Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Herfst, wat trek ik aan?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Hammetime
Zeer actief
Berichten: 986
Lid geworden op: 30 jul 2019 10:58
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Hammetime »

Graag zou ik wat tips willen betreffende kleding en schoeisel voor het natte en koude weer dat er aankomt.

Ik zoek waterdichter schoenen waar ik geen zweetvoeten in krijg en waar ik een flink eind op kan lopen. Ik draag het liefst sneakers maar aan natte voeten heb ik een grote hekel zodat die met bepaalde weertypes afvallen.
Tips voor een warme waterdichte jas van ademende stof zijn welkom. Ook een waterdichte muts en broek zou leuk zijn. Een regenpak heb ik wel maar daar zweet ik zo ontzettend in dat ik net zo goed nat kan regenen. En dat heb ik dan nog liever.

Ik houd wel van Adidas en Nike maar vermoedelijk is daar niks bij wat aan de eisen voldoet.

Laat die kledingadviezen voor de natte herfst maar komen. We moeten er toch uit en met een paraplu kom ik er niet.
Gebruikersavatar
Lucia
Zeer actief
Berichten: 2871
Lid geworden op: 18 sep 2006 15:15
Aantal honden: 1

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Lucia »

Diverse laarzen gehad en ook wandelschoenen met goretex, bij mij zijn alleen de muckboots écht waterdicht. Ik woon er bijna in.
Maar echt mooi zijn ze niet.

Qua kleding, geen tips, met regen doe ik of toch regenpak aan, maar meestal paraplu mee.
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Hier wandelschoenen met Gore TeX van Meindls. Ik vind dat fijne schoenr. Waterdicht en lopen heerlijk ik heb de lady vacuum.

Ook een jas met Gore TeX

Ik heb een hekel aan een heel regenpak en wissel dus wel eens een broek om als ik nat geregend ben. Paraplu vergeet ik altijd. Maar net twee riemen is dat toch lastig.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Gebruikersavatar
Hammetime
Zeer actief
Berichten: 986
Lid geworden op: 30 jul 2019 10:58
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Hammetime »

Lucia schreef:Diverse laarzen gehad en ook wandelschoenen met goretex, bij mij zijn alleen de muckboots écht waterdicht. Ik woon er bijna in.
Maar echt mooi zijn ze niet.

Qua kleding, geen tips, met regen doe ik of toch regenpak aan, maar meestal paraplu mee.
Ik vind die muckboots wel mooi en niet duur zeg! Krijg je er ook zweetvoeten in?
80564M

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door 80564M »

Gewoon, wat de kou buiten houdt. Als het regent wordt je nat. Maar nat = nat. En dan is het ineens lekker dat het regent en stormt, want je hebt de wereld voor jullie alleen.
Qua schoenen heb ik in de herfst en winter Meindls aan. Met Goretex (iets anders is er bijna niet meer). Ik vind ze loeiheet, maar ze lopen wel lekker. Maar die wil ik beslist niet aan bij temperaturen hoger dan 12 graden.
Gebruikersavatar
Lucia
Zeer actief
Berichten: 2871
Lid geworden op: 18 sep 2006 15:15
Aantal honden: 1

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Lucia »

Hammetime schreef: Ik vind die muckboots wel mooi en niet duur zeg! Krijg je er ook zweetvoeten in?
Ik bijna niet en ik draag ze meestal wel een aantal uur achter elkaar. Voor mij niets anders meer in de herfst/winter
Gebruikersavatar
Hammetime
Zeer actief
Berichten: 986
Lid geworden op: 30 jul 2019 10:58
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Hammetime »

Chihuahua-paws schreef:Hier wandelschoenen met Gore TeX van Meindls. Ik vind dat fijne schoenr. Waterdicht en lopen heerlijk ik heb de lady vacuum.
Nog mooier dan de muckboots. Zijn ze 100% waterdicht?
Chihuahua-paws schreef:Ook een jas met Gore TeX

Ik heb een hekel aan een heel regenpak en wissel dus wel eens een broek om als ik nat geregend ben. Paraplu vergeet ik altijd. Maar net twee riemen is dat toch lastig.
Een paraplu vind ik niks waard, ze waaien bijna altijd stuk.
Gebruikersavatar
Hammetime
Zeer actief
Berichten: 986
Lid geworden op: 30 jul 2019 10:58
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Hammetime »

Marion. schreef:Gewoon, wat de kou buiten houdt. Als het regent wordt je nat. Maar nat = nat. En dan is het ineens lekker dat het regent en stormt, want je hebt de wereld voor jullie alleen.
Ja maar een waterdichte jas is dan wel zo fijn.
Marion. schreef:Qua schoenen heb ik in de herfst en winter Meindls aan. Met Goretex (iets anders is er bijna niet meer). Ik vind ze loeiheet, maar ze lopen wel lekker. Maar die wil ik beslist niet aan bij temperaturen hoger dan 12 graden.
Ik heb vrij snel koude voeten dus dat kan voor mij een plus zijn, maar te warm moet ik niet hebben. Zal eens kijken naar die Meindls.
Gebruikersavatar
Marlett
Zeer actief
Berichten: 853
Lid geworden op: 12 feb 2019 19:05
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
Aantal honden: 2

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Marlett »

Ik heb Aigle parcours iso laarzen voor de winter, die lopen fantastisch. Vorig jaar voelde ik me er nogal mee lopen, maar dit jaar zijn ze helemaal en vogue. :mann:
Ik heb ook nog Lowa wandelschoenen, ook erg fijn, maar die laarzen zijn zo praktisch, die spoel ik af en zet ik weer weg. Geen onderhoud zoals met leer, ik spuit ze één keer per jaar in met spray.
Qua jas een Owney, gekocht met 40% korting, dus dat scheelde een flinke smak geld. Die heb ik hartje zomer gekocht, dus nog niet aan gehad, maat volgens de reviews zou die waterdicht moeten zijn. Er zitten in elk geval genoeg zakjes in, speciaal voor hondenkoekjes én met dispenser voor poepzakjes! :W:
Gebruikersavatar
Hammetime
Zeer actief
Berichten: 986
Lid geworden op: 30 jul 2019 10:58
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Hammetime »

Weet iemand of Timberlands echt waterdichte laarzen heeft?
Gebruikersavatar
Hammetime
Zeer actief
Berichten: 986
Lid geworden op: 30 jul 2019 10:58
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Hammetime »

Marlett schreef:Ik heb Aigle parcours iso laarzen voor de winter, die lopen fantastisch. Vorig jaar voelde ik me er nogal mee lopen, maar dit jaar zijn ze helemaal en vogue. :mann:
Ik heb ook nog Lowa wandelschoenen, ook erg fijn, maar die laarzen zijn zo praktisch, die spoel ik af en zet ik weer weg. Geen onderhoud zoals met leer, ik spuit ze één keer per jaar in met spray.
Qua jas een Owney, gekocht met 40% korting, dus dat scheelde een flinke smak geld. Die heb ik hartje zomer gekocht, dus nog niet aan gehad, maat volgens de reviews zou die waterdicht moeten zijn. Er zitten in elk geval genoeg zakjes in, speciaal voor hondenkoekjes én met dispenser voor poepzakjes! :W:
Ja hoor, alsof je een poepzakje meeneemt!! :help:

Wel een fijne korting, er is mij verteld dat ik voor een echt waterdichte jas flink in de buidel moet tasten, maar dat heb ik er voor over.
Gebruikersavatar
Marlett
Zeer actief
Berichten: 853
Lid geworden op: 12 feb 2019 19:05
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
Aantal honden: 2

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Marlett »

Lucia schreef:
Hammetime schreef: Ik vind die muckboots wel mooi en niet duur zeg! Krijg je er ook zweetvoeten in?
Ik bijna niet en ik draag ze meestal wel een aantal uur achter elkaar. Voor mij niets anders meer in de herfst/winter
Wat betreft zweetvoeten: ik draag er wollen sokken in, dat scheelt erg veel. Goede (natuur)rubber laarzen "flappen" een klein beetje zodat je wat ventilatie hebt.
Gebruikersavatar
Marlett
Zeer actief
Berichten: 853
Lid geworden op: 12 feb 2019 19:05
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
Aantal honden: 2

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Marlett »

Ik heb een kortingscode van 15% van Schecker voor je, als je dat wilt. Daar verkopen ze ook jassen en schoenen.

(En ot: ik wandel ook geregeld door mijn stadje en dan vind ik opruimen wel zo netjes.)
Gebruikersavatar
Hammetime
Zeer actief
Berichten: 986
Lid geworden op: 30 jul 2019 10:58
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Hammetime »

Kells schreef:
Hammetime schreef:
Lucia schreef:Diverse laarzen gehad en ook wandelschoenen met goretex, bij mij zijn alleen de muckboots écht waterdicht. Ik woon er bijna in.
Maar echt mooi zijn ze niet.

Qua kleding, geen tips, met regen doe ik of toch regenpak aan, maar meestal paraplu mee.
Ik vind die muckboots wel mooi en niet duur zeg! Krijg je er ook zweetvoeten in?
Ik heb dit modelletje en die draag ik zo'n beetje het hele jaar rond.
Mooi!

Ik vind dit wel wat voor mij, er staat bij waterdicht, maar zou het?
Gebruikersavatar
Hammetime
Zeer actief
Berichten: 986
Lid geworden op: 30 jul 2019 10:58
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Hammetime »

Cleva schreef:Loop je echt zo vaak in de stromende regen dan?
De keren dat ik echt een superieur regenpak nodig heb ga ik gewoon niet wandelen. Wat moet ik op een dijk met 3 graden en zijwaartse regen?
Ja maar een regenpak begin ik sowieso niet aan, superieur of niet. Ik denk dan meer aan een leren jas.
Cleva schreef:Schoenen vind ik wel belangrijk. Goede, hoge wandelschoenen je broekspijpen in je sok.
Allerlei ingewikkelde laarzen wordt najaarsmode en daar begin ik niet aan.
De schoenen zijn het belangrijkst ja!
Gebruikersavatar
Marlett
Zeer actief
Berichten: 853
Lid geworden op: 12 feb 2019 19:05
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
Aantal honden: 2

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Marlett »

Ik fiets er ook mee in de regen, als ik met de auto over 'de brug' moet met slecht weer, doe ik er bijna twee keer zo lang over om naar mijn werk te gaan, dus een waterdichte jas komt ook daarvoor goed van pas, hij zal vooral op de fiets nat worden.
Maar heb ik mijn momenten om te wandelen niet altijd voor het kiezen, dus loop ik ook weleens in de regen, toch fijn dan ik dan niet tot op de slip natregen.
Gebruikersavatar
Hammetime
Zeer actief
Berichten: 986
Lid geworden op: 30 jul 2019 10:58
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Hammetime »

Cleva schreef:
Hammetime schreef: Ik vind dit wel wat voor mij, er staat bij waterdicht, maar zou het?

Ligt eraan wat je verwacht.
Door hoog, nat gras kan prima en plassen hoef je ook niet te ontwijken maar je kunt natuurlijk niet pootjebaden. Dat wil je ook niet anders krijg je zweetpoten.
Pootjebaden hoeft niet te kunnen lol, nee. Ik heb nu zulke boots van een onbekend merk maar ga ik dan door een plas of hoog gras heb ik wel natte tenen. Weet je zeker dat dat met die Timberlands anders zal zijn? Ik vind dat namelijk wel mooie boots.
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik krijg blaren in de muckboots. Omdat ze schuiven en zweetvoeten. Kreeg ik ook in die ANWB laarzen.
Ik ben zo blij met die lelijke meindls. Die lopen gewoon als sketches ik wil niet anders meer.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik krijg blaren in de muckboots. Omdat ze schuiven en zweetvoeten. Kreeg ik ook in die ANWB laarzen.
Ik ben zo blij met die lelijke meindls. Die lopen gewoon als sketchers ik wil niet anders meer.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 20 sep 2020 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Gebruikersavatar
Hammetime
Zeer actief
Berichten: 986
Lid geworden op: 30 jul 2019 10:58
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Hammetime »

Cleva schreef: Ik kan er niets mee. Veel te zwaar en te warm. Dat wordt binnen de kortste keren een muffe paardendeken.
Neem maar een softshell jas. Loopt veel fijner.

Van die lederen larpers met zo'n cowboyhoed doen we niet, hammie. Dat is voor pensionado's met een australië-complex.
Nee gaan we niet doen, de pensionado look is overrated. Leer kan ik wel wat mee, het is waterdicht en ademt beter dan synthetische meuk. Maar dan zacht lamsnappa.
Laatst gewijzigd door Hammetime op 20 sep 2020 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rebble
Zeer actief
Berichten: 10504
Lid geworden op: 05 apr 2010 22:07
Aantal honden: 1

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Rebble »

Ik heb de meindl durban, lopen heerlijk en zijn waterdicht.
Verder heb ik geen speciale kleding voor als het regent, ik vind het niet erg om nat te regenen en in een echte hoosbui ga ik niet naar buiten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marlett
Zeer actief
Berichten: 853
Lid geworden op: 12 feb 2019 19:05
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
Aantal honden: 2

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Marlett »

Blundstone? Heb ik ook. ( :80: Wat heb ik veel schoenen, zo zwart op wit!) Die zijn ook behoorlijk waterdicht.

En Australisch. :F:
Gebruikersavatar
Hammetime
Zeer actief
Berichten: 986
Lid geworden op: 30 jul 2019 10:58
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Hammetime »

Chihuahua-paws schreef:Ik krijg blaren in de muckboots. Omdat ze schuiven en zweetvoeten. Kreeg ik ook in die ANWB laarzen.
Ik ben zo blij met die lelijke meindls. Die lopen gewoon als sketchers ik wil niet anders meer.
Dan vallen voor mij de Muckboots af.

Heb in het verleden de eerdergenoemde Timberland boots al een gehad, die zaten lekker en kreeg er geen zweetpoten in maar of ze waterdicht waren weet ik niet meer want had toen nog geen hond.
Gebruikersavatar
Hammetime
Zeer actief
Berichten: 986
Lid geworden op: 30 jul 2019 10:58
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Hammetime »

Wat doet het forum trouwens vreemd!
Gebruikersavatar
Barkley
Zeer actief
Berichten: 6015
Lid geworden op: 05 jan 2015 22:30
Mijn ras(sen): Spinone Italiano
Aantal honden: 1

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Barkley »

Ik draag Adidas terrex GTX - droge voeten in het natte gras :)
Daarnaast heb ik een arcteryx beta ar jas maar dat is wel een diepteinvestering. Ik heb hem overigens tweedehands gekocht.
Gebruikersavatar
fenneke
Zeer actief
Berichten: 22875
Lid geworden op: 24 apr 2002 18:40
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1
Locatie: Drenthe

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door fenneke »

Ooit hier op het forum eens gelezen dat waterdicht niet altijd waterdicht is. Weet het niet precies meer maar was iets van in de regen lopen wel waterdicht maar langer door nat gras lopen was niet meer waterdicht. Dan slaat het toch door.

Ik loop met harde regen op rubber laarzen en anders op halfhoge wandelschoenen
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gimmick
Zeer actief
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2014 01:51
Aantal honden: 3
Locatie: Drenthe

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Gimmick »

Ik loop op mijn Technica wandelschoenen. Het binnenwerk wordt op maat gevormd naar je voeten.
Waterdicht ook al sta je 2 uur in het water.
Geen zweet voeten. En onverslijtbaar...

Qua jas heb ik een didrikson jas.
Even een investering maar ook waterdicht en ademend.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Gebruikersavatar
Hammetime
Zeer actief
Berichten: 986
Lid geworden op: 30 jul 2019 10:58
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Hammetime »

Barkley schreef:Ik draag Adidas terrex GTX - droge voeten in het natte gras :)
Ik draag nu Adidas busenitz maar in het natte gras krijg ik natte tenen. Ga de jouwe googlen.
Gebruikersavatar
Hammetime
Zeer actief
Berichten: 986
Lid geworden op: 30 jul 2019 10:58
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Hammetime »

Gimmick schreef:Ik loop op mijn Technica wandelschoenen. Het binnenwerk wordt op maat gevormd naar je voeten.
Waterdicht ook al sta je 2 uur in het water.
Geen zweet voeten. En onverslijtbaar...

Qua jas heb ik een didrikson jas.
Even een investering maar ook waterdicht en ademend.
Klinkt goed!
Gebruikersavatar
Hammetime
Zeer actief
Berichten: 986
Lid geworden op: 30 jul 2019 10:58
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Hammetime »

Zinodo schreef:
Hammetime schreef:
Barkley schreef:Ik draag Adidas terrex GTX - droge voeten in het natte gras :)
Ik draag nu Adidas busenitz maar in het natte gras krijg ik natte tenen. Ga de jouwe googlen.
Ik heb ook de terrex agravic gtx, topschoenen.
Zit er nu naar te kijken, vind ze heel mooi. Deze lijkt me wel wat.

TERREX SWIFT R2 MID GORE-TEX HIKING SCHOENEN

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”