Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sneeuwmaatregelen voor je hond

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
petra1
Zeer actief
Berichten: 5948
Lid geworden op: 29 apr 2005 21:09
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Re: Sneeuwmaatregelen voor je hond

Ongelezen bericht door petra1 »

De twee kortharen (Sjakie en Joy) krijgen een jasje aan, Teun en Odie hebben niks nodig.
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
Gebruikersavatar
Marlett
Zeer actief
Berichten: 853
Lid geworden op: 12 feb 2019 19:05
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
Aantal honden: 2

Re: Sneeuwmaatregelen voor je hond

Ongelezen bericht door Marlett »

Dat is inderdaad wel iets ja, ik ben toch best wel even zoet met jasjes, truitjes, pootjes, etc. En dan heb ik mezelf nog niet eens ingepakt. Overigens doe ik het voor de laatste plas niet, die doe je maar bibberend op de groenstrook.
Gebruikersavatar
Marlett
Zeer actief
Berichten: 853
Lid geworden op: 12 feb 2019 19:05
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
Aantal honden: 2

Re: Sneeuwmaatregelen voor je hond

Ongelezen bericht door Marlett »

O, met sneeuw hebben ze verder gelukkig geen probleem, ze maken graag gele vlekken en we doen de lange wandeling dus gewoon meestal. Vooral Tosca heeft het enorm naar d'r zin in de sneeuw, Charlie ietsje minder, maar ik zet ze dus ook gerust met een truitje in de tuin en dan spelen ze daar heerlijk.

Wel grappig om nu te zien hóe veel er gemarkeerd wordt, ik krijg nu visueel waarom er specifiek telkens bij bepaalde bosjes, paaltjes en boompjes gesnoven moet worden.
sbientje
Zeer actief
Berichten: 28766
Lid geworden op: 08 jun 2007 09:00
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Sneeuwmaatregelen voor je hond

Ongelezen bericht door sbientje »

Marlett schreef: 11 feb 2021 11:50 O, met sneeuw hebben ze verder gelukkig geen probleem, ze maken graag gele vlekken en we doen de lange wandeling dus gewoon meestal. Vooral Tosca heeft het enorm naar d'r zin in de sneeuw, Charlie ietsje minder, maar ik zet ze dus ook gerust met een truitje in de tuin en dan spelen ze daar heerlijk.

Wel grappig om nu te zien hóe veel er gemarkeerd wordt, ik krijg nu visueel waarom er specifiek telkens bij bepaalde bosjes, paaltjes en boompjes gesnoven moet worden.
Hahah dit dacht ik vandeweek ook ja! Er hoeft maar een ijsklomp te liggen of er wordt alweer tegenaan gepist :D
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Sneeuwmaatregelen voor je hond

Ongelezen bericht door dagmar88 »

sbientje schreef: 11 feb 2021 12:53 Hahah dit dacht ik vandeweek ook ja! Er hoeft maar een ijsklomp te liggen of er wordt alweer tegenaan gepist :D
Ik vond het maar lullig dat die twee zo tekeer kunnen gaan in de vensterbank.
Nu niet meer :mrgreen: Ik heb hét pispaaltje. Iedere reu met praatjes pist de tuin in.
Gebruikersavatar
[Sandra]
Zeer actief
Berichten: 20005
Lid geworden op: 23 nov 2009 23:35
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Re: Sneeuwmaatregelen voor je hond

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Voor sneeuwbolletjes in de vacht zag ik kortgeleden dit filmpje op feestboek. Een garde er langs halen en klaar:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
HillieS
Zeer actief
Berichten: 22553
Lid geworden op: 15 sep 2010 10:46
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Aantal honden: 2

Re: Sneeuwmaatregelen voor je hond

Ongelezen bericht door HillieS »

[Sandra] schreef: 13 feb 2021 14:32 Voor sneeuwbolletjes in de vacht zag ik kortgeleden dit filmpje op feestboek. Een garde er langs halen en klaar:
Werkt niet bij alle vachten. Bij Yara geprobeerd en werkte totaal niet
Afbeelding
Gebruikersavatar
pioenroos
Zeer actief
Berichten: 3973
Lid geworden op: 23 sep 2010 09:58
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Re: Sneeuwmaatregelen voor je hond

Ongelezen bericht door pioenroos »

HillieS schreef: 13 feb 2021 17:33 Werkt niet bij alle vachten. Bij Yara geprobeerd en werkte totaal niet
Niet geprobeerd maar vroeg me idd al af of het bij lange vachten wel wat zou doen.
Afbeelding
80564M

Re: Sneeuwmaatregelen voor je hond

Ongelezen bericht door 80564M »

Ik hoef alvast geen klopper te pakken, want met mijn handen gaat het net zo snel. Onderweg ook.
Gebruikersavatar
** Angela **
Zeer actief
Berichten: 8649
Lid geworden op: 11 aug 2008 15:08
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Re: Sneeuwmaatregelen voor je hond

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Vroeger , en dat is nog niet zo heel lang geleden
Was t elke winter zo koud en dan werd er ook niet overdreven gedaan met je hond mag maar zo en zo lang buiten en je moet dit en dit doen
Mag je hond ineens niet meer in de kennel , nou ik ken er ene paar die je geen plezier doet met ze naar binnen te halen
Pak stro erbij en ze zijn gelukkiger dan dat je ze binnen zou halen

Enige wat je moet doen is je gezonde verstand gebruiken
En dat betekend dus je hond niet t water in laten gaan om vervolgens nog een rot eind te gaan lopen , je je wandeling aanpast aan je hond , dat soort dingen
Maar dat overdreven pamperen ....
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Sneeuwmaatregelen voor je hond

Ongelezen bericht door maart »

Ik vind het heerlijk om mijn honden te bepamperen.
Ze gaan uitstekend overleven buiten in een kennel op water droge brok of uitstekend groot worden met slaag en hun neus door hun pis duwen als ze binnen doen, maar waarom zou ik dat doen? Ondanks dat het ook nog niet zo lang geleden is dat dat werd gedaan .

Laat mij ze maar binnen houden en zoeken naar de voeding waar ze ze het beste op doen, aangepaste training geven, de oude 's nachts een deken om, shampoo en conditioner voor ze kopen, en ja, buiten een trui om na training.

Zij voelen zich goed en dan voel ik me ook goed. Lang leve het pamperen :cheer:
maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Sneeuwmaatregelen voor je hond

Ongelezen bericht door maart »

Echt he, er zijn ook mensen die overleven op straat, maar ik zie geen reden waarom ik dat zou gaan doen.
Dan maar een seut met verwende hondjes die niet tegen -10° moeten kunnen :mann:
Gebruikersavatar
Omega
Zeer actief
Berichten: 1251
Lid geworden op: 22 jul 2005 11:48
Mijn ras(sen): Toller
Aantal honden: 2
Locatie: Terborg

Re: Sneeuwmaatregelen voor je hond

Ongelezen bericht door Omega »

Een lekkere wandeling maken door de sneeuw, Luna nog even het water in om wat verder af te koelen. Zolang ze bewegen houden ze zich wel warm. Daarna thuis lekker op de bank met z'n allen.
Ze blijven nu wel thuis als ik naar m'n paard ga, daar bewegen ze te weinig om warm te blijven, ook al heeft Balu daar wel zijn jas aan.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
Gebruikersavatar
BieneMaya
Zeer actief
Berichten: 3230
Lid geworden op: 17 jun 2020 21:44
Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond
Aantal honden: 1

Re: Sneeuwmaatregelen voor je hond

Ongelezen bericht door BieneMaya »

Ik vat t bericht van **angela** anders op. Je ziet mensen die er helemaal in doorslaan. Honden die als mensen behandeld worden en daar echt niet gelukkiger door zijn.
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Sneeuwmaatregelen voor je hond

Ongelezen bericht door crutz »

maart schreef:Echt he, er zijn ook mensen die overleven op straat, maar ik zie geen reden waarom ik dat zou gaan doen.
Dan maar een seut met verwende hondjes die niet tegen -10° moeten kunnen :mann:

Hier wonen ze zoals je weet wel buiten, maar dat is echt geen overleven hoor. In de kennel staat ook gewoon een kachel en een geïsoleerde vloer en straks in de nieuwbouw vloerverwarming en airco
Gebruikersavatar
[Sandra]
Zeer actief
Berichten: 20005
Lid geworden op: 23 nov 2009 23:35
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Re: Sneeuwmaatregelen voor je hond

Ongelezen bericht door [Sandra] »

pioenroos schreef: 13 feb 2021 19:32
HillieS schreef: 13 feb 2021 17:33 Werkt niet bij alle vachten. Bij Yara geprobeerd en werkte totaal niet
Niet geprobeerd maar vroeg me idd al af of het bij lange vachten wel wat zou doen.
Dat is jammer. Nou ja, het gaat alweer dooien.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
** Angela **
Zeer actief
Berichten: 8649
Lid geworden op: 11 aug 2008 15:08
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Re: Sneeuwmaatregelen voor je hond

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

BieneMaya schreef: 14 feb 2021 10:28 Ik vat t bericht van **angela** anders op. Je ziet mensen die er helemaal in doorslaan. Honden die als mensen behandeld worden en daar echt niet gelukkiger door zijn.
Zo bedoelde ik het idd ook

Ziva heeft na de training ook gewoon een fleece jas om haar spieren warm te houden , en er ligt ook een badjas voor madam
Ligt nu ook samen met de kat lekker bij de verwarming
Maar wandelen korter dan 10 min word ze niet blij van
Dus we doen de normale wandelingen , zij bepaald hoe en hoe lang we lopen. Ene keer is dat 30 min andere keer 1.5 uur
Het enige wat ik bepaal is dat ze met deze kou niet het water in mag
Doet ze dat dan gaan we gelijk naar huis want ik wil niet dat ze ziek word of dat t op dr spieren & gewrichten slaat

Maar in de tijd dat ex en ik nog samen waren wilde ze niet eens binnen. Net als de andere honden
Lekker een pak stro in de nachthokken en verder liepen ze gewoon de hele dag buiten los als er iemand thuis was

Net als Kenji en Ditch , hun voorgangers
Die sliepen gewoon in de sneeuw, niks lekker in t stro
Kwam ik smorgens buiten lagen ze met z’n tweeen verstopt in een bult sneeuw te pitten

Dat bedoelde ik dus met pamperen , niks zien te overleven
Maar gewoon kijken naar je hond

Maar niet bij voorbaat al roepen dat een hond wat krijgt van een wandeling in de sneeuw zoals veel sites nu doen
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Sneeuwmaatregelen voor je hond

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:mrgreen: Jaap lig 's avonds steeds een paar uur gelukzalig buiten. Uitgestrekt op een laag ijs.
Ik moet hem voor ik naar bed ga vangen :LOL:

Er gaan allerlei feestboek berichten rond met wilde verhalen van zogenaamd doodgevroren honden, honden die de pijp uit gaan van een korrel zout van hun poten likken en kleine hondjes die bij 7 graden boven nul het loodje zouden leggen van een wandeling zonder jas.
Een stap buiten of een dier in een geïsoleerd hok is mishandeling. En vers voeren ook :lol1:
Laatst gewijzigd door dagmar88 op 14 feb 2021 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
pioenroos
Zeer actief
Berichten: 3973
Lid geworden op: 23 sep 2010 09:58
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Re: Sneeuwmaatregelen voor je hond

Ongelezen bericht door pioenroos »

Wie kijkt er dan niet naar z'n hond?
Diem (eurasier) mag doen wat hij wil hoor. Ligt graag ff buiten in de sneeuw maar het is hem snel te ongezellig. En behalve met een nat doekje de pekel van z'n poten wrijven krijgt hij geen enkele verzorging hoor. Hij ziet mee aankomen met een warme sjaal :mrgreen:

Mies heeft het snel koud en ik ga een hond geen kou laten lijden :19:
En als er dan jasjes en badjasjes en dekentjes nodig zijn moet dat voor wel een beetje leuk uiteraard, het oog wil ook wat tenslotte :mann:
Afbeelding
Gebruikersavatar
welshwitch
Technisch beheer
Berichten: 4000
Lid geworden op: 16 jul 2014 23:08
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2
Locatie: Deventer

Re: Sneeuwmaatregelen voor je hond

Ongelezen bericht door welshwitch »

dagmar88 schreef: 14 feb 2021 12:17 Er gaan allerlei feestboek berichten rond met wilde verhalen van zogenaamd doodgevroren honden, honden die de pijp uit gaan van een korrel zout van hun poten likken en kleine hondjes die bij 7 graden boven nul het loodje zouden leggen van een wandeling zonder jas.
Een stap buiten of een dier in een geïsoleerd hok is mishandeling. En vers voeren ook :lol1:
En dan het drama er nog bij, gezond verstand bestaat blijkbaar niet meer. Alles moet voorgekauwd.

Valt nog mee dat ik nog niet vermanend ben toegesproken dat ik Casper in een kratje op de slee vervoer tijdens de wandelingen, wel met een lekker warme deken om hem heen (ok en ik heb van een oude sok een truitje voor hem gemaakt :schrik: ). Op overzichtelijke stukken mag hij lekker rennen, dat is dolle pret met die sneeuw en het houd je warm.
Een pup van 9 weken in dit weer, schande! :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Sneeuwmaatregelen voor je hond

Ongelezen bericht door malinois »

dagmar88 schreef::mrgreen: Jaap lig 's avonds steeds een paar uur gelukzalig buiten. Uitgestrekt op een laag ijs.
Ik moet hem voor ik naar bed ga vangen Afbeelding

Er gaan allerlei feestboek berichten rond met wilde verhalen van zogenaamd doodgevroren honden, honden die de pijp uit gaan van een korrel zout van hun poten likken en kleine hondjes die bij 7 graden boven nul het loodje zouden leggen van een wandeling zonder jas.
Een stap buiten of een dier in een geïsoleerd hok is mishandeling. En vers voeren ook Afbeelding1:
Nou dat, hier hebben ze deze week in zee gelopen (gelopen dus niet gezwommen) en daarna weer in een sneeuwduin gesprongen. Dat ga ik ze dus niet verbieden. Ik dwing ze niet maar weerhou ze er ook niet van. Ze bleven toch in beweging. Terug in de auto daarna lekker de kachel aan want ik was inmiddels wel een ijsklomp geworden en dat terwijl ik op t droge bleef...
Geen hond meer aan gehad thuis. Ze spelen echt uren buiten nu, en ik laat ze want morgen is t alweer voorbij met de pret, krijgen we die kutregen weer dag in dag uit. Geef mij dan maar -5 met strak blauwe lucht en een pak sneeuw hoor dan +10 met bakken regen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”