Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

beetje dringend/vaccinatiie tegen leptospirose

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: beetje dringend/vaccinatiie tegen leptospirose

Ongelezen bericht door crutz »

sirene schreef:
crutz schreef: 19 mar 2021 15:47 reu, de pup waren van 10 maart 2018 en op 26 mei 2018 is hij na 2 dagen opname (zaterdagmiddag tm maandagochtend) overleden, het was die week daarvoor bloedheet, dus toen hij vrijdagavond wat lusteloos was en niet wilde eten gingen er niet direct alarmbellen rinkelen
zaterdagochtend was hij nog steeds niet de oude en het zinde me eigenlijk niet echt, dus de dierenarts gebeld dat ik er aan kwam
30 minuten later was ik bij de dierenarts (onderweg naar de training was ik gestopt omdat het me niet zinde) en waar hij toen ik belde alleen nog maar lusteloos was waren op dat moment alle slijmvliezen en huid al knal geel, in een half uur tijd dus

wat Utrecht terugkoppelde is dat het serovar niet vastgesteld kon worden doordat er AB gegeven was, dan hadden we voor de AB bloed af moeten nemen
Hmm, vreemd. Het is niet in onmogelijk maar juist als het zo heet is en in die zomermaanden komen besmettingen nauwelijks voor. De piek is echt sept-okt-nov.
Het blijft heel triest en ik snap dat je het nooit meer mee wil maken. Ik zou in dit geval juist bang zijn dat door de enting (het immuunsysteem krijgt een enorme tik op dat moment om aan het werk te gaan) hij de besmetting niet zelf kon oplossen.
Is de besmetting met een PCR test vastgesteld?

De besmetting is in Utrecht tijdens de sectie vastgesteld.
Mijn honden hebben nooit last van de enting dus daar geen angst voor. Umi heeft hem ook tot het laatste jaar gehad
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: beetje dringend/vaccinatiie tegen leptospirose

Ongelezen bericht door sirene »

ranetje schreef: 19 mar 2021 16:14
sirene schreef: 19 mar 2021 16:11
ranetje schreef: 19 mar 2021 16:08
crutz schreef: 19 mar 2021 15:52 overigen was het advies om in de toekomst jonger voor lepto te vaccineren (6 weken) en ik denk dat als ik nog een nest had gehad op dat adres dat ik dat ook gedaan had. Het heeft zeg maar best indruk gemaakt
Was het een van de 4 lepto's waartegen geënt was?
Dat weten ze niet. Dat hoor je helemaal nooit.
Zouden ze het wel kunnen weten?
Want in dat geval vind ik dat wel een manco
Het kan zeker wel maar het schijnt heel lastig te zijn. Sowieso moet je bloed en urine afnemen voordat je gaat behandelen maar dat lijkt niet zo moeilijk. Ik heb wel eens gelezen waarom het zo lastig is maar ik kan het je zo niet vertellen. Het kan zeker, in deze zwitserse studie hadden ze de serovars bepaald: https://www.mdpi.com/1660-4601/11/7/7242
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: beetje dringend/vaccinatiie tegen leptospirose

Ongelezen bericht door ranetje »

@sirene
Dank je wel :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: beetje dringend/vaccinatiie tegen leptospirose

Ongelezen bericht door sirene »

crutz schreef: 19 mar 2021 16:20 De besmetting is in Utrecht tijdens de sectie vastgesteld.
Mijn honden hebben nooit last van de enting dus daar geen angst voor. Umi heeft hem ook tot het laatste jaar gehad
ik bedoel ook niet dat hij last van de enting zou hebben. Meer dat zijn lijf het druk had met reageren op de enting, wat juist goed en de bedoeling is, en dat daar ook nog eens een besmetting bij is gekomen (ervoor al ws vanwege de incubatietijd).
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”