Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Matras scheur-proof maken?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Cuddie_
Zeer actief
Berichten: 632
Lid geworden op: 27 jun 2011 14:34
Mijn ras(sen): Petit Brabancon, Leonberger
Aantal honden: 3

Matras scheur-proof maken?

Ongelezen bericht door Cuddie_ »

Hallo allemaal,

Misschien dat jullie nog tips hebben.
Wij hadden een 'hondenbed' van 140 x 70 met een matras. Helaas trekt onze leonberger heeeeel graag matrassen en kussens etc. uit elkaar.
Het is een erg duur grapje om constant het matras weer te vervangen, dus ik ben aan het denken hoe ik het matras scheur-proof kan maken. Oftewel... hoe kan ik er voor zorgen dat hij niet uit elkaar gereten wordt. :engel:

Ik was zelf aan het denken om het hele matras met een flink aantal lagen duct-tape te beplakken. Leek me een stuk minder makkelijk om door ducttape te trekken dan door een gewoon matras. Even over nagedacht dat het dan niet meer 'ademend' is... maar goed dat is de laminaatvloer waar ze op liggen ook niet. :hmmm:

Iemand nog andere idee'tjes misschien? Ik hoor het graag!
~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: Matras scheur-proof maken?

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Zou je een soort rubber-hoes... eh.. nee, wacht dit klinkt raar... ;-) erom kunnen (laten) maken?
Of kunstleer?

Al 's gedacht aan een peutermatrasje of is dat te klein? Kleutermatrasje dan? ;-) Dat kun je doorgaans ook leuk tweedehands kopen. Als het alleen bedoeld is om op te liggen en niet omdat er een lichamlijk probleem is?

Suzanne
Gebruikersavatar
Cuddie_
Zeer actief
Berichten: 632
Lid geworden op: 27 jun 2011 14:34
Mijn ras(sen): Petit Brabancon, Leonberger
Aantal honden: 3

Re: Matras scheur-proof maken?

Ongelezen bericht door Cuddie_ »

Het is ook een peutermatras. Het is een peuterbedje.
Edit; hij scheurt trouwens gewoon door leer heen. :U:
Ducttape (genoeg lagen) leek me wat minder scheurbaar? Geen idee...

Afbeelding


@Zinodi: dat is alleen mogelijk door hem óf op te sluiten in de tuinkamer/keuken óf nooit meer de deur uit te gaan.
Ik wil ze graag gewoon los in het hele huis als we weg zijn, eerst sloopte hij dagelijks iets en waren ze ook alleen in de tuinkamer/keuken. Echter het ging steeds beter en nu zijn ze allemaal los. Heel af en toe sloopt hij nog eens wat.
natalie
Zeer actief
Berichten: 2669
Lid geworden op: 07 aug 2017 08:47
Aantal honden: 2

Re: Matras scheur-proof maken?

Ongelezen bericht door natalie »

Enig idee hoe hij het sloopt? Door erin te graven (met de nagels dus) of door eraan te trekken/kauwen? Doet hij dat ook als je er een boel dekentjes overheen legt? Ik zit te denken aan een alternatief, iets dat kapot mag en gemakkelijk te vervangen is, in plaats van het hele matras aan te pakken. Maar dan is het wel handig om te weten hoe hij sloopt. Abel knaagde heel graag aan plinten en kozijnen, wat gelukkig redelijk gemakkelijk op te lossen was door ander kauw materiaal van hout (onder andere) aan te bieden. Maar toen diende zich een paar maanden later een nieuw probleem aan en begon hij in zijn mand en op de bank te graven :schrik: Door meerdere dekentjes en dekbedden in de mand te leggen, sneuvelde hooguit een keer een dekentje, maar de mand bleef heel. Gelukkig heb ik hem een paar keer op heterdaad kunnen betrappen en was een ‘uh!’ voldoende om hem te laten stoppen. Graven doe je maar in de tuin (ja, dat mag hier ;-)) Maar goed, ik heb dus gekeken of ik ‘m iets anders kon laten slopen.

Trouwens: als hij leer kapot krijgt, vermoed ik dat ducttape ook geen oplossing biedt.
Gebruikersavatar
Cuddie_
Zeer actief
Berichten: 632
Lid geworden op: 27 jun 2011 14:34
Mijn ras(sen): Petit Brabancon, Leonberger
Aantal honden: 3

Re: Matras scheur-proof maken?

Ongelezen bericht door Cuddie_ »

Hij trekt het vakkundig uit elkaar, niet graven helaas.
Ik heb verder wat knabbel-dingen liggen altijd zoals een kong etc. Maar dat is toch minder aantrekkelijk. Laatste tijd een groot runderbot binnen liggen als ik wat langer weg ben. Tot nu toe niks nieuws kapot sinds die tijd.
Maar ben bang dat als hij weer een matras krijgt, hij het niet kan laten.
Gebruikersavatar
Zamunda
Zeer actief
Berichten: 17100
Lid geworden op: 05 mei 2013 07:44
Aantal honden: 0

Re: Matras scheur-proof maken?

Ongelezen bericht door Zamunda »

Rip stop canvas van zware kwaliteit. Maar alles kan kapot dus als hij echt zijn zinnen erop zet wordt het vast een duur grapje als hij dit toch ook kapot maakt. Duct tape lijkt me nutteloos, dan zou ik eerder die hele matras eruit laten en vervangen voor oude dekens.
Gebruikersavatar
Cuddie_
Zeer actief
Berichten: 632
Lid geworden op: 27 jun 2011 14:34
Mijn ras(sen): Petit Brabancon, Leonberger
Aantal honden: 3

Re: Matras scheur-proof maken?

Ongelezen bericht door Cuddie_ »

Mizzsylver schreef:Investeren in een aluminium kuranda bed met vinyl. https://kuranda.eu/nl/home
Dure grap.. maar is een optie.
Denk dat ik nog 1 matras ga proberen...
Gebruikersavatar
Cuddie_
Zeer actief
Berichten: 632
Lid geworden op: 27 jun 2011 14:34
Mijn ras(sen): Petit Brabancon, Leonberger
Aantal honden: 3

Re: Matras scheur-proof maken?

Ongelezen bericht door Cuddie_ »

Kussen
Afbeelding

Matras
Afbeelding

Hondenmand van mn andere hondjes
Afbeelding

Kussen
Afbeelding

Groot hondenkussen
Afbeelding

Loungestoel + droogloopmat
Afbeelding

Echt lederen stoel
Afbeelding

Echt lederen bank
Afbeelding

En onze eigen bank (hoekbank) daar is een naad van gescheurd en daar heeft hij tot 2 keer toe de dekens vanaf gehaald om vervolgens de ducttape eraf te trekken en de bank uit te hollen.

Verder is het een lieve hond :ugh:
Gebruikersavatar
Cuddie_
Zeer actief
Berichten: 632
Lid geworden op: 27 jun 2011 14:34
Mijn ras(sen): Petit Brabancon, Leonberger
Aantal honden: 3

Re: Matras scheur-proof maken?

Ongelezen bericht door Cuddie_ »

Zamunda schreef:Rip stop canvas van zware kwaliteit. Maar alles kan kapot dus als hij echt zijn zinnen erop zet wordt het vast een duur grapje als hij dit toch ook kapot maakt. Duct tape lijkt me nutteloos, dan zou ik eerder die hele matras eruit laten en vervangen voor oude dekens.
Had ik ook al aan gedacht maar dan blijf je toch de lattenbodem voelen helaas.
Gebruikersavatar
Cuddie_
Zeer actief
Berichten: 632
Lid geworden op: 27 jun 2011 14:34
Mijn ras(sen): Petit Brabancon, Leonberger
Aantal honden: 3

Re: Matras scheur-proof maken?

Ongelezen bericht door Cuddie_ »

Nope.. geen verlatingsangst.
Is rustig als we gaan, ligt met 2 andere hondjes samen.. zelfs al de camera erop gezet om te kijken wat er gebeurd.
Is puppygedrag met verveling gemixt.

Zoals aangegeven, sloopt hij bijna niks meer ondertussen. Gelukkig.
Gebruikersavatar
Zamunda
Zeer actief
Berichten: 17100
Lid geworden op: 05 mei 2013 07:44
Aantal honden: 0

Re: Matras scheur-proof maken?

Ongelezen bericht door Zamunda »

Cuddie_ schreef:
Zamunda schreef:Rip stop canvas van zware kwaliteit. Maar alles kan kapot dus als hij echt zijn zinnen erop zet wordt het vast een duur grapje als hij dit toch ook kapot maakt. Duct tape lijkt me nutteloos, dan zou ik eerder die hele matras eruit laten en vervangen voor oude dekens.
Had ik ook al aan gedacht maar dan blijf je toch de lattenbodem voelen helaas.
Plank op de latten.
Gebruikersavatar
Cuddie_
Zeer actief
Berichten: 632
Lid geworden op: 27 jun 2011 14:34
Mijn ras(sen): Petit Brabancon, Leonberger
Aantal honden: 3

Re: Matras scheur-proof maken?

Ongelezen bericht door Cuddie_ »

Zamunda schreef:
Cuddie_ schreef:
Zamunda schreef:Rip stop canvas van zware kwaliteit. Maar alles kan kapot dus als hij echt zijn zinnen erop zet wordt het vast een duur grapje als hij dit toch ook kapot maakt. Duct tape lijkt me nutteloos, dan zou ik eerder die hele matras eruit laten en vervangen voor oude dekens.
Had ik ook al aan gedacht maar dan blijf je toch de lattenbodem voelen helaas.
Plank op de latten.
Daar heb ik inderdaad ook nog aan gedacht ja.. is geen verkeerde optie.
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Matras scheur-proof maken?

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Voor je weggaat een doos gevuld met proppen papier etc en wat brokjes erin voor hem achterlaten. Eerst aanleren dat hij die kapot mag maken en er lekkers in zit. Eventueel dicht tapen om hem nog wat langer bezig te houden. Dan kan hij zich lekker uitleven, terwijl de matras heel blijft
natalie
Zeer actief
Berichten: 2669
Lid geworden op: 07 aug 2017 08:47
Aantal honden: 2

Re: Matras scheur-proof maken?

Ongelezen bericht door natalie »

Die kreeg van mij echt geen matras meer :schrik: En ook geen vrije toegang tot de rest van het huis. Maar goed, iets doen aan de oorzaak en heel veel alternatieven aanbieden. Doosjes inderdaad, of knuffels uit de kringloopwinkel. Iets wat je aan hem geeft met de toestemming het te slopen. En ik zou dan ook zeker zo'n Kuranda overwegen, of een ander soort (onverwoestbare) stretcher.
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Matras scheur-proof maken?

Ongelezen bericht door malinois »

Hij zocht t maar uit hier... zolang je sloopt slaap je maar op de grond. Daarna praten we weer over een bed.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
Cuddie_
Zeer actief
Berichten: 632
Lid geworden op: 27 jun 2011 14:34
Mijn ras(sen): Petit Brabancon, Leonberger
Aantal honden: 3

Re: Matras scheur-proof maken?

Ongelezen bericht door Cuddie_ »

@ fotogravinnetje:
Ja zoiets heb ik ook vaker gedaan inderdaad, een doos middenin de kamer die hij uit elkaar kan trekken. Lekkers erin leggen doe ik liever niet, want ze zijn met z'n 3tjes en normaal gaat alles wel gezellig hier, maar wil het er niet op gokken dat ze opeens ruzie gaan maken om lekkers als we er niet zijn. Maar het principe is wel goed inderdaad.

@ natalie & malinois:
Nee in principe heb je gelijk, als we alleen hem hadden zou ik er sowieso niet over denken om nog een matras aan te schaffen, hij ligt sowieso het liefst op de grond. Echter ik heb nog 2 hondjes die dat bed wel echt het einde vonden.
Knuffels heb ik ook vaak gedaan inderdaad, die worden af en toe uit elkaar getrokken, soms wordt er gewoon niks mee gedaan.
En dan heeft hij nog een grote pandaknuffel (zo'n 80cm ding ofzo) waar hij dan weer wél voorzichtig mee is. Én een nijntje knuffel die hij van mijn dochtertje gekregen heeft, daar is hij heel voorzichtig mee. :lol1:

@ Heavy:
Kennel wil ik niet, maar als we een hogere poort hadden gehad, was hij inderdaad wel echt gewoon buiten gebleven al die keren dat ik wegging met een ruim hondenhok in de tuin hoor..

Maar goed, dit was vooral als puppy zijnde, hij sloopt misschien 1 keer per maand nog eens iets (en dan heb ik het ook over een knuffel van hem zelf ofzo die hij dan uit elkaar trekt). Dus om die reden mogen ze wel gewoon met z'n allen los in huis, kunnen ze net wat fijner hun eigen plekje opzoeken.
Gebruikersavatar
Cuddie_
Zeer actief
Berichten: 632
Lid geworden op: 27 jun 2011 14:34
Mijn ras(sen): Petit Brabancon, Leonberger
Aantal honden: 3

Re: Matras scheur-proof maken?

Ongelezen bericht door Cuddie_ »

@ heavy: tot haar 8e.. dat is hoopvol :LOL:

Hier liggen ook alleen nog dekens. Daar sleept hij wel eens mee; maar maakt ze niet kapot. Heb nu 2 x een vetbed besteld. Kijken wat hij daar mee gaat doen.

Op camera precies wat je zegt.. hij wilt gewoon even iets gaan doen, die 2 luie batsers hebben daar geen zin in en dan gaat hij zelf maar wat ondernemen. :D

In de vroege ochtend deed hij ook vaker inderdaad toen hij nog in de tuinkamer/keuken moest snachts. Toen hij daar een tijd mee gestopt was mochten ze snachts los en moet zeggen dat hij snachts en sochtendsvroeg niks meer uitvreet.
Heeeeel zelden als ik een aantal uur weg ben wilt hij nog eens iets pakken. Maar kan niet klagen als ik vergelijk hoe het was.
maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Matras scheur-proof maken?

Ongelezen bericht door maart »

Ik zou de matras weghalen als hij alleen is (en hem achter een hek plaatsen zodat hij niet bij de meubels kan) tot hij er uit gegroeid is. En bij op heterdaad betrappen als je er dan wel bij bent uiteraard even zeggen dat dat niet de bedoeling is.
Gebruikersavatar
Lothian
Zeer actief
Berichten: 10190
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:04
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Matras scheur-proof maken?

Ongelezen bericht door Lothian »

Ik zou hem een plastic mand van de kringloopwinkel met stro er in geven.

En voor je weggaat een gevulde, dichtgeknoopte pijp van een spijkerbroek geven.
Afbeelding
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Matras scheur-proof maken?

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Cuddie_ schreef: Kennel wil ik niet, maar als we een hogere poort hadden gehad, was hij inderdaad wel echt gewoon buiten gebleven al die keren dat ik wegging met een ruim hondenhok in de tuin hoor..
Kun je daar niets op maken? Ik vind dit nou typisch het soort hond waarvoor buiten op het huis passen een meerwaarde heeft.
Daarbij is het met zo'n vacht niet lekker om niet te kunnen kiezen voor een onverwarmde plek.
Mijn husky x malamute voelt zich de koning te rijk sinds hij zelf kan bepalen wanneer hij buiten wil zijn.
Gebruikersavatar
Hylos
Zeer actief
Berichten: 7776
Lid geworden op: 13 dec 2012 16:36
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland

Re: Matras scheur-proof maken?

Ongelezen bericht door Hylos »

Xavi sloopte ook alle kussens, matrassen etc.
Nog steeds hoor als hij "vervelend" is.
En dat was juist nadat ik van alles met hem had gedaan, dus dat is ook niet altijd de oplossing.
Hij doet het alleen als we er bij zijn, zodra we weg gaan gaat hij in dr standby modus. :mrgreen:

In ieder geval ik heb het opgegeven, hij sliep maar mooi zonder kussens. Maargoed, hij kon gewoon op de bank slapen want die sloopt ie godzijdank niet.
Anders kon hij mooi een kennel in huis krijgen.
Is dat niet wat? Een vriendin van mij had dat ook voor haar herder, best handig. Gewoon kennelpanelen en daar dan mooie planken op doen zodat je een soort kast krijgt.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Cuddie_
Zeer actief
Berichten: 632
Lid geworden op: 27 jun 2011 14:34
Mijn ras(sen): Petit Brabancon, Leonberger
Aantal honden: 3

Re: Matras scheur-proof maken?

Ongelezen bericht door Cuddie_ »

dagmar88 schreef:
Cuddie_ schreef: Kennel wil ik niet, maar als we een hogere poort hadden gehad, was hij inderdaad wel echt gewoon buiten gebleven al die keren dat ik wegging met een ruim hondenhok in de tuin hoor..
Kun je daar niets op maken? Ik vind dit nou typisch het soort hond waarvoor buiten op het huis passen een meerwaarde heeft.
Daarbij is het met zo'n vacht niet lekker om niet te kunnen kiezen voor een onverwarmde plek.
Mijn husky x malamute voelt zich de koning te rijk sinds hij zelf kan bepalen wanneer hij buiten wil zijn.
Ja we moeten een poort bestellen.... maar is lastig, veel keus en veel boven 3.500 euro. Is een flink bedrag. We blijven een beetje uitstellen zo. :engel:

Ik zie zeker de meerwaarde als hij als waakhond buiten zou zijn als we weg zijn, maar zelf kiezen binnen of buiten gaat hem niet worden. Ik ga niet de achterdeur open laten als hij in de tuin is. Hij weet er altijd een ravage van te maken dan. Sleept takken mee naar binnen en zorgt dat door het héle huis stukjes tak liggen. Of toen zijn zwembad opstond, hadden we ook een zwembad binnen omdat hij het grappig vond om buiten door het zwembad te rennen en dan als een achterlijke naar binnen te rennen (en dat op repeat). Dus het is OF buiten OF binnen hier.
Daarbij weet ik niet hoe het voor hem is om als enige buiten te zitten terwijl die andere 2 binnen zijn (die waarderen het níet om buiten te zijn als wij weg zijn en 1 van hun schreeuwt ook gewoon de hele dag alles bij elkaar als je hem zou verplichten).
Gebruikersavatar
Cuddie_
Zeer actief
Berichten: 632
Lid geworden op: 27 jun 2011 14:34
Mijn ras(sen): Petit Brabancon, Leonberger
Aantal honden: 3

Re: Matras scheur-proof maken?

Ongelezen bericht door Cuddie_ »

Hylos schreef:Xavi sloopte ook alle kussens, matrassen etc.
Nog steeds hoor als hij "vervelend" is.
En dat was juist nadat ik van alles met hem had gedaan, dus dat is ook niet altijd de oplossing.
Hij doet het alleen als we er bij zijn, zodra we weg gaan gaat hij in dr standby modus. :mrgreen:

In ieder geval ik heb het opgegeven, hij sliep maar mooi zonder kussens. Maargoed, hij kon gewoon op de bank slapen want die sloopt ie godzijdank niet.
Anders kon hij mooi een kennel in huis krijgen.
Is dat niet wat? Een vriendin van mij had dat ook voor haar herder, best handig. Gewoon kennelpanelen en daar dan mooie planken op doen zodat je een soort kast krijgt.
Ja helaas doet hij het dus niet als we thuis zijn, dus ik kan hem ook nooit op zijn donder geven ervoor.
Een kennel vind ik geen optie. Ik kan hem in de tuinkamer/keuken 'opsluiten' maar dat wil ik eigenlijk ook niet eens. Hij houdt er heel erg van om telkens een nieuw koud stukje vloer op te zoeken en dat gun ik hem ook. In een kennel is dat lastiger.
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Matras scheur-proof maken?

Ongelezen bericht door crutz »

Ik heb deze, de bovenste nu als proef in de autokooi en ben zeer tevreden. Sterk materiaal en toch comfortabel. Is materiaal uit de medische sector.
Gebruikersavatar
Marie-Josée
Erelid
Berichten: 25797
Lid geworden op: 04 feb 2003 10:56
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Matras scheur-proof maken?

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik denk aan rubberen matten of rubberen tegels voor de speeltuin.
Wij hebben een ruw soort mat onder de loopband en die is aardig huft. ...leonbergerproof lijkt me.
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Matras scheur-proof maken?

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Cuddie_ schreef: Ja we moeten een poort bestellen.... maar is lastig, veel keus en veel boven 3.500 euro. Is een flink bedrag. We blijven een beetje uitstellen zo. :engel:
:LOL: Ik snap dat het voor jou even niet het moment is allerlei keuzes te maken.

Maarrr op of voor een poort die toch weg gaat kun je wel even iets provisorisch laten knutselen.
Dan weet je wat je hond er van vindt en ook of een hogere wel of niet nodig is.
Gebruikersavatar
Zamunda
Zeer actief
Berichten: 17100
Lid geworden op: 05 mei 2013 07:44
Aantal honden: 0

Re: Matras scheur-proof maken?

Ongelezen bericht door Zamunda »

Marie-Josée schreef:Ik denk aan rubberen matten of rubberen tegels voor de speeltuin.
Wij hebben een ruw soort mat onder de loopband en die is aardig huft. ...leonbergerproof lijkt me.
Die zou ik in elk geval niet doen, dat worden heeeeeeeel veel ministukjes rubber in huis :mrgreen: .
Gebruikersavatar
Cuddie_
Zeer actief
Berichten: 632
Lid geworden op: 27 jun 2011 14:34
Mijn ras(sen): Petit Brabancon, Leonberger
Aantal honden: 3

Re: Matras scheur-proof maken?

Ongelezen bericht door Cuddie_ »

crutz schreef:Ik heb deze, de bovenste nu als proef in de autokooi en ben zeer tevreden. Sterk materiaal en toch comfortabel. Is materiaal uit de medische sector.
Ze zien er echt uit alsof ze heel makkelijk uit elkaar te trekken zijn. :mrgreen:
Ik heb voor nu een vetbed van 100 x 150 en een vetbed van 75 x 100 neergelegd. Ze hebben het de nacht overleefd in ieder geval.
Ik heb gisteren een matras van 140 x 70 opgehaald voor 10 euro, vandaag paar rollen ducttape halen en dan krijgt hij een laatste kans met het bedje. Mocht hij hem nog een keer slopen dan is het klaar. Dan ben IK klaar in ieder geval. :ugh: Dan hebben die kleintjes pech en krijgen ze het bed niet meer terug. Of evt. met inderdaad een plaat en dekens.
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Matras scheur-proof maken?

Ongelezen bericht door crutz »

Cuddie_ schreef:
crutz schreef:Ik heb deze, de bovenste nu als proef in de autokooi en ben zeer tevreden. Sterk materiaal en toch comfortabel. Is materiaal uit de medische sector.
Ze zien er echt uit alsof ze heel makkelijk uit elkaar te trekken zijn. :mrgreen:
Ik heb voor nu een vetbed van 100 x 150 en een vetbed van 75 x 100 neergelegd. Ze hebben het de nacht overleefd in ieder geval.
Ik heb gisteren een matras van 140 x 70 opgehaald voor 10 euro, vandaag paar rollen ducttape halen en dan krijgt hij een laatste kans met het bedje. Mocht hij hem nog een keer slopen dan is het klaar. Dan ben IK klaar in ieder geval. :ugh: Dan hebben die kleintjes pech en krijgen ze het bed niet meer terug. Of evt. met inderdaad een plaat en dekens.
Juist niet. Heel stevig materiaal en weinig naden
Gebruikersavatar
Cuddie_
Zeer actief
Berichten: 632
Lid geworden op: 27 jun 2011 14:34
Mijn ras(sen): Petit Brabancon, Leonberger
Aantal honden: 3

Re: Matras scheur-proof maken?

Ongelezen bericht door Cuddie_ »

dagmar88 schreef:
Cuddie_ schreef: Ja we moeten een poort bestellen.... maar is lastig, veel keus en veel boven 3.500 euro. Is een flink bedrag. We blijven een beetje uitstellen zo. :engel:
:LOL: Ik snap dat het voor jou even niet het moment is allerlei keuzes te maken.

Maarrr op of voor een poort die toch weg gaat kun je wel even iets provisorisch laten knutselen.
Dan weet je wat je hond er van vindt en ook of een hogere wel of niet nodig is.
Omdat? :pffff:

Ja in principe is er vast wel iets tijdelijks te maken... maar goed dan ga je weer geld daar aan uitgeven wat je ook kan bewaren voor de 'echte' poort. Het is al allemaal zo duur. :blauwoog:
Eens over nadenken, of we iets kunnen verzinnen.

Hoger wil ik sowieso. Er staat nu een konijnenrekje van 80 cm :engel: Heerlijk zo'n reus van een hond die daar met alle respect achter blijft staan haha.
Maar ik wil de tuin DICHT. Geen inkijk, geen honden die aanslaan voor iedere voetganger die voorbij komt. Gewoon lekker rust. :engel:
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”