Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zacht tuigje

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
georges
Zeer actief
Berichten: 889
Lid geworden op: 31 dec 2016 11:48
Mijn ras(sen): een Peruaanse naakthond & een lurcher
Aantal honden: 2

Zacht tuigje

Ongelezen bericht door georges »

Dag allemaal.

Helaas moeten de honden hier vaak aangelijnd blijven, waardoor ik op zoek ben naar een passend tuigje voor Billie. Haar huidige tuigje schuurt aan de buik, maar door haar diepe borst vind ik moeilijk iets dat goed past. Waar ik naar op zoek ben :
- zacht, maar liefst geen fleece (al kan ik me daar wel over zetten) ;
- passend voor honden met diepe borst (dus ofwel verstelbaar onderaan, ofwel lang genoeg) ;
- smal genoeg tussen de voorbenen (ze is echt heel smal, dus daar past slechts iets van een 3-4 cm) ;
- verzendbaar naar Amerika (zonder overdreven verzendkosten) of een internationaal merk dat ik hier lokaal kan bestellen ;

Wie o wie heeft de gouden tip ?
Gebruikersavatar
naomi12
Zeer actief
Berichten: 770
Lid geworden op: 31 dec 2013 16:28
Mijn ras(sen): bobtail
Spaanse galgo kruising
Spaanse border collie kruising
Aantal honden: 3

Re: Zacht tuigje

Ongelezen bericht door naomi12 »

Hier een non stop dogwear line harnas voor beide honden. Dit is het eerste tuig wat echt goed zit bij Puck en niet schuift.
Gebruikersavatar
georges
Zeer actief
Berichten: 889
Lid geworden op: 31 dec 2016 11:48
Mijn ras(sen): een Peruaanse naakthond & een lurcher
Aantal honden: 2

Re: Zacht tuigje

Ongelezen bericht door georges »

naomi12 schreef: 08 jun 2021 21:37 Hier een non stop dogwear line harnas voor beide honden. Dit is het eerste tuig wat echt goed zit bij Puck en niet schuift.
Ik sta een beetje sceptisch tegenover tuigjes waarvan geen enkel gedeelte aan de borst verstelbaar is... Heb je daar geen problemen mee bij je honden ? Heb je een hond met diepe borst ?
Cleva schreef: 08 jun 2021 21:38 Dingetje. Hoe heet ze.
Zinodo.
Goed idee, ik stuur haar even. Vrees enkel een beetje voor de verzendkosten, maar we zullen zien.
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Zacht tuigje

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Bayleigh heeft ook die bovenstaande van non-stop. Zit eigenlijk als gegoten en zij heeft ook een hele diepe borstkas maar is verder een schriel kippetje.
Hij schuift wel eens scheef als ze een kat ziet ofzo en een ruk geeft. Maar verder prima.

Voor de anderen heb ik verstelbare van leer, met gespen voor en achter. Zijn alleen zo zwaar voor wandelen haha


Afbeelding
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Zacht tuigje

Ongelezen bericht door crutz »

Vriendin van me maakt tuigen (en halsbanden) op maat. Ze zat in LA maar nu in Kansas, versturen binnen de USA is altijd voordeliger lijkt me. Alleen weet ik niet of haar materiaal al uitgepakt is na de laatste verhuizing en of ze nu actief zaken maakt.

https://www.facebook.com/5348297066792 ... 65069/?d=n

Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Zacht tuigje

Ongelezen bericht door crutz »

Tamara81 schreef:
Doyaquba schreef: 08 jun 2021 22:10 Bayleigh heeft ook die bovenstaande van non-stop. Zit eigenlijk als gegoten en zij heeft ook een hele diepe borstkas maar is verder een schriel kippetje.
Hij schuift wel eens scheef als ze een kat ziet ofzo en een ruk geeft. Maar verder prima.

Voor de anderen heb ik verstelbare van leer, met gespen voor en achter. Zijn alleen zo zwaar voor wandelen haha


Afbeelding
Deze ziet er goed uit bij de schouders en oksels. Maar drukt het op de voorkant niet op de keel?
Ik bedoel, is de voorkant rustend op het borstbeen?
Ik vind hem bij Bayleigh ook te hoog druk zetten zo ja.

Ik heb hem voor Sally en daar is hij inderdaad goed passend. Maar dat is een zeer “standaard” / functionele maat hond. Kan me voorstellen dat het vaak niet passend is

Afbeelding

Ik moet nog goede foto’s maken. Hij zit bij haar idd echt goed op het borstbeen en drukt niet op de keel
Laatst gewijzigd door crutz op 08 jun 2021 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Zacht tuigje

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Tamara81 schreef: 08 jun 2021 22:37
Doyaquba schreef: 08 jun 2021 22:10 Bayleigh heeft ook die bovenstaande van non-stop. Zit eigenlijk als gegoten en zij heeft ook een hele diepe borstkas maar is verder een schriel kippetje.
Hij schuift wel eens scheef als ze een kat ziet ofzo en een ruk geeft. Maar verder prima.

Voor de anderen heb ik verstelbare van leer, met gespen voor en achter. Zijn alleen zo zwaar voor wandelen haha


Afbeelding
Deze ziet er goed uit bij de schouders en oksels. Maar drukt het op de voorkant niet op de keel?
Ik bedoel, is de voorkant rustend op het borstbeen?
Hij rust wel op het borstbeen, ze kuchelde niet, maar op de foto zit ie iets hoog inderdaad. Wel was ze net wat dunner geworden hier dus zat iets te los, dat zie je, daarom trekt ie wat meer naar achteren dan normaal. Het is geen trektuig, dat zeker, maar ze wandelt er fijn mee.
Goed afstellen is wel een kunst...daar ben ik wel eens te gehaast voor
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Zacht tuigje

Ongelezen bericht door crutz »

Doyaquba schreef:
Tamara81 schreef: 08 jun 2021 22:37
Doyaquba schreef: 08 jun 2021 22:10 Bayleigh heeft ook die bovenstaande van non-stop. Zit eigenlijk als gegoten en zij heeft ook een hele diepe borstkas maar is verder een schriel kippetje.
Hij schuift wel eens scheef als ze een kat ziet ofzo en een ruk geeft. Maar verder prima.

Voor de anderen heb ik verstelbare van leer, met gespen voor en achter. Zijn alleen zo zwaar voor wandelen haha


Afbeelding
Deze ziet er goed uit bij de schouders en oksels. Maar drukt het op de voorkant niet op de keel?
Ik bedoel, is de voorkant rustend op het borstbeen?
Hij rust wel op het borstbeen, ze kuchelde niet, maar op de foto zit ie iets hoog inderdaad. Wel was ze net wat dunner geworden hier dus zat iets te los, dat zie je, daarom trekt ie wat meer naar achteren dan normaal. Het is geen trektuig, dat zeker, maar ze wandelt er fijn mee.
Goed afstellen is wel een kunst...daar ben ik wel eens te gehaast voor
Er valt weinig af te stellen aan dit tuig.
Dat ze niet kucht zegt natuurlijk weinig. Hier zit hij echt te hoog en drukt op de luchtpijp.
Gebruikersavatar
georges
Zeer actief
Berichten: 889
Lid geworden op: 31 dec 2016 11:48
Mijn ras(sen): een Peruaanse naakthond & een lurcher
Aantal honden: 2

Re: Zacht tuigje

Ongelezen bericht door georges »

Cleva schreef: 08 jun 2021 22:05
georges schreef: 08 jun 2021 21:55
naomi12 schreef: 08 jun 2021 21:37 Hier een non stop dogwear line harnas voor beide honden. Dit is het eerste tuig wat echt goed zit bij Puck en niet schuift.
Ik sta een beetje sceptisch tegenover tuigjes waarvan geen enkel gedeelte aan de borst verstelbaar is... Heb je daar geen problemen mee bij je honden ? Heb je een hond met diepe borst ?
Cleva schreef: 08 jun 2021 21:38 Dingetje. Hoe heet ze.
Zinodo.
Goed idee, ik stuur haar even. Vrees enkel een beetje voor de verzendkosten, maar we zullen zien.
Ja, dat wordt een duur pakje. Maar voor Echo zou ik het uit de winkel echt niet weten met een tuig. Het zijn toch rare maten.
Er is echt niks standaards aan :lol1: Diepe borst, ultra smal, dunne nek, gevoelig typetje. Billie zou liefst naakt door het leven gaan maar ja, eekhoorns :evil:
Gebruikersavatar
georges
Zeer actief
Berichten: 889
Lid geworden op: 31 dec 2016 11:48
Mijn ras(sen): een Peruaanse naakthond & een lurcher
Aantal honden: 2

Re: Zacht tuigje

Ongelezen bericht door georges »

Doyaquba schreef: 08 jun 2021 22:10 Bayleigh heeft ook die bovenstaande van non-stop. Zit eigenlijk als gegoten en zij heeft ook een hele diepe borstkas maar is verder een schriel kippetje.
Hij schuift wel eens scheef als ze een kat ziet ofzo en een ruk geeft. Maar verder prima.

Voor de anderen heb ik verstelbare van leer, met gespen voor en achter. Zijn alleen zo zwaar voor wandelen haha


Afbeelding
Dat is een goede, bedankt :ok: Zeker met die foto's van Zinodo en Crutz er nog bij ziet dat er een goede optie uit, eigenlijk.
crutz schreef: 08 jun 2021 22:18 Vriendin van me maakt tuigen (en halsbanden) op maat. Ze zat in LA maar nu in Kansas, versturen binnen de USA is altijd voordeliger lijkt me. Alleen weet ik niet of haar materiaal al uitgepakt is na de laatste verhuizing en of ze nu actief zaken maakt.

https://www.facebook.com/5348297066792 ... 65069/?d=n
Iets op maat gemaakt in Amerika zou ideaal zijn, maar om eerlijk te zijn ziet zo'n leren tuig toch vrij ruw uit :mann: Billie heeft op dat vlak wel echt whippet-streken. Misschien kan ze wel een gevoerd tuigje maken of zo, ik stuur haar wel even. Bedankt !
Tamara81 schreef: 08 jun 2021 22:32 Vanochtend zag ik de broer van Echo in het park en hij had een tuigje dat hem goed leek te zitten (niet op veel punten verstelbaar, maar okay om te wennen aan een tuig).
Misschien iets voor Echo als instapmodel? Het merk had ik nog gevraagd maar ben het vergeten.

Inmiddels heb ik een hele voorraad aan tuig voor Feta in huis. Zo moeilijk om er een te vinden die ECHT goed zit. Ze wilde in het begin niet eens lopen in een tuig; maar maakt nu volledige wandelingen met een tuigje. Het volgende wat ik ga doen is een Perfect Fit tuigje laten aanmeten. Wel met fleece, Georges.

Of... ik wacht even tot Zinodo haar nieuwe skills ontwikkeld heeft en dan breng ik Feta naar haar voor een pas en meet sessie :)
Ik word er onderhand een beetje gek van, haha. Ik kijk er al naar uit weer in Europa te zijn er eentje bij blaire.de te kunnen bestellen :mrgreen: Moest je nog achter dat merk kunnen komen ; graag !
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Zacht tuigje

Ongelezen bericht door crutz »

georges schreef:
crutz schreef: 08 jun 2021 22:18 Vriendin van me maakt tuigen (en halsbanden) op maat. Ze zat in LA maar nu in Kansas, versturen binnen de USA is altijd voordeliger lijkt me. Alleen weet ik niet of haar materiaal al uitgepakt is na de laatste verhuizing en of ze nu actief zaken maakt.

https://www.facebook.com/5348297066792 ... 65069/?d=n
Iets op maat gemaakt in Amerika zou ideaal zijn, maar om eerlijk te zijn ziet zo'n leren tuig toch vrij ruw uit :mann: Billie heeft op dat vlak wel echt whippet-streken. Misschien kan ze wel een gevoerd tuigje maken of zo, ik stuur haar wel even. Bedankt !

Ze kan maken wat je wil ;) Mijn halsbanden van haar zijn gevoerd met heel zacht leer. Dit voorbeeld is inderdaad een grof herder pup tuigje.

Gebruikersavatar
Hylos
Zeer actief
Berichten: 7776
Lid geworden op: 13 dec 2012 16:36
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland

Re: Zacht tuigje

Ongelezen bericht door Hylos »

Zinodo schreef: 08 jun 2021 22:00 Joehoe, ik ben er al :F:
Ja nee, ik ben nog niet zo ver met gevoerde tuigjes, sorry, nog heel even geduld. Ben er druk mee bezig. :D

Ondertussen vind ik die non stop dogwear line harnassen ook super voor mijn podencos. De maattabel was stressvol maar de harnassen zijn echt super en juist omdat ze lekker ver achter de oksels zitten.
Fotos:

Afbeelding

Afbeelding

Dora draagt maat 5 en Nomi maat 6. Ik denk dat maat 5 bij jouw hond past als ik zo naar Taro kijk. :lol1:
Zou zoiets ook goed zitten bij Vos? :scratch:
En fatsoenlijk tuig vinden voor een halve tekkel valt niet mee.
Ze zijn vaak te kort en dan zit het teveel bij haar oksel.
Ik zie dat deze er ook in oranje zijn. :mann:
Afbeelding
Afbeelding
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Zacht tuigje

Ongelezen bericht door Persistence »

Ik heb hetzelfde tuig als Zinodo en Doyaquba voor Victor, juist omdat hij een diepe borst heeft. Dit tuig zit het beste van alles wat ik geprobeerd heb, en zit heel zacht. Maar dit tuig gaat wel snel uit als je hond achteruit loopt, maar dat doen die van mij niet. Het is geen anti-ontsnappingstuig zeg maar.

Op de tweede plek komt het Hunter Divo tuig, die is ook verstelbaar rond de nek en rond de buik en gevoerd.

Het Anny-x tuig lijkt er qua uiterlijk op en is ook zacht, maar paste bij beide honden niet goed.
Gebruikersavatar
georges
Zeer actief
Berichten: 889
Lid geworden op: 31 dec 2016 11:48
Mijn ras(sen): een Peruaanse naakthond & een lurcher
Aantal honden: 2

Re: Zacht tuigje

Ongelezen bericht door georges »

Persistence schreef: 09 jun 2021 11:08 Ik heb hetzelfde tuig als Zinodo en Doyaquba voor Victor, juist omdat hij een diepe borst heeft. Dit tuig zit het beste van alles wat ik geprobeerd heb, en zit heel zacht. Maar dit tuig gaat wel snel uit als je hond achteruit loopt, maar dat doen die van mij niet. Het is geen anti-ontsnappingstuig zeg maar.

Op de tweede plek komt het Hunter Divo tuig, die is ook verstelbaar rond de nek en rond de buik en gevoerd.

Het Anny-x tuig lijkt er qua uiterlijk op en is ook zacht, maar paste bij beide honden niet goed.
Dankjewel voor je input :D Voor Georges had ik een perfect tuig van blaire.de, maar die is met de verhuis achtergebleven (de honden verhuisden pas een week later en mijn moeder moest er ook mee kunnen wandelen natuurlijk). In elk geval is het fijn zoveel positieve feedback te krijgen over de Non-stop Line ! Ontsnappen zou eigenlijk geen probleem mogen zijn, zo lang dat ik ze af en toe maar vooruit kan motiveren als ze weer eens overdreven staan snuffelen zonder dat het harnas dan meteen uit is :mrgreen:

Ik heb voor Billie momenteel het Hunter Divo tuig, de vorige versie. Deze schuurt haar aan de buik en hij staat echt op de maximale maat (de medium was voor haar echt een monsterharnas, haha). Ik vrees dat bij de nieuwe versie het probleem hetzelfde zal zijn...

Wat Anny-x betreft : die lijken inderdaad erg op de Non-Stop Line tuigjes. Wat zat er bij jouw honden niet goed ?
Gebruikersavatar
georges
Zeer actief
Berichten: 889
Lid geworden op: 31 dec 2016 11:48
Mijn ras(sen): een Peruaanse naakthond & een lurcher
Aantal honden: 2

Re: Zacht tuigje

Ongelezen bericht door georges »

Cleva schreef: 08 jun 2021 22:52
Tamara81 schreef: 08 jun 2021 22:48 Nee, dan is het niet nodig. Dank de goden! Scheelt gedoe.
Had je gedroomd. Die is weer moeilijk met kussentjes en dingen slopen.
Ooooh dat is hier ook een dingetje. De hoekjes van het dekentje en kussen op de zetel worden vakkundig afgesabbeld.

Op de slooplijst momenteel : een zwembril, een paar Apple oortjes, een scheenbeschermer van mijn vriend, een aantal sokken, de binnenzool van een schoen. Vrij bescheiden tegenover de lijst van Georges :cool2:
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Zacht tuigje

Ongelezen bericht door Persistence »

georges schreef: Ik heb voor Billie momenteel het Hunter Divo tuig, de vorige versie. Deze schuurt haar aan de buik en hij staat echt op de maximale maat (de medium was voor haar echt een monsterharnas, haha). Ik vrees dat bij de nieuwe versie het probleem hetzelfde zal zijn...

Wat Anny-x betreft : die lijken inderdaad erg op de Non-Stop Line tuigjes. Wat zat er bij jouw honden niet goed ?
Vergeet de Hunter Divo dan maar inderdaad.

De Anny-X zat bij beide te strak achter de oksels, verschillende maten geprobeerd maar het was het gewoon niet. Jammer want ik vind het mooie tuigjes.

En die Non-Stop trek je niet zomaar af hoor, maar als ze woest proberen te ontsnappen, dan lukt dat wel.
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
georges
Zeer actief
Berichten: 889
Lid geworden op: 31 dec 2016 11:48
Mijn ras(sen): een Peruaanse naakthond & een lurcher
Aantal honden: 2

Re: Zacht tuigje

Ongelezen bericht door georges »

@Frootje : fijn dat je eindelijk iets passends hebt gevonden. En Zinodo heeft duidelijk al een wachtlijst van forummers, dus die zal er wel niet zo snel mee stoppen :mrgreen:
Persistence schreef: 09 jun 2021 22:15
georges schreef: Ik heb voor Billie momenteel het Hunter Divo tuig, de vorige versie. Deze schuurt haar aan de buik en hij staat echt op de maximale maat (de medium was voor haar echt een monsterharnas, haha). Ik vrees dat bij de nieuwe versie het probleem hetzelfde zal zijn...

Wat Anny-x betreft : die lijken inderdaad erg op de Non-Stop Line tuigjes. Wat zat er bij jouw honden niet goed ?
Vergeet de Hunter Divo dan maar inderdaad.

De Anny-X zat bij beide te strak achter de oksels, verschillende maten geprobeerd maar het was het gewoon niet. Jammer want ik vind het mooie tuigjes.

En die Non-Stop trek je niet zomaar af hoor, maar als ze woest proberen te ontsnappen, dan lukt dat wel.
Afbeelding

Afbeelding
Super, dankjewel !

Als iemand input over de kleur wil geven, be my guest. Ik twijfel tussen oranje, blauw en paars :mann:
Gebruikersavatar
Hylos
Zeer actief
Berichten: 7776
Lid geworden op: 13 dec 2012 16:36
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland

Re: Zacht tuigje

Ongelezen bericht door Hylos »

Zinodo schreef: 09 jun 2021 11:00
Hylos schreef: 09 jun 2021 10:55
Zinodo schreef: 08 jun 2021 22:00 Joehoe, ik ben er al :F:
Ja nee, ik ben nog niet zo ver met gevoerde tuigjes, sorry, nog heel even geduld. Ben er druk mee bezig. :D

Ondertussen vind ik die non stop dogwear line harnassen ook super voor mijn podencos. De maattabel was stressvol maar de harnassen zijn echt super en juist omdat ze lekker ver achter de oksels zitten.
Fotos:

Afbeelding

Afbeelding

Dora draagt maat 5 en Nomi maat 6. Ik denk dat maat 5 bij jouw hond past als ik zo naar Taro kijk. :lol1:
Zou zoiets ook goed zitten bij Vos? :scratch:
En fatsoenlijk tuig vinden voor een halve tekkel valt niet mee.
Ze zijn vaak te kort en dan zit het teveel bij haar oksel.
Ik zie dat deze er ook in oranje zijn. :mann:
Ik zou niet weten waarom niet eigenlijk. Zij heeft niet echt een afwijkende vorm van lichaam, maar dan wel op korte pootjes :D
Er komt morgen een oranje exemplaar binnen. :mann:
Ik ben benieuwd!
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hylos
Zeer actief
Berichten: 7776
Lid geworden op: 13 dec 2012 16:36
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland

Re: Zacht tuigje

Ongelezen bericht door Hylos »

Helaas. :oeps:
Wat een gek materiaal ook, super stug.
Het zit daarom los om haar lijfje maar ook alsnog teveel in haar oksel

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hylos
Zeer actief
Berichten: 7776
Lid geworden op: 13 dec 2012 16:36
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland

Re: Zacht tuigje

Ongelezen bericht door Hylos »

Het is maat 3, ik zat er eerder overin dat het te klein is, maar het zit gewoon echt niet goed.
Een tekkel maat is toch echt anders. Het is een drama om een goed passend tuigje voor haar te vinden.
Op naar de winkel maar weer, echt passen is toch het beste.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
georges
Zeer actief
Berichten: 889
Lid geworden op: 31 dec 2016 11:48
Mijn ras(sen): een Peruaanse naakthond & een lurcher
Aantal honden: 2

Re: Zacht tuigje

Ongelezen bericht door georges »

Hylos schreef: 11 jun 2021 13:35 Het is maat 3, ik zat er eerder overin dat het te klein is, maar het zit gewoon echt niet goed.
Een tekkel maat is toch echt anders. Het is een drama om een goed passend tuigje voor haar te vinden.
Op naar de winkel maar weer, echt passen is toch het beste.
Zoals Zinodo zegt denk ik inderdaad ook dat je tuigje een maatje te klein is, waardoor het te hoog op de hals zit, en daarom te dicht bij haar oksels.

Hier blijkt bijna alles uitverkocht :blauwoog: Heb dan maar een blauwe besteld voor Billie. Georges zal nog even moeten wachten.
Gebruikersavatar
Hylos
Zeer actief
Berichten: 7776
Lid geworden op: 13 dec 2012 16:36
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland

Re: Zacht tuigje

Ongelezen bericht door Hylos »

Vos is een hondje van maar 6 kg he. :tongue:
Qua maten buik/borst valt ze in maat 3, dat zit nu heel los om haar heen, heb de buikband flink aan moeten snoeren maar de rest kun je niet verstellen.
Maat 4 voor zo'n klein hondje lijkt me raar (en zit nog losser), welke hond moet er dan in hemelsnaam in maat 1 of 2 passen. :scratch:

Zal straks nog eens proberen te passen, misschien was ik te haastig. Maar heb altijd liefst dat iets meteen goed zit ipv er aan te sjorren. :tongue:
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hylos
Zeer actief
Berichten: 7776
Lid geworden op: 13 dec 2012 16:36
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland

Re: Zacht tuigje

Ongelezen bericht door Hylos »

Ja eh, Ziva moet gewoon even normaal doen hoor. :pffff:
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
georges
Zeer actief
Berichten: 889
Lid geworden op: 31 dec 2016 11:48
Mijn ras(sen): een Peruaanse naakthond & een lurcher
Aantal honden: 2

Re: Zacht tuigje

Ongelezen bericht door georges »

Hylos schreef: 11 jun 2021 17:10 Ja eh, Ziva moet gewoon even normaal doen hoor. :pffff:
:mrgreen:

Ik zou wel nog eens even de maten nakijken voor je maat 4 bestelt : als de band om de borst nu al op het strakste zit valt ze daar buiten de maten. In elk geval weet je nu wel beter waar je op moet zoeken : tuigjes die ook passen voor honden met een stevigere nek.

@Zinodo : ik dacht dat Ziva ongeveer even groot is als Billie, en die zit echt wel boven de 10 :80: Zo gek hoe foto’s een vertekend beeld kunnen geven !
Gebruikersavatar
georges
Zeer actief
Berichten: 889
Lid geworden op: 31 dec 2016 11:48
Mijn ras(sen): een Peruaanse naakthond & een lurcher
Aantal honden: 2

Re: Zacht tuigje

Ongelezen bericht door georges »

Zinodo schreef: 11 jun 2021 18:13 Nee joh, Doortje is ongeveer even groot als Taro, zij weegt 12 kilo. :lol1:

Afbeelding

Ziva is echt nog een koppie kleiner, maar dan met heel veel haar :F:

Afbeelding
Ooooh, mini-hondje haha. Dan meer formaat Doortje inderdaad :mrgreen:
Gebruikersavatar
lotje&famke
Zeer actief
Berichten: 934
Lid geworden op: 23 okt 2014 16:18
Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel
Aantal honden: 2

Re: Zacht tuigje

Ongelezen bericht door lotje&famke »

Hylos schreef: 11 jun 2021 12:00 Helaas. :oeps:
Wat een gek materiaal ook, super stug.
Het zit daarom los om haar lijfje maar ook alsnog teveel in haar oksel

Afbeelding
Een goed tuigje vinden voor een hond met gekke maten is niet te doen, ik heb er inmiddels wel een stuk of 50 retour gezonden voor Pleun :hmmm: In de winter en herfst kan ze met een halsband veel loslopen, maar in de zomer zijn er te veel andere mensen op pad, dan loopt ze toch wandelingen van ruim een uur aan de lijn en dan wil ik voor haar graag een goed tuigje om blessures te voorkomen. Probeer voor Voske anders eens een puppia tuigje, kies voor een ruime maat. Zit nog niet ideaal (iets te dicht achter de voorpoten) maar voor Pleun wel het prettigste tuigje van alles wat we gepast hebben, met name door het lichte zachte materiaal.



Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
lotje&famke
Zeer actief
Berichten: 934
Lid geworden op: 23 okt 2014 16:18
Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel
Aantal honden: 2

Re: Zacht tuigje

Ongelezen bericht door lotje&famke »

Zinodo schreef: 08 jun 2021 22:00 Joehoe, ik ben er al :F:
Ja nee, ik ben nog niet zo ver met gevoerde tuigjes, sorry, nog heel even geduld. Ben er druk mee bezig. :D

Ondertussen vind ik die non stop dogwear line harnassen ook super voor mijn podencos. De maattabel was stressvol maar de harnassen zijn echt super en juist omdat ze lekker ver achter de oksels zitten.
Fotos:

Afbeelding

Dora draagt maat 5 en Nomi maat 6. Ik denk dat maat 5 bij jouw hond past als ik zo naar Taro kijk. :lol1:
Wat ik eigenlijk het grootste probleem van tuigjes bij mijn teckeltje vind, ook bij de op maat gemaakte, is dat ze teveel 'op de nek' liggen, ik weet niet hoe ik dat uit moet leggen :tongue: Pleun draagt haar hoofd hoog, zeg maar vanaf de schouders verticaal omhoog. Doordat tuigjes vaak een eindje op de nek liggen en zij deze met haar nek zeg maar omhoog duwt ontstaat daar een drukpunt, waar ze last van krijgt als ze zo'n tuigje veel draagt. Je ziet het bij Dora een beetje op de foto, de band die over haar rug loopt richting haar schouders / nek, ligt ook een beetje op haar nek (daar waar de haren iets overeind staan). Ik lees hier nooit iets over, dat honden ook op dat punt last kunnen hebben van een tuigje :lol1: Misschien is het specifiek iets voor Pleun, omdat ze zo opmerkzaam is en alles in de gaten wil houden en daarom haar hoofd hoog draagt. Flo loopt bijvoorbeeld meestal met haar neus op de grond en heeft er geen last van denk ik.
Afbeelding
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Zacht tuigje

Ongelezen bericht door Persistence »

Hylos schreef: 11 jun 2021 12:00 Helaas. :oeps:
Wat een gek materiaal ook, super stug.
Het zit daarom los om haar lijfje maar ook alsnog teveel in haar oksel

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Kun hem niet wat verder naar achter trekken? Hij lijkt nu te ver naar voren te zitten. Ik vind het materiaal heel zacht juist. Weet wel dat dit een nieuwere versie is dan ik heb, zou dat zoveel schelen?

Ps de maatvoering klopte bij Vic ook niet, het was dat ik hem kon passen anders had ik zeker de verkeerde maat besteld. Hij heeft maat 7.
Gebruikersavatar
lotje&famke
Zeer actief
Berichten: 934
Lid geworden op: 23 okt 2014 16:18
Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel
Aantal honden: 2

Re: Zacht tuigje

Ongelezen bericht door lotje&famke »

Afbeelding



Afbeelding



Afbeelding

Bovenstaand het op maat gemaakte tuigje van Pleun. Nadeel hiervan is dat deze ook teveel 'op de nek' ligt en de borstband gaat door het vooruitstekende borstbeen teveel naar links of rechts zitten (blijft niet in het midden).
Flo heeft een Anny X tuig. Zit eigenlijk ook niet echt goed, erg stug materiaal voor een tenger hondje en ligt ook teveel op de nek. Ik denk dat een halsband in vergelijking vaak minder erg is voor een hond die weinig trekt / rustig is aan de lijn, dan een tuigje. Ik heb Flo dan ook vaker haar halsband om, ze wil zelf haar tuigje liever niet om, geeft de voorkeur aan haar halsband :scratch: .
Afbeelding
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Zacht tuigje

Ongelezen bericht door crutz »

Hylos schreef:Vos is een hondje van maar 6 kg he. :tongue:
Qua maten buik/borst valt ze in maat 3, dat zit nu heel los om haar heen, heb de buikband flink aan moeten snoeren maar de rest kun je niet verstellen.
Maat 4 voor zo'n klein hondje lijkt me raar (en zit nog losser), welke hond moet er dan in hemelsnaam in maat 1 of 2 passen. :scratch:

Zal straks nog eens proberen te passen, misschien was ik te haastig. Maar heb altijd liefst dat iets meteen goed zit ipv er aan te sjorren. :tongue:
Ik had voor Sally een 5 besteld want dat zou obv meten moeten passen. Om moeten ruilen voor een 7 ;)
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”