Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Herfst, wat trek ik aan?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Marlett
Zeer actief
Berichten: 853
Lid geworden op: 12 feb 2019 19:05
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
Aantal honden: 2

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Marlett »

Die zijn mooi ja, lopen ook lekker, aldus mijn zus. Ze vallen wel erg klein, ik wilde ze zelf ook, maar met maat 41 kon ik ze niet meer passend krijgen. Dus ik zou ze zeker in het echt gaan passen of een maat (of twee) groter bestellen.
Gebruikersavatar
Hammetime
Zeer actief
Berichten: 986
Lid geworden op: 30 jul 2019 10:58
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Hammetime »

Vallen ze kleiner dan de andere Adidas schoenen?
Gebruikersavatar
Hammetime
Zeer actief
Berichten: 986
Lid geworden op: 30 jul 2019 10:58
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Hammetime »

Kells schreef:Leer vind ik sowieso niks, want veel te zwaar en onbuigzaam. Ik heb nog een leren motorjack en broek en het enige wat ik daarmee kon was achterop de motor zitten. :mrgreen:

Blaren door laarzen of schoenen heb ik nog nooit gekregen, behalve toen ik voor het eerst een wandeling van 30 km. deed. Als je op een normale wandeling al blaren krijgt, dan zijn je schoenen/laarzen te groot.
Een leren motorjack lijkt me wel een idee voor de echte koude dagen.
Gebruikersavatar
pioenroos
Zeer actief
Berichten: 3973
Lid geworden op: 23 sep 2010 09:58
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door pioenroos »

Ikzelf draag altijd Lowa Renegades. Maar wat lekker loopt is denk ik persoonlijk dus ik zou zeker in een winkel wat merken en soorten proberen. Niks zo fijn als een wandelschoen die echt lekker zit.

Denk ook aan goede onderhoudsmiddelen: regelmatig de schoenen schoonmaken en insmeren met het juiste middel verlengt de levensduur aanzienlijk is mijn ervaring :ok:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hammetime
Zeer actief
Berichten: 986
Lid geworden op: 30 jul 2019 10:58
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Hammetime »

Cleva schreef:Neehee, dat zit niet lekker.
Als ze zo nodig een motorjack moet dan koop je die maar niet om in te wandelen. Dat slaat nergens op.

Ga gewoon lekker op een terras kittig zitten kijken met je motorjack. Voor tijdens het fietsen is het echt raar.
Ik zoek een jas die warm is en ademt, misschien is een motorjack inderdaad wat stug voor op de fiets. Zag dat Adidas ook Terrex jassen verkoopt die waterdicht zijn, wellicht is dat wat.
Gebruikersavatar
Hammetime
Zeer actief
Berichten: 986
Lid geworden op: 30 jul 2019 10:58
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Hammetime »

pioenroos schreef:Ikzelf draag altijd Lowa Renegades. Maar wat lekker loopt is denk ik persoonlijk dus ik zou zeker in een winkel wat merken en soorten proberen. Niks zo fijn als een wandelschoen die echt lekker zit.

Denk ook aan goede onderhoudsmiddelen: regelmatig de schoenen schoonmaken en insmeren met het juiste middel verlengt de levensduur aanzienlijk is mijn ervaring :ok:
Wandelschoenen moeten goed zitten inderdaad, de ervaring leert mij echter dat je pas na een flinke wandeling echt weet of dat zo is. Van Adidas schoenen weet ik uit ervaring dat ze op de lange duur ook nog lekker lopen, maar die Terrex lijn is in Leeuwarden niet te krijgen volgens mij dus zal ik wel moeten bestellen zonder ze te kunnen passen.
Wolfsblut
Zeer actief
Berichten: 9762
Lid geworden op: 25 jul 2013 18:23
Aantal honden: 3

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Ik heb deze jas voor als het koud is. Met een bontmuts en vilten laarzen samen gedragen enkele winters terug. Bij slechts -3 graden voelde het na 100 meter gelopen te hebben als een Turks stoombad. Geen aanrader in ons klimaat, maar ideaal tussen -20 graden en -50 graden.

Afbeelding
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door crutz »

Ik heb
deze

En

deze

Voor de training en wandelingen.

Qua jassen en broeken Revolution Race
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Hammetime schreef: Ik zoek een jas die warm is en ademt, misschien is een motorjack inderdaad wat stug voor op de fiets. Zag dat Adidas ook Terrex jassen verkoopt die waterdicht zijn, wellicht is dat wat.
Neem een hi-vis werkjas.
Gebruikersavatar
Hippo
Zeer actief
Berichten: 4240
Lid geworden op: 15 nov 2013 14:50
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Hippo »

Ik heb schoenen gehad van Grisport, Lowa, Adidas Terrex GTX en diverse Salomon in goretex, maar hier gaat werkelijk alles door binnen een paar weken tot enkele maanden. Niet in gewone regen, maar ik loop vanaf huis direct in wat hoger gras dat ook met het huidige weer 's morgens zeiknat is van de dauw.
Alleen mijn Meindl's in de Defensie versie blijven waterdicht en lopen lekker, maar die zijn weer mega zwaar.

De Adidas en Salomon's vind ik overigens wel zalig lopen, licht, veel grip, geen last van zweetvoeten en nooit blaren. Ik heb snel blaren, had Muckboots gekocht, alleen met een rondje door het huis voelde ik m'n hielen al gloeien dus die heb ik terug gestuurd. Die Aigle laarzen met neopreen heb ik na enkele wandelingen via het forum weer verkocht, veel te warm voor mij. In de stromende regen loop ik op normale regenlaarzen. Ik heb een flexibele regenbroek (niet zo'm vuilniszak) van hydrowear en verder altijd ademende waterdichte jassen (van zomermodel tot winterjas). Met een waterkolom van 10.000 of meer blijf je droog al loop je uren door de regen. M'n jassen en salomon's bestel ik meestal via Trekkinn.com
Gebruikersavatar
Hippo
Zeer actief
Berichten: 4240
Lid geworden op: 15 nov 2013 14:50
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Hippo »

Catho schreef: Jas lees ik even mee, ik heb nog niks naar mijn zin. Ik heb het heel snel warm dus moet iets dat ademt maar ook wat beschermt tegen de eeuwige wind hier.
Dan zou ik een skijack kiezen met een hoge waterkolom (7.000 <), die zijn warm, maar ademen goed en meestal ook nog met van die ritsen onder je oksels voor extra ventilatie. Ik heb het met wandelen snel warm en met die technische jassen gaat dat super. Met zo'n hoge waterkolom zijn ze eigenlijk altijd winddicht. Het merk maakt voor mij niet zoveel uit, heb al vanalles gehad Icepeak, Columbia , Salomon, The North Face, CMP en O'Neill. Vanwege de trends op het gebied van skikleding, koop ik altijd modellen van het 'vorige seizoen' voor meestal 50-65% korting (via Zalando/ trekkinn/ Plutosport etc)
Gebruikersavatar
Hammetime
Zeer actief
Berichten: 986
Lid geworden op: 30 jul 2019 10:58
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Hammetime »

Nanna schreef:Voorlopig is het ondanks een vergevorderde herfst nog steeds bikiniweer.
Ik zou investeren in een Speedo en acht liter zonnebrand.
Sommige mannen hebben het hele jaar een bikini nodig! :jank:
Gebruikersavatar
Hammetime
Zeer actief
Berichten: 986
Lid geworden op: 30 jul 2019 10:58
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Hammetime »

Wolfsblut schreef:Ik heb deze jas voor als het koud is. Met een bontmuts en vilten laarzen samen gedragen enkele winters terug. Bij slechts -3 graden voelde het na 100 meter gelopen te hebben als een Turks stoombad. Geen aanrader in ons klimaat, maar ideaal tussen -20 graden en -50 graden.

Afbeelding
Wel een hele mooie, lijkt me wel wat voor tijdens het fietsen.
Gebruikersavatar
Barkley
Zeer actief
Berichten: 6015
Lid geworden op: 05 jan 2015 22:30
Mijn ras(sen): Spinone Italiano
Aantal honden: 1

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Barkley »

ik heb trouwens ook de kaplaarzen van Decathlon: https://www.decathlon.nl/p/jachtlaarzen ... GROEN_KAKI

eerst voor jachttraining maar al snel ben ik ze gaan dragen als ik op de boerderij werk. Ik stiefel door plassen, weilanden en weetikwat en ze zijn waterdicht. Ik heb maat 39 dus ze zijn wat ruim - maar een paar dikke sokken zijn in de winter geen overbodige luxe.
Daarnaast heb ik ook nog wat sportkleding van decathlon en dat is allemaal prima.
Gebruikersavatar
Hammetime
Zeer actief
Berichten: 986
Lid geworden op: 30 jul 2019 10:58
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Hammetime »

crutz schreef:Ik heb
deze

En

deze

Voor de training en wandelingen.

Qua jassen en broeken Revolution Race
Hele mooie schoenen, ze lijken wel wat op Adidas Terrex waar mijn keuze in eerste instantie op gevallen is.
Gebruikersavatar
tobi__
Zeer actief
Berichten: 2850
Lid geworden op: 06 jul 2016 14:15
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Aantal honden: 1

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door tobi__ »

Ik heb wol gevoerde laarzen van Panama Jack. Zijn waterdicht, in ieder geval in de buien waarin ik gelopen heb, en lopen nog eens heerlijk. Geen zweetvoeten o.i.d.

Als jas heb ik een jas van America Today, maar weet niet of die er ook in mannen varianten zijn.
_Esmee
Gebruikersavatar
ellen en de birmanen
Zeer actief
Berichten: 5181
Lid geworden op: 30 nov 2010 15:39
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4
Locatie: voorburg

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik draag het liefst bergschoenen van Hawks met goretex. te koop bij de makro, tenminste daar koop ik ze altijd. dan wel de leren uitvoering. als ik laarzen draag dan zijn het muckboots, lopen heerlijk.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Barkley
Zeer actief
Berichten: 6015
Lid geworden op: 05 jan 2015 22:30
Mijn ras(sen): Spinone Italiano
Aantal honden: 1

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Barkley »

Catho schreef:
Hippo schreef:
Catho schreef: Jas lees ik even mee, ik heb nog niks naar mijn zin. Ik heb het heel snel warm dus moet iets dat ademt maar ook wat beschermt tegen de eeuwige wind hier.
Dan zou ik een skijack kiezen met een hoge waterkolom (7.000 <), die zijn warm, maar ademen goed en meestal ook nog met van die ritsen onder je oksels voor extra ventilatie. Ik heb het met wandelen snel warm en met die technische jassen gaat dat super. Met zo'n hoge waterkolom zijn ze eigenlijk altijd winddicht. Het merk maakt voor mij niet zoveel uit, heb al vanalles gehad Icepeak, Columbia , Salomon, The North Face, CMP en O'Neill. Vanwege de trends op het gebied van skikleding, koop ik altijd modellen van het 'vorige seizoen' voor meestal 50-65% korting (via Zalando/ trekkinn/ Plutosport etc)
Oh hier heb ik wat aan, bedankt :ok: Zeker met die ritsen onder de oksels, wat een uitvinding. Ga meteen kijken :mrgreen:
de gemiddelde hardshell jas heeft dat ook wel en dat is echt heel fijn. Lekker uitdampen :E:
Dennenappel
Zeer actief
Berichten: 864
Lid geworden op: 21 aug 2018 20:14
Aantal honden: 3

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Dennenappel »

Panama jack schoenen en dubarry laarzen voor echt slecht weer en winter.
Voor de rest met regen mijn gewone jas en als het echt zo plenst willen mijn honden niet eens lopen, dat zal 2 x per jaar zijn. Heel soms hangen er drie jassen te drogen.
Het moet vooral comfortabel zijn, vind ik.
Dubarry is echt, echt waterdicht en Panama Jack loopt fantastisch en waterdicht genoeg. Zomers gewoon Nike.
Heb wel altijd een jas met capuchon :mrgreen:
Gebruikersavatar
twinkeltje
moderator
Berichten: 65126
Lid geworden op: 08 jan 2004 14:33
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2
Locatie: Delft

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Zo iets loop ik in de winter zit er te veel water in giet ik het er uit
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Barkley schreef:ik heb trouwens ook de kaplaarzen van Decathlon: https://www.decathlon.nl/p/jachtlaarzen ... GROEN_KAKI

eerst voor jachttraining maar al snel ben ik ze gaan dragen als ik op de boerderij werk. Ik stiefel door plassen, weilanden en weetikwat en ze zijn waterdicht. Ik heb maat 39 dus ze zijn wat ruim - maar een paar dikke sokken zijn in de winter geen overbodige luxe.
Daarnaast heb ik ook nog wat sportkleding van decathlon en dat is allemaal prima.
Die laarzen heeft m'n man ook. Ik zag het niet zitten om met mijn maat 38,5 in de kleinste maat te gaan lopen, dus ik loop op deze https://www.decathlon.nl/p/jachtlaarzen ... GROEN_KAKI. Na 2,5 jaar vrij intensief gebruik doen ze het nog steeds goed. Eerder versleet ik laarzen binnen een jaar. Ben benieuwd hoe lang ze meegaan, maar ik ben nu al goedkoper uit dan de jaren voor ik deze laarzen kocht
Gebruikersavatar
Hippo
Zeer actief
Berichten: 4240
Lid geworden op: 15 nov 2013 14:50
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Hippo »

Nanna schreef:
Barkley schreef:
Catho schreef: Oh hier heb ik wat aan, bedankt :ok: Zeker met die ritsen onder de oksels, wat een uitvinding. Ga meteen kijken :mrgreen:
de gemiddelde hardshell jas heeft dat ook wel en dat is echt heel fijn. Lekker uitdampen :E:
Dus je koopt een jas waarin je het zo ongeveer aflegt en dan moeten er dampgaten bij de oksels komen. Jaja.
:19:
Soms moet je eens een heuvel op of ineens breekt de zon door, dat kan qua temperatuur een hoop verschillen. Dan in het fijn als je even kunt ritsen, eenmaal afgekoeld kunnen ze weer dicht :mrgreen: . Ik vind het op de hondentraining ook fijn, de ene keer sta je langere tijd stil en dan ben je weer druk, door die ritsen kan je je temperatuur reguleren.
Niet iedereen loopt tot aan de winter in een zomerjack Nanna :LOL:
Fotogravinnetje schreef:
Barkley schreef:ik heb trouwens ook de kaplaarzen van Decathlon: https://www.decathlon.nl/p/jachtlaarzen ... GROEN_KAKI

eerst voor jachttraining maar al snel ben ik ze gaan dragen als ik op de boerderij werk. Ik stiefel door plassen, weilanden en weetikwat en ze zijn waterdicht. Ik heb maat 39 dus ze zijn wat ruim - maar een paar dikke sokken zijn in de winter geen overbodige luxe.
Daarnaast heb ik ook nog wat sportkleding van decathlon en dat is allemaal prima.
Die laarzen heeft m'n man ook. Ik zag het niet zitten om met mijn maat 38,5 in de kleinste maat te gaan lopen, dus ik loop op deze https://www.decathlon.nl/p/jachtlaarzen ... GROEN_KAKI. Na 2,5 jaar vrij intensief gebruik doen ze het nog steeds goed. Eerder versleet ik laarzen binnen een jaar. Ben benieuwd hoe lang ze meegaan, maar ik ben nu al goedkoper uit dan de jaren voor ik deze laarzen kocht
Die heb ik ook! Hoewel behoorlijk ruim bij de kuiten, lopen ze erg lekker en zijn niet al te zwaar.
Gebruikersavatar
Hammetime
Zeer actief
Berichten: 986
Lid geworden op: 30 jul 2019 10:58
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Hammetime »

Dankzij dit topic ben ik Adidas Terrex op het spoor gekomen. Vandaag heb ik dan ook een bestelling geplaatst en het is dit paar geworden.

TERREX EASTRAIL MID GTX SCHOENEN

Afbeelding

Deze schoenen zijn waterdicht, dus laat die regen maar komen!
80564M

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door 80564M »

Catho schreef:
Nanna schreef:
Barkley schreef:
Catho schreef: Oh hier heb ik wat aan, bedankt :ok: Zeker met die ritsen onder de oksels, wat een uitvinding. Ga meteen kijken :mrgreen:
de gemiddelde hardshell jas heeft dat ook wel en dat is echt heel fijn. Lekker uitdampen :E:
Dus je koopt een jas waarin je het zo ongeveer aflegt en dan moeten er dampgaten bij de oksels komen. Jaja.
:19:
Wat draag jij dan als 't hard regent? Serieuze vraag. Ik loop liefst maximaal in een dunne trui namelijk (want altijd warm, dus) alleen dat is met echt harde regen dan weer niet fijn.

Die dunne regenjasjes ga ik dus moeilijk hard in zweten :mrgreen:
Nat = nat, toch? En het ligt ook wel aan de temperatuur. Maar ik heb de regen wel liever gewoon op mijn kop dan op zo'n ellendige capuchon waarmee je amper ziet waar je hond is. Met regen naar buiten gaan vind ik minder leuk, maar eenmaal onderweg vind ik het eigenlijk heerlijk. Het is zo lekker rustig dan.
Maar, goed beschouwd.... hoe vaak wordt je nat? Dat het echt de hele dag door regent? Dat is op 1 hand te tellen in een jaar.
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Oh, dan loop ik ook gewoon. Laatst was ik met Sjaak in een stortbui gekomen. In 20 seconden nat tot op m'n ondergoed en dat arme hondje een verzopen rat. Hij kon alleen nog maar zielig kijken en schudden :mrgreen:
Dat heb ik toch liever niet als ik kilometers verderop fiets.

Ik heb zo'n 3 in 1 outdoor jas waarvan ik de binnenvoering nooit gebruik. En een dunne Owney voor als het echt guur is.
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Hammetime schreef:Dankzij dit topic ben ik Adidas Terrex op het spoor gekomen. Vandaag heb ik dan ook een bestelling geplaatst en het is dit paar geworden.

TERREX EASTRAIL MID GTX SCHOENEN

Afbeelding

Deze schoenen zijn waterdicht, dus laat die regen maar komen!
Als waterdicht een must is dan is het jammer dat je hiervoor gekozen hebt. Dat waterdicht is een leuk verkoop praatje.
https://bergfamilie.nl/review-adidas-te ... en-getest/

Dit is de kinder variant. Maar las ik ook bij de dames variant. Ik ga er vanuit dat ze allemaal niet waterdicht zijn. Met impregneer spray zou dat wel het geval zijn. Maar daar geloof ik niet zoveel van.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 21 sep 2020 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Chihuahua-paws schreef: Als waterdicht een must is dan is het jammer dat je hiervoor gekozen hebt. Dat waterdicht is een leuk verkoop praatje.
https://bergfamilie.nl/review-adidas-te ... en-getest/
Jij denkt dat Hammie Chuckievoetjes heeft?
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

dagmar88 schreef:
Chihuahua-paws schreef: Als waterdicht een must is dan is het jammer dat je hiervoor gekozen hebt. Dat waterdicht is een leuk verkoop praatje.
https://bergfamilie.nl/review-adidas-te ... en-getest/
Jij denkt dat Hammie Chuckievoetjes heeft?
Nee nee. Ik had het al aangepast.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Gebruikersavatar
tobi__
Zeer actief
Berichten: 2850
Lid geworden op: 06 jul 2016 14:15
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Aantal honden: 1

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door tobi__ »

Het echte slechte weer valt inderdaad wel mee. Ben een jaar lang met mijn scooter naar mijn werk gegaan en ik ben misschien drie keer echt nat geregend. Verder viel het me echt mee qua regen.

Weet nog wel dat de week dat wij Tobi kregen het echt twee dagen non stop geregend had, haha. Die hele week was het droevig weer en 1 of andere record met regen verbroken.
_Esmee
Gebruikersavatar
Kayltje
Zeer actief
Berichten: 905
Lid geworden op: 29 mar 2011 09:31
Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
Aantal honden: 4
Locatie: Groningen

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Kayltje »

Ik heb gewoon fijn dunlop blizzards.
Lelijk? Jah. Maar ook vriendelijk geprijsd, hartstikke waterdicht en ze lopen prima.
Heb wel “mooiere” wandellaarzen gehad, maar dankzij de onhebbelijke gewoonte om met wat ik toevallig aan mijn voeten heb de blubberige (klei) paddock van mijn pony’s in te lopen, heb ik dat maar opgegeven.
Ik koop een keer in de twee jaar of zo twee paar. Die wisselen elkaar af op de verwarming, want ik giet er regelmatig per ongeluk water in.

Muts op en jas of bodywarmer aan. Nat worden vind ik niet zo erg, zolang m’n voeten en hoofd maar droog blijven. Maar als het 3 uur plenst dan a: Gaat Imp dood. b: Gaat Maddie dood. c: Kan Fitz de hik krijgen.
Vroeger had ik trouwens zo’n waxjas. Voor bij de paarden. Dat ding was vrijwel waterdicht.
:I: Maddie :I: Fitz :I: Imp :I: Djinn :I:
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”