Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vlooien

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Vlooien

Ongelezen bericht door Persistence »

Ik kom er maar niet van af. In de zomer al eens een vlo op Bella gevonden, behandeld en uiteraard ook het huis en de auto. Toch heeft ze altijd jeuk gehouden. Laatst weer een vlo gevonden en weer alles gewassen/ingesprayd. Gister zag ik een vlo over Vic zijn (blote) buik lopen.

Bella krijgt Advantix pipetjes maar voor Vic durf ik alleen natuurlijke middeltjes, hij krijgt Stop Animal Bodyguard maar ik betwijfel of dit helpt als er al vlooien zijn.

Welke spray gebruiken jullie voor het huis? Klopt het je kan sprayen zonder te wassen? De bank en het schapenkleed bijv. kan ik niet wassen uiteraard.
Dweilen heb ik ook maar even niet gedaan. Ik stofzuig veel, maar stofzuig ik dan die spray er weer af als ik bijv. het tapijt zuig?
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Vlooien

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Naar de dierenarts gaan en Vectra druppels halen voor op de hond, zitten andere werkzame stoffen in , want die krengen zijn zo resistent als de neten . Vectra is niet veel duurder of zo en zijn gewone druppels voor in de nek. Ik had precies t zelfde probleem namelijk , kwam er maar niet vanaf.. ondanks alle maatregelen.
https://www.vectrapet.com/nl/Hond/Vectr ... or-de-hond
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 02 dec 2020 07:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Vlooien

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Hier heb ik frontline gegeven omdat de seresto onvoldoende hielp. En dat deed het goed. Alleen lijkt Gait daar niet echt lekker op te reageren met kapotte huid over z'n hele lijf. En inderdaad sprayen (stofzuigen moet volgens mij geen probleem zijn, dweilen moet je maar even niet doen als je gesprayd hebt), wassen etc. Er zijn volgens mij gewoon enorm veel vlooien. Ik neem aan dat je deze lijst kent? https://schotseherdervrienden.nl/wp-con ... wormen.pdf
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Vlooien

Ongelezen bericht door Persistence »

S@ndr@ schreef: 02 dec 2020 07:35 Naar de dierenarts gaan en Vectra druppels halen voor op de hond, zitten andere werkzame stoffen in , want die krengen zijn zo resistent als de neten . Vectra is niet veel duurder of zo en zijn gewone druppels voor in de nek. Ik had precies t zelfde probleem namelijk , kwam er maar niet vanaf.. ondanks alle maatregelen
Dankje, Vectra lijkt veilig en ik zit op het moment toch al veel bij de dierenarts dus zal het eens vragen.
Fotogravinnetje schreef: 02 dec 2020 07:51 Hier heb ik frontline gegeven omdat de seresto onvoldoende hielp. En dat deed het goed. Alleen lijkt Gait daar niet echt lekker op te reageren met kapotte huid over z'n hele lijf. En inderdaad sprayen (stofzuigen moet volgens mij geen probleem zijn, dweilen moet je maar even niet doen als je gesprayd hebt), wassen etc. Er zijn volgens mij gewoon enorm veel vlooien. Ik neem aan dat je deze lijst kent? https://schotseherdervrienden.nl/wp-con ... wormen.pdf
Ja die lijst ken ik uiteraard. Bella durf ik gerust alles te geven maar Vic is al een aantal weken ziek en niet lekker, die belast ik nu liever niet ook nog met chemische middelen, maar ik vrees dat ik er nu ook niet aan ontkom. Ik ga overleggen met de dierenarts.

Was eigenlijk vooral benieuwd welke sprays jullie in huis gebruiken. Die ik gebruik lijkt dan toch niet voldoende, of ik ben een plekje vergeten.
Wolfsblut
Zeer actief
Berichten: 9762
Lid geworden op: 25 jul 2013 18:23
Aantal honden: 3

Re: Vlooien

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Persistence schreef: 02 dec 2020 07:32 Ik stofzuig veel, maar stofzuig ik dan die spray er weer af als ik bijv. het tapijt zuig?
Nee, het blijft werkzaam zolang je er niet met water aan komt. Voor die enkele vlo zou ik mijn honden niet behandelen. Regelmatig een omgevingsspray inzetten op de plaatsen waar ze veel liggen zou voldoende moeten zijn.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: Vlooien

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik zou het schapenkleed wegdoen en de bank wel behnandelen. Hebben wij ook gedaan met een stoffen bank. Je moet dat dan wel meermalen doen, zorgen dat de honden (en jullie zelf) een poosje niet in de kamer komen enzo.
Van vlooien ben je niet zomaar af... er zitten van elke 5 vlooien op je hond 95 in huis (in alle stadia van ontwikkeling).

Bravecto zou ik echt niet aandurven; daar gaan de vervelendste verhalen over.

Stronghold is dan ook nog een optie. Ja, ook gif, maar je moet ooit een kant uit. Maar no way dat ik de Bravecto-kant op zou gaan!

Suzanne
Dennenappel
Zeer actief
Berichten: 864
Lid geworden op: 21 aug 2018 20:14
Aantal honden: 3

Re: Vlooien

Ongelezen bericht door Dennenappel »

Bravecto voor de honden en sprayen met gewoon een ouderwetse goede anti vlooien omgevingsspray. Met gif.
Waardeloos maar dan ben je gewoon echt vanaf.
Gebruikersavatar
fenneke
Zeer actief
Berichten: 22875
Lid geworden op: 24 apr 2002 18:40
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1
Locatie: Drenthe

Re: Vlooien

Ongelezen bericht door fenneke »

En welke spray is ouderwets?

En bravecto hoor ik net teveel ellende over. Dat durf ik .
Fenneke en Baloe
Afbeelding
maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Vlooien

Ongelezen bericht door maart »

Ik heb een paar maand geleden ook voor het eerst in mijn hondencarriere ook een vlo op een hond gezien.
Ik heb toen advantage en frontline pipetten besteld en die wissel ik nu maandelijks af.
De 1ste 2 weken dagelijks grondig gestofzuigd en gesprayed met etherische oliën.
~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: Vlooien

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Als ik 1 vlo zie, dan doe ik echt mooi niets. Nou ja, die en vlo gaat zwemles krijgen in zeepwater ;-) maar ik ga dan echt geen gif gebruiken op de honden.
Ik doe dat sowieso niet preventief. En ja, we hebben een keer vlooien gehad. Dat was niet grappig. Toen heb ik wel rommel gebruikt maar ja. Alsnog doe ik het nu niet preventief. Honden goed in de gaten houden. Sporadisch vind ik 1 vlo op 1 van de honden na een wandeling. Ik ben er dan 99% zeker van dat die van buiten mee naar binnen kwam. Ik was op dat moment wel de kleden in de auto waar ze op zitten maar dat was het dan wel. Ik borstel ze de dagen daarna net ff wat vaker, even controleren of er echt niet meer vlooien zijn maar dat prventief gif.. ik ben er niet voor.

Suzanne
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Vlooien

Ongelezen bericht door Persistence »

Bedankt voor de tips!

In Bella d'r broek vond ik toch vlooienpoepjes en ik zag er ook eentje lopen, en Vic bleef ook maar krabben. Voor haar een Serestoband en voor hem een Vectra pipetje. De auto en huis na grondig stofzuigen ook weer ingespoten. Dat siliconenspul durfde ik niet aan aangezien inmiddels Bella inmiddels goed in haar wintervacht zit, dat wordt een plakzootje.

Ik dacht aarde tussen de plinten, whut? Maar ik zie net dat er een nieuw topic is geopend over diathomeeënaarde dus ga daar ff meelezen.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”