Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Keetje is ziek, weer thuis!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Miezemuis
Zeer actief
Berichten: 5113
Lid geworden op: 01 mei 2011 12:36
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2
Locatie: Nuenen

Re: Keetje is ziek, weer thuis!

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Nee het is idd eenzijdig voer. Je mag het niet langer dan 10 weken geven en er is ook bij bloedprikken opgelet dat ze nu geen tekorten heeft. Na 2 weken volledig op dit dieet moet ik terug een dan gaan ze er bij voldoende vooruitgang, mineralen en dat soort dingen bijgeven.

Waarom ze niet gekozen hebben voor een sonde maar voor frolic weet ik niet. Want sonde was zeker ook een optie. Gebrek aan tijd geloof ik niet want ze hebben echt heel veel tijd en aandacht aan haar besteed.

Ik heb btw geitenvlees gevonden. Staat nu te stinken in de slowcooker. Over 8 uur heb ik "heerlijke" geiten stoof.
Afbeelding
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Keetje is ziek, weer thuis!

Ongelezen bericht door ranetje »

Miezemuis schreef: 09 apr 2021 15:46 Nee het is idd eenzijdig voer. Je mag het niet langer dan 10 weken geven en er is ook bij bloedprikken opgelet dat ze nu geen tekorten heeft. Na 2 weken volledig op dit dieet moet ik terug een dan gaan ze er bij voldoende vooruitgang, mineralen en dat soort dingen bijgeven.

Waarom ze niet gekozen hebben voor een sonde maar voor frolic weet ik niet. Want sonde was zeker ook een optie. Gebrek aan tijd geloof ik niet want ze hebben echt heel veel tijd en aandacht aan haar besteed.

Ik heb btw geitenvlees gevonden. Staat nu te stinken in de slowcooker. Over 8 uur heb ik "heerlijke" geiten stoof.
Duidelijk :ok:

Fijn dat je geit hebt gevonden.
Kan je die slowcooker niet buiten zetten? :tongue:
Of krijg je dan de hele buurt over je heen :lol1:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
jome
Zeer actief
Berichten: 1027
Lid geworden op: 22 feb 2014 10:51
Mijn ras(sen): Labrador

Re: Keetje is ziek, weer thuis!

Ongelezen bericht door jome »

Wat fijn dat ze weer thuis is, op naar een goed herstel!
Gebruikersavatar
Miezemuis
Zeer actief
Berichten: 5113
Lid geworden op: 01 mei 2011 12:36
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2
Locatie: Nuenen

Re: Keetje is ziek, weer thuis!

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Nou de geit is wel een succes. Keetje heeft niet alle zoete aardappel opgegeten maar wel bijna alles en gisteren heeft ze zelfs haar bak ( waar alleen een beetje geit in zat) uitgelikt. Dat heeft ze nog nooit gedaan. Lizzie is wel een beetje sip. Die vindt het super oneerlijk dat keetje zoiets lekkers krijgt en weigert nu haar eten. Jammer dame :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Keetje is ziek, weer thuis!

Ongelezen bericht door ranetje »

Mooi dat de geit een succes is! :D
Ik vind het wel zielig hoor voor Lizzie.
Zulke lekker luchten en dan niks mogen proeven :jank:
Geef haar wat van het kookvocht bij haar eten :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
jome
Zeer actief
Berichten: 1027
Lid geworden op: 22 feb 2014 10:51
Mijn ras(sen): Labrador

Re: Keetje is ziek, weer thuis!

Ongelezen bericht door jome »

Hoe gaat het ermee?
Is het nog helder geworden wat er aan de hand was?
Gebruikersavatar
Miezemuis
Zeer actief
Berichten: 5113
Lid geworden op: 01 mei 2011 12:36
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2
Locatie: Nuenen

Re: Keetje is ziek, weer thuis!

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Nou het is een tijdje nog niet zo best gegaan. Ze heeft de eerste 2 weken nog ontzettend weinig energie gehad. Wilde niet spelen, en niet rennen. Heel langzaam kreeg ze steeds een beetje meer energie. Stukje rennen, 1 spelbuiging naar Lizzie, eerste keer dan ze aan de riem trok, het is allemaal zwaar bevochten. Maar ze werd steeds meer zichzelf en nu is ze de wervelvind die ik kende.
De geit eet ze heel goed. Ze krijgt nu 500 gr per dag en 85 gram ongekookte rijst ( dat is bijna 230gr gekookt) en dat gaat ook allemaal op. Ze komt heel langzaam aan, en dat is nog wel een zorg. Zeker omdat haar ontlasting ook nog steeds niet fantastisch is. Utrecht stelt voor om een coloscopie te doen als ze niet voldoende aankomt. Ik wil dat op zich wel doen maar haar probleem was in eerste instantie vooral de koorts en de lusteloosheid. Dat is nu weg. We zijn ondertussen 3000 armer maar er is nog steeds niets gevonden ( en dan heb ik het nog niet over de 65,- aan geit die ze nu wekelijks eet. Over 2 weken moet ik weer terug, dus dan zien we wel weer.
Afbeelding
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Keetje is ziek, weer thuis!

Ongelezen bericht door ranetje »

In ieder geval fijn dat ze zichzelf weer is :ok:

Wat moet je voorbereiden voor een scopie?
Als de darmen daarvoor schoon moeten zijn zou ik daar wel een beetje over twijfelen op dit moment.
Juist nu ze weer zo fit lijkt.

Misschien een gekke vraag, maar ik kan me niets voorstellen bij ongekookte rijst.
Wat is het doel daarvan?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
Miezemuis
Zeer actief
Berichten: 5113
Lid geworden op: 01 mei 2011 12:36
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2
Locatie: Nuenen

Re: Keetje is ziek, weer thuis!

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Hahaha dat heb ik er inderdaad suf neergezet. Ze krijgt wel gekookte rijst ( zelfs bijna kapotgekookte rijst), maar ik moet de hoeveelheid ongekookt afwegen.

Ik weet niet wat er met een scopie moet gebeuren, maar ik heb ook al gezegd dat ik haar niet 'voor de zekerheid' nuchter meeneem. Het is voor mij een uur en een kwartier rijden enkele reis, dan zou ze dis pas ver in de middag haar eerste maaltijd krijgen. Ik kom liever terug voor een onderzoek dan haar voor de zekerheid niks geven.
Laatst gewijzigd door Miezemuis op 06 mei 2021 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
GoldenGizmo
Zeer actief
Berichten: 2054
Lid geworden op: 07 nov 2014 15:23
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1

Re: Keetje is ziek, weer thuis!

Ongelezen bericht door GoldenGizmo »

ranetje schreef: 06 mei 2021 15:23 In ieder geval fijn dat ze zichzelf weer is :ok:

Wat moet je voorbereiden voor een scopie?
Als de darmen daarvoor schoon moeten zijn zou ik daar wel een beetje over twijfelen op dit moment.
Juist nu ze weer zo fit lijkt.

Misschien een gekke vraag, maar ik kan me niets voorstellen bij ongekookte rijst.
Wat is het doel daarvan?
Ik ging er eigenlijk vanuit dat ze de rijst afweegt voor het koken, en die daarna kookt?
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Keetje is ziek, weer thuis!

Ongelezen bericht door ranetje »

Miezemuis schreef: 06 mei 2021 16:37 Hahaha dat heb ik er inderdaad suf neergezet. Ze krijgt wel gekookte rijst ( zelfs bijna kapotgekookte rijst), maar ik moet de hoeveelheid ongekookt afwegen.

Ik weet niet wat er met een scopie moet gebeuren, maar ik heb ook al gezegd dat ik haar niet 'voor de zekerheid' nuchter meeneem. Het is voor mij een uur en een kwartier rijden enkele reis, dan zou ze dis pas ver in de middag haar eerste maaltijd krijgen. Ik kom liever terug voor een onderzoek dan haar voor de zekerheid niks geven.
Gesnapt :ok:
Vraag ook maar wat ze verwachten van die scopie en of de darmen schoon moeten zijn (en hoe dan) voor je beslissingen neemt.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
Miezemuis
Zeer actief
Berichten: 5113
Lid geworden op: 01 mei 2011 12:36
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2
Locatie: Nuenen

Re: Keetje is ziek, weer thuis!

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Ze heeft een verdikte darmwand. Daar hebben ze gezien op de echo. Dat kan door parasieten (maar die zijn niet gevonden) door een ontsteking ( door bijvoorbeeld voedselallergie of IBD) of door kanker ( kan niet uitgesloten worden maar is gezien Keetjes leeftijd niet waarschijnlijk). Met die scopie nemen ze meteen een biopt om te kijken waarom de darmwand verdikt is. Of de darmen schoon moeten zijn vind ik wel en goede vraag en neem ik zeker mee
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marie-Josée
Erelid
Berichten: 25797
Lid geworden op: 04 feb 2003 10:56
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Keetje is ziek, weer thuis!

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Wat lastig en onrustig als je niet weet wat nu precies de oorzaak is.
Gebruikersavatar
Miezemuis
Zeer actief
Berichten: 5113
Lid geworden op: 01 mei 2011 12:36
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2
Locatie: Nuenen

Re: Keetje is ziek, weer thuis!

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Nanna schreef: 07 mei 2021 10:56 En stel dan dat de darmwand verdikt is. Wat valt daar dan aan te doen?
De darmwand is sowieso verdikt, dat is te zien op de echo. Wat er Ann te doen is hangt af van de oorzaak. Vaak zit de oplossing wil in het voer. Dus ik wacht nog maar ff af.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marie-Josée
Erelid
Berichten: 25797
Lid geworden op: 04 feb 2003 10:56
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Keetje is ziek, weer thuis!

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Bij Sancho was een deel van de maagwand verdikt, de DA dacht dat het door het ureum kwam wat bij teveel afgevoerd wordt naar de maag.
Gebruikersavatar
Miezemuis
Zeer actief
Berichten: 5113
Lid geworden op: 01 mei 2011 12:36
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2
Locatie: Nuenen

Re: Keetje is ziek, weer thuis!

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Keetje was afgelopen vrijdag op haar oude gewicht :cheer: . Ze is nog steeds wel een kilo of 2,5 te licht, maar 19.3 klinkt toch al weer fijn. Ze werd prompt loops . Dat lijkt me ook een goed teken want ze had al 2 maanden geleden loops moeten worden maar dat gebeurde dus niet, mss ivm haar gewicht.

Ik moet stoppen met de rijst ivm haar ontlasting. Ik moet nu toch weer zoete aardappel proberen. Soms kunnen honden rijst niet zo goed verteren. Ik ben nu langzaam over aan het stappen. Ze eet de aardappel wel maar toch wat minder fanatiek dan de rijst dus we zullen zien. Als dit goed gaat mag ik paard gaan bijgeven. En dan krijgt ze ook vitamine/mineralen en foliumzuur. Een scopie is nu niet perse nodig. Ze is fit, komt aan, eet goed alleen ontlasting is nog mwa. Dat kan dus door de rijst komen, en helpt het stoppen met de rijst niet dan mag ze een probiotica.

Al met al gaat het dus best lekker ( dit durfde ik heel lang niet te zeggen en ik klop nog steeds af)
Afbeelding
Alfilillo
Zeer actief
Berichten: 4978
Lid geworden op: 01 aug 2016 11:48
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2
Locatie: Sant Pere de Ribes (Barcelona)

Re: Keetje is ziek, weer thuis!

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Wat een fijn nieuws!
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Keetje is ziek, weer thuis!

Ongelezen bericht door ranetje »

Mooie update :ok: :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
Fabiola17
Zeer actief
Berichten: 6344
Lid geworden op: 08 jul 2011 20:55
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix
Aantal honden: 2
Locatie: Groningen

Re: Keetje is ziek, weer thuis!

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Fijn!
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: Keetje is ziek, weer thuis!

Ongelezen bericht door DeDiana »

Wat een opluchting, super! :ok: Ik snap heel goed dat je nog niet durfde te juichen, omdat het toch niet helemaal duidelijk is geworden wat haar nou zo ziek heeft gemaakt. Maar fijn dat het nu met de aangepaste voeding veel beter gaat :D
Gebruikersavatar
Tineke
Zeer actief
Berichten: 13997
Lid geworden op: 10 jan 2014 15:21
Aantal honden: 3

Re: Keetje is ziek, weer thuis!

Ongelezen bericht door Tineke »

Fijne update :ok:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Gebruikersavatar
Miezemuis
Zeer actief
Berichten: 5113
Lid geworden op: 01 mei 2011 12:36
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2
Locatie: Nuenen

Re: Keetje is ziek, weer thuis!

Ongelezen bericht door Miezemuis »

DeDiana schreef: 26 mei 2021 19:41 Wat een opluchting, super! :ok: Ik snap heel goed dat je nog niet durfde te juichen, omdat het toch niet helemaal duidelijk is geworden wat haar nou zo ziek heeft gemaakt. Maar fijn dat het nu met de aangepaste voeding veel beter gaat :D
Ja dát is het inderdaad. Ze is binnenstebuiten gekeerd, maar geen diagnose. Ik mag haar morgen weer wegen en hoop dat ze weer goed is aangekomen dan heeft ze iig, mocht het ooit terugkomen ( klopt af), iets bij te zetten.
Nanna schreef: 27 mei 2021 10:00 Gelukkig, dan was alle gedoe en moeite in ieder geval niet voor niets👍🏻
Nee inderdaad. Het kost wel wat moeite. En heeft natuurlijk ook een rib uit mijn lijf gekost, maar als het dan beter gaat is het alle moeite wel waard.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Miezemuis
Zeer actief
Berichten: 5113
Lid geworden op: 01 mei 2011 12:36
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2
Locatie: Nuenen

Re: Keetje is ziek, weer thuis!

Ongelezen bericht door Miezemuis »

En verder bedankt iedereen voor het meeleven. Heel lief.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Miezemuis
Zeer actief
Berichten: 5113
Lid geworden op: 01 mei 2011 12:36
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2
Locatie: Nuenen

Re: Keetje is ziek, weer thuis!

Ongelezen bericht door Miezemuis »

En verder bedankt iedereen voor het meeleven. Heel lief.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”