Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

welke rollijn?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: welke rollijn?

Ongelezen bericht door Persistence »

Ik heb een lintflexi van 8 meter voor grote honden voor Bella :mrgreen:
https://petsplace.nl/flexi-rollijn-neon ... B#299=8961

Zo’n koord lijkt me niet zo stevig. En snijdt behoorlijk. Het weegt wel wat, die Flexi van hierboven.
Gebruikersavatar
** Angela **
Zeer actief
Berichten: 8649
Lid geworden op: 11 aug 2008 15:08
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Re: welke rollijn?

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Ik heb de flexi gigant L en XL met lint
Koord vertrouw ik niet zo met volwassen Duitsers ( zal vast tussen m’n oren zitten hoor )
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Gebruikersavatar
Lucia
Zeer actief
Berichten: 2871
Lid geworden op: 18 sep 2006 15:15
Aantal honden: 1

Re: welke rollijn?

Ongelezen bericht door Lucia »

Flexi 8m lint.

Laatst een 10 m besteld maar die was echt te zwaar.
Gebruikersavatar
Marlett
Zeer actief
Berichten: 853
Lid geworden op: 12 feb 2019 19:05
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
Aantal honden: 2

Re: welke rollijn?

Ongelezen bericht door Marlett »

Ik heb er één van 5 meter, maar ik heb er zelf een dun riempje aan het einde tussen gezet van ca. 70 cm. Dat kun je niet zomaar doorbijten en het is handig dat de rem 70 cm. voor het einde zit.
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: welke rollijn?

Ongelezen bericht door DeDiana »

Hier ook de 8 meter met lint.
Amy heeft de lijn ook wel eens doorgebeten toen ze door de lijn vastzat in een struik, maar ze heeft dat met de flexlijn daarna nooit meer gedaan (wel met een gewone, korte nylon lijn). Ik had haar niet eens op haar kop gegeven, omdat ik alleen maar bezig was haar heel blij bij me te roepen (ze zat niet voor niets aan de lijn immers). Maar ze heeft blijkbaar daarna nooit meer aanleiding gezien om dat trucje te herhalen.
Gebruikersavatar
Lucia
Zeer actief
Berichten: 2871
Lid geworden op: 18 sep 2006 15:15
Aantal honden: 1

Re: welke rollijn?

Ongelezen bericht door Lucia »

Cleva schreef: 20 mei 2021 21:40
Ik zweer bij 8 meter. 10 is natuurlijk meer en als het verder hetzelfde werkt zal het wel beter zijn. Te zwaar geloof ik niet. 2 meter lint weegt niets.
Ik bedoel trouwens niet te zwaar voor de hond. Maar het apparaat zelf is natuurlijk ook groter om het lint kwijt te kunnen.
Ik vond hem flink zwaarder dan de 8m en met wat zwakke handen geen optie.
Gebruikersavatar
Shibby
Zeer actief
Berichten: 11078
Lid geworden op: 07 feb 2006 11:42
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1
Locatie: Net niet Limburg

Re: welke rollijn?

Ongelezen bericht door Shibby »

Ik heb hier een flexi giant M en L 8 meter met lint.
Bewust met neongeel lint, omdat ik heb gemerkt dat dat voor anderen beter zichtbaar is als zijnde 'hond is aangelijnd'. Sinds ik deze flexi's gebruik hoef ik beduidend minder vaak mensen te verzoeken hun hond bij zich te houden.

Qua gewicht om zelf vast te houden vind ik de M wel fijner dan de L.
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Gebruikersavatar
Hylos
Zeer actief
Berichten: 7776
Lid geworden op: 13 dec 2012 16:36
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland

Re: welke rollijn?

Ongelezen bericht door Hylos »

Hier ook de Flexi Giant L 8 meter met neon lijn.
Had hier voor de zwarte, dat was al een oud beestje.. maar Xavi heeft afgelopen zomer de lijn doorgeknaagd. :roll:
Dat ding krijgt met Xavi (30 kg) flink wat voor de kiezen (al valt het tegenwoordig mee) maar ze gaan een hele poos mee.
Hij is wel zwaar en groot, dus als een M kan dan zou dat wel fijner zijn denk ik.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
BieneMaya
Zeer actief
Berichten: 3230
Lid geworden op: 17 jun 2020 21:44
Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond
Aantal honden: 1

Re: welke rollijn?

Ongelezen bericht door BieneMaya »

Mellow heeft nog een grote nieuwe flexi 8 meter te koop Staat in die verkoophoek of hoe die ook heet.
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: welke rollijn?

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik heb voor Zuurtje zo`n hele grote met lint en 8 meter die mag ook niet los, die wil alles wat aanhangwagen is doodmaken en ze kan niet met andere honden dus die komt nooit los, ik moet met haar alleen wel rekening houden met het nodige geweld , maar ik vind de zichtbaarheid ook wel belangrijk zoeker in de winter als het maar korte tijd licht is
Gebruikersavatar
Marlett
Zeer actief
Berichten: 853
Lid geworden op: 12 feb 2019 19:05
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
Aantal honden: 2

Re: welke rollijn?

Ongelezen bericht door Marlett »

Boutje schreef: 21 mei 2021 11:13
BieneMaya schreef: 21 mei 2021 09:59 Mellow heeft nog een grote nieuwe flexi 8 meter te koop Staat in die verkoophoek of hoe die ook heet.
Ja, zag het, maar ik wil hem NU want andere stuk en ik wil wandelen en verzenden naar België duurt even.

Maar oke, het blijft bij lint, geen 8 maar 10 meter en de tip van het eerste stuk een steviger lijntje/kettingetje neem ik zeker mee!
https://www.paracord.nl/webbing-biothan ... -webbing-1

Ik heb kleine honden, dus ik heb 1 cm breed webbing genomen. Musketon aan de ene kant genaaid, handlus (makkelijk beetpakken) en ringetje voor de musketon aan de andere kant en hij was klaar. (300 x zigzaggend om het écht, echt vast te hebben...)

Ik heb zelf een Flexi maat S, met kleine musketon dus. Bij een grotere flexi en dito hond zou ik geen 70 cm doen omdat die musketon dan te zwaar is en over de grond gaat slepen. 70 cm is voor mij fijn omdat ik met die lengte mijn hond aan/bij de voet heb. Maar ja, mijn honden zijn 37 en 34 cm schofthoogte. Voor een grotere hond zou ik dus een korter tussenstuk doen. En breder band.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”