Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Onwillige DA bij euthanasie

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Onwillige DA bij euthanasie

Ongelezen bericht door crutz »

Barnsley schreef:Hier helaas wel meegemaakt. Onze vaste dierenarts wilde mijn hond niet laten inslapen omdat ze hem al eventjes niet op de praktijk gezien hadden. Hij had een heel dik dossier met van allerlei kwaaltjes en mankementjes, en zijn laatste diagnose werd door onze toen nog, 'fokdierenarts' gesteld. De vaste praktijk wilden hem daarom eerst zien en zelf beoordelen. Is wat voor te zeggen, maar dat kon dan wel pas volgende week maandag terwijl ik op dinsdagochtend belde. Ja hallo, ik bel voor euthanasie niet voor een enting.. ga ik geen week mee wachten.
Toen onze 'fokdierenarts' gebeld en kon na een uur terecht. Dit is nu onze vaste dierenarts.

Wat ik ook jammer vond, mijn laatste hond is 2 jr geleden ingeslapen en wij wonen eigenlijk iets te ver van de praktijk om binnen de werkcirkel te blijven. De dierenarts kwam aan huis voor de euthanasie en vond dat hét moment om even te laten weten dat het eigenlijk niet kon omdat we te ver van de praktijk wonen. Kies daar even lekker een ander moment voor...
Dat laatste is jammer/lomp. Wij wonen ook buiten de afstand waarbinnen huisbezoek voor bv euthanasie mogelijk is. Normaal vind ik dat geen probleem. Bij Umi wilde ik wel perse dat het thuis gebeurde. Dus al ruim voor het nodig was besproken en als het geen vliegende spoed had kon het voor ons wel ingepland worden en dat is ook gebeurd. Niet iets wat ik standaard van ze verwacht en met de andere die op de kliniek ingeslapen zijn had en heb ik er ook geen probleem mee.
Gebruikersavatar
Gimmick
Zeer actief
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2014 01:51
Aantal honden: 3
Locatie: Drenthe

Re: Onwillige DA bij euthanasie

Ongelezen bericht door Gimmick »

Nee gelukkig niet.
Maar ik ben wel enorm stellig als het gaat over beslissingen die ik genomen heb.
Was met Gimmick nog maar 2x bij de dierenarts geweest in onze nieuwe woonplaats maar het feit dat ik een relatief gezonde hond van 5 jaar wilde laten inslapen hadden ze geen problemen mee. Ze geloofde mij en mijn woord dat deze hond niet veilig genoeg in de maatschappij kon lopen ondanks alles wat we eraan gedaan hebben om haar veilig te houden.
En daar speelde haar ras wel in mee want zij gaf wel aan "ik wou dat meer mensen hun verantwoordelijkheid met deze rassen namen, als het niet meer gaat dan gaat het niet de hond weet niet dat hij nooit meer wakker wordt. Maar de potentiële slachtoffers hun baasjes worden niet getraumatiseerd"
En dat ben ik met haar eens.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Soeb88
Zeer actief
Berichten: 651
Lid geworden op: 31 okt 2018 14:29
Aantal honden: 0

Re: Onwillige DA bij euthanasie

Ongelezen bericht door Soeb88 »

Ja, ondanks de beet in mijn arm wilde ze niet in slapen. Hond zag er gezond uit en was vrolijk bij de DA. Verschillende bezocht maar allemaal t zelfde verhaal. Ook jaar of 10 terug het zelfde verhaal. Rottweiler beet en erg gericht op voeding en speeltjes of iets wat op de grond viel wat hij niet mocht hebben, omdat hij het opvrat.
-Saskia-
Zeer actief
Berichten: 2891
Lid geworden op: 25 aug 2012 20:36
Aantal honden: 0

Re: Onwillige DA bij euthanasie

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Onwillig gelukkig niet, ze heeft hem wel degelijk ingeslapen, maar mijn vorige DA deed er wel moeilijk over.
Aiko was tien en buiten wat artrose fysiek nog helemaal goed. Maar hij werd hartverscheurend dement.
Ik dacht dat hij slechter begon te horen, pas later werd me duidelijk dat hij zijn naam niet meer herkende. Hij werd steeds angstiger voor geluiden tot het uiteindelijk extreme vormen aannam, kon niet meer los omdat hij vluchtte voor godweetwat en alles wat hij ooit had geleerd zag je verdwijnen.
Hij ging van een hond die meer dan tachtig commando's kende naar eentje die niet meer wist wat zitten was, niet meer in staat was tot de meest basale leerprocessen.
Supplementen en medicatie hebben zijn achteruitgang nog wat vertraagd maar het was genoeg geweest. Af en toe een vrolijk moment is niet voldoende.
DA vroeg me tot drie keer toe of ik zeker was, zei dat hij er heus nog goed uit zag en dat we misschien nog wat nieuwe medicatie konden proberen.
Mijn besluit stond vast maar nog steeds vind ik het walgelijk om net op dat hele pijnlijke moment je punt te willen maken.

Sindsdien bel ik bijna standaard een DA aan de andere kant van het spectrum. Stelt nul vragen maar alles gebeurt met respect voor dier en eigenaar.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”