Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Prevomax-injectie --> pancreatitis

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Nakisha
moderator
Berichten: 6027
Lid geworden op: 31 aug 2008 18:17
Mijn ras(sen): Coahuila

Re: Prevomax-injectie 3mnd over datum: wat doet dat?

Ongelezen bericht door Nakisha »

Oh wat akelig... sterkte... hopelijk mag hij gauw mee naar huis!!
Afbeelding
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Prevomax-injectie 3mnd over datum: wat doet dat?

Ongelezen bericht door Persistence »

Victor is weer thuis, gelukkig. Ze zeiden dat hij het prima had gedaan en dat ik het waarschijnlijk erger had gevonden dan hij. Dat klopt wel, had vanochtend wel even een jankmomentje toen ik hem achtergelaten had. Ik kan niet echt zeggen of het infuus nu geholpen heeft. Hij ging meteen slapen, maar hij lijkt nu geen pijn te hebben. Puf om een plasrondje te lopen had hij nog niet. Ik hoop dat hij (en ik) vannacht eindelijk een nacht door kan slapen zonder gedoe.
Gebruikersavatar
HillieS
Zeer actief
Berichten: 22553
Lid geworden op: 15 sep 2010 10:46
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Aantal honden: 2

Re: Prevomax-injectie 3mnd over datum: wat doet dat?

Ongelezen bericht door HillieS »

Wat fijn dat hij thuis is!
Ik hoop mee voor een goede nacht!
Afbeelding
Alfilillo
Zeer actief
Berichten: 4978
Lid geworden op: 01 aug 2016 11:48
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2
Locatie: Sant Pere de Ribes (Barcelona)

Re: Prevomax-injectie 3mnd over datum: wat doet dat?

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Fijn dat hij thuis is. Zit hij nu aan de medicijnen?
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Prevomax-injectie 3mnd over datum: wat doet dat?

Ongelezen bericht door Persistence »

Alfilillo schreef: 04 jun 2021 23:20 Fijn dat hij thuis is. Zit hij nu aan de medicijnen?
Heb een lage dosis Tramadol mee voor een paar dagen mee ik heb het nog niet gegeven.
Vannacht ben ik eruit gegaan omdat ik overtuigd was dat ie in huis gepoept had, dat was gelukkig niet maar zo zijn darmen waren duidelijk wel bezig :kotz:
Waar hij binnen nog niet echt trek heeft is hij buiten obsessief de bosjes aan het uitpluizen naar brood. Dat herken ik wel van de vorige keer eigenlijk. Halfuurtje buiten was zat voor hem. Hij ligt nu diep in slaap.
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Prevomax-injectie 3mnd over datum: wat doet dat?

Ongelezen bericht door crutz »

Persistence schreef:
Alfilillo schreef: 04 jun 2021 23:20 Fijn dat hij thuis is. Zit hij nu aan de medicijnen?
Heb een lage dosis Tramadol mee voor een paar dagen mee ik heb het nog niet gegeven.
Vannacht ben ik eruit gegaan omdat ik overtuigd was dat ie in huis gepoept had, dat was gelukkig niet maar zo zijn darmen waren duidelijk wel bezig :kotz:
Waar hij binnen nog niet echt trek heeft is hij buiten obsessief de bosjes aan het uitpluizen naar brood. Dat herken ik wel van de vorige keer eigenlijk. Halfuurtje buiten was zat voor hem. Hij ligt nu diep in slaap.

Als het belangrijk is dat hij gaat eten misschien een idee om z’n eten mee te nemen naar buiten?

Wel fijn dat hij zich beter lijkt te voelen



Gebruikersavatar
Crescent
Zeer actief
Berichten: 8549
Lid geworden op: 21 dec 2012 20:40
Aantal honden: 2
Locatie: Aan zee!

Re: Prevomax-injectie 3mnd over datum: wat doet dat?

Ongelezen bericht door Crescent »

Jeetje wat naar allemaal, beterschap!
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Gebruikersavatar
MirjamV
Zeer actief
Berichten: 1011
Lid geworden op: 27 sep 2014 20:07
Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog
Aantal honden: 2
Locatie: Noord-Holland

Re: Prevomax-injectie 3mnd over datum: wat doet dat?

Ongelezen bericht door MirjamV »

Fijn dat hij weer thuis is, veel beterschap en hopelijk knapt hij snel weer op!!
Alfilillo
Zeer actief
Berichten: 4978
Lid geworden op: 01 aug 2016 11:48
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2
Locatie: Sant Pere de Ribes (Barcelona)

Re: Prevomax-injectie 3mnd over datum: wat doet dat?

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Persistence schreef: 05 jun 2021 09:34
Alfilillo schreef: 04 jun 2021 23:20 Fijn dat hij thuis is. Zit hij nu aan de medicijnen?
Heb een lage dosis Tramadol mee voor een paar dagen mee ik heb het nog niet gegeven.
Vannacht ben ik eruit gegaan omdat ik overtuigd was dat ie in huis gepoept had, dat was gelukkig niet maar zo zijn darmen waren duidelijk wel bezig :kotz:
Waar hij binnen nog niet echt trek heeft is hij buiten obsessief de bosjes aan het uitpluizen naar brood. Dat herken ik wel van de vorige keer eigenlijk. Halfuurtje buiten was zat voor hem. Hij ligt nu diep in slaap.
Ok, dus het is nu gewoon een kwestie van uitzieken? Hopelijk is hij er snel bovenop!
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Prevomax-injectie 3mnd over datum: wat doet dat?

Ongelezen bericht door Persistence »

Alfilillo schreef: 05 jun 2021 18:22 Ok, dus het is nu gewoon een kwestie van uitzieken? Hopelijk is hij er snel bovenop!
Het ‘uitzieken’ duurde de vorige keer ongeveer een maandje of 3. We hebben toen ook ups en downs gehad, met een echo en toch een paar nog keer injecties nodig tussendoor.

Het stomme van een alvleesklierontsteking is dat er geen medicatie tegen is, geen antibioticakuur. Het lichaam zal het zelf moeten herstellen. Pijnstilling en medicatie tegen braken en misselijkheid is eigenlijk het enige wat je kan geven.
Verder rust en vet-arm voeren.

Het is gewoon raar dat het zo snel (binnen een paar uur) om kan slaan van redelijk naar slecht. Al paar keer gehad dat je denkt, nou hij lijkt weer op te knappen en dat hij vervolgens weer in elkaar stort.
Van een normaal altijd vrolijke hond met een goede eetlust die dagelijks 10 kilometer wandelt naar een hond die alleen nog apathisch ligt en nergens meer op reageert en zelfs 1 rondje om het plasveldje hiertegenover aan de riem meegetrokken moet worden. Plots is het dan een oude hond.
We komen steeds in hetzelfde cirkeltje: niet willen eten- buikpijn- spugen- misselijk- lege maag en gal spugen- nog meer misselijk en niet willen eten. Dan helpt zo’n injectie weer om weer even niet misselijk te zijn en weer iets in de maag te krijgen zonder overgeven.

Gister wilde hij wel gekookte worteltjes en boontjes en kon er zelfs een korte kwispel vanaf, verder alleen maar geslapen.
Vanochtend was hij duidelijk beter in z’n hum en zijn we met de auto naar een watertje gereden, kon Bella zwemmen en rauzen met andere honden en Vic liet ik in de schaduw in het gras naar zijn brokjes speuren, ging er eindelijk met smaak in :cheer:
Gebruikersavatar
lucie
Zeer actief
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 jun 2014 11:51
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5
Locatie: Frankrijk

Re: Prevomax-injectie 3mnd over datum: wat doet dat?

Ongelezen bericht door lucie »

jeetje, wat heftig dit :blauwoog: het is dus chronisch begrijp ik? wordt het ergens door getriggerd of slaat het ineens toe? beterschap voor je mooie vent :J:
Afbeelding
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Prevomax-injectie 3mnd over datum: wat doet dat?

Ongelezen bericht door Persistence »

Na de laatste post heeft hij weer een terugval gehad, kreeg de pijnstillers er niet in, hij wilde niks eten en spuugde de pillen weer uit :blauwoog:
Maar inmiddels gaat het weer 2 dagen goed gelukkig. We kijken het per dag aan.
lucie schreef: 06 jun 2021 13:37 jeetje, wat heftig dit :blauwoog: het is dus chronisch begrijp ik? wordt het ergens door getriggerd of slaat het ineens toe? beterschap voor je mooie vent :J:
We denken inmiddels dat het wel chronisch is. Het kan getriggerd worden door vet eten, stress (en andere dingen zoals overgewicht maar dat is hier niet het geval). Maar ik weet nu niet waardoor het komt.
Heavy schreef: 06 jun 2021 13:37 Wat fijn dat het weer beter gaat. Moet hij nu op speciaal voer met Zymoral?
Speciaal voer had hij al na de vorige keer. Dierenarts zegt je kan Zymoral proberen, misschien helpt het. Maar hij krijgt al zoveel andere poedertjes (voor darmen, gewrichten) dat ik hier nog over twijfel, dat is immers voor EPI en dat heeft ie niet. Kijk het nog even aan.
Gebruikersavatar
Rebble
Zeer actief
Berichten: 10504
Lid geworden op: 05 apr 2010 22:07
Aantal honden: 1

Re: Prevomax-injectie 3mnd over datum: wat doet dat?

Ongelezen bericht door Rebble »

Ik heb dit helemaal gemist. Wat een getob zo zeg, en natuurlijk ontzettend naar voor Vic en voor jou.
Ik kan niks zinnigs zeggen over de Zymoral maar gevoelsmatig zou ik het zelf denk ik wel willen proberen. Het lijkt me ontzettend pijnlijk voor hem en als er een kans is dat het beter zou gaan met toch nog dat ene poedertje zou ik het denk ik wel willen proberen. Sterkte en beterschap voor Vic!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Prevomax-injectie 3mnd over datum: wat doet dat?

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Persistence schreef: 10 jun 2021 19:30 Na de laatste post heeft hij weer een terugval gehad, kreeg de pijnstillers er niet in, hij wilde niks eten en spuugde de pillen weer uit :blauwoog:
Maar inmiddels gaat het weer 2 dagen goed gelukkig. We kijken het per dag aan.
lucie schreef: 06 jun 2021 13:37 jeetje, wat heftig dit :blauwoog: het is dus chronisch begrijp ik? wordt het ergens door getriggerd of slaat het ineens toe? beterschap voor je mooie vent :J:
We denken inmiddels dat het wel chronisch is. Het kan getriggerd worden door vet eten, stress (en andere dingen zoals overgewicht maar dat is hier niet het geval). Maar ik weet nu niet waardoor het komt.
Heavy schreef: 06 jun 2021 13:37 Wat fijn dat het weer beter gaat. Moet hij nu op speciaal voer met Zymoral?
Speciaal voer had hij al na de vorige keer. Dierenarts zegt je kan Zymoral proberen, misschien helpt het. Maar hij krijgt al zoveel andere poedertjes (voor darmen, gewrichten) dat ik hier nog over twijfel, dat is immers voor EPI en dat heeft ie niet. Kijk het nog even aan.
Wat een zorgen zeg, wat zijn de risico's van gewoon een poosje Zymoral proberen? Als het wél werkt is dat wel heel fijn lijkt me
Gebruikersavatar
Omega
Zeer actief
Berichten: 1251
Lid geworden op: 22 jul 2005 11:48
Mijn ras(sen): Toller
Aantal honden: 2
Locatie: Terborg

Re: Prevomax-injectie 3mnd over datum: wat doet dat?

Ongelezen bericht door Omega »

Bij pancreatitis is de alvleesklier als het ware op hol geslagen en maakt al meer enzymen aan dan nodig. Het overschot aan enzymen verteerd dan de alvleesklier zelf.
Als de alvleesklier weggeteerd is dan is de zymoral wel nodig omdat er dan geen enzymen meer aangemaakt worden.
https://mcvoordieren.nl/kennisbank/alvl ... -hond-kat/
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
Gebruikersavatar
georges
Zeer actief
Berichten: 889
Lid geworden op: 31 dec 2016 11:48
Mijn ras(sen): een Peruaanse naakthond & een lurcher
Aantal honden: 2

Re: Prevomax-injectie 3mnd over datum: wat doet dat?

Ongelezen bericht door georges »

Wat enorm naar voor Vic en jou... Heb niets nuttig mee te delen, maar wilde je toch even een hart onder de riem steken :roos:
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Prevomax-injectie 3mnd over datum: wat doet dat?

Ongelezen bericht door Persistence »

Zymoral was een week geleden nergens leverbaar en nu ook niet. :mep: Zou er een alternatief zijn?
Omega schreef: 10 jun 2021 20:43 Bij pancreatitis is de alvleesklier als het ware op hol geslagen en maakt al meer enzymen aan dan nodig. Het overschot aan enzymen verteerd dan de alvleesklier zelf.
Als de alvleesklier weggeteerd is dan is de zymoral wel nodig omdat er dan geen enzymen meer aangemaakt worden.
https://mcvoordieren.nl/kennisbank/alvl ... -hond-kat/
Ja, en: De enzymen die vrijkomen verteren ook het weefsel om de alvleesklier heen. Er ontstaat een lokale buikvliesontsteking en ook de maag, dunne darm en lever kunnen ter plekke aangetast raken.

Mijn gedachtengang was dat Zymoral die enzymen levert, waarvan bij een ontsteking juist een overschot is. En daarom twijfelde ik.
Of is dat een foute gedachtegang?
In de bijsluiter staat juist weer dat het ook voor chronische pancreatitis kan werken. https://www.diergeneesmiddelen.info/spi ... ng/zymoral
Zinodo schreef: 10 jun 2021 20:26 Misschien is het wel een idee om die Zymoral een poging te geven aangezien vet eten een trigger is voor zijn pancreatitis. Er zitten namelijk enzymen in die proteïne, koolhydraten maar voornamelijk vetten afbreken. Er zitten dan ook in verhouding meer enzymen voor vetten in dan voor de andere twee. Ook al maakt hij die enzymen zelf nog wel aan kan het helpen omdat zijn eigen alvleesklier dan minder moeite hoeft te doen om eten te verteren en dus is een van de triggers alvast zowat uitgesloten.
Je kan er ook voor kiezen om het alleen te geven wanneer het al stroef gaat met zijn alvleesklier om die wat rust te geven.
Je moet niks hoor, het is maar een idee. :ok:
Jouw uitleg is veel beter dan die van de dierenarts :ok: Maar zie bovenstaande. Levert Zymoral een ander enzym (die meer vet verteerd) dan de enzymen die bij een ontsteking vrijkomen?
Rebble schreef: 10 jun 2021 20:36 Ik heb dit helemaal gemist. Wat een getob zo zeg, en natuurlijk ontzettend naar voor Vic en voor jou.
Ik kan niks zinnigs zeggen over de Zymoral maar gevoelsmatig zou ik het zelf denk ik wel willen proberen. Het lijkt me ontzettend pijnlijk voor hem en als er een kans is dat het beter zou gaan met toch nog dat ene poedertje zou ik het denk ik wel willen proberen. Sterkte en beterschap voor Vic!
Dankje. Ik ga het toch maar overwegen inderdaad.
Doyaquba schreef: 10 jun 2021 20:39 Wat een zorgen zeg, wat zijn de risico's van gewoon een poosje Zymoral proberen? Als het wél werkt is dat wel heel fijn lijkt me
Behalve doekoes geen idee.
georges schreef: 10 jun 2021 20:55 Wat enorm naar voor Vic en jou... Heb niets nuttig mee te delen, maar wilde je toch even een hart onder de riem steken :roos:
Ahh dankje!
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Prevomax-injectie 3mnd over datum: wat doet dat?

Ongelezen bericht door crutz »

Had blondie niet nog zymoral over?
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Prevomax-injectie 3mnd over datum: wat doet dat?

Ongelezen bericht door Persistence »

crutz schreef: 10 jun 2021 22:58 Had blondie niet nog zymoral over?
Over lijkt me niet want haar hond heeft het nodig voor de EPI, maar heb haar net wel een berichtje gestuurd met de vraag waar ze het besteld :wink:
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Prevomax-injectie 3mnd over datum: wat doet dat?

Ongelezen bericht door Persistence »

Zinodo schreef: 10 jun 2021 23:28 Hoe ik het begrepen heb komen er bij een acute pancreatitis inderdaad tegelijk veel enzymen vrij, die gaat dan keihard overuren draaien. Maar bij een chronische pancreatitis gaat die functie hoe dan ook achteruit door de structurele schade die ontstaat door de ontsteking. Hierbij kunnen enzymen wel echt goed van pas komen ook al is er (nog) geen EPI geconstateerd. De enzymen werken dan tegelijk pijnbestrijdend omdat #insert een of ander vaag verhaal met een of ander huppeldepup-kinine, in ieder geval ziet de pancreas dat de enzymen er al zijn en schaalt zijn workload terug# dus de pancreas hoeft vervolgens zelf minder enzymen aan te maken en dus minder zwaar werken van een al beschadigde orgaan vol littekenweefsel.
Nou zoals je leest ben ik natuurlijk geen dierenarts :F: maar aangezien er een groot vermoeden is dat zijn pancreatitis inmiddels chronisch is en de dierenarts zelf ook zymoral heeft aangeraden dacht ik even mee te denken over hoe en wat.

Naast Zymoral bestaat er ook Tryplase maar als die niet beschikbaar is is het ook mogelijk om medicijnen voor mensen te gebruiken, die heten Panzytrat, Pancrease of Creon.
Dankje, dat heeft me wel over de streep getrokken, ik heb overlegd met de dierenarts, had een alternatief gevonden die wel leverbaar is, Zymosan. Die ga ik bestellen.

Vic heeft een slecht weekend achter de rug, zelfde liedje, diarree, misselijk, buikpijn en overgeven. Vanochtend heeft hij een paar gekookte boontjes op (dat wilt hij dan wel wel, brokjes niet) maar die zijn er net ook weer met dezelfde vaart uitgekomen. Kijk vandaag aan hoe het gaat en anders kan ik vanavond weer een injectie ophalen. :oeps:

Door een tip van iemand anders ga ik toch ook Carnibest Pancreas halen.
Ik heb het idee dat hij er uit zichzelf niet bovenop gaat komen deze keer. Soms heeft hij een goede dag, maar eerlijk gezegd hebben we de afgelopen weken meer minder goede dan goede dagen.
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Prevomax-injectie 3mnd over datum: wat doet dat?

Ongelezen bericht door Persistence »

Zinodo schreef: 10 jun 2021 23:28 Hoe ik het begrepen heb komen er bij een acute pancreatitis inderdaad tegelijk veel enzymen vrij, die gaat dan keihard overuren draaien. Maar bij een chronische pancreatitis gaat die functie hoe dan ook achteruit door de structurele schade die ontstaat door de ontsteking. Hierbij kunnen enzymen wel echt goed van pas komen ook al is er (nog) geen EPI geconstateerd. De enzymen werken dan tegelijk pijnbestrijdend omdat #insert een of ander vaag verhaal met een of ander huppeldepup-kinine, in ieder geval ziet de pancreas dat de enzymen er al zijn en schaalt zijn workload terug# dus de pancreas hoeft vervolgens zelf minder enzymen aan te maken en dus minder zwaar werken van een al beschadigde orgaan vol littekenweefsel.
Nou zoals je leest ben ik natuurlijk geen dierenarts :F: maar aangezien er een groot vermoeden is dat zijn pancreatitis inmiddels chronisch is en de dierenarts zelf ook zymoral heeft aangeraden dacht ik even mee te denken over hoe en wat.

Naast Zymoral bestaat er ook Tryplase maar als die niet beschikbaar is is het ook mogelijk om medicijnen voor mensen te gebruiken, die heten Panzytrat, Pancrease of Creon.
Dankje, dat heeft me wel over de streep getrokken, ik heb overlegd met de dierenarts, had een alternatief gevonden die wel leverbaar is, Zymosan. Die ga ik bestellen.

Vic heeft een slecht weekend achter de rug, zelfde liedje, diarree, misselijk, buikpijn en overgeven. Vanochtend heeft hij een paar gekookte boontjes op (dat wilt hij dan wel wel, brokjes niet) maar die zijn er net ook weer met dezelfde vaart uitgekomen. Kijk vandaag aan hoe het gaat en anders kan ik vanavond weer een injectie ophalen. :oeps:

Door een tip van iemand anders ga ik toch ook Carnibest Pancreas halen.
Ik heb het idee dat hij er uit zichzelf niet bovenop gaat komen deze keer. Soms heeft hij een goede dag, maar eerlijk gezegd hebben we de afgelopen weken meer minder goede dan goede dagen.
80564M

Re: Prevomax-injectie --> pancreatitis

Ongelezen bericht door 80564M »

He bah, arme Vic. Hopelijk helpt het hem erdoor, dit is niets zo :ugh:
Gebruikersavatar
Crescent
Zeer actief
Berichten: 8549
Lid geworden op: 21 dec 2012 20:40
Aantal honden: 2
Locatie: Aan zee!

Re: Prevomax-injectie --> pancreatitis

Ongelezen bericht door Crescent »

Ik vind het zo sneu voor hem. Hopelijk knapt hij snel op.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Gebruikersavatar
Ramiek
Zeer actief
Berichten: 4603
Lid geworden op: 24 jan 2009 16:41
Mijn ras(sen): borderterrier
Aantal honden: 2
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Prevomax-injectie --> pancreatitis

Ongelezen bericht door Ramiek »

Wat sneu voor hem, hopelijk voelt hij zich snel beter
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: Prevomax-injectie --> pancreatitis

Ongelezen bericht door sirene »

Wat een ellende. Ik hoop echt dat de Zymosan en de Carnibest wat gaan doen.
Wat fijn dat je goede info op zo'n forum als dit kunt krijgen :ok:
Duimen draaien voor Vic!
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Gebruikersavatar
georges
Zeer actief
Berichten: 889
Lid geworden op: 31 dec 2016 11:48
Mijn ras(sen): een Peruaanse naakthond & een lurcher
Aantal honden: 2

Re: Prevomax-injectie --> pancreatitis

Ongelezen bericht door georges »

Hopelijk doen de Zymosan en Carnibest goed hun werk. Arme Vic.
Gebruikersavatar
MirjamV
Zeer actief
Berichten: 1011
Lid geworden op: 27 sep 2014 20:07
Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog
Aantal honden: 2
Locatie: Noord-Holland

Re: Prevomax-injectie --> pancreatitis

Ongelezen bericht door MirjamV »

Hopelijk gaat het met het andere voer beter, sterkte met hem!
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Prevomax-injectie --> pancreatitis

Ongelezen bericht door Persistence »

Bedankt allemaal! Ja heel fijn om hier tips te krijgen, dat is welkome aanvulling op het overleg met de dierenarts.

Vandaag komt de Zymoral binnen. Met de carnibest pancreas ben ik begonnen, in kleine hoeveelheden omdat hij nogal snel overgeeft en buikpijn heeft, hij eet het met smaak en het is gister de hele dag binnengebleven :D

Die Zymoral hoeft dus niet over dat Pancreas vlees omdat het 'dezelfde' emzymen bevalt. Het kan wel over de brokken.
Hij krijgt 3 keer per dag eten, ik wil graag 2x vlees gaan geven en 1 keer zijn low fat brokken. Ik denk dat dat wel moet kunnen omdat die brokken licht verteerbaar zijn.
Ik wil de brokken blijven geven omdat het praktisch is (het pancreasvoer moet op kamertemperatuur zijn voordat je het mag geven dus dat kost best wat tijd) en als ik een dag langer wegga dan kan ik geen vlees meenemen.
Hij krijgt om ongeveer 06.30 uur, 17.00 uur en 21.00 uur eten. Zou ik dan het beste de brokken 's ochtends kunnen geven omdat er dan relatief de meeste tijd tussen zit met de vleesmaaltijden?

Hij is nog steeds niet echt vrolijk en vind hem wat onrustig. Misschien ook wel door de warmte.
Gebruikersavatar
thom
Zeer actief
Berichten: 43749
Lid geworden op: 29 sep 2006 04:30
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Locatie: Bussum
Contacteer:

Re: Prevomax-injectie --> pancreatitis

Ongelezen bericht door thom »

Bah, wat een narigheid en zorgen zeg. Sterkte !!
Afbeelding
Onze Portugese Quin.
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Prevomax-injectie --> pancreatitis

Ongelezen bericht door Persistence »

We zijn weer een week verder en het gaat eindelijk beter.

Hij krijgt een glutaminekuur om het darmvlies te laten herstellen.
Verder krijgt hij nu Carnibest Pancreas met 's avonds nog wat low fat brokjes met Zymosan daarover.
Toen ik laatst een stukje gedroogde vis gaf (heel laag in vet) ging het toch weer mis. Tussendoor dus niks behalve gekookte boontjes en wortels.

Hij is weer vrolijker (en luider) en energieker.

Op termijn hoop ik wel bijv. 50/50 vlees/brokken met zymosan te kunnen geven (het vlees is best prijzig in de hoeveelheid die hij dagelijks nodig heeft). Maar voor de komende weken doe ik het gewoon zo.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”