Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Alfil - polyradiculoneuritis / Guillain-Barré

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Alfilillo
Zeer actief
Berichten: 4978
Lid geworden op: 01 aug 2016 11:48
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2
Locatie: Sant Pere de Ribes (Barcelona)

Alfil - polyradiculoneuritis / Guillain-Barré

Ongelezen bericht door Alfilillo »

edit: de problemen met polyradiculoneuritis beginnen ergens midden op pagina 2 (september).

Alfil vertoont al een tijd vreemd gedrag 's avonds: veel likken, aan zijn poten, aan de bank of gewoon in de lucht. Soms hijgt hij ook en maakt hij kokhalzende bewegingen alsof er iets vast zit in zijn keel. Of hij kucht. Niet heel vaak, maar ik maak me toch een beetje zorgen. Het is altijd 's avonds, het duurt een tijdje en vervolgens gaat hij gewoon slapen.
Ik moet binnenkort naar de da voor controle en dan leg ik het voor, maar ik vroeg me af of iemand hier weet wat het kan zijn. Ik dacht zelf aan de maag, of zou het iets anders zijn? Hij eet trouwens goed en is overdag tijdens de wandelingen ook gewoon actief en vrolijk.
Laatst gewijzigd door Alfilillo op 04 dec 2020 19:41, 10 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Wijzen deze symptomen op maagproblemen?

Ongelezen bericht door malinois »

Maagzuur?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Wijzen deze symptomen op maagproblemen?

Ongelezen bericht door Persistence »

Kennelhoest? Dat kwam in me op bij dat kokhalzen en kuchje.
Alfilillo
Zeer actief
Berichten: 4978
Lid geworden op: 01 aug 2016 11:48
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2
Locatie: Sant Pere de Ribes (Barcelona)

Re: Wijzen deze symptomen op maagproblemen?

Ongelezen bericht door Alfilillo »

@malinois: ja, dat dacht ik ook, hij boert ook regelmatig. Alleen doet hij het niet nadat hij gegeten heeft (dat schijnt kenmerkend te zijn voor masgzuur) maar veel later. Ik hoop ergens dat het dit is.

@Nanna: ik heb natuurlijk meteen gegoogled en ja, het zou kunnen. Hij heeft sowieso wel iets neurotisch en toen hij 10 maanden was heeft hij een aanval gehad, die epileptisch zou kunnen zijn. Gelukkig nooit meer voorgekomen. Alleen, het is elke avond en hij verliest nooit zijn bewustzijn. En dat kuchen en kokhalzen, past dat in het beeld? (Doet hij niet elke avond overigens.)

@Persistence: ik denk het niet eigenlijk. Het belangrijkste symptoom is het likken, en dat hoort volgens mij niet bij kennelhoest.

Bedankt trouwens voor het meedenken!
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Wijzen deze symptomen op maagproblemen?

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Dex had maagklachten en boerde toen ook (niet zozeer vlak na het eten) hij likte na het eten de vloer af. Hij had ook smorgens dat hij last van buikpijn had. We hadden een echo laten maken dat was al een jaar geleden maar hij had gas in zijn maag.
Het klinkt een beetje als wat Dex had. Al had hij geen kuchtje.
Wij hadden die echo laten maken omdat hij echt buikpijn had en we zo konden zien of er niks scherps zat.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Alfilillo
Zeer actief
Berichten: 4978
Lid geworden op: 01 aug 2016 11:48
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2
Locatie: Sant Pere de Ribes (Barcelona)

Re: Wijzen deze symptomen op maagproblemen?

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Chihuahua-paws schreef:Dex had maagklachten en boerde toen ook (niet zozeer vlak na het eten) hij likte na het eten de vloer af. Hij had ook smorgens dat hij last van buikpijn had. We hadden een echo laten maken dat was al een jaar geleden maar hij had gas in zijn maag.
Het klinkt een beetje als wat Dex had. Al had hij geen kuchtje.
Wij hadden die echo laten maken omdat hij echt buikpijn had en we zo konden zien of er niks scherps zat.
Gas in de maag is toch een heel accuut iets? Of kunnen ze daar ook lange tijd mee rond blijven lopen?
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Wijzen deze symptomen op maagproblemen?

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Alfilillo schreef:
Chihuahua-paws schreef:Dex had maagklachten en boerde toen ook (niet zozeer vlak na het eten) hij likte na het eten de vloer af. Hij had ook smorgens dat hij last van buikpijn had. We hadden een echo laten maken dat was al een jaar geleden maar hij had gas in zijn maag.
Het klinkt een beetje als wat Dex had. Al had hij geen kuchtje.
Wij hadden die echo laten maken omdat hij echt buikpijn had en we zo konden zien of er niks scherps zat.
Gas in de maag is toch een heel accuut iets? Of kunnen ze daar ook lange tijd mee rond blijven lopen?
Dex had er wel een tijdje mee rond gelopen. Pas na een aantal da bezoeken kregen we een echo en dat was op aandringen. Elke keer bij het bezoek was niks aan Dex te merken. Lastige was hij at al uit een antischrok bak (Dex eet snel of nou ja hij werkt het naar binnen en daarbij hapt hij lucht) Nu eet hij voer van de vork daar doe ik kleine beetjes op dus kleine hapjes. Of uit een kong . bij hem hielpen maagzuur renners niks. Hij bleek ook een maagzweer te hebben overigens .

Bij hem was er verder niks accuuts aan de hand geen maagtorsie . Ook geen operatie nodig dus. Hij heeft een tijdje puur maag en puur probiotic gehad (maagzuur renners van dat haalde niks uit bij hem)

Google maar eens op maagzweer symptomen :wink:
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Alfilillo
Zeer actief
Berichten: 4978
Lid geworden op: 01 aug 2016 11:48
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2
Locatie: Sant Pere de Ribes (Barcelona)

Re: Wijzen deze symptomen op maagproblemen?

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Chihuahua-paws schreef:
Alfilillo schreef:
Chihuahua-paws schreef:Dex had maagklachten en boerde toen ook (niet zozeer vlak na het eten) hij likte na het eten de vloer af. Hij had ook smorgens dat hij last van buikpijn had. We hadden een echo laten maken dat was al een jaar geleden maar hij had gas in zijn maag.
Het klinkt een beetje als wat Dex had. Al had hij geen kuchtje.
Wij hadden die echo laten maken omdat hij echt buikpijn had en we zo konden zien of er niks scherps zat.
Gas in de maag is toch een heel accuut iets? Of kunnen ze daar ook lange tijd mee rond blijven lopen?
Dex had er wel een tijdje mee rond gelopen. Pas na een aantal da bezoeken kregen we een echo en dat was op aandringen. Elke keer bij het bezoek was niks aan Dex te merken. Lastige was hij at al uit een antischrok bak (Dex eet snel of nou ja hij werkt het naar binnen en daarbij hapt hij lucht) Nu eet hij voer van de vork daar doe ik kleine beetjes op dus kleine hapjes. Of uit een kong . bij hem hielpen maagzuur renners niks. Hij bleek ook een maagzweer te hebben overigens .

Bij hem was er verder niks accuuts aan de hand geen maagtorsie . Ook geen operatie nodig dus. Hij heeft een tijdje puur maag en puur probiotic gehad (maagzuur renners van dat haalde niks uit bij hem)

Google maar eens op maagzweer symptomen :wink:
Dank je. Die neem ik ook mee.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Gebruikersavatar
Marie-Josée
Erelid
Berichten: 25797
Lid geworden op: 04 feb 2003 10:56
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Wijzen deze symptomen op maagproblemen?

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Kuchen, aan poten likken en kokhalzen bleek bij Sancho van zijn hart te komen. Nu hij hartmedicatie heeft komt het alleen nog voor als het even niet lekker gaat met hem.
Alfilillo
Zeer actief
Berichten: 4978
Lid geworden op: 01 aug 2016 11:48
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2
Locatie: Sant Pere de Ribes (Barcelona)

Re: Wijzen deze symptomen op maagproblemen?

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Marie-Josée schreef:Kuchen, aan poten likken en kokhalzen bleek bij Sancho van zijn hart te komen. Nu hij hartmedicatie heeft komt het alleen nog voor als het even niet lekker gaat met hem.
:80: Ik hoop dat het dit niet is. Was Sancho wel gewoon actief tijdens de wandelingen? Sprintjes trekken zonder te kuchen daarna? Bij Alfil is het vooral 's avonds in rust

Ik vraag me af of het ook nog een allergie kan zijn.

Nou ja, ik neem het allemaal mee als we naar de da gaan. (Ik Ben al dagen aan het bellen maar het is constant bezet.)
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
kooi
Zeer actief
Berichten: 12902
Lid geworden op: 05 mei 2012 11:12
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Re: Wijzen deze symptomen op maagproblemen?

Ongelezen bericht door kooi »

Dit topic volg ik met belangstelling want ik herken er veel in van Yuna. Die zit ook vaak in de lucht te likken. Poten bijten wat minder, maar in de drie jaar dat ze bij mij is, heeft ze regelmatig een slechte dag met haar maag of darmen. Dan hoor ik het 's nachts pruttelen en dan weet ik al dat ik haar de volgende dag bijna niet aan het eten krijg. Wel wil ze dan graag gras eten.

Meestal is juist iets eten dan de oplossing, als ze wat in haar maag heeft komt deze weer tot rust. Dus op zo'n dag probeer ik haar te verleiden met de lekkerste hapjes.
Bij haar is het duidelijk niet gerelateerd aan hart of epilepsie, ik denk eerder aan stress. Ze toont overigens nooit ziek op zo'n dag, behalve het niet willen eten. Ze is niets minder vrolijk of energiek.
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Wijzen deze symptomen op maagproblemen?

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Toen Toots aan zijn poot ging likken en kuchen had hij idd ook hartfalen. Maar ik herken meer Dex zijn situatie afgelopen jaar erin (vooral door het boeren). Ik ga dus duimen dat dat het is. Dat kan ook een voedselgerelateerd dingetje zijn.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Gebruikersavatar
Marie-Josée
Erelid
Berichten: 25797
Lid geworden op: 04 feb 2003 10:56
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Wijzen deze symptomen op maagproblemen?

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Sancho was gewoon actief, hij kon uren wandelen, was speels en had gewoon de dolle 5 minuten,we merkten helemaal niets aan hem, tot de laatste maand toen hij ook enorm snel begon te ademen.
Maar het kan zoveel oorzaken hebben, wij dachten aan kennelhoest bijvoorbeeld.
Dus van te voren ongerust maken heeft geen zin, maar het is wel prettig als alles even meegenomen wordt.
Alfilillo
Zeer actief
Berichten: 4978
Lid geworden op: 01 aug 2016 11:48
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2
Locatie: Sant Pere de Ribes (Barcelona)

Re: Wijzen deze symptomen op maagproblemen?

Ongelezen bericht door Alfilillo »

kooi schreef:Dit topic volg ik met belangstelling want ik herken er veel in van Yuna. Die zit ook vaak in de lucht te likken. Poten bijten wat minder, maar in de drie jaar dat ze bij mij is, heeft ze regelmatig een slechte dag met haar maag of darmen. Dan hoor ik het 's nachts pruttelen en dan weet ik al dat ik haar de volgende dag bijna niet aan het eten krijg. Wel wil ze dan graag gras eten.

Meestal is juist iets eten dan de oplossing, als ze wat in haar maag heeft komt deze weer tot rust. Dus op zo'n dag probeer ik haar te verleiden met de lekkerste hapjes.
Bij haar is het duidelijk niet gerelateerd aan hart of epilepsie, ik denk eerder aan stress. Ze toont overigens nooit ziek op zo'n dag, behalve het niet willen eten. Ze is niets minder vrolijk of energiek.
Wat vervelend voor Yura.
Het is inderdaad goed mogelijk dat het met de maag te maken heeft, hoewel Alfil wel gewoon eet.
Ik denk nu het sterkst in de richting van allergie, omdat hij ook vrij veel krabt en bijt.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Alfilillo
Zeer actief
Berichten: 4978
Lid geworden op: 01 aug 2016 11:48
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2
Locatie: Sant Pere de Ribes (Barcelona)

Re: Wijzen deze symptomen op maagproblemen?

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Marie-Josée schreef:Sancho was gewoon actief, hij kon uren wandelen, was speels en had gewoon de dolle 5 minuten,we merkten helemaal niets aan hem, tot de laatste maand toen hij ook enorm snel begon te ademen.
Maar het kan zoveel oorzaken hebben, wij dachten aan kennelhoest bijvoorbeeld.
Dus van te voren ongerust maken heeft geen zin, maar het is wel prettig als alles even meegenomen wordt.
Ja klopt, ik neem het woensdag mee, dan hebben we eindelijk een afspraak bij de da.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Alfilillo
Zeer actief
Berichten: 4978
Lid geworden op: 01 aug 2016 11:48
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2
Locatie: Sant Pere de Ribes (Barcelona)

Re: Wijzen deze symptomen op maagproblemen?

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Nog steeds niks wijzer.
Ik had vanmiddag een afspraak bij de da. Er stond een enorme groep mensen buiten, sommige met dieren anderen zonder. Na een tijd gewacht te hebben, kwam ik erachter dat je niet met je hond mee naar binnen mocht. Ik wilde rustig wat dingen vragen en doorspreken en dat ging op die manier natuurlijk niet. Ik heb de afspraak maar afegezegd.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Wijzen deze symptomen op maagproblemen?

Ongelezen bericht door ranetje »

Alfilillo schreef:Nog steeds niks wijzer.
Ik had vanmiddag een afspraak bij de da. Er stond een enorme groep mensen buiten, sommige met dieren anderen zonder. Na een tijd gewacht te hebben, kwam ik erachter dat je niet met je hond mee naar binnen mocht. Ik wilde rustig wat dingen vragen en doorspreken en dat ging op die manier natuurlijk niet. Ik heb de afspraak maar afgezegd.
Nee zo kan je niets rustig doorspreken. :(:
Misschien kan dat per mail of telefonisch?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Alfilillo
Zeer actief
Berichten: 4978
Lid geworden op: 01 aug 2016 11:48
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2
Locatie: Sant Pere de Ribes (Barcelona)

Re: Wijzen deze symptomen op maagproblemen?

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Cleva schreef:Laat hem maar eens twee keer in een week een etmaal vasten.
Doodzielig en wat erg maar je weet wel meteen of het een maag/slokdarmprobleem is als de klachten uitblijven dus hij heeft het maar te vreten.

Overigens heb ik bij grote regelmaat geïrriteerde maag en slokdarm gehad als ik weer een in het wilde weg liep te vreten en dat is erger dan vasten.
Ik heb het zelf vooral na gefrituurd voer en wit brood. En natuurlijk na veel koffie of wijn.

Met vasten en zeker als je er dan ook nog zeer lichte maaltijden om heen voert kun je dat vrij makkelijk vaststellen en ook verhelpen.
En hij valt een kilo af en dat is bij de meeste honden geen probleem.
Als het om Lily zou gaan, zou ik zeggen goed idee, maar Alfil is al een heel matige eter. 's Ochtends laat hij zijn eten bijna altijd staan. Hij schrokt niet en is kieskeurig. Hij geeft 's ochtends 'regelmatig' gal over, vanwege een lege maag denk ik, wat ik liever niet wil bevorderen.

Ik heb nu brokken en blik gekocht met alleen vis en geen granen. Ook een paar zakjes voertjes met alleen zalm. Ik wil eens kijken of het hier beter mee gaat.

Mag je in Nederland bij de da trouwens ook niet mee naar binnen? Ik vond het een vreemde gewaarwording: de café's zitten binnen weer vol, je mag weer winkelen en de vliegtuigen vliegen weer, maar ik moest mijn hond bij de deur afgeven :19:
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Wijzen deze symptomen op maagproblemen?

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik mocht gewoon naar binnen met Saartje. Alleen in de behandelkamer moest ik op afstand blijven staan. De assiestende hield Saartje vast. Vond dat wel heel goed geregeld bij onze da. Ik zou dat niet prettig vinden hond mee geven en buiten wachten.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Wijzen deze symptomen op maagproblemen?

Ongelezen bericht door malinois »

Ik heb geen honden om af te geven. Gelukkig hoeft dat bij mn Belgische dierenarts dus ook niet. In NL mocht ik er met titeren ook gewoon bij zijn.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: Wijzen deze symptomen op maagproblemen?

Ongelezen bericht door DeDiana »

Alfilillo schreef: Mag je in Nederland bij de da trouwens ook niet mee naar binnen? Ik vond het een vreemde gewaarwording: de café's zitten binnen weer vol, je mag weer winkelen en de vliegtuigen vliegen weer, maar ik moest mijn hond bij de deur afgeven :19:
Ik mag gewoon nog mee naar binnen bij mijn dierenarts. Misschien dus even rondbellen naar andere dierenartsen om te vragen of je daar wel mee naar binnen mag?

Hopelijk weet je snel wat hem scheelt :ok:
kooi
Zeer actief
Berichten: 12902
Lid geworden op: 05 mei 2012 11:12
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Re: Wijzen deze symptomen op maagproblemen?

Ongelezen bericht door kooi »

Ik mocht bij het inslapen met Barley gewoon naar binnen en zelfs mijn dochter werd via de zijdeur binnen gelaten. D.a. hield inderdaad afstand en bij de eerste prik mocht ik hem niet vasthouden. Maar toen die gegeven was, kreeg ik hem in mijn armen en gingen d.a. en assistent weg om ons privacy te gunnen. De laatste spuit kreeg hij wel terwijl ik bij de behandeltafel stond. En Dochter op anderhalve meter afstand op een stoel.

Je moet inderdaad met je vragen terecht kunnen en de meeste praktijkruimtes zijn groot genoeg voor anderhalve meter afstand. Maar ja, nu weet je nog niets. Wat ga je nu doen?
Alfilillo
Zeer actief
Berichten: 4978
Lid geworden op: 01 aug 2016 11:48
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2
Locatie: Sant Pere de Ribes (Barcelona)

Re: Wijzen deze symptomen op maagproblemen?

Ongelezen bericht door Alfilillo »

DeDiana schreef:
Alfilillo schreef: Mag je in Nederland bij de da trouwens ook niet mee naar binnen? Ik vond het een vreemde gewaarwording: de café's zitten binnen weer vol, je mag weer winkelen en de vliegtuigen vliegen weer, maar ik moest mijn hond bij de deur afgeven :19:
Ik mag gewoon nog mee naar binnen bij mijn dierenarts. Misschien dus even rondbellen naar andere dierenartsen om te vragen of je daar wel mee naar binnen mag?

Hopelijk weet je snel wat hem scheelt :ok:
Dan is het dus niet zo dat het van overheidswege niet mag... Bij deze da is het nogal chaotisch met veel verschillende behandelruimtes, een trimster, een operatieruimte. Misschien daarom dat ze niemand binnen willen hebben. Ik belde vanochtend en ze vertelden dat we vanaf fase 3 wel mee mogen met het dier. Dat is óf maandag, of de maandag daarop. Alfil is er zeker niet slecht aan toe, dus ik wacht nog even op dat moment.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Alfilillo
Zeer actief
Berichten: 4978
Lid geworden op: 01 aug 2016 11:48
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2
Locatie: Sant Pere de Ribes (Barcelona)

Re: Wijzen deze symptomen op maagproblemen?

Ongelezen bericht door Alfilillo »

kooi schreef:
Je moet inderdaad met je vragen terecht kunnen en de meeste praktijkruimtes zijn groot genoeg voor anderhalve meter afstand. Maar ja, nu weet je nog niets. Wat ga je nu doen?
Volgende week of de week daarop mag ik wel mee naar binnen, dus daar wacht ik nog even op.
Omdat ik verwacht dat het iets te maken heeft met een reactie op voedsel, heb ik voer gekocht met alleen vis. Ik ben benieuwd hoe hij het daarop doet.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: Wijzen deze symptomen op maagproblemen?

Ongelezen bericht door DeDiana »

Alfilillo schreef:
DeDiana schreef:
Alfilillo schreef: Mag je in Nederland bij de da trouwens ook niet mee naar binnen? Ik vond het een vreemde gewaarwording: de café's zitten binnen weer vol, je mag weer winkelen en de vliegtuigen vliegen weer, maar ik moest mijn hond bij de deur afgeven :19:
Ik mag gewoon nog mee naar binnen bij mijn dierenarts. Misschien dus even rondbellen naar andere dierenartsen om te vragen of je daar wel mee naar binnen mag?

Hopelijk weet je snel wat hem scheelt :ok:
Dan is het dus niet zo dat het van overheidswege niet mag... Bij deze da is het nogal chaotisch met veel verschillende behandelruimtes, een trimster, een operatieruimte. Misschien daarom dat ze niemand binnen willen hebben. Ik belde vanochtend en ze vertelden dat we vanaf fase 3 wel mee mogen met het dier. Dat is óf maandag, of de maandag daarop. Alfil is er zeker niet slecht aan toe, dus ik wacht nog even op dat moment.
Nee, volgens mij wordt het per praktijk bepaald en is het in Nederland ook zo dat je in sommige praktijken niet mee mag de behandelkamer in en in andere wel. Ik kan me voorstellen dat ze het vanwege chaos en te veel mensen die dan kriskras door elkaar moeten lopen liever maar niet doen.
Mijn dierenarts heeft een vrij kleine praktijk met superkleine behandelkamers, daar kun je echt geen 2 meter afstand houden. Maar ze doen er helemaal niet moeilijk over, natuurlijk wel met mondkapje en bij binnenkomst eerst je handen desinfecteren.

Hopelijk blijft het oké gaan met Alfil en kun je maandag alsnog samen terecht.
Alfilillo
Zeer actief
Berichten: 4978
Lid geworden op: 01 aug 2016 11:48
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2
Locatie: Sant Pere de Ribes (Barcelona)

Re: Wijzen deze symptomen op maagproblemen?

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Nog even een kleine update.
We zijn nog niet naar de da geweest, maar we zitten inmiddels in het 'nieuwe normaal', dus dat zal niet lang meer duren.
Ik heb heel sterk het idee dat het om jeuk gaat, of vanwege een gevoeligheid voor voedsel of vanwege de rui. Ik heb zijn bek een aantal keer onderzocht als hij zo in de lucht ging likken en soms kokhalzen en bijna elke keer vond ik zo'n stekelig balletje van het gras achterin. Er blijft nogal wat in zijn vacht hangen en dat bijt en likt hij er dan weer uit. Verder krabt hij nogal aan zijn bek, in de liezen en hij bijt op zijn buik (gelukkig niet open) en dat schijnt ook te wijzen op een allergie. Ruim twee weken geleden ben ik begonnen met een dieet van alleen vis. Sinds een aantal dagen heb ik het idee dat het beter gaat (is het normaal dat het effect van een dieet zo lang op zich laat wachten?), hoewel het krabben nog niet helemaal weg is. Hij is nu echter ook zo goed als uit de rui, dus dat kan ook de reden zijn dat hij minder krabt.
Binnenkort dus naar de da. Ik wil het allemaal goed na laten kijken ook even een afschraapsel van de huid voor het geval het parasieten zijn.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Wijzen deze symptomen op maagproblemen?

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Grappig. Bij Dex heb ik een tijdje juist vis weg gelaten. Ook visolie. Nu geef ik het af en toe.

Als je wilt gaan elimineren zul je het 6 weken minimaal moeten volhouden. Ik zou dan iets anders doen dan vis. Het is dan belangrijk dat je iets geeft wat hij nooit eerder gehad heeft. Ik zag al snel verbetering. De visolie krijgt hij helemaal niet meer. Ik denk dat dat wel eens de boosdoener zou ik kunnen zijn geweest hier.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Wijzen deze symptomen op maagproblemen?

Ongelezen bericht door ranetje »

Chihuahua-paws schreef:Grappig. Bij Dex heb ik een tijdje juist vis weg gelaten. Ook visolie. Nu geef ik het af en toe.

Als je wilt gaan elimineren zul je het 6 weken minimaal moeten volhouden. Ik zou dan iets anders doen dan vis. Het is dan belangrijk dat je iets geeft wat hij nooit eerder gehad heeft. Ik zag al snel verbetering. De visolie krijgt hij helemaal niet meer. Ik denk dat dat wel eens de boosdoener zou ik kunnen zijn geweest hier.
Als dat vis is zou je dat kunnen geven toch? :tongue:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Wijzen deze symptomen op maagproblemen?

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

ranetje schreef:
Chihuahua-paws schreef:Grappig. Bij Dex heb ik een tijdje juist vis weg gelaten. Ook visolie. Nu geef ik het af en toe.

Als je wilt gaan elimineren zul je het 6 weken minimaal moeten volhouden. Ik zou dan iets anders doen dan vis. Het is dan belangrijk dat je iets geeft wat hij nooit eerder gehad heeft. Ik zag al snel verbetering. De visolie krijgt hij helemaal niet meer. Ik denk dat dat wel eens de boosdoener zou ik kunnen zijn geweest hier.
Als dat vis is zou je dat kunnen geven toch? :tongue:
Ja haha dat wel.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Alfilillo
Zeer actief
Berichten: 4978
Lid geworden op: 01 aug 2016 11:48
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2
Locatie: Sant Pere de Ribes (Barcelona)

Re: Wijzen deze symptomen op maagproblemen?

Ongelezen bericht door Alfilillo »

ranetje schreef:
Chihuahua-paws schreef:Grappig. Bij Dex heb ik een tijdje juist vis weg gelaten. Ook visolie. Nu geef ik het af en toe.

Als je wilt gaan elimineren zul je het 6 weken minimaal moeten volhouden. Ik zou dan iets anders doen dan vis. Het is dan belangrijk dat je iets geeft wat hij nooit eerder gehad heeft. Ik zag al snel verbetering. De visolie krijgt hij helemaal niet meer. Ik denk dat dat wel eens de boosdoener zou ik kunnen zijn geweest hier.
Als dat vis is zou je dat kunnen geven toch? :tongue:
Hij had inderdaad al heel lang geen brokken met vis gehad, wel af en toe een velletje van onze vis, maar dat was misschien eens per week een heel klein beetje.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”