Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Maag/darmproblemen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Marie-Josée
Erelid
Berichten: 25797
Lid geworden op: 04 feb 2003 10:56
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Maag/darmproblemen

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Sancho heeft op en af diarree, eet dan ook niet en is lusteloos en net als ik met hem naar de dierenarts wil gaan is hij weer fit en alles in orde. En dan ineens is het weer terug.
Ik moet daar iets mee. Maar de volgorde is belangrijk vind ik.
Ik dacht zelf om eerst wat ontlasting te brengen voor onderzoek en dan pas een afspraak te maken om vage diagnoses te vermijden.
Wat zouden jullie doen?
Ik merk wel dat hij vaak niet lekker is als er ergens een verborgen teek zit maar dat kan de oorzaak toch niet zijn van de diarree?
Omdat hij al zoveel medicatie krijgt wil ik niet dat er op goed geluk nog meer aan toegevoegd wordt dus ik wil graag gericht te werk gaan.
Onderweg dingen opvreten heeft hij nooit gedaan (behalve grazen als hij niet lekker is ) maar de laatste tijd moet ik heel alert zijn op paardenvijgen. Net of hij ineens een vreemde behoefte heeft gekregen daaraan. Het komt er niet van; de diarree was er eerder.
Ter info; Sancho heeft mitralisklep deficiëntie en krijgt Cardalis, Vetmedin en Furosoral. Wormkuur heb ik twee maanden geleden nog gegeven maar die hielp ook niet.Ik wil hem gaan behandelen tegen teken maar durf dat nu niet goed.
Daarom dacht ik aan; eerst ontlastingonderzoek, dan eventueel bloedonderzoek?
Gebruikersavatar
Marie-Josée
Erelid
Berichten: 25797
Lid geworden op: 04 feb 2003 10:56
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Maag/darmproblemen

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Zinodo schreef: 06 mei 2021 08:54 Is het misschien een bijwerking van een van zijn medicijnen?
Daar heb ik ook aan gedacht maar hij heeft ze meer dan een jaar lang probleemloos geslikt.
Misschien is er iets aan de samenstelling gewijzigd, dat zou ik na kunnen vragen.
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Maag/darmproblemen

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Dat ontlastingonderzoek lijkt me een prima idee.

Paardenmest zit vol mineralen. Als zijn ontlasting normaal is zou ik denken aan veendrenkstof en na een aantal weken eventueel nog probiotica.
Als je teken niet goed/op tijd kunt vinden zou ik toch echt gaan behandelen. Dat kan met een middel met dimethicon, dat heeft een mechanische werking.
Maar als hij eerder geen reactie heeft gehad op druppels of een band zie ik daar het probleem niet van.
Gebruikersavatar
Omega
Zeer actief
Berichten: 1251
Lid geworden op: 22 jul 2005 11:48
Mijn ras(sen): Toller
Aantal honden: 2
Locatie: Terborg

Re: Maag/darmproblemen

Ongelezen bericht door Omega »

Af en aan diarree, kan ook nog giardia zijn.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
bettine
Vaste gebruiker
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 dec 2005 11:19
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 1
Locatie: Apeldoorn

Re: Maag/darmproblemen

Ongelezen bericht door bettine »


Marie-Josée schreef:Ik merk wel dat hij vaak niet lekker is als er ergens een verborgen teek zit maar dat kan de oorzaak toch niet zijn van de diarree?
Mijn hond reageert altijd met diarree op een tekenbeet, dus het zou de oorzaak kunnen zijn. Maar de mijne doet dat wel al van jongs af aan. Als dit nieuw is dan lijkt verder onderzoek me wel verstandig.


kooi
Zeer actief
Berichten: 12902
Lid geworden op: 05 mei 2012 11:12
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Re: Maag/darmproblemen

Ongelezen bericht door kooi »

Oorzaak van diarree bij mijn honden:

Eten van ganzenpoep, tumor in de milt, auto-immuun aandoening, bacterie, overeten, stress.

Oorzaak diarree bij een kat: een zeldzame parasiet: tritrichomonas.

En bij beide uiteraard de gewone maag-darm infecties of als symptoom bij andere aandoening.
Je eerste stap lijkt me een logische, misschien van te voren even telefonisch overleggen? De meeste van bovenstaande aandoening werden overigens pas duidelijk na bloedonderzoek.
Gebruikersavatar
Marie-Josée
Erelid
Berichten: 25797
Lid geworden op: 04 feb 2003 10:56
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Maag/darmproblemen

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik ga hem hoe dan ook behandelen tegen teken, het worden er nu teveel.
Giardia ruik je meestal erg goed, zijn ontlasting is bijna geurloos, wel galgeel maar dat is niet gek bij diarree.
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Maag/darmproblemen

Ongelezen bericht door Persistence »

Marie-Josée schreef: 06 mei 2021 10:59 Ik ga hem hoe dan ook behandelen tegen teken, het worden er nu teveel.
Giardia ruik je meestal erg goed, zijn ontlasting is bijna geurloos, wel galgeel maar dat is niet gek bij diarree.
Meestal wel, maar dus ook niet altijd. Laatste keer positief getest waren het gewone drollen en niet bepaald geurloos, maar ook niet die typische giardiageur.
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Maag/darmproblemen

Ongelezen bericht door Persistence »

Marie-Josée schreef: 06 mei 2021 08:43 Sancho heeft op en af diarree, eet dan ook niet en is lusteloos en net als ik met hem naar de dierenarts wil gaan is hij weer fit en alles in orde. En dan ineens is het weer terug.
Dat komen en gaan van niet willen eten en lusteloos was hier een teken van giardia trouwens.

Het kan ook wat met de alvleesklier zijn.
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Maag/darmproblemen

Ongelezen bericht door ranetje »

Persistence schreef: 06 mei 2021 14:29
Marie-Josée schreef: 06 mei 2021 08:43 Sancho heeft op en af diarree, eet dan ook niet en is lusteloos en net als ik met hem naar de dierenarts wil gaan is hij weer fit en alles in orde. En dan ineens is het weer terug.
Dat komen en gaan van niet willen eten en lusteloos was hier een teken van giardia trouwens.

Het kan ook wat met de alvleesklier zijn.
Ik zat ook al aan giardia te denken. :ok:

Maar de alvleesklier zou misschien kunnen.
Weet je precies wat voor eten hij krijgt vlak voor die grapjes weer beginnen, Marie-Josée?
Misschien kan je daar ook nog iets uit ontdekken.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: Maag/darmproblemen

Ongelezen bericht door blondie »

Teek kan volgens mij ook wel goed diarree veroorzaken.
Of er heerst een virus, dan kan ook natuurlijk.

Aki had vorige week ineens diarree en braken. Maar at wel gewoon en was levendig en actief. We hebben het even aangekeken, maar na 3 dagen was hij weer ok.

Niet omdat ik nu toevallig een dame met alvleesklieraandoening heb dat ik dit zeg :wink:
Maar ontlasting andere kleur, veel diarree en vreten van o.a. paardenpoep terwijl een hond normaliter nooit poep of dingen van straat eet zou me wel alert maken.
Ligt trouwens ook enorm veel ganzenpoep overal, zelfs Aki heeft de neiging om dat op te vreten en las dat ook ganzenpoep niet echt ok en onschuldig is.

Het kan van alles zijn, zou het even in de gaten houden nog en even afwachten. Anders toch misschien even checken voor jezelf of symptomen van pancreas/alvleesklier misschien herkenbaar zijn en daar gericht naar laten kijken?
Gebruikersavatar
Marie-Josée
Erelid
Berichten: 25797
Lid geworden op: 04 feb 2003 10:56
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Maag/darmproblemen

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Giardia was trouwens ook het eerste waar ik aan dacht, na tekenbeten dan. Maar omdat het steeds komt en gaat kon ik dat niet rijmen met teken want hij heeft er pas een paar gehad en ik pluk ze zo snel mogelijk weg.
Ik las dat furosemide ook een aanleiding kan zijn tot het ontwikkelen van pancreatitis en hij krijgt 40 mg per dag. Dat zou dan ook kunnen.
Eten is altijd hetzelfde met af en toe een hapje van ons eten, de beloningskluifjes heb ik ook al gewisseld omdat voer in welke vorm dan ook vaak aanleiding is.
Hij heeft trouwens een paar maanden geleden Ypozane gehad, dat was ik nog vergeten. En die werkt nu ook nog als het goed is.
Fijn dat jullie meedenken, zo krijg ik het plaatje zelf helderder en dat helpt de dierenarts ook om gerichter te zoeken.
kooi
Zeer actief
Berichten: 12902
Lid geworden op: 05 mei 2012 11:12
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Re: Maag/darmproblemen

Ongelezen bericht door kooi »

Marie-Josée schreef: 06 mei 2021 17:52 Giardia was trouwens ook het eerste waar ik aan dacht, na tekenbeten dan. Maar omdat het steeds komt en gaat kon ik dat niet rijmen met teken want hij heeft er pas een paar gehad en ik pluk ze zo snel mogelijk weg.
Ik las dat furosemide ook een aanleiding kan zijn tot het ontwikkelen van pancreatitis en hij krijgt 40 mg per dag. Dat zou dan ook kunnen.
Eten is altijd hetzelfde met af en toe een hapje van ons eten, de beloningskluifjes heb ik ook al gewisseld omdat voer in welke vorm dan ook vaak aanleiding is.
Hij heeft trouwens een paar maanden geleden Ypozane gehad, dat was ik nog vergeten. En die werkt nu ook nog als het goed is.
Fijn dat jullie meedenken, zo krijg ik het plaatje zelf helderder en dat helpt de dierenarts ook om gerichter te zoeken.
Het doet mij toch het meest denken aan Jorla haar auto-immuunaandoening.

Lusteloosheid, beetje slap in het fysieke, doffe vacht, de kleur van de ontlasting en het komen en gaan van de aanvallen. Was iets met de eiwitten en de lever.
En dat is toen behandeld met Moderin.

Bij mijn eerste berner was het het enige symptoom van de tumor op haar milt. Toch wel ernstige zaken.
Gebruikersavatar
HillieS
Zeer actief
Berichten: 22553
Lid geworden op: 15 sep 2010 10:46
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Aantal honden: 2

Re: Maag/darmproblemen

Ongelezen bericht door HillieS »

Misschien de komende tijd een dagboekje bijhouden wat hij eet (en evt van de straat eet) en hoe z'n ontlasting is, of hij vrolijk is etc. Misschien dat je dan een beter patroon ziet?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marie-Josée
Erelid
Berichten: 25797
Lid geworden op: 04 feb 2003 10:56
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Maag/darmproblemen

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Dat bijhouden ga ik zeker doen al heb ik niet het gevoel dat het aan het voer ligt.En inderdaad, je ziet het aan zijn hele uiterlijk, beetje misselijk, wat mismoedig kijken, doffe vacht, echt zielig om te zien...en dan ineens is hij weer de jonge god.
Ik heb al contact opgenomen bij het echocentrum dat hem de medicatie heeft voorgeschreven. Ik heb met haar een heel prettig contact gehouden en heb daar meer steun aan gehad dan aan de dierenartsen, hoe goed die ook zijn.
Gebruikersavatar
Marie-Josée
Erelid
Berichten: 25797
Lid geworden op: 04 feb 2003 10:56
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Maag/darmproblemen

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Volgens het echocentrum kan het niet aan de medicatie liggen dus dat kan ik al uitsluiten en wat meer is, ik kan hem die met een gerust hart
blijven geven.
De ontlasting is weer normaal, de eetlust nog lang niet.
Gebruikersavatar
HillieS
Zeer actief
Berichten: 22553
Lid geworden op: 15 sep 2010 10:46
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Aantal honden: 2

Re: Maag/darmproblemen

Ongelezen bericht door HillieS »

Marie-Josée schreef: 08 mei 2021 11:26 Volgens het echocentrum kan het niet aan de medicatie liggen dus dat kan ik al uitsluiten en wat meer is, ik kan hem die met een gerust hart
blijven geven.
De ontlasting is weer normaal, de eetlust nog lang niet.
Fijn dat het niet aan de medicatie kan liggen, aan de andere kant weet je het nu nog niet natuurlijk.

Dat opschrijven heeft voor mij bij Jamie geholpen op welke vleessoorten hij wel of geen aanval kreeg. Dus bij ons hielp het. Hopelijk heb je snel meer duidelijkheid!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marie-Josée
Erelid
Berichten: 25797
Lid geworden op: 04 feb 2003 10:56
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Maag/darmproblemen

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Inmiddels is Sancho, na overleg met de dierenarts, grondig nagekeken. Naast zijn uiteraard nog stevige hartruis is er weinig vreemds te vinden, maar zijn nierwaarden zijn wel achteruit aan het gaan. Dat kan de leeftijd zijn, al is 10 jaar voor een Hava nog niet oud, of in theorie de bijwerking van de hoge dosering Furosemide.Dinsdag heb ik een afspraak voor een echo van nieren en de rest.
Intussen blijft het doorsukkelen met de ene dag wat steviger ontlasting en de andere dag weer drab. De eerst ontlasting is zoals bij veel honden nog redelijk stevig maar daarna is het heel dun. Zijn eetlust is minimaal en hij is 2 kilo afgevallen. Zijn energie is navenant en zijn vacht is ook doffer aan het worden.
Het enige wat hij goed eet is een gekookt ei maar dat durf ik hem nu niet te geven.
Ik moet me maar eens gaan verdiepen in het verschil tussen hoogwaardige en gewone eiwitten.
Wat ik wel jammer vind is de omweg die in mijn ogen gemaakt wordt, ik heb nog aangedrongen op ontlastingonderzoek om mee te beginnen maar uitgebreid bloedonderzoek en die echo moesten eerst.Het is wel goed dat het een keer gebeurt maar bij een darmprobleem zou ik denk ik eerst naar de darmen kijken en dan pas alles uit de kast trekken.
Bovendien weten we nog steeds helemaal niets meer.
Wordt vervolgd...
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Maag/darmproblemen

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

als hij aan de slappe is zal hij misschien ook de medicatie wat minder opnemen op dat moment.. hopelijk komen er wat antwoorden.. over de directe oorzaak
Gebruikersavatar
Marie-Josée
Erelid
Berichten: 25797
Lid geworden op: 04 feb 2003 10:56
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Maag/darmproblemen

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

S@ndr@ schreef: 13 mei 2021 08:40 als hij aan de slappe is zal hij misschien ook de medicatie wat minder opnemen op dat moment.
Ja dat is waar!
Heavy schreef: 13 mei 2021 08:44 Maar je weet nu toch wel dat zijn nieren achteruit aan het gaan zijn? En daar horen ook problemen met de ontlasting zoals jij omschrijft bij . Ook de verminderde eetlust,doffe vacht,afvallen ,meer slapen enz
Ja aan nierproblemen heb ik al eerder gedacht ( onze heidewachtel had dat probleem namelijk) maar volgens de dierenarts was het bloedbeeld niet zo ernstig, kon gewoon de leeftijd zijn maar daarom dus wel die echo.
Ik hoop dat het dat niet is en dat het "gewoon"een darmontsteking blijkt te zijn maar als ik naar het hele plaatje kijk ben ik er toch bang voor.
De medicatie heeft hij hard nodig dus daar kunnen we niets aan bijstellen.
Gebruikersavatar
Marie-Josée
Erelid
Berichten: 25797
Lid geworden op: 04 feb 2003 10:56
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Maag/darmproblemen

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Weet iemand misschien wat ik hem in die tussentijd kan geven om hem aan het eten te krijgen zonder dat hij misselijk wordt?
Mellow schreef: 13 mei 2021 09:00
Marie-Josée schreef: 13 mei 2021 08:37 *knip*
Wat ik wel jammer vind is de omweg die in mijn ogen gemaakt wordt, ik heb nog aangedrongen op ontlastingonderzoek om mee te beginnen maar uitgebreid bloedonderzoek en die echo moesten eerst.*knip*
Sterkte met Sancho :roos:
Ik snap alleen dit niet.
Als ik eerst een ontlastingonderzoek wil dan gebeurt dat ook.
Echt niet dat mijn dierenarts dan eerst wat anders gaat doen :schrik:
Ik laat me nog te makkelijk overhalen denk ik. Tenslotte ga ik naar die dierenarts om raad.
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Maag/darmproblemen

Ongelezen bericht door crutz »

Krijgt hij een maagbeschermer bij alle medicatie die hij krijgt?

Nierfunctie was afgenomen schrijf je, is dat te verwachten obv de medicatie? Krijgt hij evt nierdieet? Slecht eten/geen eetlust hoort namelijk wel bij nierfalen. Geen idee of dan de ontlasting ook afwijkend is.
Gebruikersavatar
Marie-Josée
Erelid
Berichten: 25797
Lid geworden op: 04 feb 2003 10:56
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Maag/darmproblemen

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

In theorie kan de furosemide het kaliumgehalte verstoren maar kalium was nog goed.
Van de cardalis en vetmedin is dat niet bekend.
Hij heeft verder nog Ypozane gehad vanwege de vergrote prostaat, die is nu goed. Maar toen had hij al klachten, vandaar dat ik dat heb laten nakijken. De Ypozane heeft dus niet geholpen.
Hij heeft nu geen medicatie meegekregen maar misschien kan ik daar even een belletje aan wagen want vanmorgen braakte hij enkel nog slijm, zo leeg is zijn maagje nu.
Ik denk nu alle kanten op uit onrust; bij de vochtafdrijvers zou hij eigenlijk veel moeten drinken maar hij dronk altijd al heel weinig,Nooit uit een bak, enkel buiten bij het watervalletje. Als we ergens op bezoek zijn drinkt hij gewoon niet.
Ik ga straks wat kip koken ( niet teveel eiwitten?) want de boterham die de dierenarts voorstelde kan ik wel vergeten :mrgreen:
En misschien wat tonijn.
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Maag/darmproblemen

Ongelezen bericht door ranetje »

Marie-Josée schreef: 13 mei 2021 08:37 *knip*
Wat ik wel jammer vind is de omweg die in mijn ogen gemaakt wordt, ik heb nog aangedrongen op ontlastingonderzoek om mee te beginnen maar uitgebreid bloedonderzoek en die echo moesten eerst.*knip*
Niks mis met bloedonderzoek, maar ik zou als ik jou was gewoon een potje of zakje met ontlasting inleveren en zeggen dat je dat nagekeken wilt hebben.
Een paar kleine potjes van verschillende momenten ontlasting.
Je hoeft niet te vragen om onderzoek.
Je kunt ook zeggen dat je dat wilt.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
HillieS
Zeer actief
Berichten: 22553
Lid geworden op: 15 sep 2010 10:46
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Aantal honden: 2

Re: Maag/darmproblemen

Ongelezen bericht door HillieS »

ranetje schreef: 13 mei 2021 11:32
Marie-Josée schreef: 13 mei 2021 08:37 *knip*
Wat ik wel jammer vind is de omweg die in mijn ogen gemaakt wordt, ik heb nog aangedrongen op ontlastingonderzoek om mee te beginnen maar uitgebreid bloedonderzoek en die echo moesten eerst.*knip*
Niks mis met bloedonderzoek, maar ik zou als ik jou was gewoon een potje of zakje met ontlasting inleveren en zeggen dat je dat nagekeken wilt hebben.
Een paar kleine potjes van verschillende momenten ontlasting.
Je hoeft niet te vragen om onderzoek.
Je kunt ook zeggen dat je dat wilt.
Dat inderdaad.
Ik hoop dat je snel duidelijk hebt wat er aan de hand is
Afbeelding
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Maag/darmproblemen

Ongelezen bericht door Persistence »

Via Het Woud kun je zelf ook ontlasting insturen voor een giardiatest.
Gebruikersavatar
Marie-Josée
Erelid
Berichten: 25797
Lid geworden op: 04 feb 2003 10:56
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Maag/darmproblemen

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik heb gevraagd of er tot dinsdag niet zolang iets gedaan kan worden aan de misselijkheid en nu is de echo verzet en mogen we vanmiddag al komen.Daar ben ik erg blij om want ik maak me echt heel erg ongerust.
Gisteren was hij zo mat, hij sliep alleen nog maar. Vanmorgen bleef hij boven liggen slapen, iets wat hij de laatste tijd ook vaker doet.
Zijn levendigheid was helemaal weg.
Maar dat zul je dan net zien, nu is hij weer vrolijk. Gelukkig maar.
Volgens mij heeft hij ook een slechte kies, er zit een ontsteking op het tandvlees en hij stinkt uit zijn bekje. Punt is dat hij eigenlijk geen roesje meer mag hebben.
Persistence schreef: 13 mei 2021 17:37 Via Het Woud kun je zelf ook ontlasting insturen voor een giardiatest.
Goede tip! Maar ik denk dat ze het hier ook wel zullen doen als ik wat meer aandring. Ik ben niet altijd flink genoeg.
Gebruikersavatar
HillieS
Zeer actief
Berichten: 22553
Lid geworden op: 15 sep 2010 10:46
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Aantal honden: 2

Re: Maag/darmproblemen

Ongelezen bericht door HillieS »

Marie-Josée schreef: 14 mei 2021 09:28 Ik heb gevraagd of er tot dinsdag niet zolang iets gedaan kan worden aan de misselijkheid en nu is de echo verzet en mogen we vanmiddag al komen.Daar ben ik erg blij om want ik maak me echt heel erg ongerust.
Gisteren was hij zo mat, hij sliep alleen nog maar. Vanmorgen bleef hij boven liggen slapen, iets wat hij de laatste tijd ook vaker doet.
Zijn levendigheid was helemaal weg.
Maar dat zul je dan net zien, nu is hij weer vrolijk. Gelukkig maar.
Volgens mij heeft hij ook een slechte kies, er zit een ontsteking op het tandvlees en hij stinkt uit zijn bekje. Punt is dat hij eigenlijk geen roesje meer mag hebben.
Persistence schreef: 13 mei 2021 17:37 Via Het Woud kun je zelf ook ontlasting insturen voor een giardiatest.
Goede tip! Maar ik denk dat ze het hier ook wel zullen doen als ik wat meer aandring. Ik ben niet altijd flink genoeg.
Neem vanmiddag gewoon wat ontlasting van hem mee naar de afspraak.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Yeufke
Zeer actief
Berichten: 4877
Lid geworden op: 28 jul 2012 18:45
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Maag/darmproblemen

Ongelezen bericht door Yeufke »

Succes vanmiddag. Onzekerheid is vreselijk.
Afbeelding
Polly 22 jan 2007 - 15 mei 2018 ❤️
Yessie 28 april 2010 -13 juli 2020
slaap zacht lieve meid
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Maag/darmproblemen

Ongelezen bericht door ranetje »

Marie-Josée schreef:Volgens mij heeft hij ook een slechte kies, er zit een ontsteking op het tandvlees en hij stinkt uit zijn bekje. Punt is dat hij eigenlijk geen roesje meer mag hebben.
Misschien zit daar een splintertje o.i.d. en hoeft er niks met een roesje.
Het kan wel mede oorzaak zijn van mindere conditie.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”