Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Je zou zo n dierenarts toch....

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Je zou zo n dierenarts toch....

Ongelezen bericht door crutz »

ranetje schreef:
truusje schreef: 09 jun 2021 09:14 Beetje vergezocht om bij nieuwe baasjes hun dierenarts te controleren wat zijn standpunt omtrent castreren is.

Elke puppykoper leg ik heel duidelijk uit dat castreren voor een cockervacht het einde betekend voor de mooie vacht. Die wordt namelijk heel wollig en heel dik en scheren zal dan de enige optie zijn. Het bijhouden wordt voor veel mensen dan een ondoenlijke klus. Resultaat klitten, vervilting..pijn.

Ik zelf en velen met mij laten hun hun hond niet castreren, ook niet als beginneling. Ook de teefjes waarmee ik niet meer fok worden niet gecastreerd , alleen als het medisch noodzakelijk zou zijn uiteraard.

Dus nee ik begrijp zo n dierenarts niet, zeker bij zo n jonge hond. Ook al zouden de baasjes het zelf initieren, dan nog vind ik dat de dierenarts moet zeggen, wacht er eerst maar eens een paar jaartjes mee, totdat de hond volgroeid is.
Nee natuurlijk niet, dat staat ook nergens :tongue:
Nou ja, bij aanvragen uit de USA krijg ik meestal standaard die info er bij als referentie ;)
annemarietje
Actief
Berichten: 188
Lid geworden op: 07 mar 2021 15:53
Mijn ras(sen): Schnauzer, kooiker

Re: Je zou zo n dierenarts toch....

Ongelezen bericht door annemarietje »

ranetje schreef: 08 jun 2021 20:24
annemarietje schreef: 08 jun 2021 19:56
truusje schreef: 29 mei 2021 21:36
Gimmick schreef: 29 mei 2021 15:48 Je zou zo'n fokker toch die zomaar haar klachten over de dierenarts van de pupkopers op een openbaar forum gooit.

Hondje verkocht je hebt voorlichting gegeven en nu is het aan de baasjes.
Heel simpel...
Wat die dierenarts over mij zou kunnen denken laat mij koud.

Vind jij dit normaal dan? Een pup van nog geen 6 maanden oud?

Ik snap helemaal dat het de verantwoordelijkheid is van de pupkopers...tis hun hond. Maar de dierenarts zou beter moeten weten.
Als het je zo stoort zou jij beter moeten weten nu.
Dat je je pupkopers de volgende keer beter uitzoekt. :19:
Ik denk dat je dat nogal zou tegenvallen, dat "beter uitzoeken" van pupkopers :mrgreen:
Wilde je ook hun DA gaan uitzoeken? :tongue:
Ik wil niets.
Ben het nl met gimmick eens.
Puos zijn verkocht, baasje is nu de baas.
Je hoeft hun da niet uit te zoeken. Ja moet kopers uitzoeken die jou waarden delen.
Als je dat belangrijk vind als fokker :pffff:
« Maybe why all the doors are closed, so you can open one that leads you to the perfect road »
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Je zou zo n dierenarts toch....

Ongelezen bericht door ranetje »

annemarietje schreef: 09 jun 2021 13:43
ranetje schreef: 08 jun 2021 20:24
annemarietje schreef: 08 jun 2021 19:56
truusje schreef: 29 mei 2021 21:36

Wat die dierenarts over mij zou kunnen denken laat mij koud.

Vind jij dit normaal dan? Een pup van nog geen 6 maanden oud?

Ik snap helemaal dat het de verantwoordelijkheid is van de pupkopers...tis hun hond. Maar de dierenarts zou beter moeten weten.
Als het je zo stoort zou jij beter moeten weten nu.
Dat je je pupkopers de volgende keer beter uitzoekt. :19:
Ik denk dat je dat nogal zou tegenvallen, dat "beter uitzoeken" van pupkopers :mrgreen:
Wilde je ook hun DA gaan uitzoeken? :tongue:
Ik wil niets.
Ben het nl met gimmick eens.
Pups zijn verkocht, baasje is nu de baas.
Je hoeft hun da niet uit te zoeken. Ja moet kopers uitzoeken die jou waarden delen.
Als je dat belangrijk vind als fokker :pffff:
Natuurlijk zijn de baasjes nu de beslissende partij :19:

Dan herhaal wat ik al eerder heb geschreven: :wink:

Ik denk dat je dat nogal zou tegenvallen, dat "beter uitzoeken" van pupkopers :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Je zou zo n dierenarts toch....

Ongelezen bericht door ranetje »

crutz schreef: 09 jun 2021 12:43
ranetje schreef:
truusje schreef: 09 jun 2021 09:14 Beetje vergezocht om bij nieuwe baasjes hun dierenarts te controleren wat zijn standpunt omtrent castreren is.

Elke puppykoper leg ik heel duidelijk uit dat castreren voor een cockervacht het einde betekend voor de mooie vacht. Die wordt namelijk heel wollig en heel dik en scheren zal dan de enige optie zijn. Het bijhouden wordt voor veel mensen dan een ondoenlijke klus. Resultaat klitten, vervilting..pijn.

Ik zelf en velen met mij laten hun hun hond niet castreren, ook niet als beginneling. Ook de teefjes waarmee ik niet meer fok worden niet gecastreerd , alleen als het medisch noodzakelijk zou zijn uiteraard.

Dus nee ik begrijp zo n dierenarts niet, zeker bij zo n jonge hond. Ook al zouden de baasjes het zelf initieren, dan nog vind ik dat de dierenarts moet zeggen, wacht er eerst maar eens een paar jaartjes mee, totdat de hond volgroeid is.
Nee natuurlijk niet, dat staat ook nergens :tongue:
Nou ja, bij aanvragen uit de USA krijg ik meestal standaard die info er bij als referentie ;)
Dan doen de mensen het in ieder geval zelf :wink:

Over grote afstanden "even" kennismaken is ook ietsje ingewikkelder. :tongue:
DA wordt wel vaker opgegeven in de USA als referentie bij hondenzaken.
Het land zelf is al te groot om elke gegadigde te kunnen ontvangen lijkt me?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
blacky
Zeer actief
Berichten: 8030
Lid geworden op: 18 mei 2007 20:37
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Re: Je zou zo n dierenarts toch....

Ongelezen bericht door blacky »

truusje schreef: 09 jun 2021 09:14 Beetje vergezocht om bij nieuwe baasjes hun dierenarts te controleren wat zijn standpunt omtrent castreren is.

Elke puppykoper leg ik heel duidelijk uit dat castreren voor een cockervacht het einde betekend voor de mooie vacht. Die wordt namelijk heel wollig en heel dik en scheren zal dan de enige optie zijn. Het bijhouden wordt voor veel mensen dan een ondoenlijke klus. Resultaat klitten, vervilting..pijn.

Ik zelf en velen met mij laten hun hun hond niet castreren, ook niet als beginneling. Ook de teefjes waarmee ik niet meer fok worden niet gecastreerd , alleen als het medisch noodzakelijk zou zijn uiteraard.

Dus nee ik begrijp zo n dierenarts niet, zeker bij zo n jonge hond. Ook al zouden de baasjes het zelf initieren, dan nog vind ik dat de dierenarts moet zeggen, wacht er eerst maar eens een paar jaartjes mee, totdat de hond volgroeid is.
nu weet ik nog niet of hem om een da in Spanje gaat of in Nederland. Is nog al een verschil namelijk
Afbeelding
gevni havanezers
Gebruikersavatar
billy
Zeer actief
Berichten: 12510
Lid geworden op: 22 apr 2002 06:04
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Re: Je zou zo n dierenarts toch....

Ongelezen bericht door billy »

truusje schreef: 09 jun 2021 09:14
Elke puppykoper leg ik heel duidelijk uit dat castreren voor een cockervacht het einde betekend voor de mooie vacht. Die wordt namelijk heel wollig en heel dik en scheren zal dan de enige optie zijn. Het bijhouden wordt voor veel mensen dan een ondoenlijke klus. Resultaat klitten, vervilting..pijn.

Ik zelf en velen met mij laten hun hun hond niet castreren, ook niet als beginneling. Ook de teefjes waarmee ik niet meer fok worden niet gecastreerd , alleen als het medisch noodzakelijk zou zijn uiteraard.
Je kan er beter een voor en na foto bij doen, naast je uitleg, met de ontplofte castratenvacht, denk dat het meer effect heeft :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”