Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kauwmateriaal

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Kauwmateriaal

Ongelezen bericht door blondie »

Chara heeft een behoorlijke kauwbehoefte sinds een paar weken.
Nu kan ik niet zomaar kluiven en botten geven, en chewie blijft er wel in, maar is ongeveer binnen 5 minuten op.

De zwarte zware kong leeg gegeven, maar ze begint aan het rubber. En krijg het idee dat ze de stukjes eet. Dus die geef ik ook liever niet meer.

Maar wat dan wel :19:

Ik had voorheen wel buffelhoorn liggen. Maar hoor graag of dat echt wel zo'n goed alternatief is? Ik vond het nogal keihard en wil ook niet haar tanden naar de mallemoer helpen.

Pluche knuffels sloopt ze inmiddels, touwtjes van gooispeeltjes worden inmiddels ook er vakkundig van afgeknaagd :boos:

Is nylabone een optie?

Kortom, ik zie graag tips want zelf heb ik even geen inspiratie.
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: Kauwmateriaal

Ongelezen bericht door sirene »

Waarom geef je de Kong leeg? Ik vind hoefjes ideaal en van die grote kauwplaten.
Nylabone is zeker een optie voor sterke kauwers, heb er met mijn eigen honden echter geen ervaring mee. Die doen er niks mee.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Gebruikersavatar
Lothian
Zeer actief
Berichten: 10190
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:04
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Kauwmateriaal

Ongelezen bericht door Lothian »

In de categorie kneiterhard (en dus niet zomaar kapot te krijgen en op te eten) hebben ze hier hertengewei en kauwwortel. Met de tijd slijten daar wel randjes af, dus ze krijgen er wel wat af, maar het is best minimaal.

Zorro (professioneel sloper) had ook een massieve rubberen bal. Op een gegeven monent wist hij daar wel een beginnetje aan te maken en dan was het hek van de dam maar dat duurde altijd erg lang.

Dit is misschien helemaal niks voor Chara maar zou je misschien kunnen verbazen. De Beeztees boei is hol van binnen met een gaatje, dus als ze er op kauwen klapt hij in en daarna zuigt hij zich direct weer vol. Het veert dus lekker mee met het kauwen en ik heb het idee dat onder andere Lucca daardoor minder de neiging heeft 'm te slopen. En anders kan je er leuk mee apporteren in het water.

Ik ga er vanuit dat mijn honden zelf kunnen inschatten of iets te hard is, en dat is tot nu toe goed gegaan.
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: Kauwmateriaal

Ongelezen bericht door blondie »

sirene schreef: 14 mar 2021 10:44 Waarom geef je de Kong leeg? Ik vind hoefjes ideaal en van die grote kauwplaten.
Nylabone is zeker een optie voor sterke kauwers, heb er met mijn eigen honden echter geen ervaring mee. Die doen er niks mee.
Ze heeft diagnose EPI, het speciale voer wat we nu geven moet op een bepaalde temperatuur gegeven worden en is nogal papperig, dus dat kan ik er alvast niet in doen.
Zomaar snackjes tussen door geven kan daarom ook niet.
Of nog niet, tijd zal dat moeten uitwijzen. Nu geef ik dus af en toe een blanco chewie en dat lijkt goed te gaan ongeveer een uur na haar eerste maaltijd.

Ik zoek dus wat alternatieven waar ze wel op kan kauwen, maar wat niet direct echt voer is omdat waarschijnlijk dat niet goed verteerd kan worden.
Gebruikersavatar
Lucia
Zeer actief
Berichten: 2871
Lid geworden op: 18 sep 2006 15:15
Aantal honden: 1

Re: Kauwmateriaal

Ongelezen bericht door Lucia »

Kauwwortel?
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: Kauwmateriaal

Ongelezen bericht door sirene »

blondie schreef: 14 mar 2021 11:17
sirene schreef: 14 mar 2021 10:44 Waarom geef je de Kong leeg? Ik vind hoefjes ideaal en van die grote kauwplaten.
Nylabone is zeker een optie voor sterke kauwers, heb er met mijn eigen honden echter geen ervaring mee. Die doen er niks mee.
Ze heeft diagnose EPI, het speciale voer wat we nu geven moet op een bepaalde temperatuur gegeven worden en is nogal papperig, dus dat kan ik er alvast niet in doen.
Zomaar snackjes tussen door geven kan daarom ook niet.
Of nog niet, tijd zal dat moeten uitwijzen. Nu geef ik dus af en toe een blanco chewie en dat lijkt goed te gaan ongeveer een uur na haar eerste maaltijd.

Ik zoek dus wat alternatieven waar ze wel op kan kauwen, maar wat niet direct echt voer is omdat waarschijnlijk dat niet goed verteerd kan worden.
Ah, ik snap het. Lastig. En een stukje chewie als dopje in het gaatje van de Kong en daarna haar eigen voer erin proppen op de gewenste temp?
Die kauwwortel is misschien wel een hele fijne voor haar?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: Kauwmateriaal

Ongelezen bericht door blondie »

Ik ga de tips allemaal noteren, kauwwortel, hertengewei dus alvast bedankt allen voor het meedenken en de tips!
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: Kauwmateriaal

Ongelezen bericht door DeDiana »

Nylabones bevallen hier heel goed voor de fanatieke kluiverds (Amy en Arlo). Mila doet er helemaal niets mee, die denkt dat het speelgoed is, en Amoz kluift er af en toe op, maar heeft ook veel minder kauwbehoefte dan Amy en Arlo.
De nylabones kan ik hier ook zonder problemen overal laten liggen, dat gaat met een kauwplaat of iets dat meer eetbaar is niet zonder toezicht.
Jetski
Zeer actief
Berichten: 912
Lid geworden op: 21 apr 2015 15:19

Re: Kauwmateriaal

Ongelezen bericht door Jetski »

Lastig!
Als ze geen last krijgt van de cheewie zou je ms een rawhide bot van Farmfood kunnen proberen.
En dan de grootste maat.
Ollie krijgt die ook af en toe en omdat het zo groot en onhandig is duurt het heel lang voordat ie er echt stukjes vanaf eet. Maar hij leeft zich er dan echt op uit..
De kleinere maten geschikt voor zijn maat heeft ie wel snel op.
Afbeelding
Gebruikersavatar
BieneMaya
Zeer actief
Berichten: 3230
Lid geworden op: 17 jun 2020 21:44
Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond
Aantal honden: 1

Re: Kauwmateriaal

Ongelezen bericht door BieneMaya »

Wat is een kauwwortel? :schrik: want Maya moet ook hard spul hebben.
Floortje
Zeer actief
Berichten: 4002
Lid geworden op: 09 dec 2004 21:59
Aantal honden: 2

Re: Kauwmateriaal

Ongelezen bericht door Floortje »

Benebone is een soort Nylabone. Duurder, maar Rakoes vindt het nog fijner dan Nylabone.
Fribbel vond de botjes van Zogoflex West Paws Design ook heel fijn (maar Tiba kreeg die dan wel weer kapot).
Gebruikersavatar
Lucia
Zeer actief
Berichten: 2871
Lid geworden op: 18 sep 2006 15:15
Aantal honden: 1

Re: Kauwmateriaal

Ongelezen bericht door Lucia »

BieneMaya schreef: 14 mar 2021 11:34 Wat is een kauwwortel? :schrik: want Maya moet ook hard spul hebben.
https://www.dierenoppasamersfoort.nl/pr ... or-honden/

Zazoe krijgt dagelijks wel iets om echt even drie kwartier op te kauwen. kauwwortel gaat goed, ik vond het altijd wat spannend want het lijkt idd te splinteren, maar na nader observeren is het idd zacht en gewoon een soort ruwe vezel voor de maag dan ook.

Waar hij toch het langst mee doet zijn de kophuidplaten van novitit of de rawhide kluiven van biofood. Maar geen idee hoe dat voor een hond met EPI zit.
Nylabone vond zazoe als pup nog wel leuk, maar kijkt er nu eigenlijk niet naar om, soms een minuutje.
natalie
Zeer actief
Berichten: 2669
Lid geworden op: 07 aug 2017 08:47
Aantal honden: 2

Re: Kauwmateriaal

Ongelezen bericht door natalie »

Lucia schreef: 14 mar 2021 11:53
BieneMaya schreef: 14 mar 2021 11:34 Wat is een kauwwortel? :schrik: want Maya moet ook hard spul hebben.
https://www.dierenoppasamersfoort.nl/pr ... or-honden/

Zazoe krijgt dagelijks wel iets om echt even drie kwartier op te kauwen. kauwwortel gaat goed, ik vond het altijd wat spannend want het lijkt idd te splinteren, maar na nader observeren is het idd zacht en gewoon een soort ruwe vezel voor de maag dan ook.

Waar hij toch het langst mee doet zijn de kophuidplaten van novitit of de rawhide kluiven van biofood. Maar geen idee hoe dat voor een hond met EPI zit.
Nylabone vond zazoe als pup nog wel leuk, maar kijkt er nu eigenlijk niet naar om, soms een minuutje.
Abel heeft in zijn eerste jaar vijf van die kauwwortels weg gegeten. Dan was er echt nog maar een heel klein stompje over. Maar wel ideaal hoor, het heeft mijn kozijnen en plinten gered. :schrik: Nylabone deed en doet hij niets mee. Gelukkig is die extreme kauwbehoefte nu wel voorbij en volstaat een kauwsnack van kophuid of een achillespees nu ook. Nog steeds ligt er wat “kauwhout” om gewoon te pakken wanneer hij daar zin in heeft, maar daar zie ik ‘m nog maar zelden iets mee doen.
Gebruikersavatar
BieneMaya
Zeer actief
Berichten: 3230
Lid geworden op: 17 jun 2020 21:44
Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond
Aantal honden: 1

Re: Kauwmateriaal

Ongelezen bericht door BieneMaya »

Oh haha die heb ik al voor Maya. Wist alleen niet dat dat zo genoemd werd.
maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Kauwmateriaal

Ongelezen bericht door maart »

Ik heb nylabones, zwarte kongs, olijfboom wortel, andere soort boom wortel etc liggen. Ze krijgen van alle soorten wel stukjes, maar goed. Ze kauwen. :F:
Gebruikersavatar
fenneke
Zeer actief
Berichten: 22875
Lid geworden op: 24 apr 2002 18:40
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1
Locatie: Drenthe

Re: Kauwmateriaal

Ongelezen bericht door fenneke »

Baloe had ik deze gegeven


Afbeelding


Maar na 5 minuten


Afbeelding


Baloe is 30 kilo dus dat zou makkelijk moeten kunnen maar ik heb hem niet meer durven geven.
Hij krijgt nu de stevige kauwsnacks en platen van keetjes.nl
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Gebruikersavatar
** Angela **
Zeer actief
Berichten: 8649
Lid geworden op: 11 aug 2008 15:08
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Re: Kauwmateriaal

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Ik heb nylabones liggen
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Gebruikersavatar
Lothian
Zeer actief
Berichten: 10190
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:04
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Kauwmateriaal

Ongelezen bericht door Lothian »

De honden hebben vanavond voor het eerst een buffelhoorn gekregen en ik moest aan dit topic denken. Heb je al wat gevonden wat veilig is en goed werkt voor Chara?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Kauwmateriaal

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Kauwwortel blijft hier niets van over, dus weet niet hoe sterk ze is? Want als ze echt een harde knager is dan eet ze daarmee ook veel hout op.
Nylabone maken ze ook stuk en ik weet niet of dat nou zo goed is om op te eten.

Om eerlijk te zijn, ik geef ze soms een kartonnen doos, die gaat helemaal in stukjes en dan ruim ik het op. :O:

Hoefjes breken ze ook hele brokken af, kophuid gaat wel goed maar gaat niet lang mee. En ik weet niet wat ze eventueel mag met de EPI?

De dingen van KONG extreme gaan wel lang goed, de Dental is heel fijn. En kartbanden :mann:
Verder is het vooral een dure hobby want alles wat stuk is moet weg. Blij dat het minder wordt inmiddels.

Maar als je iets goeds hebt gevonden ben ik heel benieuwd! Ik vind het best een lastige zoektocht
blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: Kauwmateriaal

Ongelezen bericht door blondie »

Lothian schreef: 18 aug 2021 21:20 De honden hebben vanavond voor het eerst een buffelhoorn gekregen en ik moest aan dit topic denken. Heb je al wat gevonden wat veilig is en goed werkt voor Chara?
Wat attent :mrgreen:

Op een of andere manier werkt 2x voeren met speciaal Pancreas voer zo goed dat ze behoorlijk wat andere producten zonder gedoe kan verorberen.
En veel :ugh: want als Aki iets laat liggen en wegloopt dan heeft zij het alweer te pakken.

De Koffiehout kauwstaaf heb ik er 2 van liggen, die worden door de honden af en toe eens gepakt om op te knagen en gaan dus al een tijdje mee. In begin interessant, maar nu niet meer :oohja:
Witte chewies krijgen ze, en ook de groenlipmossel van delibest, en de zalmvariant daarvan gaat er goed in.

Ze verdraagt ook wel witte wokkels met rund of gedroogde kip, dus af en toe eens in de maand geven we dat ook.

Buffelpees gaat ook goed, en ze kauwt daar ook op. Dus we hoeven niet bang te zijn dat ze daarbij hap slik weg doet gelukkig.

Dat aan eetbaar materiaal, soms wat speelgoed kan ze ook redelijk goed mee, tot ze gaat slopen. Dan halen we het weer weg. Sterke kong zwart moet ik bijvoorbeeld ook niet laten liggen, daar bijt ze de stukken van af.
blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: Kauwmateriaal

Ongelezen bericht door blondie »

Gisteren had ik ook mergpijpjes binnen gekregen. Merg ging er rap uit, vlees wat om de merg zat ook. Maar ook stukjes merg.. dus toen alles kaal was en zachte merg op heb ik ze weggegooid. Ze kan behoorlijk knagen dus..

Met de merg kwam ook weer lamspens binnen, dat krijgt ze binnenkort ook in lappen, ipv dat ik het klein snij. Eens zien hoe ze dat naar binnen gaat werken. Aki kauwt daar echt op en snijdt zelf stukken af. Jol daarentegen kon nog wel eens stukjes hap slik weg doen :roll:
Gebruikersavatar
Lothian
Zeer actief
Berichten: 10190
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:04
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Kauwmateriaal

Ongelezen bericht door Lothian »

Dat klinkt toch wel een stuk beter dan gehoopt, fijn zeg :D niet dat slopen natuurlijk :schrik:
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: Kauwmateriaal

Ongelezen bericht door blondie »

Lothian schreef: 19 aug 2021 15:50 Dat klinkt toch wel een stuk beter dan gehoopt, fijn zeg :D niet dat slopen natuurlijk :schrik:
We zijn echt blij dat we ook tussendoortjes kunnen geven inderdaad. In begin na diagnose had ik echt moeite ermee. Omdat er qua info echt altijd wordt gezegd dat ze zonder enzymen over voedsel heen echt problemen kunnen krijgen bij EPI.
Het was ook echt een beetje proberen of we extra's konden geven of niet. Maar in geval van haar kan dat dus zonder problemen gelukkig.

En het is een dankbare genieter, al blijft snel vreten er wel inzitten. Aki nog op zijn gemak zijn kluif aan het kluiven en zij zit alweer te azen erop, dat als hij wil gaan drinken zij de kluif direct gaat halen.

Tegenwoordig weet Aki dat, dus hij neemt zijn kluifje óf mee, of hij komt hem heel subtiel bij mij inleveren zodat ik hem kan bewaren :LOL:
Gebruikersavatar
Zamunda
Zeer actief
Berichten: 17100
Lid geworden op: 05 mei 2013 07:44
Aantal honden: 0

Re: Kauwmateriaal

Ongelezen bericht door Zamunda »

Alsof je het over Laissah hebt joh, die is precies hetzelfde met kauwen! Alhoewel inmiddels niet alles meer stuk hoeft, dus wat dat betreft is er nog hoop voor je :F: . En de kauwbehoefte is een stuk minder dan de eerste jaren, maar de kauwkracht en snelheid niet.

Maar zij heeft alles al lang en breed op terwijl een ander nog niet eens op de helft is :roll: . Als we van die dunne kauwstaafjes geven krijgt zij er twee en dan nog is ze dus eerder klaar dan die andere twee honden die er maar eentje krijgen, en dan kijken of ze er bij ons mee wegkomt om het van Willem te jatten. Trut. Paar weken geleden kotste ze na een paar uur een compleet heel staafje uit :piew: .

Penslappen? Nou gewoon, zsm in een stuk naar binnen werken (halverwege stikken, het er weer ietsje uit laten komen en weer verder inslikken) want wie weet is er nog meer en loop je dat anders mis :roll: .
Met koekjes uit de hand ook: op het moment dat je het uit je ene hand geeft kijkt ze per direct naar je andere hand of daar ook wat in zit.

Ze voelt zich altijd achtergesteld want ze lijkt altijd véél minder te krijgen dan de rest, maar snapt dus niet dat ze juist veel meer krijgt maar zo'n vreselijk sterke en snelle knager en vreter is :hmmm: .

Het knaagmateriaal moet trouwens wel stuk kunnen, want ik dacht ooit slim te zijn en de grootste en sterkste dinobone oid te kopen... die vond ze niet leuk want ze kreeg er niks vanaf :LOL: . Trut.

Maar ik herken dus je 'strijd' haha. Afgezien van de bemoeilijkende factor van de EPI dan gelukkig, maar fijn dat ze toch behoorlijk wat lijkt te kunnen hebben, dat maakt het weer wat minder ingewikkeld.
blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: Kauwmateriaal

Ongelezen bericht door blondie »

Ach je vindt je weg erin. Zij krijgt soms inderdaad wat meer knaagmateriaal, en dan rent ze ermee weg.
Kan ik mooi Aki wat koekjes geven, verantwoorde koekjes uiteraard. Maar hij vindt dat soms lekkerder dan een kluifje :mrgreen:
Ons geheimpje, dan zeg ik sjjjj zachtjes doen hoor.. terwijl de dame haar kauwkluifje binnen of buiten aan het verorberen is :engel: kan hij rustig genieten van een paar hondenkoekjes.
blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: Kauwmateriaal

Ongelezen bericht door blondie »

En ik bied haar nooit wat aan als ze nog iets heeft, want dan gaat ze inderdaad nog sneller eten of slikt het in. 1x gebeurd, dus daar leer je van. Nu stuur ik haar weer weg, eerst rustig opeten, daarna zien we wel of je nog wat krijgt.

En we geven meestal in rust, als we zelf hebben gegeten en even willen bankhangen dan krijgen zij een kluifje, zijn ze even zoet.
Ben echt blij dat dat dus kan, want in begin met die diagnose zat ik wel mijn hoofd te breken erover. Het was zo'n gewenning om de honden af en toe lekker kauwmateriaal te geven.
Gebruikersavatar
Zamunda
Zeer actief
Berichten: 17100
Lid geworden op: 05 mei 2013 07:44
Aantal honden: 0

Re: Kauwmateriaal

Ongelezen bericht door Zamunda »

blondie schreef: 19 aug 2021 19:53 En ik bied haar nooit wat aan als ze nog iets heeft, want dan gaat ze inderdaad nog sneller eten of slikt het in. 1x gebeurd, dus daar leer je van. Nu stuur ik haar weer weg, eerst rustig opeten, daarna zien we wel of je nog wat krijgt.

En we geven meestal in rust, als we zelf hebben gegeten en even willen bankhangen dan krijgen zij een kluifje, zijn ze even zoet.
Ben echt blij dat dat dus kan, want in begin met die diagnose zat ik wel mijn hoofd te breken erover. Het was zo'n gewenning om de honden af en toe lekker kauwmateriaal te geven.
Ja precies! Gottegot.

Maar inderdaad heel fijn dat dit nu (weer) kan want even lekker kauwen hoort er toch wel bij en zeker als een hond daar zo'n grote behoefte aan heeft.
blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: Kauwmateriaal

Ongelezen bericht door blondie »

Kauwbehoefte of eetbehoefte of slopen om te slopen. Net als Jol destijds vindt Chara het fijn om een tennisbal van vel te ontdoen. Ze is eens aan kussens begonnen.. ritsjes en vulling... deed Aki ook eens toen hij jong was.
Ze heeft 1 slipper van een bepaald duur merk naar de Filistijnen geholpen, en sindsdien zet ik mijn schoenen achter traphekje :8): was eerder niet nodig maar blijkbaar is het in dit huishouden normaal dat als je denkt dat alles veilig is, er ineens na een paar weken wel ineens gesloopt moet worden :19: :19: :tong:
Aki had het ook, weken geen gedoe, en ineens waren de kussens gesloopt, tapijten een lekker hapje en om over opladers of foto camera's maar te zwijgen :schrik:
Gebruikersavatar
Crescent
Zeer actief
Berichten: 8549
Lid geworden op: 21 dec 2012 20:40
Aantal honden: 2
Locatie: Aan zee!

Re: Kauwmateriaal

Ongelezen bericht door Crescent »

Ik zou proberen in die behoefte te voldoen door voedselverrijking. Kauwbehoefte kan namelijk allerlei redenen hebben, maar het verlaagt de bloeddruk en stemt gelukkig dus gewoon aanbieden; Zacht, en rauw niet dragend bot zoals reeribben, lamsribben, eendennekken, vogelvleugels, een stukje ossenstaart.

En wat gedroogd betreft, vleugels, pensstaaf, varkensneus, kippenvoeten. Het hoeft niet hard, harder, hardst, daar verklooit ze alleen haar tanden mee. Ik zou het zelf meer zoeken in de voldoening die ze krijgt.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Gebruikersavatar
fenneke
Zeer actief
Berichten: 22875
Lid geworden op: 24 apr 2002 18:40
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1
Locatie: Drenthe

Re: Kauwmateriaal

Ongelezen bericht door fenneke »

Ik heb nu deze al een paar maanden en wonder boven wonder het bevalt zeer goed.. wel de sterkste genomen

Hondenspeelgoed Bionic Bone gekocht bij de welkoop


Afbeelding
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”