Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stronthond

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Marlett
Zeer actief
Berichten: 853
Lid geworden op: 12 feb 2019 19:05
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
Aantal honden: 2

Stronthond

Ongelezen bericht door Marlett »

Charlie is een ontzettend braaf hondje... totdat hij iets iets ruikt wat vies is en er vol overgave in gaat liggen rollen. Bij voorkeur iets van stront, liefst minimaal een keer per week. :kotz: (Tosca niet, die holt er veel te hard voorbij.)

Ik vind het echt smerig, maar gelukkig is het een klein hondje dat met een grote gieter warm water in de tuin even schoongeschrobd kan worden. (ik heb er inmiddels een speciale huishoudhandschoen voor :lol1: ) Ik merk alleen wel dat hij (daardoor?) toch lichte roos o.i.d. dergelijks krijgt. Als iemand dé tip heeft om het rollen te voorkomen dan hoor ik die uiteraard het liefst, maar ik reken er maar niet op.
Dus dan maar een verstandige shampoo, wat is aan te raden voor deze mate van gebruik?
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Stronthond

Ongelezen bericht door Persistence »

Ik moet er stiekem een beetje om lachen. Heb ook zo’n viespeuk hier. Ik was haar ook weleens met alleen lauw water, geen shampoo.
Gebruikersavatar
Marlett
Zeer actief
Berichten: 853
Lid geworden op: 12 feb 2019 19:05
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
Aantal honden: 2

Re: Stronthond

Ongelezen bericht door Marlett »

Ik baal er alleen heel hard van als ik eigenlijk een beetje op moet schieten voor mijn werk, verder is het zo'n zoetje, ik kan het hebben van hem.

De bruine vegen alleen met water wegspoelen vind ik geen optie. Overigens zit het vaak alleen in zijn nek, dus het is niet zo dat ik die hele nepteckel in de schuim moet zetten.
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Stronthond

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Marlett schreef: 01 apr 2021 21:22Ik merk alleen wel dat hij (daardoor?) toch lichte roos o.i.d. dergelijks krijgt.
Nee hoor. Zelfs als je elke week echt met shampoo zou wassen, herstelt de huid zich gewoon weer.

Is hij in de rui? Dan heb ik hier altijd de schilferolympics :roll: En anders kun je eens kijken naar toevoegingen; scheutje olie, visolie (bij voorkeur capsules) of Biozin.

Ik sla die kleintjes aan hun tuig door een schone sloot of zee :mrgreen: Vind het zelf helemaal niet erg, maar ze hoeven ook niet mee naar kantoor of zo.

Gebruikersavatar
Marlett
Zeer actief
Berichten: 853
Lid geworden op: 12 feb 2019 19:05
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
Aantal honden: 2

Re: Stronthond

Ongelezen bericht door Marlett »

Rui, check, haha. Dan hoop ik dat die schilfers daarvan komt.

Hij hoeft ook niet mee naar kantoor, maar ligt wel op de bank of tegen mij aan.
Maar het is niet zo, net als met voer, dat er een enorm kwaliteitsverschil is tussen hondenshampoos?
Gebruikersavatar
Marlett
Zeer actief
Berichten: 853
Lid geworden op: 12 feb 2019 19:05
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
Aantal honden: 2

Re: Stronthond

Ongelezen bericht door Marlett »

dagmar88 schreef: 01 apr 2021 22:07
:LOL: Gewoon bijna niet kunnen kiezen waar je eens gaat beginnen met goorlappen!
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Stronthond

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Marlett schreef: 01 apr 2021 22:12 Rui, check, haha. Dan hoop ik dat die schilfers daarvan komt.

Hij hoeft ook niet mee naar kantoor, maar ligt wel op de bank of tegen mij aan.
Maar het is niet zo, net als met voer, dat er een enorm kwaliteitsverschil is tussen hondenshampoos?
Hondenshampoo is sowieso... een dingetje. Daar is geen regelgeving voor, geen verplichtingen wat betreft ingredientendeclaratie en dus ook geen manier om er achter te komen waar ze eventueel jeukerig van worden of het risico dat je ze met lekker sterk ontvettende SLS in staat te smeren.
Kun je net zo goed dreft gebruiken :mrgreen:

Ik was ze dus gewoon met mensenspul. Iedere dag shampoo of babyshampoo is wat minder ontvettend als je vaker wast.
Een keer echt helemaal insoppen, in de crèmespoeling en (koud/lauw) föhnen is in de rui wel fijn. Ben je een pak loszittend haar en schilfers kwijt.
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Stronthond

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Marlett schreef: 01 apr 2021 22:13
:LOL: Gewoon bijna niet kunnen kiezen waar je eens gaat beginnen met goorlappen!
:mrgreen: Hemels, rotte zeehondenbaby met keesjes-pies.
Van de week lag Zus zo op de bank in een heel erg dooie worm te rollen om hem daarna smakelijk weg te werken :LOL:
Gebruikersavatar
Marlett
Zeer actief
Berichten: 853
Lid geworden op: 12 feb 2019 19:05
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
Aantal honden: 2

Re: Stronthond

Ongelezen bericht door Marlett »

Nou, ik vind het ook altijd heel onnatuurlijk ruiken. Tosca was ik bijna nooit en die stinkt niet. Charlie heeft gelukkig geen dikke vacht, dus de rui valt ontzettend mee en hij is ook zo weer droog.
Ik ga morgen maar eens langs de dierenwinkel om te snuiven en etiketten te lezen.
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Stronthond

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Marlett schreef: 01 apr 2021 22:43 Ik ga morgen maar eens langs de dierenwinkel om te snuiven en etiketten te lezen.
:wink: Daar heb je dus niets aan. Ze zijn niet verplicht alle ingrediënten op te geven. Niets opgeven is goed, maar de mag helft ook.
En in bulk mensenshampoobasis kopen met als toevoeging drie druppels tea tree ook. :mrgreen: Ook jij mag dat. Overgieten in een aliexpress flesje met een pompje, mooi label er op, zakje gratis hondenkoekjes er bij en je kunt je facebookshop openen.
Gebruikersavatar
pioenroos
Zeer actief
Berichten: 3973
Lid geworden op: 23 sep 2010 09:58
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Re: Stronthond

Ongelezen bericht door pioenroos »

Ik ben erg tevreden over een shampoo bar voor de plaatselijke vieslel hier. Doordat het een vast stuk zeep is kan je gericht inzepen wat vies is. En een hele hond inzepen gaat ook vlotjes: zeep 1x over natte vacht halen is al genoeg om de boel goed in te kunnen masseren.

Die van washbar werkte hier prima. Geen indringende chemische geur, alleen kruidig. Heb nu een geurloze ivm eigen allergie en die werkt ook gewoon prima.
https://washbar-benelux.nl/natuurlijke- ... producten/
https://www.waschbaer.nl/shop/savion-va ... 7&K=824748
Afbeelding
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Stronthond

Ongelezen bericht door dagmar88 »

pioenroos schreef: 01 apr 2021 22:57 Die van washbar werkte hier prima. Geen indringende chemische geur, alleen kruidig. Heb nu een geurloze ivm eigen allergie en die werkt ook gewoon prima.
https://washbar-benelux.nl/natuurlijke- ... producten/
https://www.waschbaer.nl/shop/savion-va ... 7&K=824748
:80: Hosternokke wat een prijs. Zodra ik een beetje klaar ben met klussen eens namaken :tongue:
Gebruikersavatar
pioenroos
Zeer actief
Berichten: 3973
Lid geworden op: 23 sep 2010 09:58
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Re: Stronthond

Ongelezen bericht door pioenroos »

dagmar88 schreef: 01 apr 2021 23:09
pioenroos schreef: 01 apr 2021 22:57 Die van washbar werkte hier prima. Geen indringende chemische geur, alleen kruidig. Heb nu een geurloze ivm eigen allergie en die werkt ook gewoon prima.
https://washbar-benelux.nl/natuurlijke- ... producten/
https://www.waschbaer.nl/shop/savion-va ... 7&K=824748
:80: Hosternokke wat een prijs. Zodra ik een beetje klaar ben met klussen eens namaken :tongue:
Als je iets maakt zonder die verrekte natuurlijke etherische oliën kom ik het graag van je kopen :cheer:
Afbeelding
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Stronthond

Ongelezen bericht door dagmar88 »

pioenroos schreef: 01 apr 2021 23:26/quote] Als je iets maakt zonder die verrekte natuurlijke etherische oliën kom ik het graag van je kopen :cheer:
Met een batch of vijf moet een kopie wel lukken, dan test je maar :ok:

:LOL: Zal wel begin volgend jaar worden hoor. Dan is de hobbykamer met zeepkeukenblok klaar.
maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Stronthond

Ongelezen bericht door maart »

Ik heb shampoo en conditioner van trim.nl 5L flessen dus ik doe er een gans eind mee.
Runar is ook gevoelig aan schilfers, die krijgt schapenvetolie, zonder gaat hij meteen schilferen, zalmolie doet bij hem minder dan schapenvet.
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Stronthond

Ongelezen bericht door Persistence »

dagmar88 schreef: 01 apr 2021 23:09
pioenroos schreef: 01 apr 2021 22:57 Die van washbar werkte hier prima. Geen indringende chemische geur, alleen kruidig. Heb nu een geurloze ivm eigen allergie en die werkt ook gewoon prima.
https://washbar-benelux.nl/natuurlijke- ... producten/
https://www.waschbaer.nl/shop/savion-va ... 7&K=824748
:80: Hosternokke wat een prijs. Zodra ik een beetje klaar ben met klussen eens namaken :tongue:
Een tientje valt toch wel mee?
Economisch in gebruik – één zeep is equivalent aan meer dan 600 ml vloeibare shampoo.
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Stronthond

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Persistence schreef: 02 apr 2021 07:51 Een tientje valt toch wel mee?
Economisch in gebruik – één zeep is equivalent aan meer dan 600 ml vloeibare shampoo.
:mrgreen: Ja, dat is mijn gebrek, meteen zitten rekenen.
Productiekosten liggen onder de 70 cent en de afgelopen 15 jaar ging dat met zeep x 7.
Gebruikersavatar
Marlett
Zeer actief
Berichten: 853
Lid geworden op: 12 feb 2019 19:05
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
Aantal honden: 2

Re: Stronthond

Ongelezen bericht door Marlett »

dagmar88 schreef: 01 apr 2021 22:51
Marlett schreef: 01 apr 2021 22:43 Ik ga morgen maar eens langs de dierenwinkel om te snuiven en etiketten te lezen.
:wink: Daar heb je dus niets aan. Ze zijn niet verplicht alle ingrediënten op te geven. Niets opgeven is goed, maar de mag helft ook.
En in bulk mensenshampoobasis kopen met als toevoeging drie druppels tea tree ook. :mrgreen: Ook jij mag dat. Overgieten in een aliexpress flesje met een pompje, mooi label er op, zakje gratis hondenkoekjes er bij en je kunt je facebookshop openen.
Ratten zijn ze!
Van de etiketten moet ik het dan niet hebben, maar over geur heb ik hoe dan ook een mening.
Jij was van de zeepies, dat is waar ook. Ik hou me aanbevolen voor een hondenblok. :F:
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Stronthond

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Marlett schreef: 02 apr 2021 09:28 Jij was van de zeepies, dat is waar ook. Ik hou me aanbevolen voor een hondenblok. :F:
:LOL: :ok: Jij bent de goede om tomatenzeep te testen met die stinkerd.
Gebruikersavatar
Lothian
Zeer actief
Berichten: 10190
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:04
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Stronthond

Ongelezen bericht door Lothian »

Ik wil dan ook wel een blok zeep bij je bestellen Dagmar :mrgreen:
Afbeelding
kooi
Zeer actief
Berichten: 12902
Lid geworden op: 05 mei 2012 11:12
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Re: Stronthond

Ongelezen bericht door kooi »

Stronthond, wat een onaardige bijnaam. :lol1:
Ik noemde Yuna laatst bicolour. Het stond haar goed, trouwens. Er is hier in de omgeving natuurlijk uitgebreid bemest. Smaakt ook erg goed, begrijp ik van haar. :ugh:
Gelukkig heb ik nu weer een douche op de begane grond in plaats van een douche in een badkuip op de verdieping. In mijn oude huis moest ze haar onsmakelijke actie bekopen met het koude water van de buitenkraan bij de voordeur. Erg zielig hondje had ik dan. :engel:
Gebruikersavatar
Tineke
Zeer actief
Berichten: 13997
Lid geworden op: 10 jan 2014 15:21
Aantal honden: 3

Re: Stronthond

Ongelezen bericht door Tineke »

Abra is ook zo'n strontroller , echt te erg.
Vooral mensenpoep wat ze ook weet te vinden , en ze rolt erin en vreet het ook nog op :kotz: .

Ze gaat thuis de douche in met wat dan voorhanden is :evil:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Emma
Zeer actief
Berichten: 7768
Lid geworden op: 05 mar 2008 17:28
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu alleen nog de black and tan jack hussel.
Aantal honden: 1

Re: Stronthond

Ongelezen bericht door Emma »

Als je huidschilfers wilt voorkomen, ik gebruik voor de hond anti roosshampoo van trixie. Voor onze hond werkt het goed.
Gebruikersavatar
Crescent
Zeer actief
Berichten: 8549
Lid geworden op: 21 dec 2012 20:40
Aantal honden: 2
Locatie: Aan zee!

Re: Stronthond

Ongelezen bericht door Crescent »

Rollen voorkomen is hier goed opletten. Maar ik ben met mijn types toch niet vaak meer dan 10 meter van ze verwijderd.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Stronthond

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Crescent schreef: 02 apr 2021 18:02 Rollen voorkomen is hier goed opletten. Maar ik ben met mijn types toch niet vaak meer dan 10 meter van ze verwijderd.
Die pootjes van Zus zijn zo kort, die ligt al voor je het doorhebt :mrgreen:
Gebruikersavatar
Marlett
Zeer actief
Berichten: 853
Lid geworden op: 12 feb 2019 19:05
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
Aantal honden: 2

Re: Stronthond

Ongelezen bericht door Marlett »

dagmar88 schreef: 02 apr 2021 09:37
Marlett schreef: 02 apr 2021 09:28 Jij was van de zeepies, dat is waar ook. Ik hou me aanbevolen voor een hondenblok. :F:
:LOL: :ok: Jij bent de goede om tomatenzeep te testen met die stinkerd.
Voeg er nog wat ganzenpoepextract aan toen. Dan hoef ik zelf niet eens meer te boenen denk ik, daar rolt 'ie zelf wel even doorheen! :LOL:
Gebruikersavatar
Marlett
Zeer actief
Berichten: 853
Lid geworden op: 12 feb 2019 19:05
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
Aantal honden: 2

Re: Stronthond

Ongelezen bericht door Marlett »

dagmar88 schreef: 02 apr 2021 18:20
Crescent schreef: 02 apr 2021 18:02 Rollen voorkomen is hier goed opletten. Maar ik ben met mijn types toch niet vaak meer dan 10 meter van ze verwijderd.
Die pootjes van Zus zijn zo kort, die ligt al voor je het doorhebt :mrgreen:
Idem met Scharrel Sjarrel. Je dénkt dat ie aan een grasspriet staat te ruiken en in een oogwenk duikt ie gelukzalig omlaag. Vooral die snuffelschijnbeweging is funest.
Gebruikersavatar
Domor
Zeer actief
Berichten: 5348
Lid geworden op: 03 mei 2009 19:48
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1
Locatie: Oudenhoorn

Re: Stronthond

Ongelezen bericht door Domor »

Hier was ik met Zwitsal. De huid reageert er prima op en ik vind de hond daarna lekker ruiken (maar dat is persoonlijk). Maar het wassen heeft nooit wekelijks gebeurd, dus daar heb ik geen ervaring mee.
Gebruikersavatar
Marlett
Zeer actief
Berichten: 853
Lid geworden op: 12 feb 2019 19:05
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
Aantal honden: 2

Re: Stronthond

Ongelezen bericht door Marlett »

Zwitsal vind ik ook wel prima, maar die zou ik niet wekelijks doen, denk ik.

Ik heb in elk geval bij Zinodo net maar een badjasje besteld. (oké twee, anders is het zielig voor Tosca :tongue: )
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”