga ik hem halen. Toen ik er dus aan toe was bleek hij ingeslapen te zijn ivm zijn artrose, pijnstillers hielpen niet voldoende meer

Dubbel janken voor mij dus, 2 jaar lang heb ik hem online in de gaten gehouden ondanks zijn leeftijd. Al was het maar een maand geweest, dat had ik hem graag nog in een thuis situatie gegeven. Soms zie je gewoon een hond en maakt het je niks meer uit.

Maar bewust zou ik er dus weer niet naar opzoek gaan, deze had gewoon zoiets speciaals op de foto's en filmpjes en zijn verhaal ook.
kooi
Zeer actief
Berichten: 12902
Lid geworden op: 05 mei 2012 11:12
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Re: Tito, Am.Bull reu 11 jaar

Ongelezen bericht door kooi »

Ik vind dit een hele leuke hond met een vriendelijke uitstraling, ondanks zijn ras.
Gemiddelde leeftijden zeggen ook niet altijd wat.
Mijn eerste berner was 5 en een half toen ze bij mij kwam, dus volgens gemiddelde al 'naar de dood ruikend' voor haar ras. Maar die is 7 en een half jaar bij mij gebleven.

Ik ben zelf ouder aan het worden en als straks mijn kinderen de deur uit zijn met hun katten en mijn eigen twee oudjes zijn er niet meer, dan ben ik zo iemand die zou gaan voor een hoogbejaarde hond en/ of kat. Afscheid nemen moet je toch, verdrietig ja, maar wel met de voldoening dat je ze het laatste stukje nog een warm thuis hebt kunnen bieden.

Gelukkig krijgt deze vrolijkerd bij jullie ook nog liefde en ruimte om te spelen, dat is fijn om te zien. Ik hoop dat er nog iemand voor hem komt.
Gesloten

Terug naar “Asielhond van de week”