Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bijwerkingen metacam

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Bijwerkingen metacam

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Door 2 operaties kort op elkaar heeft onze oudste dame al een poosje metacam. Eerste keer een weekje en daarna kreeg ze enorme jeuk en uitslag op de huid. Ze is vorige week geopereerd aan het gebit en nu na een paar dagen metacam begint de jeuk weer. Is dit een bekende bijwerking voor iemand? Welke alternatieve pijnstillers zijn goed als het een allergie is?

De hoektand is getrokken dus ze zou eigenlijk 2 weken daarvoor pijnstilling moeten krijgen nu, maar die non-stop jeuk is niet grappig...
Caat*
Zeer actief
Berichten: 1987
Lid geworden op: 14 jun 2012 13:30
Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)
Aantal honden: 3

Re: Bijwerkingen metacam

Ongelezen bericht door Caat* »

Ze kan natuurlijk allergisch reageren op metacam. Of dat dan ook uit in jeuk heb ik geen ervaring mee.

Een van onze katten mag geen nsaids meer en krijgt indien nodig dan prednoral. Zelfde effect. Maar dat geef je natuurlijk niet zomaar even.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ingrid48
Zeer actief
Berichten: 7846
Lid geworden op: 07 feb 2007 11:48
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3
Locatie: Echten (Drenthe)

Re: Bijwerkingen metacam

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

er zijn alternatieven voor Metacam...Novacam. Nina van ons reageert hier beter op dan op metacam.
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Bijwerkingen metacam

Ongelezen bericht door crutz »

hmmm, hoezo zit ze al zo lang aan de metacam?
Het kan idd een bijwerking zijn of wat anderen al zeggen allergische reactie
maar toch terug naar mijn eerste vraag, hoezo al zo lang aan de metacam?
ze is een tijdje terug gecastreerd, daar krijgen ze hier hooguit 2-3 dagen pijnstilling voor (krijg voor 2-3 dagen mee)
en mijn Inno was kampioen iets aan de tanden, 3 wortelkanaalbehandelingen nodig en ook 2x een gespleten kiesje (P1 en P2) laten verwijderen en bij Ace was ook een kies (M3/311, helemaal achterin) gespleten en verwijderd en zij hebben daar nooit iets van metacam of pijnstilling voor gehad
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Bijwerkingen metacam

Ongelezen bericht door ranetje »

Overgevoelig voor een van de werkzame bestanddelen?
Staat bij de contra-indicaties vermeld.

Dan zou ze dus een ander middel moeten krijgen (als behandeling nog nodig is).
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Bijwerkingen metacam

Ongelezen bericht door Doyaquba »

crutz schreef: 06 mei 2021 13:36 hmmm, hoezo zit ze al zo lang aan de metacam?
Het kan idd een bijwerking zijn of wat anderen al zeggen allergische reactie
maar toch terug naar mijn eerste vraag, hoezo al zo lang aan de metacam?
ze is een tijdje terug gecastreerd, daar krijgen ze hier hooguit 2-3 dagen pijnstilling voor (krijg voor 2-3 dagen mee)
en mijn Inno was kampioen iets aan de tanden, 3 wortelkanaalbehandelingen nodig en ook 2x een gespleten kiesje (P1 en P2) laten verwijderen en bij Ace was ook een kies (M3/311, helemaal achterin) gespleten en verwijderd en zij hebben daar nooit iets van metacam of pijnstilling voor gehad

Een weekje toen met castratie en nu sinds donderdag vorige week. Zou wellicht ook wel zonder kunnen met die tand, maar volgens de tandarts moest het minstens 14 dagen :O:
Maar als ze weer zo'n jeuk krijgt en het gaat goed zonder dan maar eerder stoppen denk ik. Maar voor een eventuele noodzaak in de toekomst is het fijn als we weten of het nodig is om een alternatief te vragen waar ze wél tegen kan
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Bijwerkingen metacam

Ongelezen bericht door crutz »

Doyaquba schreef:
crutz schreef: 06 mei 2021 13:36 hmmm, hoezo zit ze al zo lang aan de metacam?
Het kan idd een bijwerking zijn of wat anderen al zeggen allergische reactie
maar toch terug naar mijn eerste vraag, hoezo al zo lang aan de metacam?
ze is een tijdje terug gecastreerd, daar krijgen ze hier hooguit 2-3 dagen pijnstilling voor (krijg voor 2-3 dagen mee)
en mijn Inno was kampioen iets aan de tanden, 3 wortelkanaalbehandelingen nodig en ook 2x een gespleten kiesje (P1 en P2) laten verwijderen en bij Ace was ook een kies (M3/311, helemaal achterin) gespleten en verwijderd en zij hebben daar nooit iets van metacam of pijnstilling voor gehad

Een weekje toen met castratie en nu sinds donderdag vorige week. Zou wellicht ook wel zonder kunnen met die tand, maar volgens de tandarts moest het minstens 14 dagen :O:
Maar als ze weer zo'n jeuk krijgt en het gaat goed zonder dan maar eerder stoppen denk ik. Maar voor een eventuele noodzaak in de toekomst is het fijn als we weten of het nodig is om een alternatief te vragen waar ze wél tegen kan
Kijk dan goed naar de werkzame stof want er zijn er veel met dezelfde
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”