Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Staphylococcus pseudintermedius

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Staphylococcus pseudintermedius

Ongelezen bericht door ranetje »

dagmar88 schreef: 31 jul 2021 13:09
ranetje schreef: 31 jul 2021 12:18 Ik zou het niet weten.
Wel ken ik het verhaal van een trimmer die een ruwharige terriër onderhanden had die jaren was geschoren.
De kleur van de vacht wat helemaal vervaagd.
Na een aantal plukbeurten kwam de oorspronkelijke kleur terug.

Ik weet niet wat ik dan moet geloven?
Door op één lengte te scheren heb je logischerwijs lichter onderwol en donkerder dekhaar op dezelfde lengte en dus even zichtbaar.
Als die trimmer hem netjes in een stripvacht heeft gezet, wordt die hond een paar keer wat donkerder ja. Omdat het dekhaar die functie terugkrijgt en het meest zichtbaar is.
Dat heeft niets te maken met haren die anders terug groeien. Scheer je een husky dan heb je precies hetzelfde effect.

Afbeelding
Dank voor je uitleg :ok:

Ik zou hier de husky bepaald niet meer in herkennen :tongue: :80:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Wildflower
Zeer actief
Berichten: 1461
Lid geworden op: 19 feb 2008 15:32
Mijn ras(sen): Border Collies
Aantal honden: 2

Re: Staphylococcus pseudintermedius

Ongelezen bericht door Wildflower »

BieneMaya schreef: 31 jul 2021 12:31
Saba schreef: 30 jul 2021 09:27 Ik ken een berner die in de zomer regelmatig geschoren wordt omdat het arme beest het anders stikbenauwd heeft en niks meer wil anders dan op de koele tegelvloer liggen vegeteren. Die vacht groeit altijd weer prima terug in de winter, dus daar zou ik het zeker niet om laten.
Ik zit er serieus over te denken om Maya ook te gaan scheren voor de volgende zomer. En mss zelfs voor deze zomer nog als het toch weer veel warmer gaat worden.
Ze heeft er zo machtig veel last van en ligt dan veelal voor dood in de gang op de plavuizen.
En de vacht is voor mij van minder belang dan haar geestelijke welzijn.
Doen, goed idee!
Mijn Ben had ook een dikke vacht met een vracht onderwol.
Hij lag vanaf april als de zon warmer werd in de gang op het beton.
Na het scheren was hij weer zo blij! Spelen in de tuin en lekker soezen in het zonnetje.
Ik heb hem tot aan z’n dood in april, juli en september laten scheren door de trimmer.
In april liet ze er 10 mm opzitten, in de zomer helemaal kort en in september weer minimaal 10 mm vacht.
Overigens heb ik hem de laatste keer in september niet laten scheren ivm zijn artrose. Kort haar in de herfst vond ik geen goed idee meer voor een bejaarde hond.

Afbeelding
Gebruikersavatar
BieneMaya
Zeer actief
Berichten: 3230
Lid geworden op: 17 jun 2020 21:44
Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond
Aantal honden: 1

Re: Staphylococcus pseudintermedius

Ongelezen bericht door BieneMaya »

Wildflower schreef: 31 jul 2021 23:39
BieneMaya schreef: 31 jul 2021 12:31
Saba schreef: 30 jul 2021 09:27 Ik ken een berner die in de zomer regelmatig geschoren wordt omdat het arme beest het anders stikbenauwd heeft en niks meer wil anders dan op de koele tegelvloer liggen vegeteren. Die vacht groeit altijd weer prima terug in de winter, dus daar zou ik het zeker niet om laten.
Ik zit er serieus over te denken om Maya ook te gaan scheren voor de volgende zomer. En mss zelfs voor deze zomer nog als het toch weer veel warmer gaat worden.
Ze heeft er zo machtig veel last van en ligt dan veelal voor dood in de gang op de plavuizen.
En de vacht is voor mij van minder belang dan haar geestelijke welzijn.
Doen, goed idee!
Mijn Ben had ook een dikke vacht met een vracht onderwol.
Hij lag vanaf april als de zon warmer werd in de gang op het beton.
Na het scheren was hij weer zo blij! Spelen in de tuin en lekker soezen in het zonnetje.
Ik heb hem tot aan z’n dood in april, juli en september laten scheren door de trimmer.
In april liet ze er 10 mm opzitten, in de zomer helemaal kort en in september weer minimaal 10 mm vacht.
Overigens heb ik hem de laatste keer in september niet laten scheren ivm zijn artrose. Kort haar in de herfst vond ik geen goed idee meer voor een bejaarde hond.

Afbeelding
Hier gaat het mij inderdaad ook om :cheer:
Gebruikersavatar
BieneMaya
Zeer actief
Berichten: 3230
Lid geworden op: 17 jun 2020 21:44
Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond
Aantal honden: 1

Re: Staphylococcus pseudintermedius

Ongelezen bericht door BieneMaya »

Het is hier nu lekker koel (zo,n 19 graden) maar nog geen 2 weken terug was het 26 graden en super klam en broeierig. En ik vind het sneu voor haar om dan in een dikke bontjas buiten te moeten lopen.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”