Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Alfil - polyradiculoneuritis / Guillain-Barré

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Alfilillo
Zeer actief
Berichten: 4978
Lid geworden op: 01 aug 2016 11:48
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2
Locatie: Sant Pere de Ribes (Barcelona)

Re: Alfil - polyradiculoneuritis / Guillain-Barré

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Nog even een updatje over Alfil: hij gaat nog steeds vooruit! Zeker de laatste weken merk ik dat het beter gaat. Ik plan steeds minder vaak een rustdag in en zijn angsten/niet willen of durven lopen zijn eigenlijk helemaal verdwenen (even afkloppen). Ik kan niet zeggen dat hij al helemaal is als voorheen, maar het gaat de goede kant op. Na een minuut of 45 merk ik wel dat hij vermoeid begint te raken en hij vindt het nog lastig om over een grote keien te lopen. Over rotsen gaat inmiddels wel goed. Lily is de afgelopen weken loops geweest, wat ook een positief effect op hem heeft gehad.
Er zit dus nog steeds verbetering in en hopelijk gaat de stijgende lijn nog een tijdje door.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Alfilillo
Zeer actief
Berichten: 4978
Lid geworden op: 01 aug 2016 11:48
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2
Locatie: Sant Pere de Ribes (Barcelona)

Re: Alfil - polyradiculoneuritis / Guillain-Barré

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Cleva schreef: 26 mei 2021 22:44
Alfilillo schreef: 26 mei 2021 22:42 Nog even een updatje over Alfil: hij gaat nog steeds vooruit! Zeker de laatste weken merk ik dat het beter gaat. Ik plan steeds minder vaak een rustdag in en zijn angsten/niet willen of durven lopen zijn eigenlijk helemaal verdwenen (even afkloppen). Ik kan niet zeggen dat hij al helemaal is als voorheen, maar het gaat de goede kant op. Na een minuut of 45 merk ik wel dat hij vermoeid begint te raken en hij vindt het nog lastig om over een grote keien te lopen. Over rotsen gaat inmiddels wel goed. Lily is de afgelopen weken loops geweest, wat ook een positief effect op hem heeft gehad.
Er zit dus nog steeds verbetering in en hopelijk gaat de stijgende lijn nog een tijdje door.

Ik eh...haal hier niet zoveel duidelijkheid uit.
Kun je even een filmpje maken? Of is het niet met het blote oog te zien?
Nee, er is niks geks aan hem te zien. Hij loopt niet raar of zo, dus als ik een filmpje maak zie je gewoon een dravende of stappende hond die af en toe sprintje trekt, snuffelt aan struiken en zijn poot hier een daar optilt. De energie is gewoon wat eerder op dan normaal. Dat merk ik omdat hij dan niet meer draaft en meer hijgt.
Of bedoel je iets anders?
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: Alfil - polyradiculoneuritis / Guillain-Barré

Ongelezen bericht door DeDiana »

Wat fijn zeg, dat hij gewoon alles weer kan doen wat hij leuk vindt en weer normaal beweegt :ok: Dat laatste stukje komt vast ook wel, hij heeft zijn conditie natuurlijk weer helemaal op moeten bouwen.
Gebruikersavatar
lucie
Zeer actief
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 jun 2014 11:51
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5
Locatie: Frankrijk

Re: Alfil - polyradiculoneuritis / Guillain-Barré

Ongelezen bericht door lucie »

dat is goed nieuws gelukkig , vooral ook van die angsten want dat lijkt me vreselijk om te handelen. Goed gedaan :ok:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Tineke
Zeer actief
Berichten: 13997
Lid geworden op: 10 jan 2014 15:21
Aantal honden: 3

Re: Alfil - polyradiculoneuritis / Guillain-Barré

Ongelezen bericht door Tineke »

Fijn dat het goed gaat , en nog steeds vooruit gaat :ok:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Alfil - polyradiculoneuritis / Guillain-Barré

Ongelezen bericht door ranetje »

Jullie hebben er flink voor moeten werken, maar fijn dat het zo goed gaat :ok:
Dat laatste stukje komt wel, of hij blijft ietsje rustiger.
Met deze omschrijving lijkt me dat geen probleem. :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Alfilillo
Zeer actief
Berichten: 4978
Lid geworden op: 01 aug 2016 11:48
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2
Locatie: Sant Pere de Ribes (Barcelona)

Re: Alfil - polyradiculoneuritis / Guillain-Barré

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Cleva schreef: 26 mei 2021 22:55 Nee, ik snap wel wat je bedoelt.

Dat laatste gaatje dichten komt toch al snel neer op mineralen en vitaminen en tijd.
En soms zie je gewoon meer dan er is.
Dat van die mineralen en vitaminen zei laatst inderdaad ook iemand. Aan wat voor soort preparaat zou je denken?
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Alfilillo
Zeer actief
Berichten: 4978
Lid geworden op: 01 aug 2016 11:48
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2
Locatie: Sant Pere de Ribes (Barcelona)

Re: Alfil - polyradiculoneuritis / Guillain-Barré

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Nog even een laatste update, want sinds begin/half juni is Alfil fysiek weer helemaal de oude. Het hele proces heeft in totaal zo´n 9 maanden geduurd.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Alfil - polyradiculoneuritis / Guillain-Barré

Ongelezen bericht door ranetje »

Fijn dat het weer goed is :ok:
Je hebt er flink wat werk aan verricht, maar het resultaat mag er zijn :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: Alfil - polyradiculoneuritis / Guillain-Barré

Ongelezen bericht door DeDiana »

Superfijn! Is toch een lange weg geweest, maar mooi dat hij nu weer helemaal de oude is :ok:
Gebruikersavatar
lucie
Zeer actief
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 jun 2014 11:51
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5
Locatie: Frankrijk

Re: Alfil - polyradiculoneuritis / Guillain-Barré

Ongelezen bericht door lucie »

O wat heerlijk, goed gedaan :ok: hoe is het nu met zijn angsten?
Afbeelding
Alfilillo
Zeer actief
Berichten: 4978
Lid geworden op: 01 aug 2016 11:48
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2
Locatie: Sant Pere de Ribes (Barcelona)

Re: Alfil - polyradiculoneuritis / Guillain-Barré

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Dank voor de reacties :flower:
lucie schreef: 07 aug 2021 14:10 O wat heerlijk, goed gedaan :ok: hoe is het nu met zijn angsten?
Met zijn angsten: mwa... Vóór San Juan (midzomerfeest waarbij veel knalvuurwerk afgestoken wordt) ging het heel erg goed. Om hem voor te bereiden op San Juan, ben ik met hem thuis aan het oefenen geweest door hem steeds hardere knallen te laten horen en ik moet zeggen dat hij thuis nauwelijks gestresst was door het vuurwerk. Zelfs niet toen het in alle hevigheid losbarstte. Hij wilde de dagen vóór en na San Juan ´s middags echter niet naar buiten, want dan wordt het meeste afgestoken en heb ik heb hem maar niet gedwongen. Het probleem is dat hij ´s middags nog steeds niet naar buiten wil, terwijl er al een hele tijd geen voorwerk meer is. ´s Ochtends heeft hij geen enkel probleem. Hij loopt en rent ook prima, dus het is echt geen fysiek probleem. Bovendien, als er heel af en toe bezoek is dat ´s middags mee gaat wandelen, dan vindt hij het wel geweldig om mee naar buiten te gaan (wat op zich best een raar fenomeen is toch?). Dat sluit een lichamelijk probleem dus uit.
Meestal doe ik die laatste middag/avondwandeling om een uur of 9, vlak voordat het donker wordt. Gisteren ben ik later gaan wandelen, rond 22.30, en verdomd, toen wilde hij wel mee. Ik kan er de vinger niet op leggen wat zijn issue is. Misschien een idee?
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Alfilillo
Zeer actief
Berichten: 4978
Lid geworden op: 01 aug 2016 11:48
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2
Locatie: Sant Pere de Ribes (Barcelona)

Re: Alfil - polyradiculoneuritis / Guillain-Barré

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Heavy schreef: 07 aug 2021 16:27
Alfilillo schreef: 07 aug 2021 16:23 Dank voor de reacties :flower:
lucie schreef: 07 aug 2021 14:10 O wat heerlijk, goed gedaan :ok: hoe is het nu met zijn angsten?
Met zijn angsten: mwa... Vóór San Juan (midzomerfeest waarbij veel knalvuurwerk afgestoken wordt) ging het heel erg goed. Om hem voor te bereiden op San Juan, ben ik met hem thuis aan het oefenen geweest door hem steeds hardere knallen te laten horen en ik moet zeggen dat hij thuis nauwelijks gestresst was door het vuurwerk. Zelfs niet toen het in alle hevigheid losbarstte. Hij wilde de dagen vóór en na San Juan ´s middags echter niet naar buiten, want dan wordt het meeste afgestoken en heb ik heb hem maar niet gedwongen. Het probleem is dat hij ´s middags nog steeds niet naar buiten wil, terwijl er al een hele tijd geen voorwerk meer is. ´s Ochtends heeft hij geen enkel probleem. Hij loopt en rent ook prima, dus het is echt geen fysiek probleem. Bovendien, als er heel af en toe bezoek is dat ´s middags mee gaat wandelen, dan vindt hij het wel geweldig om mee naar buiten te gaan (wat op zich best een raar fenomeen is toch?). Dat sluit een lichamelijk probleem dus uit.
Meestal doe ik die laatste middag/avondwandeling om een uur of 9, vlak voordat het donker wordt. Gisteren ben ik later gaan wandelen, rond 22.30, en verdomd, toen wilde hij wel mee. Ik kan er de vinger niet op leggen wat zijn issue is. Misschien een idee?
Te warm misschien?
Dat betwijfel ik, want als ik ´s ochtends om een uur of 11 met ze wegga is het veel heter.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Sterre
Zeer actief
Berichten: 5167
Lid geworden op: 05 feb 2014 18:24

Re: Alfil - polyradiculoneuritis / Guillain-Barré

Ongelezen bericht door Sterre »

Mijn Luka is ook bang voor vuurwerk. Maar alleen buiten. Binnen voelt ze zich kennelijk veilig want zelfs met Oudjaar om 12.00 uur komt ze wel dichter bij ons liggen maar is niet extreem bang. Buiten is een heel ander verhaal. Ze wil eigenlijk de hele maand januari liever niet naar buiten als het donker is. Als ik haar binnen aanlijn voor het laatste rondje gaat ze wel gewoon mee. Maar uit zichzelf komt ze haar mand niet uit. En gek genoeg heeft ze dat nu in de zomer ook af en toe. Als ik dan haar riem pak voor het laatste rondje gaat ze achter de stoel staan om niet mee te hoeven. En ik kan daar dus ook geen logica in vinden. In mijn beleving is er dan niets bijzonders aan de hand of geweest die dag. En de volgende avond is ze weer gewoon. Moest daar aan denken toen ik jouw laatste regels las.
Afbeelding
Alfilillo
Zeer actief
Berichten: 4978
Lid geworden op: 01 aug 2016 11:48
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2
Locatie: Sant Pere de Ribes (Barcelona)

Re: Alfil - polyradiculoneuritis / Guillain-Barré

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Sterre schreef: 08 aug 2021 08:00 Mijn Luka is ook bang voor vuurwerk. Maar alleen buiten. Binnen voelt ze zich kennelijk veilig want zelfs met Oudjaar om 12.00 uur komt ze wel dichter bij ons liggen maar is niet extreem bang. Buiten is een heel ander verhaal. Ze wil eigenlijk de hele maand januari liever niet naar buiten als het donker is. Als ik haar binnen aanlijn voor het laatste rondje gaat ze wel gewoon mee. Maar uit zichzelf komt ze haar mand niet uit. En gek genoeg heeft ze dat nu in de zomer ook af en toe. Als ik dan haar riem pak voor het laatste rondje gaat ze achter de stoel staan om niet mee te hoeven. En ik kan daar dus ook geen logica in vinden. In mijn beleving is er dan niets bijzonders aan de hand of geweest die dag. En de volgende avond is ze weer gewoon. Moest daar aan denken toen ik jouw laatste regels las.
Ja, dat is wel apart. Misschien zijn er soms geluiden die voor haar eng zijn waardoor ze niet mee wil? Is Luka ook zo´n gevoelige hond die snel veralgemeniseert?
Over de hele linie bekeken is Alfil een heel makkelijke hond, behalve dat hij soms overgevoelig kan zijn. Het is dan echt een kwestie van op intuitie onderhandelen met zijn staat van zijn of ik iets van hem kan eisen of niet. Ik heb hem nu dus een aantal weken niet ´s avonds uiteglaten, maar vind het nu tijd dat hij ´s avonds in het donker een rondje meeloopt. Als ik de riemen pak gaat hij ergens in een hoekje liggen, ik doe het tuig om, hij wil niet mee, ik draag hem van de trap af, en als hij dan voor de voordeur staat is hij opeens blij en loopt hij met staart omhoog naar buiten. Lekker stukje gewandeld en dan wil hij een straat niet oversteken. Ik draag hem het zebrapad over en dan is het opeens weer allemaal goed en leuk. Alsof er soms barrieres zijn of zo.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Sterre
Zeer actief
Berichten: 5167
Lid geworden op: 05 feb 2014 18:24

Re: Alfil - polyradiculoneuritis / Guillain-Barré

Ongelezen bericht door Sterre »

Oh dat klinkt wel weer anders bij Alfil. Luka is inderdaad heel erg gevoelig en schrikt gauw. Onverwachts opvliegende duif onderweg enz. Maar dat zijn dan korte momenten en herstelt snel. Maar als ze ‘s avonds niet mee wil en ik klik haar riem aan haar halsband loopt ze gedwee mee en buiten is er dan (zomers) niets meer aan de hand. Het is de eerste gevoelige hond die we hebben en ik ben er nu wel meer aan gewend maar ik vind het nog steeds lastig soms om te bedenken waarom ze iets doet of niet wil doen. Verder is Luka ook super makkelijk. Ik kan haar overal mee naar toe nemen. Ze gedraagt zich altijd netjes en rustig en is heel erg lief. Gaat graag mee in de auto enz.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”