Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wond behandeling poot

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Toppie
Vaste gebruiker
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 mei 2017 18:54
Mijn ras(sen): 2 herder mixen en een labrador mix
Aantal honden: 3
Locatie: Hongarije

Wond behandeling poot

Ongelezen bericht door Toppie »

Afgelopen dinsdag kwam Bo in aanraking met het mes van een bosmaaier. In een spoedoperatie van 3 uur is alles weer aan elkaar genaaid. Het gevolg was dat er 1 teen geheel geamputeerd werd en oa. een flinke snee in het grote kussen, in de plooien zitten hier en daar ook hechtingen.
Nu nog veel pijn ondanks de pijn educatie en een plek op de zool zag er vandaag wat etterig uit en bloed na het schoonmaken. Gaas wat eroverheen zit moest ik net als gister eerst losweken, dus er komt nog wel bloed etc uit de wonden.
Ik had een beetje blauwe trekzalf meegekregen, dat is inmiddels al op.

Wat is jullie ervaringen met dit type wond, wat kan ik het er beste op doen betreft zalf etc?
Ik zat zelf aan honing te denken.



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Emma
Zeer actief
Berichten: 7768
Lid geworden op: 05 mar 2008 17:28
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu alleen nog de black and tan jack hussel.
Aantal honden: 1

Re: Wond behandeling poot

Ongelezen bericht door Emma »

Getsie, wat een naar ongeluk :ugh: dat zal schrikken zijn geweest.

Ik ben zelf niet zo van de zalfjes, want ik denk dat zoveel mogelijk aan de lucht drogen het beste is. Alhoewel je soms niet ontkomt aan verband, natuurlijk.
Een wondspray lijkt me prettiger, maar dat is iets wat ik zelf met mijn dierenarts zou bespreken.

Maar ik heb zelf geen ervaring met dit soort nare wonden. En ik weet dat hier op het forum veel mensen met honingzalf goede resultaten hebben.

Heel veel beterschap voor Bo :roos:
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Wond behandeling poot

Ongelezen bericht door ranetje »

Vetramil wondspray?
En verder eigenlijk het liefst aan de lucht drogen als Bo er af kan blijven?
Buiten een sok o.i.d. er om.

Wat een rottig ongeluk
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
Toppie
Vaste gebruiker
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 mei 2017 18:54
Mijn ras(sen): 2 herder mixen en een labrador mix
Aantal honden: 3
Locatie: Hongarije

Re: Wond behandeling poot

Ongelezen bericht door Toppie »

dat was zeker schrikken. Mijn man was op het land met de bosmaaier aan het maaien, rende Bo voorbij en stapte zo op het mes die idioot.... Normaal blijven de honden wel uit de buurt, maar ze was waarschijnlijk aan het spelen met onze andere jonkie.
Dierenarts raadde aan om in ieder geval de eerste week wel verband erom te houden. Zelf ben ik ook van zoveel mogelijk 'bloot' laten, maar in dit geval met al die hechtingen op de zool zelf hou ik het denk ik liever de eerste dagen wel verband om.
Dierenarts zei dat de huid aan de zijkant wel strak staat, dus het is wel noodzaak om de huid soepel te houden.
Gebruikersavatar
Toppie
Vaste gebruiker
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 mei 2017 18:54
Mijn ras(sen): 2 herder mixen en een labrador mix
Aantal honden: 3
Locatie: Hongarije

Re: Wond behandeling poot

Ongelezen bericht door Toppie »

Honingzalf heb ik hier helaas niet kunnen vinden, ik gebruik nu trekzalf op de hechtingen die de dierenarts aanraad en een golden paste (calandula etc) voor de omringende huid.
Op 2 plekken blijft er behoorlijk wat wondvocht lekken. Dierenarts raad aan om 1 keer per dag verband te verwisselen. Maar daarbij worden de wonden niet beter op, het begint te ruiken. Mijn gedachte nu is om alleen overdag als ze buiten is verband erom te doen en tegen de avond zonder verband, ontdanks dat de wonden nog aardig lekken (theedoek eronder)
Wat is handig?
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Wond behandeling poot

Ongelezen bericht door ranetje »

Als het begint te ruiken zou ik subiet terug gaan naar de DA.
Dat gaat niet goed volgens mij.

Op zijn minst een tel. contact.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Wond behandeling poot

Ongelezen bericht door crutz »

Wat een rotwond. Duurde even voor ik je topic helemaal las. Een vriend is z’n hond kwijtgeraakt Met de bosmaaier. Die brak uit z’n bench :( dus kreeg even visioenen.

Stinkende wond is nooit goed en inderdaad terug naar de dierenarts. Online is daar gewoon geen goed advies over te geven dat moet gezien worden
Gebruikersavatar
Toppie
Vaste gebruiker
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 mei 2017 18:54
Mijn ras(sen): 2 herder mixen en een labrador mix
Aantal honden: 3
Locatie: Hongarije

Re: Wond behandeling poot

Ongelezen bericht door Toppie »

Sta in contact met de dierenarts, nu antibiotica zalf in gebruik.
Net wat meer kunnen voelen, wondvocht komt uit het grote kussen vandaan, als ik erop druk komt het via een paar gaatjes langs de gehechte rand langs eruit. Dit dus goed in de gaten houden of dit erger word. Las ergens dat het vaker voorkomt dat er veel wondvocht uit komt ivm lymfeknopen?
Krijg tot morgen ab kuur en nu de ab zalf erbij.
Gebruikersavatar
jenn90
Zeer actief
Berichten: 830
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:28
Mijn ras(sen): Labrador x dalmatier
Peruaanse naakthond x working kelpie 2x
Jack russel
Aantal honden: 4

Re: Wond behandeling poot

Ongelezen bericht door jenn90 »

O wat ongelofelijk naar :-(

Ik gebruik nu zelf bij onze honden bij wondjes en geïrriteerde hechtingswond een soort van desinfectie spray prikt niet en legt een desinfecterend laagje erop ik heb het zelf nog niet getest op grote wonden (al hoop ik dat dat ook niet nodig zal zijn)
Afbeelding
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Wond behandeling poot

Ongelezen bericht door ranetje »

Toppie schreef: 29 mei 2021 20:32 Sta in contact met de dierenarts, nu antibiotica zalf in gebruik.
Net wat meer kunnen voelen, wondvocht komt uit het grote kussen vandaan, als ik erop druk komt het via een paar gaatjes langs de gehechte rand langs eruit. Dit dus goed in de gaten houden of dit erger word. Las ergens dat het vaker voorkomt dat er veel wondvocht uit komt ivm lymfeknopen?
Krijg tot morgen ab kuur en nu de ab zalf erbij.
Zitten er lymfeknopen bij voetzolen?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
Sabi85
Zeer actief
Berichten: 901
Lid geworden op: 09 feb 2015 00:03
Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar
Aantal honden: 1
Locatie: Amersfoort

Re: Wond behandeling poot

Ongelezen bericht door Sabi85 »

Wat een naar ongeluk :(:
Jerry heeft ook een wond aan zijn kussentje gehad. Het kussentje was helemaal doormidden. Na een kort rondje in het donker had hij ineens die wond. Ik ben later nog gaan kijken in het licht, maar ik kon niks scherps vinden.
Bij hem is het ook onder narcose gehecht. De eerste tijd moest het verband er om blijven en moest hij een schoentje aan als we naar buiten gingen. Helaas ging de wond toch weer open en het was niet mogelijk om het opnieuw te hechten. Ik moest meerdere malen per dag honingzalf smeren en hij kreeg een babysokje aan die met tape aan zijn poot geplakt werd. Ik bleef ook het schoentje gebruiken voor buiten. In het begin kreeg hij 2x per dag een schoon sokje aan want er kwam veel vocht uit de wond. Ik kocht schattige babysokjes in verschillende kleuren :lol1: De genezing ging moeizaam. Ik weet niet meer hoe lang het duurde. Hij heeft nog fysiotherapie gehad omdat hij op 3 poten bleef lopen. Het kussentje ziet er nu bijna normaal uit, maar soms heb ik het idee dat het nog gevoelig is. Hij loopt gelukkig wel weer normaal.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Berichten: 7768
Lid geworden op: 05 mar 2008 17:28
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu alleen nog de black and tan jack hussel.
Aantal honden: 1

Re: Wond behandeling poot

Ongelezen bericht door Emma »

Trekzalf lijkt me zelf niet goed voor zo'n wond. Dat gaat lijkt me wondvocht onttrekken, en in dit geval zou dat het genezingsproces vertragen, naar mijn gevoel. Maar ik weet niet wat de theorie van de dierenarts daarachter is.

antibiotica lijkt me dan weer prima, want als het stinkt, kan het beetje ontstoken zijn. Of pusserig.

Het is een rotplek, en kan daarom een lange adem vergen. Geduld en voorzichtig schoonhouden.
Ik zou zelf zeker met je dierenarts bespreken of je wondspray mag gebruiken, en ik denk dat die dat ook aan je hond kan voorschrijven.
Gebruikersavatar
JML
Zeer actief
Berichten: 5348
Lid geworden op: 08 aug 2007 21:55
Aantal honden: 4
Locatie: Geldrop

Re: Wond behandeling poot

Ongelezen bericht door JML »

Zeker contact houden met de dierenarts, echt een heftige wond die toch wat moeilijk geneest.

Ik gebruik vaak de combinatie van Botanica cleansing wash en dan Botanica herbal cream. Ook bij Mystic gebruikt toen zij heel haar borstkas open had liggen tot op het botvlies, ook door een stom ongeluk in het bos. De wond genas in mijn ogen mooi en snel.
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Wond behandeling poot

Ongelezen bericht door crutz »

Heb je eventueel een dierenarts of therapeut in de buurt die met een laser kan behandelen voor de wondgenezing?
Gebruikersavatar
Toppie
Vaste gebruiker
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 mei 2017 18:54
Mijn ras(sen): 2 herder mixen en een labrador mix
Aantal honden: 3
Locatie: Hongarije

Re: Wond behandeling poot

Ongelezen bericht door Toppie »

Over het algemeen ziet de wond er nu goed uit, lekt nog wel wat maar niet meer zo extreem, vocht onder kussen is ook al stukken minder. Er is nu op 1 kritisch puntje een hechting gescheurd,net op de plooi waar de oude teen had gezeten. Dat stukje beweegt nu veel tijdens het lopen. Geen diepe snee daar dus hoop dat het met goed schoonhouden wel geneest. Is een witte draad nu op/omheen?
Ik heb nu een systeem gevonden wat denk ik wel goed werkt. in ochtend verband eraf, schoonmaken met hyperol (ontsmettend) en calandua zalf ( golden paste van fraser) erop. Dit rondom een uur bloot laten, in die tijd mag/gaat Bo niet van haar plek af.
Dan de randen insmeren met de ab zalf, rondom met de golden paste. En de boel verbinden met verband en sok erom als ze naar buiten gaat.
Eind van dag verband eraf, en hetzelfde riedeltje als in de ochtend, alleen doe ik dan alleen het verband pas aan de eind van de avond erom.

Ik zal straks nog wat foto's posten hoe het er nu uit ziet.

Laserbehandeling, ik vermoed dat het hier niet voor dieren beschikbaar is, maar zal het navragen!
Gebruikersavatar
Toppie
Vaste gebruiker
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 mei 2017 18:54
Mijn ras(sen): 2 herder mixen en een labrador mix
Aantal honden: 3
Locatie: Hongarije

Re: Wond behandeling poot

Ongelezen bericht door Toppie »

Vandaag heeft ze wat meer los gelopen in de tuin ipv aan de lijn, dit zie je helaas meteen aan het open plekje. Dat is DE plek wat veel beweegt tijdens het lopen.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Wond behandeling poot

Ongelezen bericht door ranetje »

wat een rotwond :?
Ziet er wel ietsje beter uit.
Wat zegt je neus? :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
Toppie
Vaste gebruiker
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 mei 2017 18:54
Mijn ras(sen): 2 herder mixen en een labrador mix
Aantal honden: 3
Locatie: Hongarije

Re: Wond behandeling poot

Ongelezen bericht door Toppie »

ranetje schreef: 31 mei 2021 17:44 Wat zegt je neus? :wink:
Mijn neus zegt ook dat het beter gaat, het ruikt minder

Net nog contact gehad met dierenarts en foto's doorgestuurd betreft het gescheurde stukje, zij zegt doorgaan met de ab zalf.
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Wond behandeling poot

Ongelezen bericht door ranetje »

Toppie schreef: 31 mei 2021 18:26
ranetje schreef: 31 mei 2021 17:44 Wat zegt je neus? :wink:
Mijn neus zegt ook dat het beter gaat, het ruikt minder

Net nog contact gehad met dierenarts en foto's doorgestuurd betreft het gescheurde stukje, zij zegt doorgaan met de ab zalf.
Dat is gunstig :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
HillieS
Zeer actief
Berichten: 22553
Lid geworden op: 15 sep 2010 10:46
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Aantal honden: 2

Re: Wond behandeling poot

Ongelezen bericht door HillieS »

Wat een rot ongeluk en een rot wond zeg. Hopelijk gaat de genezing vlot!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Toppie
Vaste gebruiker
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 mei 2017 18:54
Mijn ras(sen): 2 herder mixen en een labrador mix
Aantal honden: 3
Locatie: Hongarije

Re: Wond behandeling poot

Ongelezen bericht door Toppie »

van de week op jacht naar een schoentje.
Maar gezien ze nu een smallere poot dan normaal heeft, zou het geheel dan niet erg gaan schuren aan de zijkanten? Trixie walker/active protective kan ik hier denk ik wel krijgen. Kwestie van passen, maar dat is lastig als het eerst bestelt moet worden. (alleen de kleine maten liggen normaal in de winkels.)
Dierenarts zelf heeft een simpel rubberen schoentje met een draadje waar je een knoop in moet leggen, dat is zeker niet stevig genoeg voor een jonge lab..
Hoe vallen de maten over het algemeen, zou een L voldoende zijn voor een labardor mix van 30 kg?
Gebruikersavatar
Toppie
Vaste gebruiker
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 mei 2017 18:54
Mijn ras(sen): 2 herder mixen en een labrador mix
Aantal honden: 3
Locatie: Hongarije

Re: Wond behandeling poot

Ongelezen bericht door Toppie »

Vandaag weer bij de dierenarts geweest. Helaas is een stukje van het grote kussen los gekomen en eronder geïnfecteerd.
Net op het stuk waar alle rek op komt en het stukje wat aan beide kanten dichtgenaaid was.
Weer terug dicht naaien was helaas geen optie, het kan zijn dat het stukje kussen zal afsterven.
Nu eronder spoelen en ab zalf erin spuiten en vetramil zalf (kon het nu wel krijgen) op de huid zelf.
Hechtingen moesten er eigenlijk vandaag uitgehaald worden maar dat word nu met 7 dagen verlengt.

Word vervolgd....
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Wond behandeling poot

Ongelezen bericht door ranetje »

Toppie schreef: 04 jun 2021 18:18 Vandaag weer bij de dierenarts geweest. Helaas is een stukje van het grote kussen los gekomen en eronder geïnfecteerd.
Net op het stuk waar alle rek op komt en het stukje wat aan beide kanten dichtgenaaid was.
Weer terug dicht naaien was helaas geen optie, het kan zijn dat het stukje kussen zal afsterven.
Nu eronder spoelen en ab zalf erin spuiten en vetramil zalf (kon het nu wel krijgen) op de huid zelf.
Hechtingen moesten er eigenlijk vandaag uitgehaald worden maar dat word nu met 7 dagen verlengt.

Word vervolgd....
:(:
Dat spoelen en ab zalf zal zeker helpen.
Dan groeit het van binnenuit weer dicht.
Komt goed, duurt vaak niet eens zo vreselijk lang. :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
Toppie
Vaste gebruiker
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 mei 2017 18:54
Mijn ras(sen): 2 herder mixen en een labrador mix
Aantal honden: 3
Locatie: Hongarije

Re: Wond behandeling poot

Ongelezen bericht door Toppie »

enig idee hoe lang? vergeten aan de dierenarts te vragen. ik ga over 2 weken naar nederland, man blijft bij de honden in Hu dus zal hij ook verantwoordelijk zijn voor de wondbehandeling, waar hij (nog) geen kaas van heeft gegeten....
ook vergeten te vragen (niet handig om ook 2 versgevonden kittens erbij voor controle te hebben) hoe vaak het verband verwisseld moet worden, in het begin moest het 1 keer per dag als het nat/vochtig van wondvocht was, anders om de dag. Ik ben snel geneigd om er te vaak aan te zitten met schoonmaken etc. Ik ben nu zelf geneigd 2 keer per dag te doen.
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Wond behandeling poot

Ongelezen bericht door ranetje »

Toppie schreef: 04 jun 2021 19:21 enig idee hoe lang? vergeten aan de dierenarts te vragen. ik ga over 2 weken naar nederland, man blijft bij de honden in Hu dus zal hij ook verantwoordelijk zijn voor de wondbehandeling, waar hij (nog) geen kaas van heeft gegeten....
ook vergeten te vragen (niet handig om ook 2 versgevonden kittens erbij voor controle te hebben) hoe vaak het verband verwisseld moet worden, in het begin moest het 1 keer per dag als het nat/vochtig van wondvocht was, anders om de dag. Ik ben snel geneigd om er te vaak aan te zitten met schoonmaken etc. Ik ben nu zelf geneigd 2 keer per dag te doen.
Ik heb zelf een dergelijke wond bij de hond in twee weken dicht zien groeien, maar dat was niet onder een poot.
Voor de zekerheid man maar vast mee laten kijken en een paar keer laten doen?

edit:
Als je het gevoel hebt vaker verband te moeten wisselen (warm weer?) zou ik dat gewoon doen. :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
Toppie
Vaste gebruiker
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 mei 2017 18:54
Mijn ras(sen): 2 herder mixen en een labrador mix
Aantal honden: 3
Locatie: Hongarije

Re: Wond behandeling poot

Ongelezen bericht door Toppie »

Bedankt voor de tip van de laser, ik weet inmiddels dat een dierenarts in Budapest dat doet, dus als de nood aan de man komt..
Vanochtend is ze opnieuw geopereerd. De infectie is inmiddels geheel weg, maar een aardig stuk kussen wat aan beide kanten weer vast genaaid was heeft is afgestorven. Dat stuk dus weggehaald en alles opnieuw netjes genaaid, kijken hoe het nu verder gaat.
Gebruikersavatar
Toppie
Vaste gebruiker
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 mei 2017 18:54
Mijn ras(sen): 2 herder mixen en een labrador mix
Aantal honden: 3
Locatie: Hongarije

Re: Wond behandeling poot

Ongelezen bericht door Toppie »

Wondgenezing stagneerd nu helaas wat. Het open plekje lijkt wat groter te worden ( zit op de plek waar de meeste rek op het vel staat) en ontdanks de nieuwe extra dikke hechtingen sluit op een stukje de huid niet meer netjes aan elkaar.
Moest ab zalf op de plek blijven smeren en de rest vitramil. Maar heb het idee dat het door de ab zalf niet beter word nu, morgen uiteraard contact met de dierenarts maar wat is jullie ervaringen hierin? Alleen maar met vitramil behandelen?
A. 's. Vrijdag moeten de hechtingen eruit maar gezien het op 1 stukje niet sluit ben ik er bang voor...
Gebruikersavatar
Toppie
Vaste gebruiker
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 mei 2017 18:54
Mijn ras(sen): 2 herder mixen en een labrador mix
Aantal honden: 3
Locatie: Hongarije

Re: Wond behandeling poot

Ongelezen bericht door Toppie »

Net na 2de operatie afgelopen dinsdag
Afbeelding

Vandaag
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Berichten: 23574
Lid geworden op: 11 jan 2011 10:51
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Wond behandeling poot

Ongelezen bericht door gonnie »

Ach. Is het weer open gesprongen?
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Wond behandeling poot

Ongelezen bericht door ranetje »

Als het verder open zou gaan als de hechtingen er uit gaan hebben die hechtingen volgens mij ook geen nut meer.
Dan moet het van binnen uit dichtgroeien.
Geen idee op AB zalf gunstiger werkt dan vetramil :denken:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”