Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Knobbels bij tepels.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
kayleigh*
Zeer actief
Berichten: 8647
Lid geworden op: 29 apr 2008 12:28
Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder
Aantal honden: 2

Knobbels bij tepels.

Ongelezen bericht door kayleigh* »

Het is geconstateerd door de dierenarts, maar wil er toch ook even een open kijk op hebben.

Het gaat om Kira die toch al enige tijd wat loopt te kwakkelen met van alles waar nu dus ook bulten bij zijn gekomen.
Kira word a.s. maart 10 jaar. Heeft al bijna 3 jaar last van haar spondylose, maar wat nu goed gaat met pijnstillers (novacam) en af en toe een anabolen injectie.
Loopt nu al 2 weken te rotzooien met een oor, waarvoor ze nu de 2e keer een pipetje heeft gekregen die 3 weken werkt. Is het hierna nog niet over gaan ze een kweekje maken.

Afgelopen woensdag toen we bij de dierenarts waren voor het 2e pipetje heb ik ook naar een bultje laten kijken wat gelukkig een vetbultje bleek te zijn. Dierenarts zelf heeft alleen een grote onder de buik bij de tepels gevonden. Het is geen ronde gladde bal. Het lijkt op allemaal kleine knikkers bij elkaar die een geheel vormen. Kan goedaardig zijn kan kwaadaardig zijn, maar dierenarts zelf zegt als je het weghaalt kan het weer terug komen, het kan uitgezaaid zijn etc. Ik neig naar niet helpen zolang de goede momenten blijven overheersen, want hoe gaat ze uit de narcose komen, de nazorg ivm al weinig bespiering aan de achterkant etc.

Nu gaat toch de twijfel opspelen om toch een foto te laten maken hoe het ervoor staat. Voor het zelfde geldt is het echt alleen die bult en laten we die weghalen en gaat ze nog fluitend 4 jaar mee met de ongemakjes. Is het wel uitgezaaid, ja dan weet je dat ook en stel je je er ook op in dat het waarschijnlijk niet heel lang meer gaat duren.

Als het klaar is, is het ook klaar. Daar is mijn dierenarts ook eerlijk in. Wil niet onnodig lang laten rekken/lijden voor mezelf, maar een heldere kijk hierop is wel fijn.
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
Gebruikersavatar
annnie
Zeer actief
Berichten: 1904
Lid geworden op: 24 okt 2007 14:39
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
Aantal honden: 2

Re: Knobbels bij tepels.

Ongelezen bericht door annnie »

Lastig hoor, als het goedaardig is zou ik ook twijfelen over operatie ivm de redenen die je noemt. Dan is de tumor weg, maar gaat ze misschien wel hard achteruit ivm haar spieren. Het zou er voor mij ook wel afhangen van hoe vlug het groeit en of ze er last van heeft.
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Knobbels bij tepels.

Ongelezen bericht door ranetje »

Is er vanwege het "kwakkelen" al eens een bloedonderzoek gedaan?
Daar zou je mogelijk al wat uit kunnen halen.

Een al kwakkelend hond zo'n operatie laten ondergaan, daar zou ik ook flink over na moeten denken.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
kayleigh*
Zeer actief
Berichten: 8647
Lid geworden op: 29 apr 2008 12:28
Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder
Aantal honden: 2

Re: Knobbels bij tepels.

Ongelezen bericht door kayleigh* »

ranetje schreef: 19 dec 2020 11:59 Is er vanwege het "kwakkelen" al eens een bloedonderzoek gedaan?
Daar zou je mogelijk al wat uit kunnen halen.

Een al kwakkelend hond zo'n operatie laten ondergaan, daar zou ik ook flink over na moeten denken.
Ja, nouja kwakkelen is ook een groot woord. Vanaf jongs af aan is ze al niet de gezondste. Veel last van allergieën, waarvoor ze ook al jaren word behandelt.
Terugkerende bult op haar poot die komt en gaat. Is ook al aangeprikt en was niet iets kwaadaardigs. Bloedonderzoek laatste keer met haar bloedoor was nog allemaal goed, maar zou ik misschien wel weer een keer kunnen laten checken.

Het is niet dat hier een doodzieke hond rondloopt die geen zin meer heeft in het leven hoor, absoluut niet. Maar of het toch komt door het ouder worden of dat er meer speelt in de buik vallen sommige dingetjes wel op een plek. Waar het voorheen een hond was van weinig contact liggen, ligt ze nu constant bij je op de bank onder een dekentje (koud?), ligt ze 's nachts op bed ipv altijd ernaast (ook koud?).
Heeft af en toe iets waardoor het lijkt dat ze in een andere wereld is. Wel wakker maar gewoon afwezig, niet te bereiken. En soms kijkt ze ook wel triest uit haar ogen.

Daarentegen heeft ze ook nog genoeg momenten waarop ze Minou uitdaagt om te spelen op haar manier. Haalt ze rustig de hele speelgoed mand leeg om je uit te dagen en speeltjes te slopen. En ze blijft nog steeds rennen voor haar eten. Zodra ze dat niet meer doet dan gaat het fout. :LOL:
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
Gebruikersavatar
kayleigh*
Zeer actief
Berichten: 8647
Lid geworden op: 29 apr 2008 12:28
Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder
Aantal honden: 2

Re: Knobbels bij tepels.

Ongelezen bericht door kayleigh* »

Boutje schreef: 19 dec 2020 13:01 Bloedonderzoek en misschien een biopsie? Of een foto van de longen?
Al zegt dit ook lang niet alles... Jinn haar longfoto was voor de operatie zuiver, Jinn was fit en leek gezond, bloed was ook oke en de tumor bleek toch zeer kwaadaardig te zijn en heel snel terug te komen.
Had ik het geweten had ik haar niet laten opereren, maar je weet het dus niet he...

Maar gezien ze voor de rest al kwakkelt zou ik zelf geneigd zijn om gewoon af te wachten en symptomen te behandelen als die er komen.
Ja, het topic over Jinn heb ik inderdaad gelezen en daardoor ook de twijfels. Waar doe je goed aan. Maar denk dat ik toch binnenkort sowieso de foto maar ga laten maken en aan de hand daarvan een volgende beslissing ga nemen.
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
Gebruikersavatar
Lunatic
Zeer actief
Berichten: 8931
Lid geworden op: 17 jan 2011 18:53
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Re: Knobbels bij tepels.

Ongelezen bericht door Lunatic »

kayleigh* schreef: 19 dec 2020 13:13
Boutje schreef: 19 dec 2020 13:01 Bloedonderzoek en misschien een biopsie? Of een foto van de longen?
Al zegt dit ook lang niet alles... Jinn haar longfoto was voor de operatie zuiver, Jinn was fit en leek gezond, bloed was ook oke en de tumor bleek toch zeer kwaadaardig te zijn en heel snel terug te komen.
Had ik het geweten had ik haar niet laten opereren, maar je weet het dus niet he...

Maar gezien ze voor de rest al kwakkelt zou ik zelf geneigd zijn om gewoon af te wachten en symptomen te behandelen als die er komen.
Ja, het topic over Jinn heb ik inderdaad gelezen en daardoor ook de twijfels. Waar doe je goed aan. Maar denk dat ik toch binnenkort sowieso de foto maar ga laten maken en aan de hand daarvan een volgende beslissing ga nemen.
Als je wil weten of het kwaadaardig is of een onschuldige bult, zal je hem toch aan moeten laten prikken (biopt) Op foto’s kunnen ze dat echt niet zien, het enige wat ze op een foto kunnen zien is of ze bijv uitzaaiingen heeft in de longen, maar die foto word evengoed gemaakt voor er geopereerd wordt.

Bij Zinzi was het helaas kwaadaardig en is er volgens de patholoog niet voldoende weggehaald :(: het is nu dus afwachten wanneer het zich weer laat zien zeg maar....geleende tijd dus, maar wel tijd waar we enorm van genieten :I:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Gebruikersavatar
kayleigh*
Zeer actief
Berichten: 8647
Lid geworden op: 29 apr 2008 12:28
Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder
Aantal honden: 2

Re: Knobbels bij tepels.

Ongelezen bericht door kayleigh* »

Voor aanstaande maandag toch maar alvast een afspraak gemaakt om een foto te maken en aan de hand daarvan verdere beslissingen te nemen.
Bult voelt nu al aan alsof 'ie aan het veranderen is.
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
Gebruikersavatar
kayleigh*
Zeer actief
Berichten: 8647
Lid geworden op: 29 apr 2008 12:28
Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder
Aantal honden: 2

Re: Knobbels bij tepels.

Ongelezen bericht door kayleigh* »

Foto's van gister waren goed. Longen zagen er goed uit. Voor nu geen uitzaaiingen. Wel is de spondylose erger geworden, maar dat was wel te verwachten.
Afspraak gemaakt voor 14 januari om de bult te verwijderen. Daarvoor word ook bloedonderzoek gedaan en alles nagekeken.
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
Gebruikersavatar
Barnsley
Zeer actief
Berichten: 3267
Lid geworden op: 01 mei 2010 23:29
Mijn ras(sen): Golden retrievers
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Knobbels bij tepels.

Ongelezen bericht door Barnsley »

Verstandig denk ik. Sterkte met het herstel!
Afbeelding
Gebruikersavatar
kayleigh*
Zeer actief
Berichten: 8647
Lid geworden op: 29 apr 2008 12:28
Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder
Aantal honden: 2

Re: Knobbels bij tepels.

Ongelezen bericht door kayleigh* »

Operatie is voorlopig uitgesteld. Assistent is positief getest, dus eerst iedereen testen e.d.
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Knobbels bij tepels.

Ongelezen bericht door ranetje »

kayleigh* schreef: 13 jan 2021 13:39 Operatie is voorlopig uitgesteld. Assistent is positief getest, dus eerst iedereen testen e.d.
Dat is rot.
Zowel voor assistent en de anderen in de praktijk als voor jullie :(:
Hopelijk snel duidelijkheid wanneer dan wel :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
kayleigh*
Zeer actief
Berichten: 8647
Lid geworden op: 29 apr 2008 12:28
Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder
Aantal honden: 2

Re: Knobbels bij tepels.

Ongelezen bericht door kayleigh* »

Ja, Kira hobbelt wel door en nu met de sneeuw is ze weer een pup in gedrag haha.
Hoop voor de dames dat ze er goed doorheen komen en hoor maandag als het goed is meer.
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
Gebruikersavatar
kayleigh*
Zeer actief
Berichten: 8647
Lid geworden op: 29 apr 2008 12:28
Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder
Aantal honden: 2

Re: Knobbels bij tepels.

Ongelezen bericht door kayleigh* »

Vanmorgen is ze geopereerd en ligt nu thuis de laatste roes uit te slapen.
Bloedonderzoek was netjes, ook weer snel wakker na de operatie.
Hele bult is verwijderd en zit nu best wel een flinke jaap. Over 10 dagen terug om de buitenste hechtingen te verwijderen.
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
Gebruikersavatar
Yeufke
Zeer actief
Berichten: 4877
Lid geworden op: 28 jul 2012 18:45
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Knobbels bij tepels.

Ongelezen bericht door Yeufke »

Beterschap!
Wordt de bult nog onderzocht?
Afbeelding
Polly 22 jan 2007 - 15 mei 2018 ❤️
Yessie 28 april 2010 -13 juli 2020
slaap zacht lieve meid
Gebruikersavatar
kayleigh*
Zeer actief
Berichten: 8647
Lid geworden op: 29 apr 2008 12:28
Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder
Aantal honden: 2

Re: Knobbels bij tepels.

Ongelezen bericht door kayleigh* »

Yeufke schreef: 09 feb 2021 17:18 Beterschap!
Wordt de bult nog onderzocht?
Nee, kans zit erin dat het terug komt. Heb dit voor mijn eigen gemoedsrust weg laten halen.
Op de foto's bleek ook dat de spondylose erger is geworden.
Kijken gewoon hoelang ze nog vrolijk door blijft huppelen op haar manier.
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
Gebruikersavatar
Yeufke
Zeer actief
Berichten: 4877
Lid geworden op: 28 jul 2012 18:45
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Knobbels bij tepels.

Ongelezen bericht door Yeufke »

kayleigh* schreef: 09 feb 2021 18:30
Yeufke schreef: 09 feb 2021 17:18 Beterschap!
Wordt de bult nog onderzocht?
Nee, kans zit erin dat het terug komt. Heb dit voor mijn eigen gemoedsrust weg laten halen.
Op de foto's bleek ook dat de spondylose erger is geworden.
Kijken gewoon hoelang ze nog vrolijk door blijft huppelen op haar manier.
Snap ik. Hopelijk huppelt ze nog een hele tijd. :ok:
Afbeelding
Polly 22 jan 2007 - 15 mei 2018 ❤️
Yessie 28 april 2010 -13 juli 2020
slaap zacht lieve meid
Gebruikersavatar
kayleigh*
Zeer actief
Berichten: 8647
Lid geworden op: 29 apr 2008 12:28
Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder
Aantal honden: 2

Re: Knobbels bij tepels.

Ongelezen bericht door kayleigh* »

Yeufke schreef: 09 feb 2021 18:54
kayleigh* schreef: 09 feb 2021 18:30
Yeufke schreef: 09 feb 2021 17:18 Beterschap!
Wordt de bult nog onderzocht?
Nee, kans zit erin dat het terug komt. Heb dit voor mijn eigen gemoedsrust weg laten halen.
Op de foto's bleek ook dat de spondylose erger is geworden.
Kijken gewoon hoelang ze nog vrolijk door blijft huppelen op haar manier.
Snap ik. Hopelijk huppelt ze nog een hele tijd. :ok:
Hopen wij ook. :ok:
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”