Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Plasband

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Plasband

Ongelezen bericht door maart »

Zijn er ervaringen omtrent plasbanden bij middelgrote honden? Runar zijn nieuwe hobby om bij alleen te zijn tegen dingen te gaan piesen, bevalt me niet zo :roll:
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Plasband

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ben bang dat je dat kunt vergeten. Of je moet zelf handig zijn met een naaimachine en goed wasbare luier materiaal kopen.
Sjaak draagt hem 's nachts op de slaapkamer. Die is vier kilo, daar gaat het grootste formaat incontinentiemateriaal voor dames in de plasband en nog lekt ie heel snel.
maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Plasband

Ongelezen bericht door maart »

Dat wordt opvullen met cement dan :hmmm:

Jammer, het zou te simpel geweest zijn.
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Plasband

Ongelezen bericht door crutz »

maart schreef:Zijn er ervaringen omtrent plasbanden bij middelgrote honden? Runar zijn nieuwe hobby om bij alleen te zijn tegen dingen te gaan piesen, bevalt me niet zo :roll:
ahhh, nu ook thuis dus.....en ja het mannetje naar buiten doen nu is ook zo wat ;) als was dat wel je oplossing toen hij het jaren terug bij ons thuis probeerde

helaas verder geen advies over plasbanden (ipv platbranden, wat autocorrect er van maakt) voor je
Laatst gewijzigd door crutz op 04 aug 2020 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Plasband

Ongelezen bericht door dagmar88 »

crutz schreef: helaas verder geen advies over platbranden voor je
Lijkt me een beetje overdreven oplossing :LOL:
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Plasband

Ongelezen bericht door crutz »

dagmar88 schreef:
crutz schreef: helaas verder geen advies over platbranden voor je
Lijkt me een beetje overdreven oplossing :LOL:
nou dat doen we Ruun nog maar niet aan, is hij veel te leuk voor.....
Gebruikersavatar
tomaat
Actief
Berichten: 202
Lid geworden op: 18 jun 2019 05:48
Mijn ras(sen): Podenco & Poedel
Aantal honden: 2

Plasband

Ongelezen bericht door tomaat »

Een van onze vorige honden werd incontinent toen hij ouder was. Hij vond het zelf vreselijk. Met een een bellyband met daarin een XL incontinentieverband van de Lidl bleef hij meestal droog in de nacht. Ik maakte wel zelf een paar van die banden en ik ben niet echt handig, maar dit was simpel: oude spijkerbroek bijv en wat klittenband.
Oh, Buzzer was 14 kilo en vond het dragen ervan helemaal geen probleem.

Je kunt het makkelijk uitproberen met t-shirt stof, gewoon even op maat knippen, incontinentieverbandje erin en omdoen, met een knoop op de rug. ;)
maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Plasband

Ongelezen bericht door maart »

crutz schreef:
maart schreef:Zijn er ervaringen omtrent plasbanden bij middelgrote honden? Runar zijn nieuwe hobby om bij alleen te zijn tegen dingen te gaan piesen, bevalt me niet zo :roll:
ahhh, nu ook thuis dus.....en ja het mannetje naar buiten doen nu is ook zo wat ;) als was dat wel je oplossing toen hij het jaren terug bij ons thuis probeerde

helaas verder geen advies over plasbanden (ipv platbranden, wat autocorrect er van maakt) voor je
Ja, sinds een week of 3, van zodra hij alleen zit, tegen de keuken stoelen. Keuken stoelen weggezet, plast hij vandaag tegen de bureaustoel.

En helaas kan ik nog niet op pensioen dus hij moet nog wel een jaar of 35 alleen zitten :engel: al zal ik dat platbranden van je dan al wel al toegepast hebben vrees ik :engel:
maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Plasband

Ongelezen bericht door maart »

tomaat schreef:Een van onze vorige honden werd incontinent toen hij ouder was. Hij vond het zelf vreselijk. Met een een bellyband met daarin een XL incontinentieverband van de Lidl bleef hij meestal droog in de nacht. Ik maakte wel zelf een paar van die banden en ik ben niet echt handig, maar dit was simpel: oude spijkerbroek bijv en wat klittenband.
Oh, Buzzer was 14 kilo en vond het dragen ervan helemaal geen probleem.

Je kunt het makkelijk uitproberen met t-shirt stof, gewoon even op maat knippen, incontinentieverbandje erin en omdoen, met een knoop op de rug. ;)

Thnx! Incontinent is het niet, het is bewust en gericht :S:
Ik zal het eens proberen!
nomo
Zeer actief
Berichten: 9405
Lid geworden op: 21 feb 2011 23:17
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland

Re: Plasband

Ongelezen bericht door nomo »

Morris, rond de 40 kilo, heeft er ook een gedragen. Niet vanwege markeren, maar vanwege incontinentie. Hij kon toe met een simpel inlegkruisje erin. Ik denk dat je het best kunt proberen met incontinentiemateriaal erin. Dat houdt wel aardig tegen. En kans is er wel dat hij stopt als het nat wordt. Morris vond het afschuwelijk. En die lekte nog maar kleine plasjes.
Gelukkig hoefde hij dat ding alleen om als we bij mijn ouders waren en heeft hij nu medicatie die helpt, dus hij lekt niet meer :cheer:
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Plasband

Ongelezen bericht door malinois »

Markeren zijn meestal wat kleinere plasjes dan incontinentie. Gelukkig hier niet nodig maar misschien is t te proberen. Wie weet valt t mee qua hoeveelheidcen hoef je nog niets plat te branden :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
Lothian
Zeer actief
Berichten: 10190
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:04
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Plasband

Ongelezen bericht door Lothian »

Kan je niet luiermateriaal in een verknipte kinderlegging doen?
Afbeelding
jeanine
Actief
Berichten: 236
Lid geworden op: 26 mei 2007 19:58
Locatie: noord holland

Re: Plasband

Ongelezen bericht door jeanine »

mijn oude reu van 30 kg heeft hem snachts altijd om vanwege incontinentie.
ik heb ze van trixie, doe erin een tena lady. bovenop een veiligheidsspeld, klittenband wordt na veel wassen slecht.
Afbeelding
Gebruikersavatar
tomaat
Actief
Berichten: 202
Lid geworden op: 18 jun 2019 05:48
Mijn ras(sen): Podenco & Poedel
Aantal honden: 2

Re: Plasband

Ongelezen bericht door tomaat »

jeanine schreef:mijn oude reu van 30 kg heeft hem snachts altijd om vanwege incontinentie.
ik heb ze van trixie, doe erin een tena lady. bovenop een veiligheidsspeld, klittenband wordt na veel wassen slecht.
Klittenband moet je aan elkaar klitten voor je het in wasmachine doet. ;) Doe je dat niet dan komen er pluisjes op en worden ze inderdaad slecht.
jeanine
Actief
Berichten: 236
Lid geworden op: 26 mei 2007 19:58
Locatie: noord holland

Re: Plasband

Ongelezen bericht door jeanine »

tomaat schreef:
jeanine schreef:mijn oude reu van 30 kg heeft hem snachts altijd om vanwege incontinentie.
ik heb ze van trixie, doe erin een tena lady. bovenop een veiligheidsspeld, klittenband wordt na veel wassen slecht.
Klittenband moet je aan elkaar klitten voor je het in wasmachine doet. ;) Doe je dat niet dan komen er pluisjes op en worden ze inderdaad slecht.
ja dat is een beetje mis gegaan :oohja: ,maar zo werkt het ook prima
Afbeelding
Gebruikersavatar
~Tine~
Zeer actief
Berichten: 1313
Lid geworden op: 13 jul 2002 00:24
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Aantal honden: 2
Locatie: België

Re: Plasband

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Ik heb er toch al positieve dingen van gehoord, vooral in het geval van markeren. Ik denk niet dat je veel opvulmateriaal moet voorzien, bedoeling is vnl dat hij het gevoel van in de band te plassen zo vies vindt, dat hij het met de band gewoon niet meer doet.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Gebruikersavatar
DesireeB
Zeer actief
Berichten: 4312
Lid geworden op: 13 feb 2015 09:58
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: Plasband

Ongelezen bericht door DesireeB »

Droef heeft deze, niet voor plassen overigens. :engel:
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Plasband

Ongelezen bericht door maart »

Ik heb er eentje, werkt prima maar hij heeft er nog niet in geplast :engel:
Nu, ze hebben vorige week gevochten en sindsdien plaste hij niet meer in huis, misschien was het een aanloop tot :denken: :U:
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”