Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kennelhoest.Update hartfalen.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Marie-Josée
Erelid
Berichten: 25797
Lid geworden op: 04 feb 2003 10:56
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Kennelhoest.Update hartfalen.

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Cardisure moet twee maal per dag op een lege maag en 10 uur na de vorige. Voor wat betreft de furosemide en de cardalis maakt het niet uit.
Ik sta zo vroeg mogelijk op zodat hij in de avond niet hongerig hoeft toe te kijken hoe wij eten.En wij eten nu wat later.
PlushDogz
Vaste gebruiker
Berichten: 51
Lid geworden op: 11 dec 2012 12:50
Aantal honden: 3

Re: Kennelhoest.Update hartfalen.

Ongelezen bericht door PlushDogz »

Vetmedin / Cardisure (Pimobendan) luister echt niet zo nauw. Het is niet zo belangrijk dat er precies 10 uur tussen zit, kan ook meer zijn, zolang het niet minder is. Als je naar de bijsluiter kijkt zul je ook zien dat er eigenlijk 12 uur tussen wordt geadviseerd. Ook als zijn maag niet leeg is is het geen drama. Het is het beste als deze op een lege maag wordt gegeven, maar zo niet is het niet erg. Ik geef het zo al 4 jaar en nooit problemen gehad. De ene keer heeft hij wel wat gegeten, de andere keer niet.
Gebruikersavatar
Anke
Zeer actief
Berichten: 868
Lid geworden op: 29 nov 2012 09:30
Mijn ras(sen): Cavalier King Charles Spaniel
Aantal honden: 2
Locatie: Limburg

Re: Kennelhoest.Update hartfalen.

Ongelezen bericht door Anke »

Marie-Josée schreef:Cardisure moet twee maal per dag op een lege maag en 10 uur na de vorige. Voor wat betreft de furosemide en de cardalis maakt het niet uit.
Ik sta zo vroeg mogelijk op zodat hij in de avond niet hongerig hoeft toe te kijken hoe wij eten.En wij eten nu wat later.
Wat vreemd dat het zo wisselt wat iedere dierenarts adviseert. Op onze bijsluiter van Cardisure staat een (minimaal) uur voor het eten en 12 uur er tussen. Ik geef het 's morgens als we op staan meteen (rond half acht/acht uur), dan uurtje erna eten. Door de dag krijgt hij gewoon zijn beloningen en eten en dan geef ik 's avonds rond 8 uur nog een keer een half pilletje. Hij krijgt zijn laatste eten rond 16 uur dus rond 20 uur/21 uur 's avonds is het meeste wel weer verteerd en dan krijgt hij de hele nacht niks meer qua eten.
Gebruikersavatar
Tineke
Zeer actief
Berichten: 13997
Lid geworden op: 10 jan 2014 15:21
Aantal honden: 3

Re: Kennelhoest.Update hartfalen.

Ongelezen bericht door Tineke »

Voor wat meer vlees op de botten wellicht die satin balls proberen.
Dit is het recept.


1kilo VersVleesvoeding(of 1 kilo rundergehakt,de goedkoopste)
250 ml warm water
1 vel gelatine
100 gr Havermout of ander cerial,het liefste Nutrix rijstebloem van Nutricia (moet voorbewerkte Havermout zijn,zoals b.v Bambix of Brinta)
1 rauw ei
2 eetlepels stroop.

De gelatine oplossen in warm water.
Voeg de Havermout,het ei en de stroop toe,en klop met vork door elkaar.
Mix dit samen met het vlees en rol er ping-pong maat ballen van.
Verdeel in aparte porties en vries de rest in.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Gebruikersavatar
Marie-Josée
Erelid
Berichten: 25797
Lid geworden op: 04 feb 2003 10:56
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Kennelhoest.Update hartfalen.

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik had begrepen dat de maag per se leeg moest zijn ivm opname. Die 10 uur vond ik nu juist lastig lang maar het is dan wel een goede tip om de cardisure laat te geven, als dat toch geen probleem is wat opname betreft :ok: Hij krijgt normaal rond vijf uur eten.
Bedankt voor het recept, dat lijkt me makkelijk te maken.
Ik ben vanmiddag gaan kijken maar de Boerenbond hier had geen Carnibest, alleen Duck en daar krijgt meneer diarree van.
Maar een voer voor actieve honden is dus ook een aanrader.
Gebruikersavatar
Marie-Josée
Erelid
Berichten: 25797
Lid geworden op: 04 feb 2003 10:56
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Kennelhoest.Update hartfalen.

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Intussen is het graatmagere er af aan het gaan, hij krijgt in de ochtend een soort slobber van natvoer en eiwitpoeder.
Gisteren had hij weer een slecht half uur. Het is zo sneu om hem dan met grote ogen te zien trillen en dat je dan niets kunt doen, enkel proberen hem gerust te stellen. Zijn hartje jaagt dan angstwekkend en dan trekt hij dus ook even heel bleek weg.
Als het over is, is hij gelukkig meteen weer vrolijk en actief.
Gebruikersavatar
miriam
Zeer actief
Berichten: 5007
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:26
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
Aantal honden: 2
Locatie: wittem

Re: Kennelhoest.Update hartfalen.

Ongelezen bericht door miriam »

Wat zal hij zich akelig voelen op dat moment :(:
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
Gebruikersavatar
thom
Zeer actief
Berichten: 43749
Lid geworden op: 29 sep 2006 04:30
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Locatie: Bussum
Contacteer:

Re: Kennelhoest.Update hartfalen.

Ongelezen bericht door thom »

Wat naar voor hem, maar ook voor jou/jullie, je bent zo machteloos.
Afbeelding
Onze Portugese Quin.
Gebruikersavatar
Marie-Josée
Erelid
Berichten: 25797
Lid geworden op: 04 feb 2003 10:56
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Kennelhoest.Update hartfalen.

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Gek hè, nu je weet wat je moet zien besef je pas echt dat hij dit toch al langer had, maar als hij zich weer fit voelt is het weer een jonge god en daarom hadden we het gewoon niet door.
Nu zie ik wel meteen aan hem als het even niet lekker gaat. Toch zijn we optimistisch genoeg want hij is echt een heel stuk opgeknapt. Die slechte momenten zal hij blijven houden vrees ik en ik weet ook niet wat we op de duur moeten verwachten, maar verder is hij weer speels en ondeugend, zijn eetlust is weer goed en hij komt nog steeds goed aan.
Wat mij wel opvalt is dat het probleem van urenlang op poten kluiven en dan kokhalzend hoesten over is.
En juist daarmee ben ik al eerder naar de dierenarts geweest, gewoon omdat het zo obsessief was dat ik meende dat het een uiting van ongemak was. Was het niet volgens de dierenarts maar ik denk toch dat ik gelijk had.
Dit is te toevallig.
Vanmorgen was hij even niet fit en toen begon ook het kluiven weer.
Maar al met al gaat het relatief goed met het manneke :I:
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Kennelhoest.Update hartfalen.

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik denk ook dat je gelijk had :ok:
Een DA is niet altijd een hele goede gedragsdeskundige, ik zeg het maar even vriendelijk :tongue:
Jij bent daar zelf veel beter in bij je eigen hondje.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
Marie-Josée
Erelid
Berichten: 25797
Lid geworden op: 04 feb 2003 10:56
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Kennelhoest.Update hartfalen.

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Even een update over onze stoere Havanezer. Een paar weken geleden ging het ineens weer bergaf met hem. Eigenlijk precies een jaar geleden dus. Ik heb de Furosemide met een kwart verhoogd en het leek te helpen maar ik heb toch even advies gevraagd aan het dieren-echocentrum. Zij ondersteunde mijn handelen en heeft ons een paar weken via mail begeleid. Waar ik zeer dankbaar voor was want als iemand het kan weten is zij het wel.
Intussen knapte Sancho zienderogen op en na een lange wandeling waarbij hij op het laatst nog even ging feesten op een stuifzandduin en ik mijn eigen hart vasthield :engel: is de zorg weer van ons afgevallen en gaan we op de gewone weg door.
Ik dacht wel nog even toen ik hem zo zag dollen; als hij nu een hartstilstand krijgt is het wel op een geweldig moment, maar we willen hem toch echt nog lang niet kwijt. En kennelijk is dat ook nog niet aan de orde.
Ongelofelijk, wat een levenslust heeft zo'n hondje toch. Niet gehinderd door de wetenschap van zijn aandoening, meestal niet eens door de aandoening zelf. En eigenlijk heeft hij gewoon een ontbrekende mitralisklep want het ding doet helemaal niets.
Ik vind het wonderlijk, en ook leerzaam op een bepaalde manier :wink:
Gebruikersavatar
xSuzannex
Zeer actief
Berichten: 9169
Lid geworden op: 29 apr 2005 14:34
Mijn ras(sen): Havanezers
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Kennelhoest.Update hartfalen.

Ongelezen bericht door xSuzannex »

Wat fijn om te lezen dat hij zich zo goed voelt.
Ik ken je gevoel hoor, Jess had et ook de laatste jaren aan haar hart, maar ze genoot zo van lekker meerennen met de scoot. Dan zeiden we ook tegen elkaar, als ze nu gaat dan is het ook goed op zo'n gelukkig moment. Liever dat dan in een kooitje houden uit angst dat er wat gebeurt
Gebruikersavatar
miriam
Zeer actief
Berichten: 5007
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:26
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
Aantal honden: 2
Locatie: wittem

Re: Kennelhoest.Update hartfalen.

Ongelezen bericht door miriam »

Wat fijn dat hij het toch nog zo goed doet. En inderdaad, beter om kiepen terwijl je het grandioos naar je zin hebt, dan een saai langer leven. Maar dat je je dan zorgen maakt op zo'n moment, lijkt me niet meer dan logisch.
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
Gebruikersavatar
Yeufke
Zeer actief
Berichten: 4877
Lid geworden op: 28 jul 2012 18:45
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Kennelhoest.Update hartfalen.

Ongelezen bericht door Yeufke »

Super Marie-José. :ok:
En nou niet meer van die enge dingen gaan denken.
Afbeelding
Polly 22 jan 2007 - 15 mei 2018 ❤️
Yessie 28 april 2010 -13 juli 2020
slaap zacht lieve meid
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Kennelhoest.Update hartfalen.

Ongelezen bericht door ranetje »

Wat fijn dat hij er kennelijk weinig last van heeft. :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Alfilillo
Zeer actief
Berichten: 4978
Lid geworden op: 01 aug 2016 11:48
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2
Locatie: Sant Pere de Ribes (Barcelona)

Re: Kennelhoest.Update hartfalen.

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Wat fijn dat het kereltje nog zo geniet :I:
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: Kennelhoest.Update hartfalen.

Ongelezen bericht door blondie »

Fijn om te lezen dat hij nog lekker kan genieten en zijn ding kan doen met ondersteuning van medicatie.
Goed dat je destijds erachter bent gekomen wat er aan de hand was en dat hij deze medicatie nu krijgt. De diagnose hoor je liever niet, maar de wetenschap dat er pillen voor zijn die acute zaken uit kunnen stellen en een hond nog lekker hond kunnen laten zijn is eigenlijk geweldig.
Gebruikersavatar
Marie-Josée
Erelid
Berichten: 25797
Lid geworden op: 04 feb 2003 10:56
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Kennelhoest.Update hartfalen.

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Zelf ben ik, ondanks een vroeger beroep, heel erg wars van medicatie maar dit zijn echt wonderpillen. Als hij ze niet had gekregen was hij er al lang niet meer geweest. Ik heb geen idee wat de prognose is, zijn hartspier is natuurlijk ook flink verdikt aan het raken, maar in de toekomst kijken kunnen we gelukkig toch nooit.
Gebruikersavatar
thom
Zeer actief
Berichten: 43749
Lid geworden op: 29 sep 2006 04:30
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Locatie: Bussum
Contacteer:

Re: Kennelhoest.Update hartfalen.

Ongelezen bericht door thom »

Marie-Josée schreef: 09 dec 2020 08:46 Zelf ben ik, ondanks een vroeger beroep, heel erg wars van medicatie maar dit zijn echt wonderpillen. Als hij ze niet had gekregen was hij er al lang niet meer geweest. Ik heb geen idee wat de prognose is, zijn hartspier is natuurlijk ook flink verdikt aan het raken, maar in de toekomst kijken kunnen we gelukkig toch nooit.
Totaal iets anders, maar wat een prachtig onderschrift. :I:
Afbeelding
Onze Portugese Quin.
Gebruikersavatar
Marie-Josée
Erelid
Berichten: 25797
Lid geworden op: 04 feb 2003 10:56
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Kennelhoest.Update hartfalen.

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

thom schreef: 11 dec 2020 17:11
Marie-Josée schreef: 09 dec 2020 08:46 Zelf ben ik, ondanks een vroeger beroep, heel erg wars van medicatie maar dit zijn echt wonderpillen. Als hij ze niet had gekregen was hij er al lang niet meer geweest. Ik heb geen idee wat de prognose is, zijn hartspier is natuurlijk ook flink verdikt aan het raken, maar in de toekomst kijken kunnen we gelukkig toch nooit.
Totaal iets anders, maar wat een prachtig onderschrift. :I:
Dank je Thom.
Gebruikersavatar
Marie-Josée
Erelid
Berichten: 25797
Lid geworden op: 04 feb 2003 10:56
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Kennelhoest.Update hartfalen.

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Dat kokhalzend hoesten lijkt inderdaad op de "hoest" van Sancho. Het lijkt soms of er iets in de keel zit maar dat is het toch niet.
Hou de ademhaling in rust in de gaten; als er vocht achter de longen zit gaat de ademhaling veel sneller.
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Kennelhoest.Update hartfalen.

Ongelezen bericht door ranetje »

Marie-Josée schreef: 16 dec 2020 17:27 Dat kokhalzend hoesten lijkt inderdaad op de "hoest" van Sancho. Het lijkt soms of er iets in de keel zit maar dat is het toch niet.
Hou de ademhaling in rust in de gaten; als er vocht achter de longen zit gaat de ademhaling veel sneller.
Dat is toch ook echt een verschijnsel van kennelhoest?

Denk dat ademhaling controleren meer houvast biedt.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
Marie-Josée
Erelid
Berichten: 25797
Lid geworden op: 04 feb 2003 10:56
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Kennelhoest.Update hartfalen.

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

ranetje schreef: 16 dec 2020 20:41
Marie-Josée schreef: 16 dec 2020 17:27 Dat kokhalzend hoesten lijkt inderdaad op de "hoest" van Sancho. Het lijkt soms of er iets in de keel zit maar dat is het toch niet.
Hou de ademhaling in rust in de gaten; als er vocht achter de longen zit gaat de ademhaling veel sneller.
Dat is toch ook echt een verschijnsel van kennelhoest?

Denk dat ademhaling controleren meer houvast biedt.
Ja precies, daarom heeft Sancho ons vorig jaar ook even op het verkeerde been gezet. De versnelde ademhaling kwam pas later in beeld en werd toen ook alarmerend.
Gebruikersavatar
Marie-Josée
Erelid
Berichten: 25797
Lid geworden op: 04 feb 2003 10:56
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Kennelhoest.Update hartfalen.

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Heavy schreef: 18 dec 2020 13:29 Nou toch maar een afspraak bij de DA want Jip klonk benauwd na een wandeling van 15 minuten. Hij liep wel op gewoon tempo mee. Misschien een rare gedachte maar ik denk dat de houtkachels er ook mee te maken hadden want het was heel erg die avond met de geur
Dat speelt misschien ook mee, ik merk dat ik zelf met ouder worden heel sterk reageer op luchtvervuiling en die hebben we hier helaas nogal wat. Ik heb ook een hartruisje maar verder lijkt alles in orde dus niets aan de hand. Maar benauwdheid en sneller ademen is bij mezelf ook aan de orde.
Hopelijk valt het mee wat Jip betreft!
Gebruikersavatar
Marie-Josée
Erelid
Berichten: 25797
Lid geworden op: 04 feb 2003 10:56
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Kennelhoest.Update hartfalen.

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Heavy schreef: 19 dec 2020 09:38 Het schrapen van zijn keel is ondertussen erger geworden en hij was gisteren plotseling ook heel misselijk . Dus hopelijk knapt hij dit weekend een beetje op met kip en rijst . Blijkbaar is het schrapen en kokhalzen dan toch van maagzuur
Je zou bijna zeggen; gelukkig. Maar dit kan ook heel naar zijn, hopelijk wordt dat snel beter. Zijn hart is wel goed nagekeken? Want misselijkheid komt ook vaak voor bij hartklachten. En dat was bij Sancho ook het geval.
Gebruikersavatar
Marie-Josée
Erelid
Berichten: 25797
Lid geworden op: 04 feb 2003 10:56
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Kennelhoest.Update hartfalen.

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik zou zeker geen narcose laten geven zolang niet duidelijk is wat hij mankeert. Bij Sancho was ook pas na een paar bezoekjes aan de dierarts duidelijk dat er verder gekeken moest worden en pas bij de echo kwam het probleem naar voren en toen was hij al doodziek.
Gebruikersavatar
Marie-Josée
Erelid
Berichten: 25797
Lid geworden op: 04 feb 2003 10:56
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Kennelhoest.Update hartfalen.

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Sancho is al een paar dagen niet fit en natuurlijk ben ik dan meteen ongerust. Gelukkig zijn hartslag en ademhaling niet verontrustend en toen hij hevige diarree had weet ik dat aan iets wat hij onderweg had opgelopen, het wandelgebied is zoveel drukker geworden de laatste tijd. Maar dat wil ook zeggen dat er vaker loopse dames lopen en gezien zijn onrust van de laatste weken kan dat best de oorzaak zijn. Hij likt zich ook voortdurend, vanmorgen zat zijn gezwollen piemeltje klem dus heb ik hem moeten helpen om het geval terug te schuiven.
Ik denk dat hij toch weer aan de Ypozane moet maar nu ik weet dat zijn hart zo slecht werkt vraag ik me af of dat wel aangewezen is.
Natuurlijk vraag ik dat ook bij de dierenarts nog na maar misschien dat iemand hier ervaring heeft?
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Kennelhoest.Update hartfalen.

Ongelezen bericht door ranetje »

Marie-Josée schreef: 03 feb 2021 09:16 Sancho is al een paar dagen niet fit en natuurlijk ben ik dan meteen ongerust. Gelukkig zijn hartslag en ademhaling niet verontrustend en toen hij hevige diarree had weet ik dat aan iets wat hij onderweg had opgelopen, het wandelgebied is zoveel drukker geworden de laatste tijd. Maar dat wil ook zeggen dat er vaker loopse dames lopen en gezien zijn onrust van de laatste weken kan dat best de oorzaak zijn. Hij likt zich ook voortdurend, vanmorgen zat zijn gezwollen piemeltje klem dus heb ik hem moeten helpen om het geval terug te schuiven.
Ik denk dat hij toch weer aan de Ypozane moet maar nu ik weet dat zijn hart zo slecht werkt vraag ik me af of dat wel aangewezen is.
Natuurlijk vraag ik dat ook bij de dierenarts nog na maar misschien dat iemand hier ervaring heeft?
Er staan in de bijsluiter geen contra-indicaties?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
Marie-Josée
Erelid
Berichten: 25797
Lid geworden op: 04 feb 2003 10:56
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Kennelhoest.Update hartfalen.

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

ranetje schreef: 04 feb 2021 16:18
Marie-Josée schreef: 03 feb 2021 09:16 Sancho is al een paar dagen niet fit en natuurlijk ben ik dan meteen ongerust. Gelukkig zijn hartslag en ademhaling niet verontrustend en toen hij hevige diarree had weet ik dat aan iets wat hij onderweg had opgelopen, het wandelgebied is zoveel drukker geworden de laatste tijd. Maar dat wil ook zeggen dat er vaker loopse dames lopen en gezien zijn onrust van de laatste weken kan dat best de oorzaak zijn. Hij likt zich ook voortdurend, vanmorgen zat zijn gezwollen piemeltje klem dus heb ik hem moeten helpen om het geval terug te schuiven.
Ik denk dat hij toch weer aan de Ypozane moet maar nu ik weet dat zijn hart zo slecht werkt vraag ik me af of dat wel aangewezen is.
Natuurlijk vraag ik dat ook bij de dierenarts nog na maar misschien dat iemand hier ervaring heeft?
Er staan in de bijsluiter geen contra-indicaties?
Op internet niet nee, ik heb het nog niet in huis.
Hij heeft nog steeds diarree :ugh: dat moet eerst over zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”