Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wel of geen jas?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Marlett
Zeer actief
Berichten: 853
Lid geworden op: 12 feb 2019 19:05
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
Aantal honden: 2

Re: Wel of geen jas?

Ongelezen bericht door Marlett »

O natuurlijk! Ik kan ook wel zelf naaien, heb ook de patronen van haar gekregen, maar was zelf nog een beetje te lui... :wink:
Gebruikersavatar
** Angela **
Zeer actief
Berichten: 8649
Lid geworden op: 11 aug 2008 15:08
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Re: Wel of geen jas?

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Ziva haar jas heb ik dinsdag
Gemaakt door HillieS

Gewoon van fleece en ze gaat hem dus niet de hele tijd dragen
Maar zoals nu als t wat kouder word in de auto na t trainen wel
Ze is ook een dagje ouder natuurlijk , en dan blijven haar spieren en gewrichten ook lekker warm
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Gebruikersavatar
lucie
Zeer actief
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 jun 2014 11:51
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5
Locatie: Frankrijk

Re: Wel of geen jas?

Ongelezen bericht door lucie »

Ik ging even zoeken op jasjes-topics, en blijkt er dus net een geweest te zijn :mrgreen: , dus daar maar even op door.
Liza blijkt enorm kouwelijk, niet zo gek voor een spaans hondje zonder ondervacht. Dus heeft ze een mooie collectie van drie jasjes. Alleen heeft ze er dus een schreeuwende hekel aan. Zodra ze doorheeft dat er gewandeld gaat worden, begint ze onbedaarlijk te beven en als ik dan daadwerkelijk met het gevreesde object aan kom zetten, rent ze weg. Uiteindelijk wil ze dan wel blijven zitten, maar dan verstijft ze volkomen. Als een prooidier dat weet dat zijn laatste uurtje geslagen heeft. Als ze het aanheeft, blijft ze ook gewoon in die houding staan :denken: . Pas als er dan echt gewandeld gaat worden, komt ze weer tot leven en begint ze heel vaak te schudden. Tijdens het lopen gaat het goed. Dan heeft ze er geen erg in. Maar zodra ze even stil staat, begint het schudden weer.

In eerste instantie dacht ik dat het vanzelf wel zou wennen, zeker als de link jasje-wandelen zou worden gelegd. Dat is dus niet zo. Snoep helpt ook niet. In principe trek ik dat ding zonder plichtplegingen aan, maar ik heb er ook wel eens een half uur voor uit getrokken om het haar te laten accepteren met gedroogde visjes. Zinloos: zodra ze het jasje (welke variant dan ook) verstijft ze meteen.
Maar jasloos is echt geen optie. Zelfs mèt jas heeft ze het direct koud als ze even stil staat. Ze wil overigens wel graag naar buiten, dat is gelukkig geen probleem. Ik trek me er maar niet te veel van aan, maar vervelend is het wel natuurlijk.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marlett
Zeer actief
Berichten: 853
Lid geworden op: 12 feb 2019 19:05
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
Aantal honden: 2

Re: Wel of geen jas?

Ongelezen bericht door Marlett »

Gaan de jasjes over de kop?
Gebruikersavatar
lucie
Zeer actief
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 jun 2014 11:51
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5
Locatie: Frankrijk

Re: Wel of geen jas?

Ongelezen bericht door lucie »

Marlett schreef: 02 jan 2021 13:18 Gaan de jasjes over de kop?
2 wel maar 1 niet en die vindt ze net zo erg. Ik heb de indruk dat ze vooral het gevoel op haar rug niet fijn vindt (vanwege dat vele schudden). Overigens kan ik wel een deken over haar heen draperen als ze op de bank ligt :19:
Afbeelding
Gebruikersavatar
hakunamatata
Zeer actief
Berichten: 4562
Lid geworden op: 04 mar 2015 14:53
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Aantal honden: 2
Locatie: vlakbij Leeuwarden

Re: Wel of geen jas?

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Wat voor jasjes zijn het? Heb je foto's?

Suze heeft totaal geen moeite met jasjes, mits ze volledig naar haar wens zijn. Ik had er eerst eentje van Zinodo, proefmodelletje. Die was niet helemaal naar Suze haar wens en ik ontdekte steeds beter wat Suze wel of niet fijn vindt. Nu heeft ze twee nieuwe van Zinodo helemaal naar Suze haar wensen aangepast. Deze vindt ze geen probleem. Aandoen is niet haar hobby, maar niet veel anders dan tuigje aandoen. Verder loopt ze in deze alsof ze geen jasje aanheeft.

Misschien is dat bij Liza ook zo? Wellicht vindt zij zo'n truitje idee geen probleem en een jasje minder fijn?

Als voorbeeld. Deze van Zinodo zitten heel anders dan die van zooplus
Afbeelding
Afbeelding

En Suze vindt deze beide niet fijn :tongue: Die van Zooplus vindt ze de stof niet fijn want ritselt erg, de kraag niks want ritselt + zit losjes en bij de heupen flappert het teveel, allemaal stom. Die van Zinodo vindt ze qua aandoen stom (is uit één stuk) en de kraag veel te lang en stijf voor haar korte nekje.

We hadden dit (kraag vouwde ik wel dubbel hoor, maar zo zie je wel hoe lang die was voor haar korte nekje met dat softshell wat best stijfjes is dus beetje als een nekkraag voor zo'n uk
Afbeelding

En nu hebben we deze helemaal naar Suze haar wens en deze is dus perfect :lol1: Softshell met alpenfleece, kraag enkel alpenfleece, sluiting op de rug dus geen gefrot met pootjes, ook bij buik van binnen fleece met daarbuiten softshell (want laag bij de grond zo'n uk) en bij heupen vorm zoals zij fijn vindt. Als ik echt moet zeuren dan kan de bevestiging op de rug iets verder naar achter, maar het zit verder goed en fijn
Afbeelding
Afbeelding

Het truitje uit één stuk vindt ze dan weer geen probleem. Maar dat is een dun stofje en rekt enorm mee, dus aandoen is makkelijker en het zit comfortabeler dan de wat stijvere softshell stof.
Afbeelding

Voor de beeldvorming wat model en stof etc al voor verschil kunnen maken
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Berichten: 7768
Lid geworden op: 05 mar 2008 17:28
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu alleen nog de black and tan jack hussel.
Aantal honden: 1

Re: Wel of geen jas?

Ongelezen bericht door Emma »

ik heb voor luca ook een regenjas en winterjas. Buster had dat ook.
De regenjas is puur voor mijn eigen gemak, dan heb ik minder afdroogwerk. In het begin liep luca er niet heel vrij mee. Vond ze een gek gevoel. Maar inmiddels is ze meer gewend.

Ik heb de winterjassen trouwens on-line bij een ruiterspeciaalzaak gekocht. Aangezien toentertijd nogal vreselijke hondenjassen verkocht werden, i.p.v sportieve en functionele jassen.
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Wel of geen jas?

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Update: Quira heeft een mooie jas gekregen van Weatherbeeta en hij bevalt super! Past perfect en als we eenmaal buiten zijn heeft ze er geen erg meer in. Aantrekken is ook geen probleem, alleen heeft ze de neiging even te verstijven bij de elastiekjes die om de acherpoten gaan. Maar goed ze heeft wel door dat het voor haar eigen bestwil is geloof ik. Als het begint te regenen loopt ze ook onverstoord door en ze heeft niet meer de nijging om na 10 meter huiswaarts te willen :D dus ik ben wel tevreden!
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Berichten: 7768
Lid geworden op: 05 mar 2008 17:28
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu alleen nog de black and tan jack hussel.
Aantal honden: 1

Re: Wel of geen jas?

Ongelezen bericht door Emma »

Mooie jas. En helemaal mooi dat ze wat langer door de regen wil lopen
Die elastiekjes gebruik ik niet. Dat vonden ze hier niet lekker zitten. Alleen als het heel hard waait, deed ik ze wel om, anders flapt de achterkant over de rug.
Maar meestal blijven de jassen hier prima zitten, zonder elastiek om de achterpootjes.
Maar jouw hond is denk ik groter dan Buster was, dus misschien blijft de jas zonder elastiek niet goed zitten?
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Wel of geen jas?

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Emma schreef: 02 jan 2021 17:26 Mooie jas. En helemaal mooi dat ze wat langer door de regen wil lopen
Die elastiekjes gebruik ik niet. Dat vonden ze hier niet lekker zitten. Alleen als het heel hard waait, deed ik ze wel om, anders flapt de achterkant over de rug.
Maar meestal blijven de jassen hier prima zitten, zonder elastiek om de achterpootjes.
Maar jouw hond is denk ik groter dan Buster was, dus misschien blijft de jas zonder elastiek niet goed zitten?
Nog niet geprobeerd, maar het waaide best flink afgelopen dagen. Als het minder waait lukt het vast
Gebruikersavatar
Marlett
Zeer actief
Berichten: 853
Lid geworden op: 12 feb 2019 19:05
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
Aantal honden: 2

Re: Wel of geen jas?

Ongelezen bericht door Marlett »

Ik heb er na lang twijfelen toch twee van Pomppa (ketsjing) gekocht, de Kevyt. Die kwamen qua maattabellen het beste overeen met de afmetingen van mijn honden. Charlie moet er qua breedte nog wel een beetje ingroeien, maar hij pas een maand of tien, dus die zal echt nog wel wat breder worden. Een maar kleiner was in elk geval geen optie. Ze hebben geen elastieken, maar "coupenaden" rond de billen, dus ze vallen er netjes omheen en blijven daardoor wat beter zitten.
Dat ze waterdicht zijn, vind ik ook wel prettig, afgelopen week werden we overvallen door een flinke bui en dan is een doorweekt gebreid truitje van de Lidl op de grens van mishandeling, haha.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”