Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kan Takkie zonder tong goed leven > We gaan het ontdekken!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

bouvierpoedel
Zeer actief
Berichten: 51968
Lid geworden op: 08 dec 2009 06:32
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Kan Takkie zonder tong goed leven > We gaan het ontdekke

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

[quote="Takkie de Teckel"]Poeh, we maken wel wat los hier merk ik! Inmiddels al 640 berichten in dit topic. Zoveel heb ik er nog nooit ergens gehad! Sommige reacties zijn wat kort door de bocht vind ik wel. Een hond is niet zomaar een apparaat dat je wegdoet als er iets mis is. Net als voor een mens ga ik ervoor om er alles aan te doen om door te gaan MITS de kwaliteit van leven goed blijft.

Vandaag eens wat moois!

Ik realiseerde me dat jullie vooral filmpjes hebben gezien die gaan over eten/drinken en zonder tong leven. Daarom nu eens een filmpje dat daar niet over gaat maar eens laat zien hoe hij in het leven staat en totaal niet lijdt onder zijn gebrek. Takkie heeft gewoon een geweldig leven, net als elke andere gezonde hond! Loop maar eens mee met zijn ochtendwandeling...



Takkie geniet met volle teugen van het leven en wij van elkaar. Hij speelt graag, ravot heerlijk met zijn mandje, ligt graag op schoot, is gek op knuffelen, ook door anderen, houdt veel van jonge puppies, kan goed overweg met de meeste honden en zit als een koning in zijn mandjes op de fiets of scooter. Daarvan binnenkort ook een leuk filmpje.

De videokwaliteit van dit filmpje is niet heel best, maar het is dan ook gemaakt met een goedkope camera. Maar wel een camera die 360 graden rondom filmt waardoor ik alle beeldhoeken kan laten. En het is gefilmd op zijn eigen niveau, vanuit een honds perspectief zogezegd :-)

Ik hoop dat jullie er net zo van genieten als ik elke dag!

liefs van Frank & Takkie[/quote
De kwaliteit van leven is voor iedereen weer anders Frank.
Gelukkig heeft een hond daar geen begrip of definitie van dus die bepalen wij.
Het heeft ook te maken met hoe je zelf in elkaar steekt en je leven daaromheen .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Gebruikersavatar
CKS
Zeer actief
Berichten: 3442
Lid geworden op: 23 sep 2006 04:51

Re: Kan Takkie zonder tong goed leven > We gaan het ontdekke

Ongelezen bericht door CKS »

bouvierpoedel schreef: De kwaliteit van leven is voor iedereen weer anders Frank.
Gelukkig heeft een hond daar geen begrip of definitie van dus die bepalen wij.
Het heeft ook te maken met hoe je zelf in elkaar steekt en je leven daaromheen .
Goed ik heb de filmpjes even bekeken, maar objectief gezien denk ik dat je wel je uiterste best moet doen om hier iets 'hond-onwaardigs' of 'slechte levenskwaliteit' in te zien. Wat niet wil zeggen dat ik hetzelfde zou doen als Frank- waarschijnlijk niet want ik heb daar absoluut geen tijd voor. Dus wellicht zou ik mijn hond inslapen mocht zoiets gebeuren. Maar dat is dan wel voor mijn eigen gemak, niet omdat het persé 'onwaardig' of 'slechte levenskwaliteit' zou zijn (en dat argument zou ik dan dus gevoeglijk achterwegen laten). Want dat een hond zonder tong een prachtig leven kan hebben, heeft Frank intussen overduidelijk en objectief aangetoond. Vergt wel een bijzonder toegewijd baasje, dat dan weer wel.
Gebruikersavatar
Anne&Taar
Zeer actief
Berichten: 3481
Lid geworden op: 19 jun 2009 11:08
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Re: Kan Takkie zonder tong goed leven > We gaan het ontdekke

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

CKS schreef:
bouvierpoedel schreef: De kwaliteit van leven is voor iedereen weer anders Frank.
Gelukkig heeft een hond daar geen begrip of definitie van dus die bepalen wij.
Het heeft ook te maken met hoe je zelf in elkaar steekt en je leven daaromheen .
Goed ik heb de filmpjes even bekeken, maar objectief gezien denk ik dat je wel je uiterste best moet doen om hier iets 'hond-onwaardigs' of 'slechte levenskwaliteit' in te zien. Wat niet wil zeggen dat ik hetzelfde zou doen als Frank- waarschijnlijk niet want ik heb daar absoluut geen tijd voor. Dus wellicht zou ik mijn hond inslapen mocht zoiets gebeuren. Maar dat is dan wel voor mijn eigen gemak, niet omdat het persé 'onwaardig' of 'slechte levenskwaliteit' zou zijn (en dat argument zou ik dan dus gevoeglijk achterwegen laten). Want dat een hond zonder tong een prachtig leven kan hebben, heeft Frank intussen overduidelijk en objectief aangetoond. Vergt wel een bijzonder toegewijd baasje, dat dan weer wel.
Het overtuigen van mensen met een bepaalde opvatting middels dit soort filmpjes is onmogelijk. Als dat het doel van deze filmpjes is, dan zal dat nooit lukken; soms hebben mensen hun mening nou eenmaal vaststaan. Dat gezegd hebbende kunnen deze filmpjes mensen, die mogelijk zelf voor deze beslissing komen te staan, wel helpen een beslissing te nemen; zoals ook bij bv pootamputaties het geval is (ook al zo'n hoogbeladen onderwerp). Ik zou ze dan dus ook zeker doorsturen naar je dierenarts.
Laatst gewijzigd door Anne&Taar op 12 jun 2017 09:46, 1 keer totaal gewijzigd.
bouvierpoedel
Zeer actief
Berichten: 51968
Lid geworden op: 08 dec 2009 06:32
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Kan Takkie zonder tong goed leven > We gaan het ontdekke

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Anne&Taar schreef:
CKS schreef:
bouvierpoedel schreef: De kwaliteit van leven is voor iedereen weer anders Frank.
Gelukkig heeft een hond daar geen begrip of definitie van dus die bepalen wij.
Het heeft ook te maken met hoe je zelf in elkaar steekt en je leven daaromheen .
Goed ik heb de filmpjes even bekeken, maar objectief gezien denk ik dat je wel je uiterste best moet doen om hier iets 'hond-onwaardigs' of 'slechte levenskwaliteit' in te zien. Wat niet wil zeggen dat ik hetzelfde zou doen als Frank- waarschijnlijk niet want ik heb daar absoluut geen tijd voor. Dus wellicht zou ik mijn hond inslapen mocht zoiets gebeuren. Maar dat is dan wel voor mijn eigen gemak, niet omdat het persé 'onwaardig' of 'slechte levenskwaliteit' zou zijn (en dat argument zou ik dan dus gevoeglijk achterwegen laten). Want dat een hond zonder tong een prachtig leven kan hebben, heeft Frank intussen overduidelijk en objectief aangetoond. Vergt wel een bijzonder toegewijd baasje, dat dan weer wel.
Ik vermoed dat wat bouvierpoedel aan wil geven is dat het overtuigen van mensen met een bepaalde opvatting middels dit soort filmpjes praktisch onmogelijk is. Als dat het doel van deze filmpjes is, dan zal dat nooit lukken; soms hebben mensen hun mening nou eenmaal vaststaan. Dat gezegd hebbende kunnen deze filmpjes mensen, die mogelijk zelf voor deze beslissing komen te staan, wel helpen een beslissing te nemen; zoals ook bij bv pootamputaties het geval is (ook al zo'n hoogbeladen onderwerp). Ik zou ze dan dus ook zeker doorsturen naar je dierenarts.
Bedoel wat ik er neer gezet heb ,niets meer of anders. :mann:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Kan Takkie zonder tong goed leven > We gaan het ontdekke

Ongelezen bericht door malinois »

Takkie de Teckel schreef:Poeh, we maken wel wat los hier merk ik! Inmiddels al 640 berichten in dit topic. Zoveel heb ik er nog nooit ergens gehad! Sommige reacties zijn wat kort door de bocht vind ik wel. Een hond is niet zomaar een apparaat dat je wegdoet als er iets mis is. Net als voor een mens ga ik ervoor om er alles aan te doen om door te gaan MITS de kwaliteit van leven goed blijft.

Vandaag eens wat moois!

Ik realiseerde me dat jullie vooral filmpjes hebben gezien die gaan over eten/drinken en zonder tong leven. Daarom nu eens een filmpje dat daar niet over gaat maar eens laat zien hoe hij in het leven staat en totaal niet lijdt onder zijn gebrek. Takkie heeft gewoon een geweldig leven, net als elke andere gezonde hond! Loop maar eens mee met zijn ochtendwandeling...



Takkie geniet met volle teugen van het leven en wij van elkaar. Hij speelt graag, ravot heerlijk met zijn mandje, ligt graag op schoot, is gek op knuffelen, ook door anderen, houdt veel van jonge puppies, kan goed overweg met de meeste honden en zit als een koning in zijn mandjes op de fiets of scooter. Daarvan binnenkort ook een leuk filmpje.

De videokwaliteit van dit filmpje is niet heel best, maar het is dan ook gemaakt met een goedkope camera. Maar wel een camera die 360 graden rondom filmt waardoor ik alle beeldhoeken kan laten. En het is gefilmd op zijn eigen niveau, vanuit een honds perspectief zogezegd :-)

Ik hoop dat jullie er net zo van genieten als ik elke dag!

liefs van Frank & Takkie
Frank, ik doe nooit een hond om niks weg... nooit. Daarnaast zijn mijn honden mn maatjes. Ik vind t dus nogal wat om dat te beweren als iemand een andere mening dan jij hebt. IK vind t hondonwaardig omdat mijn honden leven met hun tong. Voorbeelden heb ik al gegeven...
Dat jij t doet prima maar ik niet, al plaats je nog 100 filmpjes die tong komt er niet mee terug en ik vind dat ze niet goed functioneren zonder.... dat maakt mij niet beter dan jou maar jou ook niet beter dan mij...
Ik kan ook wel filmpjes maken hoeveel per uur ze hun tong gebruiken en dat ik t daarom onoverkomelijk vind dat een hond die mist... maar daar overtuig ik jou toch ook niet mee?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
Caro.
Zeer actief
Berichten: 31794
Lid geworden op: 23 apr 2002 03:52
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Kan Takkie zonder tong goed leven > We gaan het ontdekke

Ongelezen bericht door Caro. »

Takkie de Teckel schreef:Poeh, we maken wel wat los hier merk ik! Inmiddels al 640 berichten in dit topic. Zoveel heb ik er nog nooit ergens gehad! Sommige reacties zijn wat kort door de bocht vind ik wel. Een hond is niet zomaar een apparaat dat je wegdoet als er iets mis is. Net als voor een mens ga ik ervoor om er alles aan te doen om door te gaan MITS de kwaliteit van leven goed blijft.

....
en de definitie van kwaliteit van leven is voor iedereen anders, voor zowel mens als dier, daar zit het verschil van mening :wink:

Overigens zie ik ook een hele vrolijke hond hoor en heb je, van wat ik zie, een prima beslissing genomen.
Maar ik kan me heel goed indenken dat als de tong van een hond afsterft, je de hond in laat slapen. Ik had dat ook gedaan, ik had er geen
hondwaardig leven ingezien op dat moment, maar wat mij betreft is het tegendeel bewezen (al zal het ook echt aan de hond zelf liggen of
die ermee leert omgaan of niet).
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Gebruikersavatar
Takkie de Teckel
Actief
Berichten: 110
Lid geworden op: 31 okt 2014 21:58
Mijn ras(sen): Ruwhaar Teckel
Aantal honden: 1
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Kan Takkie zonder tong goed leven > We gaan het ontdekke

Ongelezen bericht door Takkie de Teckel »

Hallo mensen daar zijn we weer. :)

Nog een leuk filmpje van hoezeer we samen heerlijk genieten van het leven... Samen touren op de scooter op een lekker zonnige dag in het oosten van het land :)



Filmpje is de eerste van een serie(tje) 360 graden videos, waarin je met de muis (of een VR bril) kunt rondkijken.

Zoals hij als een kapitein op de brug van het schip staat, zo gaat het altijd als we met de fiets of scooter een rondje doen. Het zijn voor ons alletwee de mooiste momenten. Als ik alleen al zeg dat we met de FIETS gaan dan begint hij al te springen. Vooraf altijd even een korte plasronde rond het huis, en ook dan weet hij altijd dat het de korte ronde is en loopt vanzelf naar de achtertuin in plaats van de voordeur omdat hij weet dat daar de fiets staat. Geweldig! <3 <3 <3

lieve groetjes van Takkie en mij!
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Kan Takkie zonder tong goed leven > We gaan het ontdekke

Ongelezen bericht door ranetje »

Leuk :ok:
Hoe heb je hem vast?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Jetski
Zeer actief
Berichten: 912
Lid geworden op: 21 apr 2015 15:19

Re: Kan Takkie zonder tong goed leven > We gaan het ontdekke

Ongelezen bericht door Jetski »

:I: heerlijk genieten!
Gebruikersavatar
Takkie de Teckel
Actief
Berichten: 110
Lid geworden op: 31 okt 2014 21:58
Mijn ras(sen): Ruwhaar Teckel
Aantal honden: 1
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Kan Takkie zonder tong goed leven > We gaan het ontdekke

Ongelezen bericht door Takkie de Teckel »

ranetje schreef:Leuk :ok:
Hoe heb je hem vast?
Hij zit aan een riempje vast in de mand (zowel op scooter als fiets) waarmee hij net overeind kan maar niet verder. Gaat al 3 jaar prima op de fiets, nu ook op de (snor)scooter.

En is inderdaad elke keer heerlijk genieten! Nu zo de fiets ophalen bij station samen, kan hij in de mand mee terug :D

groetjes, Frank & Takkie
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Yeufke
Zeer actief
Berichten: 4877
Lid geworden op: 28 jul 2012 18:45
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Kan Takkie zonder tong goed leven > We gaan het ontdekke

Ongelezen bericht door Yeufke »

Haha, wat leuk, je ziet hem echt genieten. :ok:
Grappig ook die 360graden video.
Afbeelding
Polly 22 jan 2007 - 15 mei 2018 ❤️
Yessie 28 april 2010 -13 juli 2020
slaap zacht lieve meid
Gebruikersavatar
Liesbeth
Zeer actief
Berichten: 7973
Lid geworden op: 22 apr 2002 23:25
Aantal honden: 1
Locatie: Apeldoorn

Re: Kan Takkie zonder tong goed leven > We gaan het ontdekke

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Mijn browser ondersteunt geen 360graden video's :ugh: . Geeft wel een heel apart effect :F: .

Wat ik zo van kán zien vind Takkie het heel leuk :ok: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Gebruikersavatar
Takkie de Teckel
Actief
Berichten: 110
Lid geworden op: 31 okt 2014 21:58
Mijn ras(sen): Ruwhaar Teckel
Aantal honden: 1
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Kan Takkie zonder tong goed leven > We gaan het ontdekke

Ongelezen bericht door Takkie de Teckel »

Hoi mensen, weer een mooi filmpje online van Takkie. Het gaat allemaal nog steeds geweldig goed! Takkie wil graag zelf ook even wat zeggen:

"Wraf, Woefwoef! Baasje heeft weer een nieuwe hobby, filmen in 360 graden. Hier ben ik weer de ster in mijn nieuwe movie! Wel even wennen, ik kan niet eens meer een poepje doen zonder in beeld te zijn, grrr..." :D :D :D



Veel kijk plezier!!!

Groetjes en een poot van Frank & Takkie
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Yeufke
Zeer actief
Berichten: 4877
Lid geworden op: 28 jul 2012 18:45
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Kan Takkie zonder tong goed leven > We gaan het ontdekke

Ongelezen bericht door Yeufke »

Leuk om Takkie weer eens te zien :ok: maar...pfff.. vermoeiend kijken wel. :ugh:
Afbeelding
Polly 22 jan 2007 - 15 mei 2018 ❤️
Yessie 28 april 2010 -13 juli 2020
slaap zacht lieve meid
Gebruikersavatar
Takkie de Teckel
Actief
Berichten: 110
Lid geworden op: 31 okt 2014 21:58
Mijn ras(sen): Ruwhaar Teckel
Aantal honden: 1
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Kan Takkie zonder tong goed leven > We gaan het ontdekke

Ongelezen bericht door Takkie de Teckel »

En nog eentje, deze is in VR, je kan er dus in rondkijken, en de hondjes volgen in hun spel.

Takkie heeft een nieuw vriendje, Frits, van 4 huizen verder. Heerlijk filmpje, Teckeltoos, ben je er ook nog? :D



Veel kijkplezier en groetjes van mij en Takkie! Woef!
Afbeelding

Afbeelding
teckeltoos
Zeer actief
Berichten: 13884
Lid geworden op: 06 sep 2002 10:15
Aantal honden: 0

Re: Kan Takkie zonder tong goed leven > We gaan het ontdekke

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Takkie de Teckel schreef: 31 jul 2017 00:54 En nog eentje, deze is in VR, je kan er dus in rondkijken, en de hondjes volgen in hun spel.

Takkie heeft een nieuw vriendje, Frits, van 4 huizen verder. Heerlijk filmpje, Teckeltoos, ben je er ook nog? :D



Veel kijkplezier en groetjes van mij en Takkie! Woef!
Jazeker. En jij Frank ?

Hoog tijd voor een update hier (voor de niet facebookers)
Gebruikersavatar
mosquito1980
Zeer actief
Berichten: 11450
Lid geworden op: 02 jun 2015 20:22
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1
Locatie: Angola, samen met Vusi en Pusi

Re: Kan Takkie zonder tong goed leven > We gaan het ontdekke

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

teckeltoos schreef: 08 mar 2021 10:27
Takkie de Teckel schreef: 31 jul 2017 00:54 En nog eentje, deze is in VR, je kan er dus in rondkijken, en de hondjes volgen in hun spel.

Takkie heeft een nieuw vriendje, Frits, van 4 huizen verder. Heerlijk filmpje, Teckeltoos, ben je er ook nog? :D



Veel kijkplezier en groetjes van mij en Takkie! Woef!
Jazeker. En jij Frank ?

Hoog tijd voor een update hier (voor de niet facebookers)
Ik weet dat het forum af en toe langzaam is :wachten: maar 3,5 jaar? :LOL:
Gebruikersavatar
Takkie de Teckel
Actief
Berichten: 110
Lid geworden op: 31 okt 2014 21:58
Mijn ras(sen): Ruwhaar Teckel
Aantal honden: 1
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Kan Takkie zonder tong goed leven > We gaan het ontdekken!

Ongelezen bericht door Takkie de Teckel »

Oh!

Ik zal een update geven, maar moet nu helaas weg, werken. Bottomline: gaat goed maar heeft veel meegemaakt sinds kort, bijna de verkeerde kant op. Laat het snel weten!

groetjes, Frank en Takkie
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Hinke
Zeer actief
Berichten: 4490
Lid geworden op: 22 apr 2002 22:48
Mijn ras(sen): Hatsjoehondje en een geleidehond van vriend
Aantal honden: 2
Locatie: Apeldoorn

Re: Kan Takkie zonder tong goed leven > We gaan het ontdekken!

Ongelezen bericht door Hinke »

https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... onder-tong

Op omroep Gelderland het laatste nieuws.
Groetjes van Hinke

En een poot van Basco en Vronie
Gebruikersavatar
Takkie de Teckel
Actief
Berichten: 110
Lid geworden op: 31 okt 2014 21:58
Mijn ras(sen): Ruwhaar Teckel
Aantal honden: 1
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Kan Takkie zonder tong goed leven > We gaan het ontdekken!

Ongelezen bericht door Takkie de Teckel »

Dankjewel Hinke!

Ik heb inderdaad al heeeeeeeel lang intussen niks meer gepost. Maarr, geen nieuws is goed nieuws in dit geval want het gaat nog steeds geweldig goed met Takkie :D

Al zijn ervaringen vindt je ook op zijn eigen Facebook pagina: https://www.facebook.com/Takkie.De.Tongloze.Teckel

Het leven zonder tong heeft hij helemaal onder de knie, en hij is nog steeds een vrolijke, lieve, nieuwsgierige en dappere Teckel. We zijn inmiddels voor werk en omstandigheden van Amsterdam naar Zevenaar verhuisd en dat bevalt mij en ook Takkie heel goed! In mijn vrije tijd genieten we samen van de rust en mooie stukjes natuur die je hier wel vind maar in Amsterdam een stuk verder voor moet reizen. Heerlijk!

Helaas heeft Takkie er vorig jaar wel een complicatie bij gekregen: hij heeft nu Cushing... In zijn geval een hypofyse tumor die voor een verhoogde cortisol productie door zijn bijnieren zorgt. Rond augustus begonnen we daar wat van te merken: hij dronk heel veel en zijn vacht begon er slecht uit te zien. Na de diagnose in september ging het almaar slechter: hij kreeg kale en schrale plekken en korstige huidaandoeningen, ging mank lopen en kreeg een schimmelinfectie in zijn neus (loopneus).

De diagnose is gesteld in het UMC voor dieren in Utrecht, waar de allerbeste Nederlandse specialisten daarvoor zitten. Een hypofyse Cushing is gelukkig goed te behandelen met Vetoryl/Trilostane en daar hebben we voor gekozen. Een andere optie was opereren, maar voor 5000,- en een 40% kans dat het binnen een jaar terug zou komen. Die kans wilde ik niet wagen.

De medicatie sloeg gelijk goed aan en het vele drinken stopte vrijwel meteen. Ook het mank lopen werd vrij snel al minder. Voor zijn neus heeft hij nog wel een Rhinoscopie gehad, dat duurde een hele middag! De chirurg heeft zijn hele neus van binnen schoongemaakt en de infectie is gelukkig niet terug gekomen.

Vanaf januari begon ook zijn vacht te herstellen en inmiddels is hij weer vrijwel helemaal de oude :D :D De tumor zit er nog wel dus, en hij moet nu wel medicijnen blijven slikken. Gelukkig gaat dat goed samen met zijn vloeibare voeding: de capsule past precies in de spuitmond.

Sinds de diagnose heeft hij inmiddels 3 bloedonderzoeken gehad, en die kwamen alle drie terug met goede waarden, waardoor hij vanaf het begin op de relatief lage dosis van 10mg Trilostane/dag zit en dat gaat prima :)

We genieten nu extra veel van elkaar, want hoewel het nu goed gaat, kan de tumor nog groeien en uiteindelijk voor andere problemen zorgen die niet meer op te lossen zijn... Maar voorlopig zijn we daar nog niet en gaat het nu weer geweldig goed met Takkie!

Een update van zijn gevecht tegen Cushing:


Een redacteur van Omroep Gelderland zag een filmpje van hem voorbij komen en vond dat zo interessant dat zij er vandaag, 6 april 2021, op radio, website, Facebook, Youtube en Instagram een verhaal van hebben gemaakt. Ik ben eigenlijk best een beetje trots hoe ver we het in al die jaren al hebben gebracht en nog brengen. Takkie is met recht een uitzonderlijke teckel!

Hier vindt je de Omroep Gelderland bijdrage:
Nieuws:
https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... onder-tong

Facebook:


Youtube:


Dus! Takkie is en blijft een wonderkind, en mijn lieveling! Tegen alle verwachtingen in zijn we het samen al ontzettend ver gekomen en het avontuur is nog niet voorbij.

Groetjes en woefjes van Frank & Takkie!
Afbeelding

Afbeelding
teckeltoos
Zeer actief
Berichten: 13884
Lid geworden op: 06 sep 2002 10:15
Aantal honden: 0

Re: Kan Takkie zonder tong goed leven > We gaan het ontdekken!

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Prachtig verhaal Frank. Takkie en jij zijn een byzonder duo.
Emma
Zeer actief
Berichten: 7768
Lid geworden op: 05 mar 2008 17:28
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu alleen nog de black and tan jack hussel.
Aantal honden: 1

Re: Kan Takkie zonder tong goed leven > We gaan het ontdekken!

Ongelezen bericht door Emma »

He wat naar dat hij nou cushing heeft. Hopelijk blijft dat onder controle.
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Kan Takkie zonder tong goed leven > We gaan het ontdekken!

Ongelezen bericht door ranetje »

Mooi verhaal Frank!
Super zo goed als het met hem gaat ondanks een nare complicatie :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
Takkie de Teckel
Actief
Berichten: 110
Lid geworden op: 31 okt 2014 21:58
Mijn ras(sen): Ruwhaar Teckel
Aantal honden: 1
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Kan Takkie zonder tong goed leven > We gaan het ontdekken!

Ongelezen bericht door Takkie de Teckel »

Dank jullie wel! We blijven ons best doen en Takkie is er geweldig onder. Bottomline blijft uiteraard altijd ZIJN kwaliteit van leven, maar voorlopig is die ronduit goed!

We staan nu ineens wel overal in de belangstelling! Gisteren Omroep Gelderland, en vandaag een artikel op Hart van Nederland en een blikseminterview op Radio 538. Zomaar uit het niets ineens :D

Het artikel op Hart van Nederland:
https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... rloor-tong

En hij snapt er niks van allemaal :) Wat doet baasje toch gek de laatste dagen moet hij denken, haha!

groetjes, Frank
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
mosquito1980
Zeer actief
Berichten: 11450
Lid geworden op: 02 jun 2015 20:22
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1
Locatie: Angola, samen met Vusi en Pusi

Re: Kan Takkie zonder tong goed leven > We gaan het ontdekken!

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Ik zag je verhaal in Omroep Gld voorbij komen op FB. :ok:
Mijn collega hier had ook een teckel met Cushing, werd ook helemaal kaal..... kreeg z'n medicijnen en het haar groeide weer terug. Beesje is 18 jaar geworden :I:
Gebruikersavatar
Hamilton
Zeer actief
Berichten: 7013
Lid geworden op: 09 apr 2005 22:07
Locatie: In 'n mooie provincie

Re: Kan Takkie zonder tong goed leven > We gaan het ontdekken!

Ongelezen bericht door Hamilton »

Leuk Frank dat je hier ook weer post. Ik kwam je tegen bij de Cushing contact groep en herkende Takkie gelijk van het HF. We lopen bijna gelijk op na de diagnose in Utrecht bij Nisvan, door Sarah Galac, gaat het hier ook een stuk beter, Trilostane is wel iets verhoogd, maar z'n haar begint weer terug te komen.
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
Gebruikersavatar
noekie
Zeer actief
Berichten: 5443
Lid geworden op: 11 jan 2004 21:44
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Aantal honden: 2
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Kan Takkie zonder tong goed leven > We gaan het ontdekken!

Ongelezen bericht door noekie »

Ik kwam het artikel tegen op facebook en dacht, he dat verhaal ken ik van het forum.
Fijn om te horen dat het goed gaat ondanks de cushing erbij.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Gebruikersavatar
Takkie de Teckel
Actief
Berichten: 110
Lid geworden op: 31 okt 2014 21:58
Mijn ras(sen): Ruwhaar Teckel
Aantal honden: 1
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Kan Takkie zonder tong goed leven > We gaan het ontdekken!

Ongelezen bericht door Takkie de Teckel »

Helaas het laatste bericht... Takkie is er niet meer 😭😭😭😭

Ik ben er kapot van... Zo dapper was je, zoveel heb je meegemaakt en toch wist je altijd je levenslust te bewaren. Wonderkind noemden de dokteren je 6 jaar geleden toen je je door de ziekte van Weil heen sloeg. Nog eens wonderkind toen je je tong verloor en ondanks dat toch aan het leven vasthield met vreugde en energie.

Al bijna twee jaar nu sloeg je je ook met succes door de Cushing heen, en toen je drie maanden geleden ook nog eens blind werd bleef je overeind en doorgaan. Zoveel liefde heb je me gegeven en zo ontzettend veel hou ik van jou...

Gister in het begin van de avond viel je in het water en sprong ik erin om je eruit te halen. Alles leek goed te gaan, maar je was flink aan het hijgen. De shock, vermoedde de dierenarts. Ik ging naar mijn werk, maar voelde me er niet goed bij. Halverwege ben ik toch naar huis gegaan en daar was je nog steeds aan het hijgen. Midden in de nacht zijn we naar het dierenziekenhuis gereden, maar het mocht niet baten. Onderweg sloeg je ineens achterover en was het hijgen voorbij..................... toen we aankwamen in het ziekenhuis was je al overleden 😭😭😭😭😭😭

Volgens de dokter was het ook als ik eerder was gekomen niet zeker of je het overleefd zou hebben met het water dat toch nog in je longen terecht was gekomen.

Mijn hart huilt, ik heb je daar achter gelaten om je later weer terug te krijgen in een urn... Wat zal ik je ontzettend gaan missen!!!!! Het is voorbij voor jou nu lieve schat, nu ben je voor altijd in dromenland.....................................................................

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
thom
Zeer actief
Berichten: 43749
Lid geworden op: 29 sep 2006 04:30
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Locatie: Bussum
Contacteer:

Re: Kan Takkie zonder tong goed leven > We gaan het ontdekken!

Ongelezen bericht door thom »

Wat een onverwacht en verdrietig einde.
Wens je heel erg veel sterkte. :roos:
Afbeelding
Onze Portugese Quin.
Gebruikersavatar
Patricia.
moderator
Berichten: 2947
Lid geworden op: 28 okt 2015 17:37
Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren
Aantal honden: 4
Locatie: Borssele

Re: Kan Takkie zonder tong goed leven > We gaan het ontdekken!

Ongelezen bericht door Patricia. »

Heel veel sterkte met dit enorme verlies
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”