Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Herfst, wat trek ik aan?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Habibi
Zeer actief
Berichten: 6969
Lid geworden op: 27 jun 2011 12:55
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)
Aantal honden: 1
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Habibi »

Zien eruit als heel fijne laarzen, maar krijg je er niet gigantische zweetvoeten in?

En het klassieke 'sok in de neus van de laars', gebeurt dat met deze ook?


Ik loop vooral op Lowa renegades. Bijna altijd trouwens, in vrijwel iedere situatie :8):
Die zijn ook in de herfst prima.
Maar bij mij is het vrij droog, op de Utrechtse Heuvelrug, op zand en heuvel.
Afbeelding
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik vond het altijd goede looplaarzen.
Ze lopen ook heel fijn.
Maar ze zijn mij te duur aangezien ze bij mij binnen enkele maanden op de enkels scheuren.
Dus ik neem ze niet meer.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
Hazenrein
Zeer actief
Berichten: 1324
Lid geworden op: 05 nov 2021 13:46
Mijn ras(sen): De hazenreinsoort
Aantal honden: 2
Locatie: Frankrijk
Contacteer:

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Hazenrein »

Crescent schreef: 19 nov 2021 01:59
Hazenrein schreef: 19 nov 2021 00:08
Aangezien mijn loopgebied hier al weken nat en natter is, maar ik er lekker droog en comfortabel bijloop, dacht ik even een up-to-date testimonial over de dikgedrukte laarzen te doen.

Dit is hun vierde jaar en ze worden gemiddeld vier van de zeven dagen gebruikt: nog steeds 100% waterdicht en 100 % comfortabel :ok:

Afbeelding
Welk model zijn die?
Edit: die op de foto, de mijne dus, zijn deze, de gevoerde versie: Parcours 2 Iso

De ongevoerde versie is de vario
, Parcours2 Vario
Gebruikersavatar
Hazenrein
Zeer actief
Berichten: 1324
Lid geworden op: 05 nov 2021 13:46
Mijn ras(sen): De hazenreinsoort
Aantal honden: 2
Locatie: Frankrijk
Contacteer:

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Hazenrein »

Habibi schreef: 19 nov 2021 11:21 Zien eruit als heel fijne laarzen, maar krijg je er niet gigantische zweetvoeten in?

En het klassieke 'sok in de neus van de laars', gebeurt dat met deze ook?


Ik loop vooral op Lowa renegades. Bijna altijd trouwens, in vrijwel iedere situatie :8):
Die zijn ook in de herfst prima.
Maar bij mij is het vrij droog, op de Utrechtse Heuvelrug, op zand en heuvel.
Nee, ik krijg geen zweetvoeten, maar anderen misschien wel. Zie mijn bericht hierboven. Ik heb de gevoerde en die draag ik alleen vanaf oktober ofzo. Er is ook een ongevoerde versie.

En van dat sokkenprobleem heb ik nog nooit last gehad. Ik heb altijd goed passende sokken aan :wink:
Gebruikersavatar
Hazenrein
Zeer actief
Berichten: 1324
Lid geworden op: 05 nov 2021 13:46
Mijn ras(sen): De hazenreinsoort
Aantal honden: 2
Locatie: Frankrijk
Contacteer:

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Hazenrein »

ranetje schreef: 19 nov 2021 11:29 Ik vond het altijd goede looplaarzen.
Ze lopen ook heel fijn.
Maar ze zijn mij te duur aangezien ze bij mij binnen enkele maanden op de enkels scheuren.
Dus ik neem ze niet meer.
Dat scheuren gebeurt bij mij bij andere laarzen ook altijd. Op het breedste gedeelte van mijn voet. Maar bij deze dus niet. Daarom die testimonial na vier seizoenen. :D

Zie onderstaande foto, zojuist tijdens de wandeling speciaal genomen. Ik ga tijdens het wandelen nogal eens door mijn knieen en veel schoenen kunnen die knik niet verdragen.

Deze laarzen dus wel. Foto 1

En mijn leren Aigles schoenen ook (foto 2). Die heb ik al drie jaar, ook intensief gebruik.

De andere Aigle schoenen (foto 3) zijn na een seizoen al niet meer spatwaterdicht. Die draag ik alleen nog maar als de wegen en grond droog zijn.

En tegen beter weten in heb ik dit voorjaar toch weer een onbekend laag merk gekocht in de opruiming (foto 4). Die zijn na een zomer al naar de gossiemijne :schrik:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Afbeelding
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door ranetje »

IK loop nog het beste op gewone Dunlop laarzen :tongue:
Mijn eigen speciale zolen er in en ze gaan mee tot de zolen totaal versleten zijn. :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
twinkeltje
moderator
Berichten: 65126
Lid geworden op: 08 jan 2004 14:33
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2
Locatie: Delft

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Is er ook nog een topic met het is net winter wat voor jas kan ik aan, ik ben veranderd in een koukleum
Afbeelding
MoTsiTsi

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door MoTsiTsi »

twinkeltje schreef: 19 nov 2021 12:48 Is er ook nog een topic met het is net winter wat voor jas kan ik aan, ik ben veranderd in een koukleum
Een extra hemd aantrekken helpt denk ik beter, tenzij je er natuurlijk al 'n stuk of 3 aan hebt.
Gebruikersavatar
thom
Zeer actief
Berichten: 43749
Lid geworden op: 29 sep 2006 04:30
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Locatie: Bussum
Contacteer:

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door thom »

MoTsiTsi schreef: 19 nov 2021 18:51
twinkeltje schreef: 19 nov 2021 12:48 Is er ook nog een topic met het is net winter wat voor jas kan ik aan, ik ben veranderd in een koukleum
Een extra hemd aantrekken helpt denk ik beter, tenzij je er natuurlijk al 'n stuk of 3 aan hebt.
Hemd ? Dat heb ik sinds mijn 10e niet meer gedragen. :LOL:
Afbeelding
Onze Portugese Quin.
Gebruikersavatar
twinkeltje
moderator
Berichten: 65126
Lid geworden op: 08 jan 2004 14:33
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2
Locatie: Delft

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door twinkeltje »

MoTsiTsi schreef: 19 nov 2021 18:51
twinkeltje schreef: 19 nov 2021 12:48 Is er ook nog een topic met het is net winter wat voor jas kan ik aan, ik ben veranderd in een koukleum
Een extra hemd aantrekken helpt denk ik beter, tenzij je er natuurlijk al 'n stuk of 3 aan hebt.
Heb al thermo shirts onder mijn kleren ook :engel:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Branka
moderator
Berichten: 20695
Lid geworden op: 25 jul 2003 11:25
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1
Locatie: Drenthe

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Branka »

Thermoshirts zijn heerlijk warm, maar ik vind ze jeuken en voel de naden doordat ze strak aansluiten. Dat is wel jammer. Zelfs de tip om het minimaal 2 maten te groot te kopen verhelpt dat niet.
Afbeelding
Gebruikersavatar
twinkeltje
moderator
Berichten: 65126
Lid geworden op: 08 jan 2004 14:33
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2
Locatie: Delft

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Die van mijn jeuken niet is gewoon van Hema en geen wol of zo
Afbeelding
Gebruikersavatar
Crescent
Zeer actief
Berichten: 8549
Lid geworden op: 21 dec 2012 20:40
Aantal honden: 2
Locatie: Aan zee!

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Crescent »

Hazenrein schreef: 19 nov 2021 11:45
Crescent schreef: 19 nov 2021 01:59
Hazenrein schreef: 19 nov 2021 00:08
Aangezien mijn loopgebied hier al weken nat en natter is, maar ik er lekker droog en comfortabel bijloop, dacht ik even een up-to-date testimonial over de dikgedrukte laarzen te doen.

Dit is hun vierde jaar en ze worden gemiddeld vier van de zeven dagen gebruikt: nog steeds 100% waterdicht en 100 % comfortabel :ok:

Afbeelding
Welk model zijn die?
Edit: die op de foto, de mijne dus, zijn deze, de gevoerde versie: Parcours 2 Iso

De ongevoerde versie is de vario
, Parcours2 Vario
Die zien er geweldig uit, dank voor het delen.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Gebruikersavatar
Hammetime
Zeer actief
Berichten: 986
Lid geworden op: 30 jul 2019 10:58
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Hammetime »

Zien er goed uit maar vind ze enorm aan de prijs.

Geloof wel dat ze droog zijn en dat is met schoenen nooit zo. Heb alle merken wel geprobeerd. Timberlands, Adidas, Meindl. Stuk voor stuk niet droog en met gore-tex zeer broeierig.
Gebruikersavatar
Sassy
moderator
Berichten: 2198
Lid geworden op: 15 jan 2011 13:15
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 5

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Sassy »

twinkeltje schreef: 20 nov 2021 08:29
MoTsiTsi schreef: 19 nov 2021 18:51
twinkeltje schreef: 19 nov 2021 12:48 Is er ook nog een topic met het is net winter wat voor jas kan ik aan, ik ben veranderd in een koukleum
Een extra hemd aantrekken helpt denk ik beter, tenzij je er natuurlijk al 'n stuk of 3 aan hebt.
Heb al thermo shirts onder mijn kleren ook :engel:
Hier een lange heerlijk warme winterjas van Jack Wolfskin, waar ik anders een "greune" ben om centen uit te geven, koop ik voor de trainingen/wandelingen in de regen/kou wel een keer in de twee jaar een echt goeie winterjas.
Ons motto is slecht weer bestaat niet, wel slechte kleding :wink:

En wat schoenen betreft, echt waterdicht bestaat niet, ook niet bij de dure merken.
Ik loop dus al jaren op mijn dunlop rubberlaarzen, wel met een goeie echt schapenwollen zool erin, zonder loopt dat ook niet en is dat te koud.

@Hammetime, als je die laarzen duur vindt, de schoenen die je net opnoemt zijn ook duur EN niet waterdicht.
Zulke laarzen doe je jaren en jaren mee is mijn ervaring daarmee.
Afbeelding
Gebruikersavatar
twinkeltje
moderator
Berichten: 65126
Lid geworden op: 08 jan 2004 14:33
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2
Locatie: Delft

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ik heb thuis ook veel schapenwollen dingen zoals dekens sloffen en zooltjes
Afbeelding
Gebruikersavatar
twinkeltje
moderator
Berichten: 65126
Lid geworden op: 08 jan 2004 14:33
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2
Locatie: Delft

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Die Jack Wolfskin jassen zien er goed uit hoe zijn ze kwa gewicht wand ik ben lastig met mijn schouders als een jas te zwaar is
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sassy
moderator
Berichten: 2198
Lid geworden op: 15 jan 2011 13:15
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 5

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Sassy »

twinkeltje schreef: 21 nov 2021 12:16 Die Jack Wolfskin jassen zien er goed uit hoe zijn ze kwa gewicht wand ik ben lastig met mijn schouders als een jas te zwaar is
Die ik nu heb weegt haast niks, en is echt heel warm.
https://www.jack-wolfskin.nl/cold-bay-c ... 13031.html

Ben namelijk ook een koukleum, als ik het echt koud krijg kan ik me ook niet meer bewegen, dus bij guur weer altijd een lange jas ook, anders wil mijn rug/ischias niet meer mee :blauwoog:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hazenrein
Zeer actief
Berichten: 1324
Lid geworden op: 05 nov 2021 13:46
Mijn ras(sen): De hazenreinsoort
Aantal honden: 2
Locatie: Frankrijk
Contacteer:

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Hazenrein »

Hammetime schreef: 21 nov 2021 10:21 Zien er goed uit maar vind ze enorm aan de prijs.

Geloof wel dat ze droog zijn en dat is met schoenen nooit zo. Heb alle merken wel geprobeerd. Timberlands, Adidas, Meindl. Stuk voor stuk niet droog en met gore-tex zeer broeierig.
Kwaliteit en comfort kost geld :19:

Maar als je zulk soort merk artikelen wilt kopen dan kijk je toch een beetje rond.
Ik vind deze laarzen bij diverse webshops, varierend van 209 euro tot 160 euro. En dan heb ik echt letterlijk een zoekopdrachtje gedaan. :wink:
Gebruikersavatar
twinkeltje
moderator
Berichten: 65126
Lid geworden op: 08 jan 2004 14:33
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2
Locatie: Delft

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Sassy schreef: 21 nov 2021 12:22
twinkeltje schreef: 21 nov 2021 12:16 Die Jack Wolfskin jassen zien er goed uit hoe zijn ze kwa gewicht wand ik ben lastig met mijn schouders als een jas te zwaar is
Die ik nu heb weegt haast niks, en is echt heel warm.
https://www.jack-wolfskin.nl/cold-bay-c ... 13031.html

Ben namelijk ook een koukleum, als ik het echt koud krijg kan ik me ook niet meer bewegen, dus bij guur weer altijd een lange jas ook, anders wil mijn rug/ischias niet meer mee :blauwoog:
O die zijn ook nog eens leuk ik hou altijd van lange jassen en waterdicht is fijn voor scootmobiel ook
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hammetime
Zeer actief
Berichten: 986
Lid geworden op: 30 jul 2019 10:58
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Hammetime »

Hazenrein schreef: 21 nov 2021 12:51
Hammetime schreef: 21 nov 2021 10:21 Zien er goed uit maar vind ze enorm aan de prijs.

Geloof wel dat ze droog zijn en dat is met schoenen nooit zo. Heb alle merken wel geprobeerd. Timberlands, Adidas, Meindl. Stuk voor stuk niet droog en met gore-tex zeer broeierig.
Kwaliteit en comfort kost geld :19:

Maar als je zulk soort merk artikelen wilt kopen dan kijk je toch een beetje rond.
Ik vind deze laarzen bij diverse webshops, varierend van 209 euro tot 160 euro. En dan heb ik echt letterlijk een zoekopdrachtje gedaan. :wink:
Als ze het geld waard zijn heb ik het er wel voor over, maar indien ik er zweetvoeten in krijg kan ik net zo goed een paar Dunlop laarzen aanschaffen.
Gebruikersavatar
Sassy
moderator
Berichten: 2198
Lid geworden op: 15 jan 2011 13:15
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 5

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Sassy »

Wat Twinkeltje met de jassen heeft, heb ik dus met de voeten, die goedkope Dunlops kan ik dus op lopen, want niet te lomp en zwaar voor me. Een ander zal dat weer niks vinden.

En liever zweetvoeten, als koude en kletsnatte voeten waar ik door het water in de sokken blaren aan loop, is fijn als je dan met je kudde nog een paar kilometer terug moet naar het nachtperk.
Waarbij ik dat dankzij het schapenwollen zooltje met de zweetvoeten ook wel vind meevallen hoor.

Er zijn ook een tijdje van die foam laarzen in geweest, ook waterdicht en warm, heb ze een aantal jaren gezien bij de mensen op schapendrijf wedstrijden, nu zie en hoor je daar niks meer van :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hammetime
Zeer actief
Berichten: 986
Lid geworden op: 30 jul 2019 10:58
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Hammetime »

Waar het mij vooral om gaat is als ik toch zweetvoeten krijg, ik die liever krijg in Dunlop laarzen dan dat ik tweehonderd euro stukgooi voor comfort laarzen.
Gebruikersavatar
Sassy
moderator
Berichten: 2198
Lid geworden op: 15 jan 2011 13:15
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 5

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Sassy »

Ik begrijp je volkomen :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hammetime
Zeer actief
Berichten: 986
Lid geworden op: 30 jul 2019 10:58
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Hammetime »

Sassy schreef: 21 nov 2021 15:02 Ik begrijp je volkomen :wink:
Dat vind ik mooi! :love:
Gebruikersavatar
Sassy
moderator
Berichten: 2198
Lid geworden op: 15 jan 2011 13:15
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 5

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Sassy »

Nu weet ik de merknaam weer van die andere laarzen, muckboots, heb er in de UK verschillende gepast, en kon op geen een paar goed lopen, wat een ondingen.
https://www.muckbootcompany.com/
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hammetime
Zeer actief
Berichten: 986
Lid geworden op: 30 jul 2019 10:58
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Hammetime »

Is iemand bekend met deze Dunas regenlaarzen? Zo ja, hoe zijn ze?
Gebruikersavatar
Tony
Zeer actief
Berichten: 437
Lid geworden op: 15 nov 2005 00:17
Mijn ras(sen): Mastín Español, Lurcher en zwarte x Herder, rest wijzigt nogal eens...
Aantal honden: 4
Locatie: Zuiden des lands...
Contacteer:

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Tony »

Hammetime schreef: 20 sep 2020 21:03Ik zoek waterdichter schoenen waar ik geen zweetvoeten in krijg en waar ik een flink eind op kan lopen. Ik draag het liefst sneakers maar aan natte voeten heb ik een grote hekel zodat die met bepaalde weertypes afvallen.
Ik houd wel van Adidas en Nike maar vermoedelijk is daar niks bij wat aan de eisen voldoet.
Al eens naar de "Adidas GSG 9.2" gekeken ? Relatief licht van gewicht en Waterproof. Lopen zeer soepel !
Adidas heeft ook het model GSG 9.7 die lopen als sneakers maar zijn helaas niet Waterproof.

Zelf heb ik al ruim 10 jaar de Meindl Army Pro en de Haix Commander GTX. Beiden super licht en volledig waterdicht (kan ik mee waden door beekjes). Loop er zoveel op dat ik wel jaarlijks opnieuw moet laten verzolen (Hans den Ouden, binnen een week terug en originele verzoling, helaas zijn de kosten wel rond de 100 euro maar daarom loop ik er al ruim 10 jaar mee).
Beiden ademen zeer goed!

Ik had ook altijd vreselijk last van zweetvoeten maar sinds ik goede sokken draag heb ik daar totaal geen last meer van. (Rond de 80% wol en 20% Polyamide) Ski sokken zijn ook prima.

Tips voor een warme waterdichte jas van ademende stof zijn welkom. Ook een waterdichte muts en broek zou leuk zijn. Een regenpak heb ik wel maar daar zweet ik zo ontzettend in dat ik net zo goed nat kan regenen. En dat heb ik dan nog liever.

Laat die kledingadviezen voor de natte herfst maar komen. We moeten er toch uit en met een paraplu kom ik er niet.
Als regenjas gebruik ik een dunne Softshell jas met daaronder meestal een fleecevest.
Met droog weer een Donsjas of gewoon een halflange gevoerde jas.
Als regenbroek heb ik laatst voor 10 euro bij Cranenbroek een ultradunne Softshell gekocht. Waterdicht maar toch ademend. Enige nadeel, boven de 5°C is die veel te warm en ga ik erin zweten.
Als muts moet je in Google eens 'Softshell muts' intikken. Lekker gevoerd met Fleece van binnen en.... waterdicht.
Btw, ik ben ook een echte koukleum...


Hammetime schreef: 21 nov 2021 10:21Geloof wel dat ze droog zijn en dat is met schoenen nooit zo. Heb alle merken wel geprobeerd. Timberlands, Adidas, Meindl. Stuk voor stuk niet droog en met gore-tex zeer broeierig.
Ik heb mijn motorkleding en laarzen van Gore-Tex en vind dit juist totaal niet broeierig. Moet je je wel niet te dik onder aankleden, en zoals ik al aangaf goede sokken eronder aantrekken. (Ik heb speciaal voor mijn motorlaarzen en wandelschoenen aparte sokken, zowel (zeer zachte, niet kriebelende) wollen (80%) sokken en ski-sokken.
"It takes nothing away from a human to be kind to an animal"
Gebruikersavatar
Habibi
Zeer actief
Berichten: 6969
Lid geworden op: 27 jun 2011 12:55
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)
Aantal honden: 1
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Habibi »

Is softshell volledig waterdicht?

Ik heb eigenlijk nooit iets van softshell materiaal durven kopen, omdat ik dacht dat dat een stevige regenbui niet aankon?
Wat lichte miezer wel, maar een dag buiten spelen met slecht weer niet zeg maar?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Tony
Zeer actief
Berichten: 437
Lid geworden op: 15 nov 2005 00:17
Mijn ras(sen): Mastín Español, Lurcher en zwarte x Herder, rest wijzigt nogal eens...
Aantal honden: 4
Locatie: Zuiden des lands...
Contacteer:

Re: Herfst, wat trek ik aan?

Ongelezen bericht door Tony »

Habibi schreef: 22 nov 2021 10:00 Is softshell volledig waterdicht?
Nou, meer waterafstotend en voor echte hoosbuien niet geschikt (maar dan loop ik toch niet, en krijg de honden dan ook niet mee... :tongue: ), maar prima geschikt voor normale regenbuien. (Wel daarna goed, binnenstebuiten, laten drogen anders voelen ze bij de volgende wandeling klam/vochtig aan.
Wil je ook in hoosbuien lopen dan moet je de hardshell jassen hebben die zijn wel volledig waterdicht. De meeste hardshell jassen zijn wel niet gevoerd, dus ook daar moet je bij koude wat onder aantrekken, beste iets van Fleece.
"It takes nothing away from a human to be kind to an animal"
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”