Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Advantix vraagje

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

teckeltoos
Zeer actief
Berichten: 13884
Lid geworden op: 06 sep 2002 10:15
Aantal honden: 0

Advantix vraagje

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Ruim een week geleden hebben we advantix (voor 10 kg) bij Peer tussen de schouderbladen aangebracht.
Toch halen we nu nog steeds dikke levende vlooien uit zijn vacht. Nou is een gedeelte van de pipet niet op de huid gekomen maar in de vacht. Zou dat een reden kunnen zijn of wordt hij belaagd door omgevingsvlooien.

Ik heb eventueel nog een pipet aan boord maar die durf ik niet nog erbij te geven.

Wat nu ?
~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: Advantix vraagje

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Zeker niet nog een pipet.
Maar... als er vlooien zijn, dan is het de vraag wat je gedaan hebt in de omgeving. Heb je die ook behandelt? Voor elke vlo op het lijf zijn er zeker 10 maar waarschijnlijk meer, in pop- of larve-stadium in banken, kleden, beddegoed, trap, auto...
Dus, alles en alles en alles moet je behandelen, herhaaldelijk. Alles wat gewassen KAN worden moet je wassen..
Je bent er niet als je het dier behandelt.

Suznane
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Advantix vraagje

Ongelezen bericht door Persistence »

Ik hoorde laatste dat je op z'n snelst na 3 weken weer een pipet mag geven, maar ik zou zelf voor de zekerheid 4 weken aanhouden.

Ik vond laatst ook een levende vlo bij Bella, 1,5 week na de pipet. En het (natuurlijk) ook wel in de vacht toen ik het gegeven had. Ik vroeg me ook wel af of het wel werkte. Heb meteen zo'n omgevingsspray gehaald en alles ingesprayd. Ik heb geen vlo meer gezien, levend noch dood.
Misschien toch een incidentele vlo ergens van meegenomen?
Gebruikersavatar
maitestar
Zeer actief
Berichten: 3078
Lid geworden op: 27 jan 2006 12:23
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Aantal honden: 1
Locatie: Meppel
Contacteer:

Re: Advantix vraagje

Ongelezen bericht door maitestar »

Vooral omgeving behandelen, dat is vaak nog belangrijker dan het dier behandelen.
Nog een pipet zeker niet geven, moet het liefst 4 weken tussen zitten.
Je zou hem kunnen wassen en daarna kammen. Maar dat helpt niet tegen wat in de omgeving zit, dus dan blijf je het probleem houden.
Groetjes,
Wendy
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”