Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond in rugzak

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Shibby
Zeer actief
Berichten: 11078
Lid geworden op: 07 feb 2006 11:42
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1
Locatie: Net niet Limburg

Hond in rugzak

Ongelezen bericht door Shibby »

We willen een week in Oostenrijk rondsjouwen door de bergen (dagtochten), maar ik denk dat Lou dat niet altijd helemaal gaat trekken. Dus nu ben ik aan het zoeken naar een manier om haar met momenten mee te kunnen sjouwen. Ze weegt 14,5 kilo dus het moet wel een beetje comfortabel zijn voor zowel haar als mij. :wink:

Ik vond deze bijvoorbeeld https://www.k9sportsack.com/products/k9 ... ack-plus-2
Qua gewicht en formaat moet 't kunnen.

Maar misschien heeft iemand ervaring met een rugzak of iets waar ook dat gewicht en formaat goed in past?
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: Hond in rugzak

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik denk dat het vooral afhangt van of jij het volhoudt... da's best een heel gewicht om op je rug te hebben...

Suzanne
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: Hond in rugzak

Ongelezen bericht door sirene »

Als Lou gezond is van lijf en leden moet ze dat toch prima volhouden?
Honden zijn gemaakt om lange afstanden te lopen. Als jullie het zelf volhouden ga ik er van uit dat Lou het zeker kan.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Gebruikersavatar
annnie
Zeer actief
Berichten: 1904
Lid geworden op: 24 okt 2007 14:39
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
Aantal honden: 2

Re: Hond in rugzak

Ongelezen bericht door annnie »

Ik heb ooit eens contact met iemand gehad die die rugzak voor haar corgi gebruikte. Zij vond het wel een aanrader
Gebruikersavatar
Soooof
Zeer actief
Berichten: 3134
Lid geworden op: 05 jan 2017 21:53
Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Aantal honden: 1

Re: Hond in rugzak

Ongelezen bericht door Soooof »

Ik heb geen ervaringen met honden in rugzakken, maar wel met zware rugzakken meeslepen. Ik zou je aanraden om er vooral op te letten dat de rugzak ook een band heeft aan de voorkant, aan de onderkant. Dat verlengt de tijd dat jij het volhoudt met die rugzak aanzienlijk. Als je haar echt uren wil gaan dragen zou ik zelfs aanbevelen te kijken naar een rugzak die steunt op je heupen (als een backpack), dan kun je er de hele dag mee lopen als het moet.
Gebruikersavatar
annnie
Zeer actief
Berichten: 1904
Lid geworden op: 24 okt 2007 14:39
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
Aantal honden: 2

Re: Hond in rugzak

Ongelezen bericht door annnie »

Draagdoek heb Ik bij Nelson als pup gebruikt. Ik deed t vast fout, maar dat was geen succes. Verschuiven en snijden in schouders en dat ging om een hondje van toen 6 kg. Als je iets zwaars voor langere tijd moet dragen gaat er niks boven een goed ontworpen rugtas.

Deze lijkt het trouwens prima naar zijn zin te hebben op de rug van zijn mens (zet wel even je geluid uit als je een lage tolerantie hebt voor irritante muziekjes)
Sterre
Zeer actief
Berichten: 5167
Lid geworden op: 05 feb 2014 18:24

Re: Hond in rugzak

Ongelezen bericht door Sterre »

Nanna schreef: 22 dec 2020 23:51 Ik dacht dat jij zo’n zere poot had. Of ben ik nou abuis?
Daar dacht ik ook gelijk aan. Veel pijn in de enkel.
Afbeelding
Marielle hier
Vaste gebruiker
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 mei 2012 08:04
Aantal honden: 1

Re: Hond in rugzak

Ongelezen bericht door Marielle hier »

Ik heb het ruffwear doubleback tuig, ben zelf een klimmer en kom ook op minder toegankelijke plaatsen waar we even een ladder op moeten of een stukje moeten klauteren. Dat kan dan veilig gezekerd. Als je er op traint kan je hond daarin ook heel relaxt op je rug hangen, zijn wel filmpjes van te vinden.
Voor gewoon bergwandelen is het wel overkill.
Dennenappel
Zeer actief
Berichten: 864
Lid geworden op: 21 aug 2018 20:14
Aantal honden: 3

Re: Hond in rugzak

Ongelezen bericht door Dennenappel »

Ik ben ook altijd op zoek naar een oplossing voor Sue. Tot nu toe wint nog steeds de off road buggy het. Het blijft zeulen en je hebt je handen niet vrij maar je kunt er tegelijkertijd ook wel weer andere dingen in kwijt.
Een rugzak lijkt mij in theorie ook fijner maar het word mij toch echt te zwaar en dan weegt Sue nog maar 7 kilo. De buggy is in eerste instantie veel gedoe maar als je er aan gewend bent vind ik het toch het meest ideaal en al helemaal als je met z’n tweeën bent.
Maar mocht er toch een super-rugzak blijken te bestaan.... ik kijk mee.
Gebruikersavatar
Shibby
Zeer actief
Berichten: 11078
Lid geworden op: 07 feb 2006 11:42
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1
Locatie: Net niet Limburg

Re: Hond in rugzak

Ongelezen bericht door Shibby »

~Suzanne~ schreef: 22 dec 2020 19:31 Ik denk dat het vooral afhangt van of jij het volhoudt... da's best een heel gewicht om op je rug te hebben...

Suzanne
Maar dat was niet de vraag. :wink:
sirene schreef: 22 dec 2020 19:33 Als Lou gezond is van lijf en leden moet ze dat toch prima volhouden?
Honden zijn gemaakt om lange afstanden te lopen. Als jullie het zelf volhouden ga ik er van uit dat Lou het zeker kan.
Lou is zo wisselend als de neten. Die loopt de ene week hendig 16km Ardennen voorop en de volgende week is 6km in Limburg te veel moeite en sjokt ze achteraan. En dan zijn verder alle omstandigheden hetzelfde. :roll:
Dus ja, in theorie zou ze het prima moeten kunnen. Maar als mevrouw haar pet niet goed staat, kan iedereen om haar heen verrekken. :mrgreen:
Soooof schreef: 22 dec 2020 23:14 Ik heb geen ervaringen met honden in rugzakken, maar wel met zware rugzakken meeslepen. Ik zou je aanraden om er vooral op te letten dat de rugzak ook een band heeft aan de voorkant, aan de onderkant. Dat verlengt de tijd dat jij het volhoudt met die rugzak aanzienlijk. Als je haar echt uren wil gaan dragen zou ik zelfs aanbevelen te kijken naar een rugzak die steunt op je heupen (als een backpack), dan kun je er de hele dag mee lopen als het moet.
Ja, dat zijn inderdaad goede dingen om op te letten. Dank je!
Cleva schreef: 22 dec 2020 23:39 Ik zou gewoon zo'n draagdoek gebruiken. Oncomfortabel blijft het toch wel om een hond te dragen maar op de stukken dat ze zelf loopt hoef jij niet te zeulen met nog meer zut.

Overigens kun je zo'n hondje ook gewoon op de schouders zetten. Dat draagt het fijnst.
Dat is ook nog een optie! Eens kijken of ik hier ergens in de buurt via Marktplaats zo'n doek kan fixen om te testen. Ik vraag me dan alleen af hoe ik die hond in die doek ga krijgen. Een rugzak is ze gewoon in te proppen en dan op m'n rug hijsen.
Als ik haar korte stukjes draag dan hangt ze over m'n schouder en dat is prima te doen. Maar als het voor langer dan zeg 10 minuten gaat, is iets meer comfort wel fijn. Maar die draagdoek is wel het proberen waard. :ok:
Sterre schreef: 23 dec 2020 00:00
Nanna schreef: 22 dec 2020 23:51 Ik dacht dat jij zo’n zere poot had. Of ben ik nou abuis?
Daar dacht ik ook gelijk aan. Veel pijn in de enkel.
Maar Oostenrijk is pas ergens in mei, dan doet die enkel het wel weer. De wintermaanden zijn drama, bij warmer en droger weer kan ik een soort van huppelen. En anders, ach. Ik heb vorige jaarwisseling, toen ik strompelend door de Ardennen liep, met mezelf afgesproken dat ik me niet tegen ga laten houden door pijn als het gaat om dingen waar ik gelukkig van word. In oktober nog 5 uur in het Mullerthal rondgebanjerd met gekneusde tenen. :engel:
Marielle hier schreef: 23 dec 2020 08:42 Ik heb het ruffwear doubleback tuig, ben zelf een klimmer en kom ook op minder toegankelijke plaatsen waar we even een ladder op moeten of een stukje moeten klauteren. Dat kan dan veilig gezekerd. Als je er op traint kan je hond daarin ook heel relaxt op je rug hangen, zijn wel filmpjes van te vinden.
Voor gewoon bergwandelen is het wel overkill.
Ja, dan zou dat tuig speciaal zijn zodat ze af en toe op m'n rug kan hangen. Dat klinkt wel wat gortig :mrgreen:
Dennenappel schreef: 23 dec 2020 10:55 Ik ben ook altijd op zoek naar een oplossing voor Sue. Tot nu toe wint nog steeds de off road buggy het. Het blijft zeulen en je hebt je handen niet vrij maar je kunt er tegelijkertijd ook wel weer andere dingen in kwijt.
Een rugzak lijkt mij in theorie ook fijner maar het word mij toch echt te zwaar en dan weegt Sue nog maar 7 kilo. De buggy is in eerste instantie veel gedoe maar als je er aan gewend bent vind ik het toch het meest ideaal en al helemaal als je met z’n tweeën bent.
Maar mocht er toch een super-rugzak blijken te bestaan.... ik kijk mee.
Als ik langer dan een kwartier met iets in m'n handen moet lopen/duwen, word ik pislijp. Ik heb al wel eens de neiging gehad om 1 van m'n cliënten met rolstoel en al in de sloot te duwen omdat ik er klaar mee was. :schrik:

Maargoed. Ik ga eens op zoek naar een grote rugzak, gewoon om eens te kijken hoe dat met gewicht zit en ik ga eens een draagdoek ritselen. Ik heb gelukkig nog ff om een goede oplossing te bedenken. :ok:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
80564M

Re: Hond in rugzak

Ongelezen bericht door 80564M »

Op je rug draagt echt verreweg het makkelijkst. Ik ben 55 kg, en kan prima een pup van 15 kilo op mijn rug dragen voor 2 uur sjouwen ofzo. Op mijn buik denk ik niet.

Maar geen idee voor een goede rugzak, ik zweer bij een simpele baby rugzak.
Gebruikersavatar
Lysette
Zeer actief
Berichten: 7073
Lid geworden op: 02 mei 2002 17:24
Locatie: Nuenen
Contacteer:

Re: Hond in rugzak

Ongelezen bericht door Lysette »

Benno zat bij lange wandelingen ook wel eens op onze rug. Een rugzak met goede heupband vond ik uiteindelijk het meest comfortabel. Dan draag je een groot deel van het gewicht op je heupen en dat is fijner dan je schouders. De meeste hondenrugzakken hebben dat niet dus wij gebruikten onze backpacks. Die hadden een opening voorop.

Afbeelding

Nadeel is dat je met zo’n grote tas loopt de hele tijd.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”