Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ervaringen met koelmat

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Caro
Zeer actief
Berichten: 1161
Lid geworden op: 05 okt 2013 18:24
Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Aantal honden: 1
Locatie: Breda

Re: Ervaringen met koelmat

Ongelezen bericht door Caro »

Nou de mat die ik heb gekocht kostte me 34 euro en zoals ik al had verwacht wil mevrouw er niet op liggen. Ja op commando gaat ze er wel op maar zodra ze de kans krijgt komt ze er dan weer vanaf. Uit zichzelf zoekt ze het ding niet op. Heb hem nu maar in haar mand gelegd. Ze vindt de ventilator wel fijn maar ik moet vandaag van half 3 tot 22.00 gaan werken en dan durf ik die niet aan te laten. Heb weleens gelezen dat er een kleine kans is dat die dingen in de fik vliegen en dat risico neem ik liever niet.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Ervaringen met koelmat

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Caro schreef:Nou de mat die ik heb gekocht kostte me 34 euro en zoals ik al had verwacht wil mevrouw er niet op liggen. Ja op commando gaat ze er wel op maar zodra ze de kans krijgt komt ze er dan weer vanaf. Uit zichzelf zoekt ze het ding niet op. Heb hem nu maar in haar mand gelegd. Ze vindt de ventilator wel fijn maar ik moet vandaag van half 3 tot 22.00 gaan werken en dan durf ik die niet aan te laten. Heb weleens gelezen dat er een kleine kans is dat die dingen in de fik vliegen en dat risico neem ik liever niet.
Maar als je thuisbent en de ventilator staat aan, staat ie dan ook zo lang aan? En als dat zo is, raakt ie dan oververhit?
Want als de motor goed is en koel blijft als je thuis bent is dat ook zo als je weg bent en vliegt ie niet ineens in de fik. Dat gebeurt toch echt door oververhitting (door slechte motor of stof in de sleuven)
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Ervaringen met koelmat

Ongelezen bericht door malinois »

De ventilator staat hier de laatste 3 dagen 24 uur per dag aan.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Ervaringen met koelmat

Ongelezen bericht door malinois »

Frootje schreef:De ventilator staat hier ook altijd aan (niet als ik niet thuis ben maar dan is er ook niemand in die ruimte, vandaar) en hij wordt niet eens warm. Denk niet dat hij ineens in rook zal opgaan. :F: Als hij warm werd zou ik me er wel meer zorgen om maken.
Inderdaad, hij wordt hier ook niet warm ondanks non stop draaien
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Ervaringen met koelmat

Ongelezen bericht door veertje »

Hier ook de ventilator aan voor de honden, anders vind ik het echt sneu worden. Vooral voor Tess, die zit nu ook nog volop in vacht en met 30 graden in huis, geef ik haar graag dat beetje verkoeling met de ventilator.
Koelmatjes heb ik van de week eens opgezocht, maar die gel was na een jaar tot poeder geworden, dus die heb ik weggegooid.

Heb Tess het meest afgekoeld gekregen door haar te wassen afgelopen weekend. Met fris (maar niet koud) water, shampoo zo snel mogelijk gedaan en daarna uitgebreid afspoelen en uitblazen. Toen kon ze duidelijk even vooruit zonder te moeten hijgen.
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Ervaringen met koelmat

Ongelezen bericht door Persistence »

Heb net een natte handdoek op het balkon gelegd, zo lopen er vakkundig omheen en gaan elders liggen.
Gebruikersavatar
Mirri
Zeer actief
Berichten: 14286
Lid geworden op: 22 sep 2004 19:02
Mijn ras(sen): Dwergpinschers
Aantal honden: 2

Re: Ervaringen met koelmat

Ongelezen bericht door Mirri »

Persistence schreef:Heb net een natte handdoek op het balkon gelegd, zo lopen er vakkundig omheen en gaan elders liggen.
Hier ook op de plavuizen alleen het botje opgegeten en er weer af
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: Ervaringen met koelmat

Ongelezen bericht door DeDiana »

malinois schreef:
Frootje schreef:De ventilator staat hier ook altijd aan (niet als ik niet thuis ben maar dan is er ook niemand in die ruimte, vandaar) en hij wordt niet eens warm. Denk niet dat hij ineens in rook zal opgaan. :F: Als hij warm werd zou ik me er wel meer zorgen om maken.
Inderdaad, hij wordt hier ook niet warm ondanks non stop draaien
Haha, ik ben meteen even gaan voelen aan mijn ventilator die al weken non-stop aan staat, maar die voelt gelukkig ook gewoon koel :F:
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”