Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tekenhorror

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Crescent
Zeer actief
Berichten: 8549
Lid geworden op: 21 dec 2012 20:40
Aantal honden: 2
Locatie: Aan zee!

Tekenhorror

Ongelezen bericht door Crescent »

Het is hier zelfs in de randstad een zeer gunstig jaar voor de teek. Warm, en vochtig. Mijn dames zijn onverbeterlijke struikrovers en ik veeg dan ook op ieder moment de creepy crawlies van de vacht af bij elk stuk waar ze door het hoge gras zijn geweest. Dan volgt er thuis nog een check. Hals, oren, oksels, lies, staart en alles.

Toch is het nu al twee keer voorgekomen dat mijn kleine driekleur eerst hoest en niest, en ineens is daar een volgezogen teek. Dat gebeurde twee weken geleden, toen ik haar snacks aan het voeren was en me afvroeg wat dat viesgroene ding ineens was in die struif van speeksel op de grond. Die kleine had ook het schuim op haar lippen.

En vandaag loopt ze godverdegodver alweer de halve dag te hoesten en te niezen. Na de wandeling langs het water en door de grassen had ze zelfs een redelijke niesaanval. Ik nog concluderen dat ze wel hooikoorts heeft en doe nog op straat een inspectie neus en keel. En zojuist in de mand wederom nog een keer een hoest. En op mandinspectie zie ik INEENS DE TEEK

De teek is uiteraard ritueel ingewikkeld in tape door de plee gespoeld.

Maar wat is dit voor horror? Nestelen die klotebeesten zich ook op slijmvlies of binnesmonds???
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Gebruikersavatar
Pemba
Zeer actief
Berichten: 14575
Lid geworden op: 29 jul 2010 16:22
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Re: Tekenhorror

Ongelezen bericht door Pemba »

Ze kunnen zelfs op een oog zitten, echt gore beesten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Crescent
Zeer actief
Berichten: 8549
Lid geworden op: 21 dec 2012 20:40
Aantal honden: 2
Locatie: Aan zee!

Re: Tekenhorror

Ongelezen bericht door Crescent »

Say no more fam. Dat wordt dus de toevoeging voor de dagelijkse check.

Arm, arm hondje.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
80564M

Re: Tekenhorror

Ongelezen bericht door 80564M »

Het is dit jaar gewoon echt niet meer normaal met de teken, het stikt er gewoon van. Grote rotbeesten, ik ben ook een beetje ten einde raad :ugh:
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Tekenhorror

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Bij meerdere teken gaan ze vol in het gif hoor.

Buitenkat had een week of wat terug door een nest gelopen. Een band om en toch nog een kop vol vastgebeten (half)dode exemplaren.
Met gevaar voor eigen leven uitgedraaid :mrgreen: :schrik:
Floortje
Zeer actief
Berichten: 4002
Lid geworden op: 09 dec 2004 21:59
Aantal honden: 2

Re: Tekenhorror

Ongelezen bericht door Floortje »

Het is verschrikkelijk :schrik:
Ik heb dit nog nooit meegemaakt. Mijn vorige honden hebben in hun hele leven maar een paar teken gehad, nu veeg ik al tijdens de wandeling de losse er vanaf en na de wandeling een inspectie op vastgebeten krengen.
En ze zitten vást! Een heel gekloot om ze los te krijgen.

Rakoes had er één naast haar anus die zelfs de dierenarts er niet uitkreeg met een pincet, moest eruit gewipt worden met een naald :cry:
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Tekenhorror

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Tamara81 schreef: 03 jul 2021 08:26 Het stikt dit jaar van de teken. En ik heb ook een vlo ontdekt. Alles gewassen in huis. Nog een keer gewassen. Tig keer gestofzuigd. Honden met gif gedruppeld.
Bestel als je dat niet hebt even diatomeeënaarde. In je stofzuiger, in iedere kier en de dekentjes lekker mee vol poederen.
Doet wonderen.
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Tekenhorror

Ongelezen bericht door malinois »

Hier lopen ze gewoon weer met de Seresto om, je kon ze er in elftallen afplukken na een wandeling, we hadden t hele teken EK kunnen spelen. Sinds de banden niets meer dus die blijven weer om voorlopig
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
80564M

Re: Tekenhorror

Ongelezen bericht door 80564M »

malinois schreef: 03 jul 2021 10:19 Hier lopen ze gewoon weer met de Seresto om, je kon ze er in elftallen afplukken na een wandeling, we hadden t hele teken EK kunnen spelen. Sinds de banden niets meer dus die blijven weer om voorlopig
Banden ga ik beslist niet doen. Ga eerst nog even een week proberen heel consequent voor iedere wandeling te sprayen met teatree, en als dat ook niet afdoende is dan vlucht ik ook naar een pipet. Gelukkig is Sis er niet meer.
Gebruikersavatar
BieneMaya
Zeer actief
Berichten: 3230
Lid geworden op: 17 jun 2020 21:44
Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond
Aantal honden: 1

Re: Tekenhorror

Ongelezen bericht door BieneMaya »

dagmar88 schreef: 03 jul 2021 08:36
Tamara81 schreef: 03 jul 2021 08:26 Het stikt dit jaar van de teken. En ik heb ook een vlo ontdekt. Alles gewassen in huis. Nog een keer gewassen. Tig keer gestofzuigd. Honden met gif gedruppeld.
Bestel als je dat niet hebt even diatomeeënaarde. In je stofzuiger, in iedere kier en de dekentjes lekker mee vol poederen.
Doet wonderen.
Waar bestel je dat? Of maakt dat niet uit..
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Tekenhorror

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ja hier ook verschrikkelijk.
Ze komen zelfs uit de tuin ermee binnen.
Kut beesten die teken.

Een van de fretten had zelfs een teek. Die wonen in een buitenverblijf maar die was nergens mee heen geweest verder.

Vlooien hebben we nog niet gezien. Ook geen processie rups. En voor het wandelen spray ik de hondjes in met een olie brouwsel. Maar omdat ze dus ook in de tuin zitten wordt het enorm lastig. Dus wij kammen, pluizen en controleren meermalig om zo de teken voor het vastzuigen te zijn.

Maar het is echt vervelend. Zo erg hebben wij het ook nog niet gezien.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Gebruikersavatar
Pemba
Zeer actief
Berichten: 14575
Lid geworden op: 29 jul 2010 16:22
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Re: Tekenhorror

Ongelezen bericht door Pemba »

Tamara81 schreef: 03 jul 2021 10:55
BieneMaya schreef: 03 jul 2021 10:33
dagmar88 schreef: 03 jul 2021 08:36
Tamara81 schreef: 03 jul 2021 08:26 Het stikt dit jaar van de teken. En ik heb ook een vlo ontdekt. Alles gewassen in huis. Nog een keer gewassen. Tig keer gestofzuigd. Honden met gif gedruppeld.
Bestel als je dat niet hebt even diatomeeënaarde. In je stofzuiger, in iedere kier en de dekentjes lekker mee vol poederen.
Doet wonderen.
Waar bestel je dat? Of maakt dat niet uit..
Goed plan; fijn als het een beetje helpt want ik ben echt panish voor vlooien. Maar welke bestel jij dan inderdaad?
Ik heb hier besteld https://pestinext.com/product/pestinext ... eeenaarde/
Afbeelding
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: Tekenhorror

Ongelezen bericht door DeDiana »

Frootje schreef: 03 jul 2021 11:26 Ik moet even hard afkloppen, maar teken zijn hier echt een zeldzaamheid. Ik weet dat ze er zitten, maar we hebben ze nooit heel veel gehad. Mijn grootste zorg is Mowin, met die vacht zie je ze niet, maar Mowin krijgt altijd braaf zijn gifdruppels dus vermoedelijk is dat waarom hij er zelden een heeft, ondanks het feit dat hij overal door het hoge gras banjert.

Froo mag geen gif en krijgt Washbar druppels tegen vlooien. Ik heb geen idee of dat ook tegen teken werkt maar ze heeft ze echt nooit. :F: Je ziet dat soort beestjes op haar gelukkig meteen met die spierwitte vacht. Ze loopt eigenlijk nooit in hoog gras en steekt haar neus gelukkig ook zelden ergens in. Daar is ze veel te veel Prinses voor. Soms wel jammer maar het scheelt wel teken. :engel:
Ik weet niet of dat daardoor komt. Mila loopt ook niet door hoog gras en altijd op het pad, en die zat zonder bescherming na een boswandeling alsnog vol teken. Terwijl Amy en Taartje altijd door het hoge gras en de bosjes aan het rauzen waren en die hadden misschien één keer per jaar een teek. Die kregen in Nederland dus verder ook geen band of pipet, die ene teek in het jaar plukte ik er zelf wel af en vond ik ook makkelijk in die korte vachtjes. Dat is bij Mila helaas een ander verhaal :-(
80564M

Re: Tekenhorror

Ongelezen bericht door 80564M »

DeDiana schreef: 03 jul 2021 12:45
Frootje schreef: 03 jul 2021 11:26 Ik moet even hard afkloppen, maar teken zijn hier echt een zeldzaamheid. Ik weet dat ze er zitten, maar we hebben ze nooit heel veel gehad. Mijn grootste zorg is Mowin, met die vacht zie je ze niet, maar Mowin krijgt altijd braaf zijn gifdruppels dus vermoedelijk is dat waarom hij er zelden een heeft, ondanks het feit dat hij overal door het hoge gras banjert.

Froo mag geen gif en krijgt Washbar druppels tegen vlooien. Ik heb geen idee of dat ook tegen teken werkt maar ze heeft ze echt nooit. :F: Je ziet dat soort beestjes op haar gelukkig meteen met die spierwitte vacht. Ze loopt eigenlijk nooit in hoog gras en steekt haar neus gelukkig ook zelden ergens in. Daar is ze veel te veel Prinses voor. Soms wel jammer maar het scheelt wel teken. :engel:
Ik weet niet of dat daardoor komt. Mila loopt ook niet door hoog gras en altijd op het pad, en die zat zonder bescherming na een boswandeling alsnog vol teken. Terwijl Amy en Taartje altijd door het hoge gras en de bosjes aan het rauzen waren en die hadden misschien één keer per jaar een teek. Die kregen in Nederland dus verder ook geen band of pipet, die ene teek in het jaar plukte ik er zelf wel af en vond ik ook makkelijk in die korte vachtjes. Dat is bij Mila helaas een ander verhaal :-(
Nee, het is echt per hond verschillend. Saar had ze amper, gingen allemaal op Miep zitten. En ook de maanden dat Teun bij Sis was, had Sis er beduidend minder dan Teun. En de lopende teken zie ik bij mijn honden heel goed, maar ik hou ze niet 24:7 in de gaten. Wel na de wandeling meermaals een tekencheck, maar er zijn er ook zat die 's nachts pas een geschikt plekje hebben gevonden.
Gebruikersavatar
Lieske_1977
Zeer actief
Berichten: 3772
Lid geworden op: 28 mar 2016 21:14
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 2

Re: Tekenhorror

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Er zitten er echt bizar veel dit jaar. Vooral Bliss is een tekenmagneet, maar zelf had ik er afgelopen week ook twee :kotz: . Heb ik in al die jaren dat ik in het bos kom niet eerder gehad.
Afbeelding
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Tekenhorror

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Tamara81 schreef: 03 jul 2021 10:55
BieneMaya schreef: 03 jul 2021 10:33
dagmar88 schreef: 03 jul 2021 08:36
Tamara81 schreef: 03 jul 2021 08:26 Het stikt dit jaar van de teken. En ik heb ook een vlo ontdekt. Alles gewassen in huis. Nog een keer gewassen. Tig keer gestofzuigd. Honden met gif gedruppeld.
Bestel als je dat niet hebt even diatomeeënaarde. In je stofzuiger, in iedere kier en de dekentjes lekker mee vol poederen.
Doet wonderen.
Waar bestel je dat? Of maakt dat niet uit..
Goed plan; fijn als het een beetje helpt want ik ben echt panish voor vlooien. Maar welke bestel jij dan inderdaad?
Gewoon via bol.com. Merk maakt niks uit hoor, kleur ook niet, als het maar 100% is. Werkt ook bij hotspots en diarree. En mieren :tongue:
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: Tekenhorror

Ongelezen bericht door sirene »

Hoe gebruik je het bij hotspots en diarree?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Tekenhorror

Ongelezen bericht door dagmar88 »

sirene schreef: 03 jul 2021 18:29 Hoe gebruik je het bij hotspots en diarree?
Geen haar wegknippen en 3 x per dag ruim inpoederen. Leem blijft plakkerig, diatomeeënaarde droogt in, de wond uit, en valt er vanzelf af.
Bij Jaap is het resultaat echt geweldig. Afgelopen keer had hij een enorme op zijn bil, binnen een paar dagen was het droog met een goede korst.

En bij diarree of een beetje onvaste poep en borrelbuik een halve afgestreken theelepel over het voer voor een middelgrote hond.
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: Tekenhorror

Ongelezen bericht door sirene »

dagmar88 schreef: 03 jul 2021 18:44
sirene schreef: 03 jul 2021 18:29 Hoe gebruik je het bij hotspots en diarree?
Geen haar wegknippen en 3 x per dag ruim inpoederen. Leem blijft plakkerig, diatomeeënaarde droogt in, de wond uit, en valt er vanzelf af.
Bij Jaap is het resultaat echt geweldig. Afgelopen keer had hij een enorme op zijn bil, binnen een paar dagen was het droog met een goede korst.

En bij diarree of een beetje onvaste poep en borrelbuik een halve afgestreken theelepel over het voer voor een middelgrote hond.
:ok: ik ga een pot bestellen en eens uittesten op wat honden als het eens voorkomt
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Tekenhorror

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik heb zelf ook al 2 teken gehad.
In het verleden heb ik er een keer 3 gehad die gelijk toen ze op me zaten vast beten "Dat was in Polen" en een keer eentje in Duitsland in de bossen. En dus nog nooit eerder in Nederland een teek gehad.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Gebruikersavatar
billy
Zeer actief
Berichten: 12510
Lid geworden op: 22 apr 2002 06:04
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Re: Tekenhorror

Ongelezen bericht door billy »

dagmar88 schreef: 03 jul 2021 18:44
sirene schreef: 03 jul 2021 18:29 Hoe gebruik je het bij hotspots en diarree?
Geen haar wegknippen en 3 x per dag ruim inpoederen. Leem blijft plakkerig, diatomeeënaarde droogt in, de wond uit, en valt er vanzelf af.
Bij Jaap is het resultaat echt geweldig. Afgelopen keer had hij een enorme op zijn bil, binnen een paar dagen was het droog met een goede korst.

En bij diarree of een beetje onvaste poep en borrelbuik een halve afgestreken theelepel over het voer voor een middelgrote hond.
Zou het ook helpen bij ontstoken huid? Truus heeft atopie en het is een ramp, nu een injectie met cytopoint en de jeuk lijkt weg, maar de huid is nog steeds ontstoken als ik geen prednison geef. :(: Groene leem werkt wel een beetje maar niet goed genoeg.
Afbeelding
Gebruikersavatar
** Angela **
Zeer actief
Berichten: 8649
Lid geworden op: 11 aug 2008 15:08
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Re: Tekenhorror

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Ik heb begrepen dat spagyriek ook goed werkt

Het natuurgebied achter het zorgcentrum zit vol teken
Komt omdat er behalve de paden niet gemaaid word
Dus daar loop ik nu vrij weinig en dan blijven ze ook aangelijnd

Zodra ze los gaan en door dat gras rauzen is t ook teken festijn
Nu ik elders loop geen teek meer gezien ( klopt hard af )
Ze zitten wel aan de fenegriek en knoflook nu en als ik erom denk paar tea tree druppels

Maar vd week weer wel daar gelopen en t was weer prijs
Dus echt werken doet t dus ook niet blijkbaar
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Tekenhorror

Ongelezen bericht door dagmar88 »

billy schreef: 03 jul 2021 19:28 Zou het ook helpen bij ontstoken huid? Truus heeft atopie en het is een ramp, nu een injectie met cytopoint en de jeuk lijkt weg, maar de huid is nog steeds ontstoken als ik geen prednison geef. :(: Groene leem werkt wel een beetje maar niet goed genoeg.
Ben er zelf mee begonnen omdat het sterk uitdroogt, niet lekker is en niet schadelijk voor honden. Onder het mom baat het niet... knippen en smeersels is bij Jaap geen goed idee, dan gaat hij er juist aan zitten pulken.
Ik vond dat logisch, maar het valt niet onder normaal gebruik :tongue:
De afgelopen hotspot was zeker 12 x 5 cm en kalmeerde heel snel. Al een paar uur later wil hij er zelf niet meer aan zitten.
Het onttrekt vocht en kruimelt er dan af, dus niets wordt langdurig ingesloten.
Met een natte wond zou ik het zelf proberen ja. Misschien eens beginnen met een proefstukje om het verschil met de leem te kunnen zien?


:ugh: Die atopie mis ik niet nee, wat een ellende.
Gebruikersavatar
billy
Zeer actief
Berichten: 12510
Lid geworden op: 22 apr 2002 06:04
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Re: Tekenhorror

Ongelezen bericht door billy »

dagmar88 schreef: 03 jul 2021 20:03
billy schreef: 03 jul 2021 19:28 Zou het ook helpen bij ontstoken huid? Truus heeft atopie en het is een ramp, nu een injectie met cytopoint en de jeuk lijkt weg, maar de huid is nog steeds ontstoken als ik geen prednison geef. :(: Groene leem werkt wel een beetje maar niet goed genoeg.
Ben er zelf mee begonnen omdat het sterk uitdroogt, niet lekker is en niet schadelijk voor honden. Onder het mom baat het niet... knippen en smeersels is bij Jaap geen goed idee, dan gaat hij er juist aan zitten pulken.
Ik vond dat logisch, maar het valt niet onder normaal gebruik :tongue:
De afgelopen hotspot was zeker 12 x 5 cm en kalmeerde heel snel. Al een paar uur later wil hij er zelf niet meer aan zitten.
Het onttrekt vocht en kruimelt er dan af, dus niets wordt langdurig ingesloten.
Met een natte wond zou ik het zelf proberen ja. Misschien eens beginnen met een proefstukje om het verschil met de leem te kunnen zien?


:ugh: Die atopie mis ik niet nee, wat een ellende.
Ik ga het gewoon proberen en ook al valt het niet onder normaal gebruik :D
Het zijn geen natte wonden, het is gewoon ontstoken allemaal, maar misschien kalmeert het de huid ook, ja het is een ramp, 2 jaar geleden begonnen en Truus is gewoon Truus niet meer :cry:
Doe nu een zo laag mogelijke dosis prednoral en nu deze tijd is het op zijn ergste en moet het wat hoger, vandaar dat cytopoint eens proberen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Tekenhorror

Ongelezen bericht door dagmar88 »

billy schreef: 03 jul 2021 20:14 ja het is een ramp, 2 jaar geleden begonnen en Truus is gewoon Truus niet meer :cry:
Doe nu een zo laag mogelijke dosis prednoral en nu deze tijd is het op zijn ergste en moet het wat hoger, vandaar dat cytopoint eens proberen.
:ugh: Oh bah wat heftig.

Al gedacht aan desensibilisatie? Wassen met allermyl?
Ze kan ondertussen ook een schimmel of gist hebben opgelopen waardoor het niet dicht wil.
Gebruikersavatar
billy
Zeer actief
Berichten: 12510
Lid geworden op: 22 apr 2002 06:04
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Re: Tekenhorror

Ongelezen bericht door billy »

dagmar88 schreef: 03 jul 2021 20:35
billy schreef: 03 jul 2021 20:14 ja het is een ramp, 2 jaar geleden begonnen en Truus is gewoon Truus niet meer :cry:
Doe nu een zo laag mogelijke dosis prednoral en nu deze tijd is het op zijn ergste en moet het wat hoger, vandaar dat cytopoint eens proberen.
:ugh: Oh bah wat heftig.

Al gedacht aan desensibilisatie? Wassen met allermyl?
Ze kan ondertussen ook een schimmel of gist hebben opgelopen waardoor het niet dicht wil.
Haar huid is niet open, het is ontstoken en deze periode erger als anders, ik heb alle shampoo's ondertussen al geprobeerd, wat nog het beste helpt, voor even dan is betadine en desensibilisatie geeft ook geen garantie, maar 50 tot 60% dat ze vinden wat het is, dus heb dat nog niet overwogen.
Zo ziet het eruit bij Truus zonder pillen, dit was toen de ellende begon.





Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Pemba
Zeer actief
Berichten: 14575
Lid geworden op: 29 jul 2010 16:22
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Re: Tekenhorror

Ongelezen bericht door Pemba »

Bah dat ziet er echt heftig uit bij Truus.
Weet je zeker dat het alleen door de zomer komt of kan eten ook nog van invloed zijn?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”