Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Weerstand verhogen

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Dennenappel
Zeer actief
Berichten: 864
Lid geworden op: 21 aug 2018 20:14
Aantal honden: 3

Weerstand verhogen

Ongelezen bericht door Dennenappel »

Ik heb het idee dat ik wat meer voor de weerstand van vooral Cash en ook wel Joe moet doen.
Cash heeft regelmatig wat viezige ogen en dan spoel ik met kamille thee een paar dagen en dat helpt op zich wel.
Joe een vieze piemel.

Ze krijgen ‘s ochtends kvv en ‘s avonds gestoomd (welness core/farmfood).

Nu zijn de laatste weken ook anders dan anders, ik werk niet :jank: ben toch ook wel uit mijn normale doen en natuurlijk is Joe er sinds drieënhalve maand.
Dat gaat goed maar is natuurlijk wel een grote verandering geweest en een hoop drukte erbij.

Ik heb het idee dat alles toch wel de nodige stress met zich mee heeft gebracht en dus wil ik wat extra’s doen voor de weerstand op korte termijn dus iets wat eventueel een beetje snel helpt.

Iemand ervaring en/of tips?
Wolfsblut
Zeer actief
Berichten: 9762
Lid geworden op: 25 jul 2013 18:23
Aantal honden: 3

Re: Weerstand verhogen

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

De huidige voeding inruilen voor een kwaliteitsproduct uit het A-segment zou voldoende moeten zijn.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Dennenappel
Zeer actief
Berichten: 864
Lid geworden op: 21 aug 2018 20:14
Aantal honden: 3

Re: Weerstand verhogen

Ongelezen bericht door Dennenappel »

Nanna schreef: 08 feb 2021 14:38 Lekker naar buiten. Er op uit.

We zijn heeeel veel buiten, ik dacht juist daarom ook.
Dennenappel
Zeer actief
Berichten: 864
Lid geworden op: 21 aug 2018 20:14
Aantal honden: 3

Re: Weerstand verhogen

Ongelezen bericht door Dennenappel »

Wolfsblut schreef: 08 feb 2021 14:47 De huidige voeding inruilen voor een kwaliteitsproduct uit het A-segment zou voldoende moeten zijn.
Heb je voorbeelden misschien van wat jij A segment vind?
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: Weerstand verhogen

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik heb wel ervaringen met een supplement voor de weerstand, Amy kreeg dat een paar jaar in verband met haar leishmania. Maar nu niet meer, ze is nu kerngezond en haar weerstand is uitstekend, dus er valt niets meer te boosten.
Als je ondanks goede voeding, voldoende beweging en rust toch het gevoel hebt dat de weerstand niet optimaal is, zou ik naar de oorzaak daarvan kijken en daar iets aan doen (in jouw geval dus de stress die je noemt).
Wolfsblut
Zeer actief
Berichten: 9762
Lid geworden op: 25 jul 2013 18:23
Aantal honden: 3

Re: Weerstand verhogen

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Als ik zoek op welness core dan staat er dat er een groot vleesgehalte in zit. Als je dit als fabrikant gebruikt zet je mensen op een dwaalspoor en ben je voor mij per definitie onbetrouwbaar. Een groot aandeel kan van alles betekenen, zelfs een vleesaandeel van slechts 5%.
Zover ik als leek kan beoordelen is Wolfsblut een uitstekend product. Bij de productinformatie staat duidelijk omschreven wat erin zit. Afhankelijk van het soort wat Wolfsblut levert, varieert het vleesaandeel tussen de 37 en circa 50%.
Lees de productinformatie maar eens en vergelijk het dan met andere producten.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Weerstand verhogen

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Toevallig gezien? https://tvblik.nl/keuringsdienst-van-waarde/weerstand
Gezond eten, geen vitaminetekorten en bewegen. Meer kun je volgens artsen niet doen voor je weerstand, bij dieren zal het niet anders zijn.
Dennenappel schreef: 08 feb 2021 13:55 Ik heb het idee dat ik wat meer voor de weerstand van vooral Cash en ook wel Joe moet doen.
Cash heeft regelmatig wat viezige ogen en dan spoel ik met kamille thee een paar dagen en dat helpt op zich wel.
Joe een vieze piemel.
:D Wat had je verwacht met een kortsnuit en een jonge reu? Ik zie niet wat dat met hun weerstand te maken heeft.
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Weerstand verhogen

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Verschillende smaken/merken KVV en gestoomd/goed blik is natuurlijk helemaal prima.
Je zou er nog een groenteprutje bij kunnen geven. En, maar misschien doe je dat al, wat afwisseling.
Eieren, visje, yoghurt etc. Hier hebben ze elke zondag tsjikken brekfest. Lekker kneuterig :LOL: Krijgen ze een piepkuiken van een kilo.
De bejaarde katten de filets, buitenkat een vleugel, Sjaak een vleugel, nek en hartje, Zus een bout, Jaap de rest.
Dennenappel
Zeer actief
Berichten: 864
Lid geworden op: 21 aug 2018 20:14
Aantal honden: 3

Re: Weerstand verhogen

Ongelezen bericht door Dennenappel »

dagmar88 schreef: 08 feb 2021 15:25 Toevallig gezien? https://tvblik.nl/keuringsdienst-van-waarde/weerstand
Gezond eten, geen vitaminetekorten en bewegen. Meer kun je volgens artsen niet doen voor je weerstand, bij dieren zal het niet anders zijn.
Dennenappel schreef: 08 feb 2021 13:55 Ik heb het idee dat ik wat meer voor de weerstand van vooral Cash en ook wel Joe moet doen.
Cash heeft regelmatig wat viezige ogen en dan spoel ik met kamille thee een paar dagen en dat helpt op zich wel.
Joe een vieze piemel.
:D Wat had je verwacht met een kortsnuit en een jonge reu? Ik zie niet wat dat met hun weerstand te maken heeft.

Cash is de collie, die heeft nu regelmatig wat viezige ogen.
De kortsnuit, Sue heeft nooit vuile ogen, een maag van steen en heeft nooit ergens last van :mrgreen:
Vis zou ik trouwens nog wel mee kunnen afwisselen :ok:
Dennenappel
Zeer actief
Berichten: 864
Lid geworden op: 21 aug 2018 20:14
Aantal honden: 3

Re: Weerstand verhogen

Ongelezen bericht door Dennenappel »

DeDiana schreef: 08 feb 2021 15:14 Ik heb wel ervaringen met een supplement voor de weerstand, Amy kreeg dat een paar jaar in verband met haar leishmania. Maar nu niet meer, ze is nu kerngezond en haar weerstand is uitstekend, dus er valt niets meer te boosten.
Als je ondanks goede voeding, voldoende beweging en rust toch het gevoel hebt dat de weerstand niet optimaal is, zou ik naar de oorzaak daarvan kijken en daar iets aan doen (in jouw geval dus de stress die je noemt).
Alles is nu wel weer aardig in rustiger vaarwater en ze zijn ook allemaal wel blij verder, gelukkig.

Maar ja, zaken als voer blijf ik bijvoorbeeld lastig vinden.
Cash heeft ook een redelijk gevoelige maag, als ik haar zomaar een ei geef, dan valt dat gewoon verkeerd.
Dus dat afwisselen vind ik ook lastig.
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: Weerstand verhogen

Ongelezen bericht door DeDiana »

Dennenappel schreef: 08 feb 2021 17:31
DeDiana schreef: 08 feb 2021 15:14 Ik heb wel ervaringen met een supplement voor de weerstand, Amy kreeg dat een paar jaar in verband met haar leishmania. Maar nu niet meer, ze is nu kerngezond en haar weerstand is uitstekend, dus er valt niets meer te boosten.
Als je ondanks goede voeding, voldoende beweging en rust toch het gevoel hebt dat de weerstand niet optimaal is, zou ik naar de oorzaak daarvan kijken en daar iets aan doen (in jouw geval dus de stress die je noemt).
Alles is nu wel weer aardig in rustiger vaarwater en ze zijn ook allemaal wel blij verder, gelukkig.

Maar ja, zaken als voer blijf ik bijvoorbeeld lastig vinden.
Cash heeft ook een redelijk gevoelige maag, als ik haar zomaar een ei geef, dan valt dat gewoon verkeerd.
Dus dat afwisselen vind ik ook lastig.
Als alles nu weer rustiger is, zou ik er zelf dus eerder naar neigen ze zelf ook te laten herstellen, bij gezonde honden die verder niets mankeren en niets tekortkomen qua verzorging, komt dat wel goed :ok:
Tja en wat betreft voer zijn de meningen bijna net zo divers als het aantal leden hier en het aantal honden, dat is in mijn ogen toch vooral kijken waar je hond het goed op doet en eventueel eens iets anders proberen als je denkt dat het beter kan. Ik ben niet voer- of merkvast en geef van alles door en na elkaar, zowel qua brokken als in het verleden kvv en nu twee keer per week een barf-dag. Mijn honden zijn gelukkig niet gevoelig voor veranderingen qua voer of een keer iets heel anders. Maar ik zie wel dat ze op sommige brokken bijvoorbeeld meer of slappere ontlasting hebben (die brok is dan dus niet voor herhaling vatbaar) en ik weet ook dat Amy en Mila het wat minder goed doen op alleen vlees/kvv, dan worden ze snel wat te mager en in combinatie met een brok of door toevoegen van koolhydraten doen ze het beter. Dat is allemaal toch vooral een kwestie van uitproberen en kijken wat voor jouw honden goed werkt, en wat ze lekker vinden natuurlijk.
Als je eventueel ander voer zou willen geven, is Cash daar na een paar dagen toch ook wel een keer aan gewend?
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Weerstand verhogen

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Dennenappel schreef: 08 feb 2021 17:19 Cash is de collie, die heeft nu regelmatig wat viezige ogen.
De kortsnuit, Sue heeft nooit vuile ogen, een maag van steen en heeft nooit ergens last van :mrgreen:
Vis zou ik trouwens nog wel mee kunnen afwisselen :ok:
:oohja: :LOL: Sorry, ik haal hun namen steeds door elkaar.

Wat is vies? Hier hebben ze vieze ooghoeken omdat ze die snuiten nu eenmaal overal insteken.
Geen rare afscheiding of iets. Toen Zus pup was hebben we wel allemaal conjunctivitis gehad, inclusief ik zelf.
Gebruikersavatar
pioenroos
Zeer actief
Berichten: 3973
Lid geworden op: 23 sep 2010 09:58
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Re: Weerstand verhogen

Ongelezen bericht door pioenroos »

Zijn de ogen al eens nagekeken door een dierenarts? Geen haartjes die verkeerd groeien en in het oog prikken? Distichiasis bijvoorbeeld.

Hier 1 hond die alleen maar wellness core droge brok in de smaak ocean krijgt. Al een paar jaar want hij heeft een erg gevoelige maag/darmen en wisselen en afwisseling kost veel moeite hoe klein ik ook begin. Voor deze brok kreeg hij Wolfsblut.
Ik merk geen verschil hoor :19: Voor een gecastreerde hond met een trage schildklier, bijna 11 jaar oud en een paar keer per jaar een stootkuurtje prednison, is hij in perfecte conditie, zowel kracht&uithoudingsvermogen als z'n vacht.

Als je nu geen (vette) vis geeft zou ik wel kijken of je iets kan geven erbij met omega 3. Het wordt niet als essentieel gezien maar het doet hond en mens wel goed vind ik. Naast verse vis kan je denken aan algen of visolie, een brok of snoep met visolie, gedroogde vis(snacks) of walnoten.

Mijn hondje met een gewapend betonnen maag en darmen krijgt alles door elkaar: kvv (vlees en vis), natvoer, brokken, gedroogde snack en kliekjes van mijn eten.
Maar het is niet alsof zij nu gezonder oogt dan de 1 soort brokken etende hond :wink:
Afbeelding
Dennenappel
Zeer actief
Berichten: 864
Lid geworden op: 21 aug 2018 20:14
Aantal honden: 3

Re: Weerstand verhogen

Ongelezen bericht door Dennenappel »

Ja, ik wil wel iets van vis toe gaan voegen, ik denk dat het wel een goeie is.
Voor meer variatie.

Ogen zijn wel nagekeken wat Dagmar zegt, conjunctivitis heeft ze wel eens gehad.

Het kan misschien ook nog wel een allergie zijn? ... ze zijn heel veel buiten in het bos en drinken ook wel eens uit plassen (wat niet mag, maar oké)
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”