Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sneeuwmaatregelen voor je hond

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Sneeuwmaatregelen voor je hond

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Allebei een jasje aan en een korte wandeling (van zo'n 2-2,5 km). Ze hebben genoten in de sneeuw. Na ruim anderhalve km gaf Gait wel aan dat hij last begon te krijgen van de kou (niet meer willen rennen en spelen, maar tegen mij op komen staan is zijn manier van aangeven dat hij het niet leuk meer vindt; doet hij ook als ik ergens te lang stil blijf staan, maar nu ook tijdens het lopen), maar toen waren we al op weg naar huis.

O ja, ik heb gisteren ook de haren onder hun pootjes weer goed kort geknipt, en bij Gait ook de flossen op z'n voetjes. Ze hebben tot nog toe gelukkig weinig last van sneeuwballen in de vacht en aan de poten
Gebruikersavatar
Omega
Zeer actief
Berichten: 1251
Lid geworden op: 22 jul 2005 11:48
Mijn ras(sen): Toller
Aantal honden: 2
Locatie: Terborg

Re: Sneeuwmaatregelen voor je hond

Ongelezen bericht door Omega »

Luna vond het eindelijk lekker weer, met haar 13 jaar heeft ze veel lol gemaakt tijdens de wandeling. Broerlief kan zich niet meer warm houden die kreeg dus zijn jas aan en was zo ook tevreden.
Gewoon de wandeling gemaakt die we normaal ook maken, thuis de sneeuw van Luna af geveegd die op haar vacht bleef liggen.
Nu liggen ze lekker warm op de bank na te genieten.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
kooi
Zeer actief
Berichten: 12902
Lid geworden op: 05 mei 2012 11:12
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Re: Sneeuwmaatregelen voor je hond

Ongelezen bericht door kooi »

Yuna komt uit een land met barre winters. Die heeft nu enorme kluiten haar om haar voeten. Ik denk dat die haar beter beschermen tegen kou en strooizout dan haar kale voetzooltjes als die net geknipt zijn. Natuurlijk houd ik het wel in de gaten voor sneeuwballetjes. Maar verder geen maatregelen.
~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: Sneeuwmaatregelen voor je hond

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ach, ik vind op dit moment wel meer overdreven. "Code rood"... voor 10 cm sneeuw? We zijn echt niets meer gewend lijkt het wel. Wat dan wel jammer is is dat jongere bestuurders echt geen idee hebben hoe ze zich nu op de weg moeten gedragen... Tegelijkertijd maakt dat dat ik me oud voel ;-)
Het stuiven van de sneeuw zal best her en der voor gevaarlijke situaties zorgen hoor, daar ben ik van overtuigd maar het zelf-denkend vermogen van velen is spontaan pleite.
En wbt honden en "sneeuw-maatregelen"... ik ben er niet op tegen als het nodig is.... .. maar laten we niet overdrijven.

Suzanne
80564M

Re: Sneeuwmaatregelen voor je hond

Ongelezen bericht door 80564M »

~Suzanne~ schreef: 07 feb 2021 17:40 maar laten we niet overdrijven.
En dat uit jouw mond :80:

Maar hier ligt wel iets meer dan 10 cm, vanochtend om 7 uur ook al. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om nu voor de leuk even een eindje te gaan rijden. Wat de honden betreft? Die hebben geen jasje nodig, maar met sneeuwballen tussen je tenen is denk ik best lastig lopen. En ook al hou ik de haren tussen de zooltjes kort (dat is sowieso veel mooier) ontkomen ze niet aan die sneeuwballen. Teun viel vanochtend wel mee, maar Saar had ook haar hele achterpoten vol. Daar gaat ze niet dood van, maar die balletjes tussen haar teentjes vind ze niet zo leuk. Maar meer dan die - om de 50 meter - weg te halen kun je niet.
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Sneeuwmaatregelen voor je hond

Ongelezen bericht door malinois »

Vandaag een paar uur met de honden in de sneeuw geweest, nergens last van. Geen jassen of schoenen, ze hebben een uitstekende vacht hiervoor. Ik heb ooit Xena op dr 14e een jas aangetrokken met een ijsdag; ijskoud, ijsregen met sneeuwen veel wind. Dat heeft ze me niet in dank afgenomen maar ze stond letterlijk te klappertanden en warmlopen deed ze zich niet meer... t moest dus maar anders doe ik t niet.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Sneeuwmaatregelen voor je hond

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Hier krijgen de wawas één jasje aan en niks om de poten (we lopen nu korter) dat laatste is wat wij doen.

We zien op het pad tegenover de één na de andere hond enorg genieten van de sneeuw zonder jasjes aan. Dus denk dat veel honden niks nodig hebben.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Gebruikersavatar
Lothian
Zeer actief
Berichten: 10190
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:04
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Sneeuwmaatregelen voor je hond

Ongelezen bericht door Lothian »

Voor de korte rondes/spelen in de tuin krijgen ze bij mij ook niks aan. Dan rennen ze zichzelf wel warm en ze zeggen het wel wanneer ze weer naar binnen willen.

Ik lees net dat ik volgens veel adviezen helemaal geen lange ronde had moeten lopen, ja dag! Het gisteren éen van de mooiste winterdagen ooit.
Afbeelding
80564M

Re: Sneeuwmaatregelen voor je hond

Ongelezen bericht door 80564M »

Mellow schreef: 07 feb 2021 23:35
Marion. schreef: 07 feb 2021 17:53 . Teun viel vanochtend wel mee, maar Saar had ook haar hele achterpoten vol....
Saar? Sis is het toch? :idea: ;)
Sorry. Sinds Teun er is vergissen we ons vaker (en ook nog op hetzelfde moment). Heel stom :oohja:
duitse herder
Zeer actief
Berichten: 7560
Lid geworden op: 02 mei 2009 17:00
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Re: Sneeuwmaatregelen voor je hond

Ongelezen bericht door duitse herder »

Noah krijgt een dikke jas/dek aan. Ze heeft een hele dikke vacht maar is wel een oudje van ruim 12,5 jaar oud. Perry heeft een regenjas aan die ook onder zijn buik door gaat. Gezien het in IJmuiden altijd al waait, vind ik het met dit weer wel een fijn idee dat een jas die erge wind wat tegen houdt. Daarbij heeft Perry wel weinig ondervacht, voordeel is wel dat hij daardoor ook snel droog is.
Qua poten heb ik met al mijn stokharige honden nooit problemen, ook nog nooit eentje gehad die aan voetjes ging likken. Een zoutvergiftiging lijkt mij echt zeer onwaarschijnlijk. Volgens mij moeten ze daar ook behoorlijk wat van binnen krijgen eer ze dat oplopen lijkt mij.
Perry en Noah

Afbeelding
Gebruikersavatar
Hippo
Zeer actief
Berichten: 4240
Lid geworden op: 15 nov 2013 14:50
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Re: Sneeuwmaatregelen voor je hond

Ongelezen bericht door Hippo »

Mijn mechel vindt die sneeuw fantastisch. Gisteren 2x een wandeling van ruim een uur en nog een 45min gelopen (met manlief). Geen last van de poten, geen sneeuwballen en ze heeft het ook niet koud. Heb nog geen mechel gehad waarbij ik vermoedde dat ze het koud kregen. Ik spuit nu wel 1x per dag haar pootjes in met voetzolenspray (Beaphar), daar blijven ze goed soepel van. Na het uitlaten wordt ze met een handdoek droog gewreven.

De staffords daarentegen, die wilde met harde wind onder de 10gr al een jasje aan.
maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Sneeuwmaatregelen voor je hond

Ongelezen bericht door maart »

Runar krijgt een trui aan. De andere hebben een fluojas.
Maar goed, veel wandel ik daar nu niet in, te glad en dan is het risico dat ze mij omtrekken voor mij te groot.
jome
Zeer actief
Berichten: 1027
Lid geworden op: 22 feb 2014 10:51
Mijn ras(sen): Labrador

Re: Sneeuwmaatregelen voor je hond

Ongelezen bericht door jome »

Ik heb geen maatregelen getroffen, we hebben gisteren twee flinke wandelingen gemaakt en volop genoten .

Mijn vorige hond had van nature vrij kort haar onder de voetjes, om de haverklap stil staan om de klontjes weg te smelten.
Huidige hond heeft idioot lang haar onder haar voetjes en 0 klontjes gehad.
Enkel wat vastgevroren sneeuw aan haar snoet
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Sneeuwmaatregelen voor je hond

Ongelezen bericht door crutz »

Ze mogen lekker zonder jas of schoenen buiten spelen in de sneeuw.
Als Umi nog geleefd had had ik zelfs haar als oudje geen plezier gedaan met jas of schoenen, maar gewoon kort buiten.

Ze wonen natuurlijk ook “buiten” (de kennels hebben een rubber/isolerende vloer en er wordt gestookt, ze hebben muv de werpkennel geen vrije uitloop, dus geen doorgang naar buiten)

De mannen lopen buiten. Ukkie verkiest in de sneeuw liggen ipv z’n nachthok of iglo ;)
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Sneeuwmaatregelen voor je hond

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Lothian schreef: 08 feb 2021 07:23
Ik lees net dat ik volgens veel adviezen helemaal geen lange ronde had moeten lopen, ja dag! Het gisteren éen van de mooiste winterdagen ooit.
Sjaak heeft gisteravond drie kwartier door de sneeuw gesjeesd. Met ongeknipte voeten, zonder jas. Op het veld lag het hoog genoeg dat hij er met een bunny hop doorheen moest :mrgreen:
Volgens de adviezen mag ik een urntje gaan bestellen.

Ik heb gehoord dat roze voetzolen gevoeliger zijn? Bij Zus gaat dat wel op.
Jaap maakt heel veel kilometers op asfalt en vooral als er gepekeld is kunnen ze gevoelig worden. Daar heeft hij cordura sokken voor als het nodig is.
Gebruikersavatar
Lothian
Zeer actief
Berichten: 10190
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:04
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Sneeuwmaatregelen voor je hond

Ongelezen bericht door Lothian »

Ik vrees dat nu 144 red een dier gebeld wordt maar wij hebben 1,5 uur door de sneeuw gelopen. Ook met die kleine smalle Smalle. En daarna heeft hij nog meerdere keren zonder jas in de tuin gespeeld. Hij vond het geweldig en heeft thuis lekker diep tegen de bontjas van Lucca opgerold liggen slapen.

Er wordt hier niet gepekeld, dat scheelt, maar de kou kon hij met zijn warme jas prima aan en bij die twee groterds twijfel ik daar al helemaal geen seconde aan. Lucca ging lekker in de sneeuw liggen en Dalí moest hijgen omdat ik hem zo'n domme jas had aangetrokken :LOL:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Tamara/Bayko
Zeer actief
Berichten: 5695
Lid geworden op: 18 dec 2006 15:50
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Re: Sneeuwmaatregelen voor je hond

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Gisteren kon Cody het nog prima af zonder jas. Vanaf vandaag wordt het hier een stuk kouder: nu overdag -5 met gevoelstemperatuur -15 als ik Buienradar moet geloven. Windkracht 4 uit het Oosten, dat is hier in het open veld al gauw snijdend koud. Ik vrees dat de uk er vanaf vandaag dus toch even aan moet geloven met z'n wind- en waterdichte jasje.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Dennenappel
Zeer actief
Berichten: 864
Lid geworden op: 21 aug 2018 20:14
Aantal honden: 3

Re: Sneeuwmaatregelen voor je hond

Ongelezen bericht door Dennenappel »

Kleine Sue verandert binnen 3 kwartier in de verse, diepe sneeuw zelf in een sneeuwbal.
Er ligt hier zoveel, zo’n 30 cm, dat ie alleen maar als een konijn door de sneeuw kan :mrgreen:
Maar hij vind het heerlijk!! Geen jas of wat want jong en gezond en prima vacht.
Gaat niet mee dus op de hele lange wandelingen maar wel veel keten in het bos.

Cash is redelijk onverschillig met sneeuw, haar eerste sneeuw was ze 9 weken en toen had ze al zoiets van: Oh. :19:
Het boeit haar niet zo, net zo blij en gek als altijd en vacht genoeg.
Wel heeft ze snel klontjes tussen haar tenen en dat vind ze zelf wat minder.

Joe is perfect voor de sneeuw, geen last van klontjes of wat dan ook. Hij vind het geweldig, helemaal in z’n element.
Straks weer de hort op met hem en Cash.

Geen maatregelen dus, gewoon gezond verstand.
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Sneeuwmaatregelen voor je hond

Ongelezen bericht door Doyaquba »

dagmar88 schreef: 08 feb 2021 09:26
Ik heb gehoord dat roze voetzolen gevoeliger zijn? Bij Zus gaat dat wel op.
Jaap maakt heel veel kilometers op asfalt en vooral als er gepekeld is kunnen ze gevoelig worden. Daar heeft hij cordura sokken voor als het nodig is.
Dat geloof ik ook wel, Bayleigh heeft met haar zwarte zolen nog nooit ook maar 1 kloofje gehad van het asfalt of van sneeuw. De honden met roze voetzolen is altijd meer opletten.
Maar ik smeer ze nu niet in om eerlijk te zijn. We gaan gewoon meerdere keren per dag max een half uur, dan hebben ze ook geen jas nodig.

Bel 114, honden zonder ondervacht die met hun buik plat in de sneeuw gaan liggen :eek:
80564M

Re: Sneeuwmaatregelen voor je hond

Ongelezen bericht door 80564M »

Mellow schreef: 08 feb 2021 11:09
Marion. schreef: 08 feb 2021 07:58 Sorry. Sinds Teun er is vergissen we ons vaker (en ook nog op hetzelfde moment). Heel stom :oohja:
Hoef je geen sorry voor te zeggen :flower:
Haha, maar ik vind het zelf zo stom! En Pieter doet het nu ook. Terwijl Sis al drieenhalf jaar is, en Saar al 7 jaar dood :80:
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Sneeuwmaatregelen voor je hond

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Heavy schreef: 08 feb 2021 10:53 Ik heb even gezocht naar schoentjes of sokken maar lees overal dat die dingen afzakken en dat lijkt me ook logisch. Bovendien is Jip het niet gewend en kan al weinig verdragen aan zijn pootjes.
Ja? :mrgreen:

Afbeelding


Het lijkt me eerder logisch om een oude hond niet te gaan lopen pesten die paar dagen.
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Sneeuwmaatregelen voor je hond

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Doyaquba schreef: 08 feb 2021 10:48 Maar ik smeer ze nu niet in om eerlijk te zijn.
Heb van dat spul liggen, maar dan haten ze me :schrik: En hun poten drogen ze zelf wel aan de bank :mrgreen:
Gebruikersavatar
Tamara/Bayko
Zeer actief
Berichten: 5695
Lid geworden op: 18 dec 2006 15:50
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Re: Sneeuwmaatregelen voor je hond

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Tamara/Bayko schreef: 08 feb 2021 10:27 Gisteren kon Cody het nog prima af zonder jas. Vanaf vandaag wordt het hier een stuk kouder: nu overdag -5 met gevoelstemperatuur -15 als ik Buienradar moet geloven. Windkracht 4 uit het Oosten, dat is hier in het open veld al gauw snijdend koud. Ik vrees dat de uk er vanaf vandaag dus toch even aan moet geloven met z'n wind- en waterdichte jasje.
Nou, dat viel dus hartstikke mee. De windkracht was hooguit 2. Cody wist zich prima warm te houden door in beweging te blijven dus nog steeds geen jasje nodig gehad.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Gebruikersavatar
Marlett
Zeer actief
Berichten: 853
Lid geworden op: 12 feb 2019 19:05
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
Aantal honden: 2

Re: Sneeuwmaatregelen voor je hond

Ongelezen bericht door Marlett »

Ze zijn trouwens wel he-le-maal bekaf na al dat spelen in de sneeuw. Ze liggen echt voor pampus de rest van de dag. :LOL:
Gebruikersavatar
Nakisha
moderator
Berichten: 6027
Lid geworden op: 31 aug 2008 18:17
Mijn ras(sen): Coahuila

Re: Sneeuwmaatregelen voor je hond

Ongelezen bericht door Nakisha »

Kyuubi heeft al een dekje om bij alles wat onder de 10graden en nat is. Gevoelig en snel koud, en na een bronchitis ben ik er alert op.
Nu heeft hij zelfs een warm gevoerd winterjasje aan, en dan nog is een halfuurtje lopen wel genoeg. Hij WIL wel langer hoor, maar hij word bibberig. Buiten in de tuin mag hij wel zonder, dan is het toch maximaal 10minuten rondsnuffelen en/of rondjes racen, en dan gauw weer bij de warme kachel.
Afbeelding
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Sneeuwmaatregelen voor je hond

Ongelezen bericht door Persistence »

Hier 'naakt' de deur uit. Dat kan echt wel voor 3x keer een halfuurtje hoor, langer heb ik nu zelf geen zin in. Vic mankte een beetje nadat we door strooizout waren gelopen, dat binnen met een nat washandje afgenomen en klaar. Bella waant zich een husky, die vind het heerlijk om languit in de sneeuw te gaan liggen.
Als ze helemaal zeiknat zijn dan mogen ze binnen gerust hun badjas aan om op te drogen hoor.
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: Sneeuwmaatregelen voor je hond

Ongelezen bericht door sirene »

Heavy schreef: 08 feb 2021 15:26 Ik heb even in de straat app gevraagd wie er nog babysokjes had liggen en die kan ik straks ophalen. Met schilderstape eromheen blijft het hopelijk zitten ( gezien in de schapendoezengroep)
Dat wordt toch kleddernat en zwaar?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Gebruikersavatar
Nakisha
moderator
Berichten: 6027
Lid geworden op: 31 aug 2008 18:17
Mijn ras(sen): Coahuila

Re: Sneeuwmaatregelen voor je hond

Ongelezen bericht door Nakisha »

sirene schreef: 08 feb 2021 17:45
Heavy schreef: 08 feb 2021 15:26 Ik heb even in de straat app gevraagd wie er nog babysokjes had liggen en die kan ik straks ophalen. Met schilderstape eromheen blijft het hopelijk zitten ( gezien in de schapendoezengroep)
Dat wordt toch kleddernat en zwaar?
Hm... boterhamzakje daar weer om? Ik zit hier ook te dubben, meer vanwege de pekel dan vanwege koude pootjes.
Afbeelding
natalie
Zeer actief
Berichten: 2669
Lid geworden op: 07 aug 2017 08:47
Aantal honden: 2

Re: Sneeuwmaatregelen voor je hond

Ongelezen bericht door natalie »

Ik ben dus zo'n stumperd die pas twee maanden geleden ontdekte dat mijn telefoon een stappenteller heeft. Sindsdien neem ik 'm iedere wandeling mee, om inzicht te krijgen in hoeveel en hoe ver ik eigenlijk wandel. Het varieert bij mij van 8.000 tot 15.000 stappen per dag, waarbij die 15.000 stappen wel de uitzondering zijn (eens per week). Maar de afgelopen vier dagen zit alles ruim boven de 12.000 stappen (is ongeveer 8 km) want Abel kan er echt geen genoeg van krijgen. Ik zou het eerder zielig vinden als ik 'm nu opsluit in huis :Q: Maar Abel is natuurlijk op geen enkele manier gevoelig voor kou. Ik ben daar heel bij mee, want ik hou ook echt van dit weer. Zou van mij echt nog een maand zo mogen blijven :E:
~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: Sneeuwmaatregelen voor je hond

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Nakisha schreef: 08 feb 2021 18:27
sirene schreef: 08 feb 2021 17:45
Heavy schreef: 08 feb 2021 15:26 Ik heb even in de straat app gevraagd wie er nog babysokjes had liggen en die kan ik straks ophalen. Met schilderstape eromheen blijft het hopelijk zitten ( gezien in de schapendoezengroep)
Dat wordt toch kleddernat en zwaar?
Hm... boterhamzakje daar weer om? Ik zit hier ook te dubben, meer vanwege de pekel dan vanwege koude pootjes.
Ik zou het omdraaien dan; ik heb dat voor Tristan ook (om heel andere redenen!) Hij draagt binnenshuis een sokje, daar gaat dan als we gaan wandelen een stukje zeemleer om voor versteviging, dat hij het niet kapot stoot, daaromheen een diepvrieszakje (boterhamzakje is te dun!) en daaromheen weer een sokje. Dat zet ik vast met elastische /sport-tape.

Suzanne
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”