Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Herfst, wat trek ik aan?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Wolfsblut
Zeer actief
Berichten: 9762
Lid geworden op: 25 jul 2013 18:23
Aantal honden: 3

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Linx schreef: Ik neem me al 3 jaar voor om eens beter te gaan kijken naar góede jassen, maar dat komt er nooit van. Dus ik zal dit topic ook nog eens opnieuw doorlezen. Ik heb 2 winterjassen, een zomerjas en een regenjas. Als er één doorweekt is pak ik een andere halverwege de dag..... :lol1: Niet helemaal ideaal, maar tot nu toe blijkbaar goed genoeg te overzien dat ik nog steeds geen onderzoek heb gedaan naar goede jassen. :mrgreen:
Een goede poncho tot aan de enkels met aangelaste capuchon is uitstekend en neemt weinig plaats in.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Gebruikersavatar
Hammetime
Zeer actief
Berichten: 986
Lid geworden op: 30 jul 2019 10:58
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Hammetime »

Chihuahua-paws schreef:
Hammetime schreef:
Hammetime schreef:Dankzij dit topic ben ik Adidas Terrex op het spoor gekomen. Vandaag heb ik dan ook een bestelling geplaatst en het is dit paar geworden.

TERREX EASTRAIL MID GTX SCHOENEN

Afbeelding

Deze schoenen zijn waterdicht, dus laat die regen maar komen!
Heb de schoenen vanochtend uitvoerig getest. Eerst heb ik anderhalf uur gevoetbald met Benthe in het natte gras. Daarna een wandeling gemaakt langs het meertje waarbij ik door het hoge gras moet en af en toe even een paar stappen in het ondiepe water deed bij wijze van test. En eenmaal thuis waren mijn broekspijpen nat maar mijn sokken nog kurkdroog. Dus de eerste indrukken van de schoenen zijn dat ze wél waterdicht zijn!
Tot ze één keer water hebben doorgelaten. Kom je daarna elke keer thuis met niet alleen water maar ook modder in je schoenen. Aangezien je aangeeft ook door drassig gebied te lopen.

Maar misschien blijven ze bij jou wel waterdicht. Hier merk ik vaak pas na een aantal weken of zelfs maanden dat ze toch niet zo waterdicht bleken.
Ja, misschien, tot nu toe nog wel. Ik controleer bij thuiskomst direct mijn sokken en vandaag waren die droog. Als dat maandenlang aanhoudt ben ik al blij want tegen die tijd zijn deze schoenen alweer wat te warm.
Chihuahua-paws schreef:Maar goed profiel is heel belangrijk en dat de schoen lekker lopen ook dus je hebt er iig wel een fijne wandelschoen aan. En zo te lezen ben je er heel blij mee. Dus heb je toch een goede keus gemaakt :ok:
Ja, tenzij ik niet weer binnen de kortste keren natte sokken heb zijn dit prima schoenen. Doch als ze bij mij ook water doorlaten laat ik het zeker weten!
Friesenfransman

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Friesenfransman »

Al mijn schoeisel voor het najaar en de winter is van Aigle,
mijn jassen zijn van Percussion.
Alhoewel al mijn jassen een capuchon hebben, gebruik ik die nooit;
ik vind ze onhandig.
Ik draag bij slagregens een zuidwester en bij druilerig weer een (wollen) hoed.

Mijn wandelterrein is altijd onverhard: bos, grasland, trekkerpaden etc.

Natte voeten vind ik alleen vervelend als het koud is, dan draag ik dus mijn gevoerde laarzen die zijn 100% waterdicht en 100% comfortabel.
Ik ben nog nooit wandelschoenen tegengekomen die 100% waterdicht zijn in mijn situatie.
Gebruikersavatar
Hammetime
Zeer actief
Berichten: 986
Lid geworden op: 30 jul 2019 10:58
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Hammetime »

Cleva schreef:Afbeelding

Ik wil dees.
Handig voor op de fiets! :goeie:
Gebruikersavatar
Linx
Zeer actief
Berichten: 1171
Lid geworden op: 06 nov 2009 17:18
Mijn ras(sen): Chinese Crested
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
Golden Retriever
Aantal honden: 7
Locatie: Elburg
Contacteer:

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Linx »

Wolfsblut schreef:
Een goede poncho tot aan de enkels met aangelaste capuchon is uitstekend en neemt weinig plaats in.
:idea: Helder!
:I: Luca, Amy*, Sora, Linx*, Lea, Jayden, Hayley, Killian*, Mason en Hype :I:
Gebruikersavatar
Hammetime
Zeer actief
Berichten: 986
Lid geworden op: 30 jul 2019 10:58
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Hammetime »

Hammetime schreef:
Hammetime schreef:Dankzij dit topic ben ik Adidas Terrex op het spoor gekomen. Vandaag heb ik dan ook een bestelling geplaatst en het is dit paar geworden.

TERREX EASTRAIL MID GTX SCHOENEN

Afbeelding

Deze schoenen zijn waterdicht, dus laat die regen maar komen!
Heb de schoenen vanochtend uitvoerig getest. Eerst heb ik anderhalf uur gevoetbald met Benthe in het natte gras. Daarna een wandeling gemaakt langs het meertje waarbij ik door het hoge gras moet en af en toe even een paar stappen in het ondiepe water deed bij wijze van test. En eenmaal thuis waren mijn broekspijpen nat maar mijn sokken nog kurkdroog. Dus de eerste indrukken van de schoenen zijn dat ze wél waterdicht zijn!
Vanochtend was het gras nog natter dan gisteren maar na anderhalf uur voetballen met Benthe waren mijn sokken nog steeds kurkdroog! En dat terwijl ik de zeiknatte bal zelfs een paar keer uit de vijver moest vissen waarbij het water tot boven mijn zolen stond.

Tot zover mijn voorlopig laatste update betreffende mijn nieuw schoeisel.
Wolfsblut
Zeer actief
Berichten: 9762
Lid geworden op: 25 jul 2013 18:23
Aantal honden: 3

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Linx schreef:
Wolfsblut schreef:
Een goede poncho tot aan de enkels met aangelaste capuchon is uitstekend en neemt weinig plaats in.
:idea: Helder!
Je hebt gelijk, was niet helder.

Zo helderder?
Afbeelding
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Gebruikersavatar
Linx
Zeer actief
Berichten: 1171
Lid geworden op: 06 nov 2009 17:18
Mijn ras(sen): Chinese Crested
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
Golden Retriever
Aantal honden: 7
Locatie: Elburg
Contacteer:

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Linx »

Wolfsblut schreef:
Linx schreef:
Wolfsblut schreef:
Een goede poncho tot aan de enkels met aangelaste capuchon is uitstekend en neemt weinig plaats in.
:idea: Helder!
Je hebt gelijk, was niet helder.

Zo helderder?
Afbeelding
Ik was niet sarcastisch, ik meende het zowaar serieus. :lol1: Maar de toevoeging van een foto maakt het plaatje wel compleet, bedankt daarvoor. :LOL:
:I: Luca, Amy*, Sora, Linx*, Lea, Jayden, Hayley, Killian*, Mason en Hype :I:
Gebruikersavatar
Lothian
Zeer actief
Berichten: 10190
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:04
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Lothian »

Wel mooi, zo'n camouflageprint terwijl de gemiddelde poncho in beweging meer lawaai maakt dan een grasmaaier op benzine. Schlllof, schlllof, schlllof, schlllof.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hammetime
Zeer actief
Berichten: 986
Lid geworden op: 30 jul 2019 10:58
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Hammetime »

Voor 549,95 euro is deze waterdichte jas verkrijgbaar.

Afbeelding

Een koopje nietwaar?
Gebruikersavatar
Hammetime
Zeer actief
Berichten: 986
Lid geworden op: 30 jul 2019 10:58
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Hammetime »

Hammetime schreef:
Hammetime schreef:
Hammetime schreef:Dankzij dit topic ben ik Adidas Terrex op het spoor gekomen. Vandaag heb ik dan ook een bestelling geplaatst en het is dit paar geworden.

TERREX EASTRAIL MID GTX SCHOENEN

Afbeelding

Deze schoenen zijn waterdicht, dus laat die regen maar komen!
Heb de schoenen vanochtend uitvoerig getest. Eerst heb ik anderhalf uur gevoetbald met Benthe in het natte gras. Daarna een wandeling gemaakt langs het meertje waarbij ik door het hoge gras moet en af en toe even een paar stappen in het ondiepe water deed bij wijze van test. En eenmaal thuis waren mijn broekspijpen nat maar mijn sokken nog kurkdroog. Dus de eerste indrukken van de schoenen zijn dat ze wél waterdicht zijn!
Vanochtend was het gras nog natter dan gisteren maar na anderhalf uur voetballen met Benthe waren mijn sokken nog steeds kurkdroog! En dat terwijl ik de zeiknatte bal zelfs een paar keer uit de vijver moest vissen waarbij het water tot boven mijn zolen stond.

Tot zover mijn voorlopig laatste update betreffende mijn nieuw schoeisel.
Nou, zonet weer door het natte gras gegaan en nu komt er al water door de rechterschoen! Knap waardeloos dus als je een waterdicht paar schoenen zoekt!

Heb contact opgenomen met Adidas en wat een service zeg! Ze gaven me een korting van 30% op een nieuw identiek paar met de garantie dat ze waterdicht horen te zijn en dat dit een fabrieksfout betreft.
Gebruikersavatar
Hammetime
Zeer actief
Berichten: 986
Lid geworden op: 30 jul 2019 10:58
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Hammetime »

Wat denk je zelf??
Wolfsblut
Zeer actief
Berichten: 9762
Lid geworden op: 25 jul 2013 18:23
Aantal honden: 3

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Lothian schreef:Wel mooi, zo'n camouflageprint terwijl de gemiddelde poncho in beweging meer lawaai maakt dan een grasmaaier op benzine. Schlllof, schlllof, schlllof, schlllof.
Voor burgerponcho's is dat inderdaad zo.
Voor militaire poncho's, althans die ik ken, gaat dat zeker niet op.
Die zijn zachter, duurzamer en daardoor ook een flink stuk duurder.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Gebruikersavatar
Hammetime
Zeer actief
Berichten: 986
Lid geworden op: 30 jul 2019 10:58
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Hammetime »

Zinodo schreef:Nou ja zeg. Ik zou daar ook niet blij mee zijn. Mijn paar heeft al heel wat doorstaan maar ze zijn nog steeds gewoon waterdicht :19: maar die service slaat nergens op :piew:
De service is juist top, ik krijg 30% korting op een nieuw identiek paar en uiteraard ook mijn geld terug voor het huidige paar dat ik terugstuur.
Gebruikersavatar
Hammetime
Zeer actief
Berichten: 986
Lid geworden op: 30 jul 2019 10:58
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Hammetime »

Wolfsblut schreef:
Lothian schreef:Wel mooi, zo'n camouflageprint terwijl de gemiddelde poncho in beweging meer lawaai maakt dan een grasmaaier op benzine. Schlllof, schlllof, schlllof, schlllof.
Voor burgerponcho's is dat inderdaad zo.
Voor militaire poncho's, althans die ik ken, gaat dat zeker niet op.
Die zijn zachter, duurzamer en daardoor ook een flink stuk duurder.
Klinkt goed, ik houd wel van militaire spulletjes, post eens een link als je wilt.
Gebruikersavatar
Hammetime
Zeer actief
Berichten: 986
Lid geworden op: 30 jul 2019 10:58
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Hammetime »

Zinodo schreef:
Hammetime schreef:
Zinodo schreef:Nou ja zeg. Ik zou daar ook niet blij mee zijn. Mijn paar heeft al heel wat doorstaan maar ze zijn nog steeds gewoon waterdicht :19: maar die service slaat nergens op :piew:
De service is juist top, ik krijg 30% korting op een nieuw identiek paar en uiteraard ook mijn geld terug voor het huidige paar dat ik terugstuur.
Ohhh zo! :LOL: Sorry :blont:
Blij dat het misverstand is opgehelderd, want ik ben zeer tevreden over zo'n geweldige service! :cheer:
Gebruikersavatar
Lothian
Zeer actief
Berichten: 10190
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:04
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Lothian »

Wolfsblut schreef:
Lothian schreef:Wel mooi, zo'n camouflageprint terwijl de gemiddelde poncho in beweging meer lawaai maakt dan een grasmaaier op benzine. Schlllof, schlllof, schlllof, schlllof.
Voor burgerponcho's is dat inderdaad zo.
Voor militaire poncho's, althans die ik ken, gaat dat zeker niet op.
Die zijn zachter, duurzamer en daardoor ook een flink stuk duurder.
Klinkt al beter. Moet je daarvoor naar de legerdump? Ik ben niet het type dat vaak naar de legerdump gaat. Eigenlijk weet ik niet eens wat ik me precies moet voorstellen bij een legerdump maar half Wageningen kocht er z'n schoenen in mijn studententijd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hammetime
Zeer actief
Berichten: 986
Lid geworden op: 30 jul 2019 10:58
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Hammetime »

Lothian schreef:
Wolfsblut schreef:
Lothian schreef:Wel mooi, zo'n camouflageprint terwijl de gemiddelde poncho in beweging meer lawaai maakt dan een grasmaaier op benzine. Schlllof, schlllof, schlllof, schlllof.
Voor burgerponcho's is dat inderdaad zo.
Voor militaire poncho's, althans die ik ken, gaat dat zeker niet op.
Die zijn zachter, duurzamer en daardoor ook een flink stuk duurder.
Klinkt al beter. Moet je daarvoor naar de legerdump? Ik ben niet het type dat vaak naar de legerdump gaat. Eigenlijk weet ik niet eens wat ik me precies moet voorstellen bij een legerdump maar half Wageningen kocht er z'n schoenen in mijn studententijd.
Gewoon een normale kledingwinkel met nog wat extra spulletjes. In Leeuwarden zijn ze heel vriendelijk!
Wolfsblut
Zeer actief
Berichten: 9762
Lid geworden op: 25 jul 2013 18:23
Aantal honden: 3

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Hammetime schreef: Nou, zonet weer door het natte gras gegaan en nu komt er al water door de rechterschoen! Knap waardeloos dus als je een waterdicht paar schoenen zoekt!
Ik had niet anders verwacht. Dat staat je met het volgende paar ook te wachten. Flink inspuiten met siliconenspray kan het proces enigszins vertragen.
"Go with the flow" is wat fabrikanten graag zien bij de consument. Zelf doen ze er graag een schepje bovenop in hun advertenties. En de snobs waar ze het uiteindelijk van moeten hebben prijzen hun producten gratis aan op sportverenigingen en fora.
Dat zie je o.a. ook bij horloges. Waterproof staat er dan op. In de praktijk betekent dit, dat na drie keer afwassen het condens aan de binnenkant van het glaasje zit.
Boeren zij daarin heel anders. Die hebben een paar klompen en een paar rubberlaarzen van enkele tientjes en die hebben nooit natte voeten.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Gebruikersavatar
Hammetime
Zeer actief
Berichten: 986
Lid geworden op: 30 jul 2019 10:58
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Hammetime »

Wolfsblut schreef:
Hammetime schreef: Nou, zonet weer door het natte gras gegaan en nu komt er al water door de rechterschoen! Knap waardeloos dus als je een waterdicht paar schoenen zoekt!
Ik had niet anders verwacht. Dat staat je met het volgende paar ook te wachten. Flink inspuiten met siliconenspray kan het proces enigszins vertragen.
"Go with the flow" is wat fabrikanten graag zien bij de consument. Zelf doen ze er graag een schepje bovenop in hun advertenties. En de snobs waar ze het uiteindelijk van moeten hebben prijzen hun producten gratis aan op sportverenigingen en fora.
Nou ja, in de lente neem ik dan wel gratis de nieuwste Adidas Originals bij wijze van zwijggeld.
Wolfsblut schreef:Dat zie je o.a. ook bij horloges. Waterproof staat er dan op. In de praktijk betekent dit, dat na drie keer afwassen het condens aan de binnenkant van het glaasje zit.
Boeren zij daarin heel anders. Die hebben een paar klompen en een paar rubberlaarzen van enkele tientjes en die hebben nooit natte voeten.
Klompen zijn niet droog tijdens de regen helaas, was het maar zo!
Gebruikersavatar
Hammetime
Zeer actief
Berichten: 986
Lid geworden op: 30 jul 2019 10:58
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Hammetime »

Boutje schreef:
Hammetime schreef:
Zinodo schreef:Nou ja zeg. Ik zou daar ook niet blij mee zijn. Mijn paar heeft al heel wat doorstaan maar ze zijn nog steeds gewoon waterdicht :19: maar die service slaat nergens op :piew:
De service is juist top, ik krijg 30% korting op een nieuw identiek paar en uiteraard ook mijn geld terug voor het huidige paar dat ik terugstuur.
Ah zo, dat had ik niet begrepen dat je ook nog je geld terug kreeg met het terugsturen van het eerste paar.
Dan is het inderdaad een uitstekende service!
Fijn dat het je nu duidelijk is! Met zo'n geweldige service mogen daar wat mij betreft geen misverstanden over zijn!
Gebruikersavatar
DesireeB
Zeer actief
Berichten: 4312
Lid geworden op: 13 feb 2015 09:58
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door DesireeB »

Nieuwe Owney jas besteld met een mooie korting. Voor de liefhebbers een linkje erbij, ze hebben hier namelijk vrijwel altijd wel wat Owney jassen in de aanbieding. Verzendkosten zijn dan wel wat hoger en duurt wat langer dan vanuit NL maar dat is de moeite zeker waard.

https://www.hundekrone.de/owney-winterp ... _4830_4508
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Gebruikersavatar
Hammetime
Zeer actief
Berichten: 986
Lid geworden op: 30 jul 2019 10:58
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Hammetime »

Zinodo schreef: 24 sep 2020 20:44 Nou ja zeg. Ik zou daar ook niet blij mee zijn. Mijn paar heeft al heel wat doorstaan maar ze zijn nog steeds gewoon waterdicht :19:
Mijn huidige paar is ook nog steeds waterdicht! De stof gore-tex vind ik wel wat broeierig aanvoelen zodat ik wat zweetvoeten krijg.
Gebruikersavatar
Marlett
Zeer actief
Berichten: 853
Lid geworden op: 12 feb 2019 19:05
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
Aantal honden: 2

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Marlett »

Scrollend door mijn oude berichten kwam ik deze tegen. Zijn ze nog steeds waterdicht?
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Persistence »

Ik ben TS wel niet, maar we hadden wel ongeveer tegelijk hetzelfde type schoenen aangeschaft meen ik, de Adidas Terrex GTX. Mijne zijn nog waterdicht, maar ik moet eerlijk zeggen, ik heb er nog geen uren mee door nat gras gezeuld. Vanochtend met m'n Panama Jacks 2 uur door nat gras gelopen en jawel, natte sokken bij de tenen.
Gebruikersavatar
Hammetime
Zeer actief
Berichten: 986
Lid geworden op: 30 jul 2019 10:58
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Hammetime »

@Persistence, ik neem aan dat je tot dezelfde conclusie gekomen bent als ik wat betreft Adidas Terrex maar ik hoor het graag van je.

Ondertussen heb ik ook Meindl schoenen met gore-tex geprobeerd maar ook die zijn niet waterdicht zoals te verwachten was. Ergens ook logisch natuurlijk, want gore-tex is gore-tex en dat is nou eenmaal niet waterdicht ondanks de claims. Want of je nou natte poten van het zweet of van het water krijgt, in beide gevallen blijven je sokken niet droog. De lofzangen op Meind schoenen herken ik overigens niet, ik vond ze niet beter zitten dan Adidas Terrex en net zo broeierig. Voor mij geen schoenen meer met gore-tex, ik neem wel gevoerde laarzen.
Gebruikersavatar
Hazenrein
Zeer actief
Berichten: 1324
Lid geworden op: 05 nov 2021 13:46
Mijn ras(sen): De hazenreinsoort
Aantal honden: 2
Locatie: Frankrijk
Contacteer:

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Hazenrein »

Friesenfransman schreef: 23 sep 2020 22:45 Al mijn schoeisel voor het najaar en de winter is van Aigle,
mijn jassen zijn van Percussion.
Alhoewel al mijn jassen een capuchon hebben, gebruik ik die nooit;
ik vind ze onhandig.
Ik draag bij slagregens een zuidwester en bij druilerig weer een (wollen) hoed.

Mijn wandelterrein is altijd onverhard: bos, grasland, trekkerpaden etc.

Natte voeten vind ik alleen vervelend als het koud is, dan draag ik dus mijn gevoerde laarzen die zijn 100% waterdicht en 100% comfortabel.
Ik ben nog nooit wandelschoenen tegengekomen die 100% waterdicht zijn in mijn situatie.
Aangezien mijn loopgebied hier al weken nat en natter is, maar ik er lekker droog en comfortabel bijloop, dacht ik even een up-to-date testimonial over de dikgedrukte laarzen te doen.

Dit is hun vierde jaar en ze worden gemiddeld vier van de zeven dagen gebruikt: nog steeds 100% waterdicht en 100 % comfortabel :ok:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Crescent
Zeer actief
Berichten: 8549
Lid geworden op: 21 dec 2012 20:40
Aantal honden: 2
Locatie: Aan zee!

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Crescent »

Hazenrein schreef: 19 nov 2021 00:08
Friesenfransman schreef: 23 sep 2020 22:45 Al mijn schoeisel voor het najaar en de winter is van Aigle,
mijn jassen zijn van Percussion.
Alhoewel al mijn jassen een capuchon hebben, gebruik ik die nooit;
ik vind ze onhandig.
Ik draag bij slagregens een zuidwester en bij druilerig weer een (wollen) hoed.

Mijn wandelterrein is altijd onverhard: bos, grasland, trekkerpaden etc.

Natte voeten vind ik alleen vervelend als het koud is, dan draag ik dus mijn gevoerde laarzen die zijn 100% waterdicht en 100% comfortabel.
Ik ben nog nooit wandelschoenen tegengekomen die 100% waterdicht zijn in mijn situatie.
Aangezien mijn loopgebied hier al weken nat en natter is, maar ik er lekker droog en comfortabel bijloop, dacht ik even een up-to-date testimonial over de dikgedrukte laarzen te doen.

Dit is hun vierde jaar en ze worden gemiddeld vier van de zeven dagen gebruikt: nog steeds 100% waterdicht en 100 % comfortabel :ok:

Afbeelding
Welk model zijn die? Ik draag standaard mijn lagere Aigles voor het late rondje hondjes. Echt veel sjouwen durf ik niet meer, de laatste lange wandeling op ze, kreeg ik gratis peesontsteking (uiteraard met dikke wollen sokken erin).

Als wandelschoenen versleet ik lichte Meindls en Ecco's, waarvan de Ulterra favoriet was wat comfort betreft... maar ze sleten vlot. Da's met een kilometer of 10 per dag geen schande.

Jas is momenteel een extreem dikke fleece anorak van Human Nature, maar er komt een Pinewood aan. Of een Lago prestige. Of... eh...
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Gebruikersavatar
Branka
moderator
Berichten: 20695
Lid geworden op: 25 jul 2003 11:25
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1
Locatie: Drenthe

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Branka »

Zien er fijn uit :ok: Hier alleen het probleem van stevige kuiten. Met spijkerbroek aan kom ik lastig in hoge laarzen (en nog lastiger eruit ondanks laarzenknecht :ugh: ). Hebben deze ook breedtematen?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hazenrein
Zeer actief
Berichten: 1324
Lid geworden op: 05 nov 2021 13:46
Mijn ras(sen): De hazenreinsoort
Aantal honden: 2
Locatie: Frankrijk
Contacteer:

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Hazenrein »

Branka schreef: 19 nov 2021 09:23 Zien er fijn uit :ok: Hier alleen het probleem van stevige kuiten. Met spijkerbroek aan kom ik lastig in hoge laarzen (en nog lastiger eruit ondanks laarzenknecht :ugh: ). Hebben deze ook breedtematen?
Weet ik niet. Ze hebben wel dit, werkt dat ook?


Afbeelding

Ik heb even professorisch gemeten (niet op de mm nauwkeurig) en de bovenwijdte is 41cm, maar als je die plooi uitvouwt komt daar zomaar 15 cm bij. Mijn eigen kuit is overigens op het breedste deel 42 cm met wandelbroek.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”